علت صدای زیاد لباسشویی ال جی هنگام خشک کن

لازم به ذکر است مواردی که در این مقاله ذکر شده‌اند در مورد تمامی برندهای ماشین لباسشویی صدق می‌کنند. بنابراین علت صدای زیاد لباسشویی ال جی هنگام خشک کن فرقی با علل همین مشکل در لباسشویی‌های سامسونگ، پاکشوما، بوش و سایر برندها ندارد.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

در زیر تمامی دلایلی که عامل صدای زیاد لباسشویی در مرحله خشک کن هستند را می‌بینید. این دلایل از نامتعادل بودن لباس‌ها داخل دیگ شستشو تا نقص فنی متغیر هستند.

آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اگر راهکارهای ارائه شده در این مقاله کمکی به رفع صدا نکردند، احتمالا علت صدای زیاد خشک کن لباسشویی یک نقص فنی است.

جهت تماس با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی الکترواستیل در مشهد کلیک کنید.

در این صورت ابدا دست به آچار نشوید و حتما از کمک بگیرید.

  1. نامتعادل بودن حجم لباس‌ ها

در صورتی که مقدار لباس‌های درون دیگ لباسشویی بیشتر یا کمتر از حد استاندارد باشد، باعث ایجاد سر و صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کردن می‌شود. قبل از روشن کردن لباسشویی به حجم لباس‌ها و ظرفیت لباسشویی توجه داشته باشید.

همچنین پس از پر کردن دیگ بررسی کنید به اندازه یک کف دست در بالای آن فضای خالی وجود داشته باشد.

  1. برخورد اشیای فیزیکی با درب

گاهی ممکن است سهوا سگک کمربند، گل‌سر، سنجاق، سکه و را همراه لباس‌ها درون دیگ بیندازید. در این صورت نیز شاهد سر و صدای زیاد لباسشویی در دور خشک کن خواهیم بود.

برای جلوگیری از ایجاد این مشکل توصیه می‌شود قبل از انداختن لباس‌ها درون دیگ، جیب‌ها را به خوبی بررسی کنید و هرگونه شی فیزیکی را از لباس‌ها خارج کنید.

این امر نه تنها موجب سر و صدای زیاد لباسشویی در مرحله خشک کن می‌شود، بلکه باعث خرابی درب شیشه‌ای لباسشویی و دیگ آن نیز می‌شود.

  1. نقص فنی قطعات، علت صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کن

ماشین لباسشویی دارای قطعات زیادی است که وجود نقص فنی در هر قطعه می‌تواند یکی از دلایل صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کردن لباس‌ها باشد. در صورت خرابی بلبرینگ، شفت آبکش، فنرهای نگهدارنده، خرابی درام ولباسشویی در دور خشک کن صدای زیادی دارد.

اگر وجود نقص فنی قطعات، علت صدای زیاد لباسشویی در مرحله خشک کن است، باید دستگاه شما توسط یک تکنسین متخصص عیب یابی شود.

  1. خرابی پمپ تخلیه

خرابی پمپ تخلیه یکی دیگر از دلایل صدای زیاد خشک کن لباسشویی است. در صورت انسداد یا گرفتگی پمپ تخلیه، آب لباسشویی به خوبی تخلیه نمی‌شود و همین روند باعث صدای زیاد لباسشویی خواهد شد.

برای رفع مشکل باید پمپ تخلیه لباسشویی توسط یک تکنسین متخصص بررسی و در صورت خرابی تعویض شود.

  1. بسته بودن پیچ‌ های حمل و نقل

برای جلوگیری از آسیب به قطعات داخلی ماشین لباسشویی زمان حمل و نقل و جابه جایی، دستگاه شما به وسیله چند پیچ قفل می‌شود که باید قبل از راه‌اندازی لباسشویی این پیچ‌ها باز شود.

بسته بودن پیچ‌های حمل و نقل دیگر علت صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کن است. با استفاده از دفترچه راهنمای نصب می‌توانید پیچ‌ها را باز کنید.

  1. تراز نبودن لباسشویی

مهم‌ترین علت صدای زیاد خشک کن لباسشویی، تراز نبودن پایه‌های دستگاه است. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • نصب ماشین لباسشویی روی سطح مسطح و کاملا ثابت
  • عدم استفاده از سطح چوبی یا متحرک زیرِ پایه‌های لباسشویی
  • استفاده از بالشتک‌های لاستیکی در زیر هریک از پایه‌ها
  • عدم نصب لباسشویی روی موکت، قالیچه یا فرش
  • هموار کردن سطح زیر ماشین لباسشویی با تنظیم کردن پایه‌ها

همچنین مقاله می‌تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند.

نکته

برای اطمینان از اینکه لباسشویی شما به طور کامل تراز است، از ابزار تراز استفاده کنید و با استفاده از چوب، مقوا و … سعی در تراز کردن ماشین لباسشویی نداشته باشید.

  1. فرسودگی تسمه ماشین لباسشویی

در صورتی که تسمه ماشین لباسشویی شما پوسیده باشد یا پاره شده باشد، شاهد صدای زیاد خشک کن خواهیم بود. با تعویض تسمه لباسشویی این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

علت صدای خشک کن لباسشویی دوقلو

صدای زیاد خشک کن لباسشویی دوقلو ممکن است به دلایل زیر باشد:

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی دوقلو هنگام خشک کن
اگر پایه‌های لباسشویی دوقلو تراز نباشد، موجب سر و صدای زیاد و لرزش دستگاه می‌شود. با تراز کردن سطح لباسشویی مانع از سر و صدای زیاد آن خواهید شد.
در صورت زیاد بودن حجم لباس‌ها درون خشک کن لباسشویی دوقلو، خشک کن صدای زیادی دارد. همیشه به اندازه یک کف دست بالای خشک کن فضای خالی وجود داشته باشد.
معیوب شدن کمک فنرهای دستگاه می‌تواند علت صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کن باشد.

جلوگیری از صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن

برای جلوگیری از صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن لباس‌ها موارد زیر را رعایت کنید:

  1. به حجم لباس‌ها و ظرفیت ماشین لباسشویی توجه داشته باشید
  2. لباسشویی را روی سطح صاف، هموار و ثابت نصب کنید
  3. از شستن پادری، موکت، پتو و … در لباسشویی خودداری کنید
  4. بررسی کنید سگک کمربند، سنجاق و سکه همراه لباس‌ها وارد دیگ نشده باشد
  5. برای حفظ تعادل لباسشویی، لباس‌های کوچک و بزرگ را باهم ادغام کنید
  6. لباس‌ها به صورت منظم درون درام لباسشویی توزیع کنید
  7. با سرویس لباسشویی از سالم بودن شیلنگ تخلیه، بلبرینگ، کمک فنرها و سایر قطعات مطمئن شوید

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

در این مقاله علت صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کن را بررسی کردیم. با رعایت چند نکته ساده از جمله متعادل کردن حجم لباس‌های درون دیگ، نصب لباسشویی روی سطح صاف و اطمینان از تراز بودن پایه‌های لباسشویی و همچنین سرویس دوره‌ای می‌توانید تا حد زیادی مانع صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن شوید.

گاهی خرابی برخی قطعات لباسشویی مانند بلبرینگ، فنرهای نگهدارنده، تسمه و … علت صدای زیاد خشک کن است. در این صورت بهتر است از یک تکنسین متخصص و آموزش دیده کمک بگیرید تا به دستگاه شما آسیب جدی وارد نشود.

سوالات متداول

از مهم‌ترین دلایل صدای لباسشویی هنگام خشک کن، حجم زیاد لباس‌ها، خرابی بلبرینگ، پوسیده شدن تسمه لباسشویی، تراز نبودن پایه‌ها، بسته بودن پیچ های حمل و نقل و … است.

لباسشویی را در سطح صاف و مسطح نصب کنید، از تراز بودن پایه‌ها مطمئن شوید، دیگ لباسشویی را بیش از حد پر نکنید، بررسی کنید پیچ های حمل و نقل باز شده باشد، سرویس منظم لباسشویی را فراموش نکنید.

صدای زیاد خشک کن لباسشویی دوقلو ممکن است به دلیل تراز نبودن پمطالب این مقاله اهواز سرویس

علت صدا دادن لباسشویی هنگام خشک کردن لباس

حتما تا کنون برای شما هم پیش آمده که ماشین لباسشویی تان در زمان استفاده از خشک کن سرو صدا زیادی تولید کند، بعضی اوقات برخورد دکمه، زیپ، قزن، کمربند یا… قسمت های از لباس با شیشه درب لباسشویی یا بدنه درام باعث تولید سر و صدا می شود یا ممکن است پر کردن بیش از اندازه حجم لباس داخل لباسشویی علت ایجاد صدا شود. لباس های که حجم زیادی آب به خود جذب می کند مثل: حوله، پتو، عروسک و پادری وقتی به تنهایی برای شستن در لباسشویی قرار داده می شود نیز می توانند باعث عدم تعادل وزن در مخزن شستشو شده و تولید سرو صدا کنند. ولی گاهی با رعایت کردن تمام موارد فوق باز هم صدای غیر عادی می شنویم. پس علت صدای زیاد لباسشویی ال جی هنگام خشک کن چه می تواند باشد؟

حتما بخوانید:

اگر با وجود رعایت موارد ذکر شده باز هم موقع استفاده از خشک کن صدای غیر عادی شنیدید باید به این فکر کنید که ممکن است این صدا به علت به وجود آمدن نقص فنی در دستگاه باشد که باید توسط یک تکنسین ماهر بررسی شود. اگر در اهواز هستید می توانید برای با اهواز سرویس تماس بگیرید.

۵ دلیل صدا دادن لباسشویی هنگام خشک کردن لباس

سر و صدای غیر معمول در مرحله خشک کن لباسشویی ال جی، دلایل متعددی می تواند داشته باشد. ولی بعضی از این عوامل می تواند به علت نقص فنی در یکی از قطعات ماشین لباسشویی باشد. ما در اینجا به ۵ علت صدای زیاد لباسشویی ال جی هنگام خشک کن که به دلیل نقص کارکرد بعضی از قطعات پیش می آید می پردازیم:

  1. از کار افتادن و خرابی کوپلینگ موتور
  2. پارگی و پوسیدگی تسمه موتور
  3. خرابی و از کار افتادن پمپ تخلیه
  4. خرابی و سوختن موتور
  5. خراب شدن کمک ها

خرابی کوپلینگ موتور لباسشویی

در لباسشویی های دایرکت داریو که فاقد تسمه می باشند انتقال قدرت موتور به جای این که از طریق تسمه به دیگ برای چرخیدن منتقل شود، تسمه حذف شده و این نیرو به شکل مستقیم از طریق قطعه ای به نام کوپلینگ به دیگ منتقل می شود تا برای چرخش دیگ نیرو دریافت کند
ساییدگی دو قطعه پلاستیکی کوپلینگ به دلیل فرسودگی وجود بار اضافی در مخزن، لرزش بیش از حد به خاطر تراز نبودن لباسشویی و … می تواند علت صدای زیاد لباسشویی ال جی هنگام خشک کن آن باشد.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن چیست؟ | خانه بوش

تعمیر کوپلینگ موتور لباسشویی

پارگی و پوسیدگی تسمه موتور ماشین لباسشویی

در ماشین های لباسشویی تسمه‌ای، هنگامی که ماشین لباسشویی در حال شستشو است، تسمه‌ با انتقال نیروی موتور باعث به حرکت در آمدن پولی و شفت آبکش می‌شود. اگر به علت گذر زمان و فرسودگی، تسمه دیگر کارایی قبل خود را نداشته باشد ممکن است باعث بروز صدا و لرزش در ماشین لباسشویی شود.

پس می‌توان گفت که یکی دیگر از علل لرزش و ایجاد سر و صدای زیاد لباسشویی فرسوده شدن و حتی پارگی تسمه‌ می باشد. به همین علت باید تسمه‌ را از لحاظ سلامت مورد بررسی قرار داد و در صورت مشاهده هر نوع پوسیدگی و ساییدگی در تسمه موتور و یا استشمام بوی داغی و سوختگی باید نسبت به تعویض آن اقدام شود. به این شکل علت صدای زیاد لباسشویی ال جی هنگام خشک کن ماشین لباسشویی از بین می رود.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

پمپ تخلیه برای تخلیه‌ آب دیگ طی فرآیند شستشو استفاده می‌شود. در برخی اوقات به وجود آمدن مشکل در پمپ تخلیه موجب صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌شود. برای اینکه متوجه شویم علت سر و صدای ماشین از خرابی پمپ تخلیه است یا نه باید پنل جلوی ماشین لباسشویی را برداشته و با مشاهده پمپ تخلیه، ماشین لباسشویی را روشن کنید.

برای گرفتن ادرس نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ارچلیک در مشهد با شماره های زیر تماس بگیرید.

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

با دقت گوش کنید و ببینید آیا صدای زیاد ماشین لباسشویی از پمپ تخلیه هست یا نه، در صورتی که صدای زیاد ماشین لباسشویی از پمپ نباشد باید موارد دیگری را بررسی کنید، ولی در صورتی که مشکل از پمپ تخلیه باشد ماشین لباسشویی را خاموش کرده و دو شاخه‌ را از پریز برق جدا کنید، پمپ را از جای خود خارج کرده تا بتوانید آن را بهتر بررسی کنید. البته توصیه ما این است که در این مواقع با نمایندگی تعمیرات ال جی تماس حاصل نموده تا در جهت رفع مشکل یک تعمیر کار ماهر به محل شما اعزام شود

خرابی یا سوختن موتور لباسشویی ال جی

قطعه‌ای که ما به عنوان موتور می شناسیم، قطعه‌ای است که در برخی از ماشین‌های لباسشویی موجب چرخاندن مخزن شستشو می‌شود.
در صورت بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی، صدای ماشین لباسشویی زیاد و غیر عادی می‌شود. در این زمان باید موتور را بررسی کرد تا ببینید قادر به چرخش هست یا خیر، اگر موتور قادر به چرخش نباشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. و اگر موتور در حال چرخش بود حتما مشکل از خازن موتور یا گیربکس آن می باشد استشمام بوی سوختگی در موتور می تواند دلیل سوختن موتور باشد.

خراب شدن کمک های لباسشویی

در بعضی از ماشین‌های لباسشویی،۳ کمک در گوشه‌ های مخزن ماشین لباسشویی قرار دارد. این ۳ کمک حرکت مخزن لباسشویی را کنترل می‌کنند. این کمک ها معمولا از جنس پلاستیک هستند که بر اثر مرور زمان دچار فرسودگی می شوند. این مسئله باعث تکان خوردن بیش از حد دیگ در زمان آب کشی شده، در نتیجه با بدنه برخورد می‌کند. برخورد مخزن لباسشویی با بدنه صدا و لرزش زیادی ایجاد می کند. علت این که گاهی می بینید ماشین لباسشویی موقع دور تند و خشک کن حرکت می کند، معیوب بودن کمک ها می باشد.

تعمیر کمک های لباسشویی

سخن پایانی

پیدا کردن علت صدای ماشین لباسشویی ال جی هنگام خشک کن، تخصص و ابزار های زیادی را می طلبد که برای تشخیص این نقص در ماشین لباسشویی ال جی نیازمند کمک از افراد متخصص و ماهر در رابطه با تعمیرات لباسشویی ال جی می باشد. برای رفع سریع و تخصصی مشکلات لباسشویی ال جی و جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافی باید با مرکز نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی تماس حاصل نموده تا از تعمیرکاران مجرب این برای رفع نواقص دستگاه خود مرکز کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره علت صدای زیاد لباسشویی ال جی

1چگونه از تراز بودن ماشین لباسشویی مطمئن شویم؟

برای بررسی تراز بودن لباسشویی ابتدا باید لباسشویی را در جایی کاملا صاف قرار دهید. بعد با ایجاد فشار به دو طرف لباسشویی از محکم بودن پایه ها و عدم لقی دستگاه روی زمین مطمئن شوید. در صورت متوجه شدن کم ترین نا هماهنگی در پایه ها، با آچار مخصوص آن قسمت را باز کرده و آنقدر بپیچانید تا کاملا با پایه های دیگر هم تراز شده و لقی آن بر طرف شود

2چطور از خرابی پمپ تخلیه آب مطمئن شویم؟

ابتدا شلنگ متصل به پمپ متصل را جدا کرده و آب داخل شیلنگ و پمپ را در یک ظرف خالی کنید، سپس پروانه‌ پمپ را بررسی کنید تا احیانا چیزی در بین پره‌های پروانه گیر نکرده باشد. اگر مشکل از پروانه نبود به احتمال زیاد موتور پمپ تخلیه دچار مشکل شده در این شرایط باید نسبت به تعویض موتور پمپ تخلیه اقدام کرد

3پر کردن لباسشویی بیش از حد ظرفیت چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

پر کردن بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی در مخزن باعث می‌شود که هنگام خشک کردن لباس‌ها در دیگ سر و صدای زیادی تولید شود. همیشه سعی کنید حجم لباس‌ها را کمتر از ظرفیت لباسشویی خود در نظر بگیرید و به اندازه یک وجب جای خالی بالای لباس‌ها در نظر بگیریددیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

آیا علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن را می دانید؟ لباسشویی دستگاهی است که هرگونه ایراد در عملکرد آن می تواند در کارهای روزانه اختلال ایجاد کند، بنابراین نگهداری صحیح و عیب یابی به موقع لباسشویی بسیار حائز اهمیت است. ماشین لباسشویی می تواند به مرور زمان دچار مشکل شود. یکی از این مشکلات، صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن لباس است. در این مطلب می خواهیم در مورد دلیل صدای لباسشویی هنگام خشک کن و روش های عیب یابی آن صحبت کنیم. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

7 دلیل رایج صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

صدا دادن لباسشویی در زمان کارکرد خشک کن می تواند یکی از مشکلاتی باشد که بسیاری از کاربران ممکن است با آن مواجه شده باشند. به طور کلی صدای زیاد هنگام خشک کن در ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. تراز نبودن لباسشویی
  2. زیاد بودن حجم لباس ها
  3. وجود اشیایی مثل کمربند داخل لباسشویی
  4. خرابی بلبرینگ
  5. پارگی تسمه
  6. خرابی پمپ تخلیه
  7. مشکل در کمک ها

تراز نبودن دستگاه علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

عدم تراز بودن یکی از علت های صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که لباسشویی کاملا تراز است. برای کارهای زیر را انجام دهید:

  • ماشین لباسشویی دارای پایه های قابل تنظیم است.
  • برای تراز کردن، باید هر پایه را به ارتفاع مناسب تنظیم کنید.
  • مهره قفل را زیر بدنه‌ محکم کنید تا پایه نچرخد.
  • بعد از آن که پایه ها را تنظیم کردید، با دست کمی به دستگاه فشار دهید.
  • در صورت احساس هرگونه لقی، باید پایه ها را دوباره تنظیم کنید.
  • توجه کنید که بعضی از مدل های ماشین لباسشویی در قسمت پشت هم دارای پایه هستند و ممکن است نیاز باشد که آن ها را هم تنظیم کنید.
  • تا جایی که امکان دارد ارتفاع پایه را زیاد بالا نبرید و ماشین لباسشویی را تا حد ممکن نزدیک به کف زمین نگه دارید؛ زیرا دستگاه هر چه پایین‌تر باشد، احتمال لرزش آن کمتر است.
  • اگر بعد از تنظیم پایه ها، ماشین لباسشویی هنوز تراز نبود، کف اتاق را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است سطحی که ماشین لباسشویی روی آن نصب شده است صاف نباشد.

زیاد بودن حجم لباس ها از دلایل صدای لباسشویی هنگام خشک کن

حجم استاندارد تعیین شده برای هر لباسشویی متفاوت است و باید لباس ها را متناسب با آن داخل دیگچه قرار دارد. در صورتی که بیشتر از باشد، باعث سر و صدا در هنگام خشک کردن لباس ها می شود. به همین دلیل توصیه می شود که لباس ها را تا حدی داخل دیگچه بریزید که به اندازه یک وجب دست، جای خالی باشد.

وجود سگک، کمربند و دکمه‌ لباس داخل دستگاه علت صدای خشک کن لباسشویی

اینکه چه نوع لباس هایی داخل ماشین لباسشویی قرار می دهیم، بسیار مهم است. گاهی اوقات به دلیل بی دقتی ممکن است فراموش کنید که کمربند یا سگک لباس ها را جدا کنید. این وسایل نه تنها روی عملکرد دستگاه تاثیر بدی می گذارد و طول عمر لباسشویی را کاهش می دهد بلکه باعث صدا دادن ماشین لباسشویی هنگام خشک کن خواهد شد.

خرابی بلبرینگ دلیل صدای زیاد هنگام خشک کن در ماشین لباسشویی

بلبرینگ یک قطعه‌ مهم در ماشین لباسشویی است که وظیفه شستشوی لباس‌ ها را بر عهده دارد. بلبرینگ در پشت دیگ لباسشویی تعبیه شده است و باعث می شود که دیگ لباسشویی در هنگام شستشو راحت تر بچرخد. یکی از علائم این است که هنگام خشک کن در ماشین لباسشویی صدای زیادی ایجاد می شود. تعویض و تعمیر بلبرینگ لباسشویی نیاز به مهارت و دانش کافی در این حوزه دارد. به همین دلیل اگر در تعمیرات تجربه زیادی ندارید با نمایندگی ماشین لباسشویی تماس بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار کنید.

مراحل تعویض بلبرینگ لباسشویی

برای تعویض بلبرینگ ابتدا لباسشویی را خاموش کنید و دستگاه را از برق خارج کنید. مراحل تعویض بلبرینگ لباسشویی در ادامه شرح داده شده است:

  • پیچ‌های پنل بالایی را باز کنید تا بتوانید پنل جلویی را از بدنه جدا کنید.
  • را باز کنید.
  • برای خارج کردن لاستیک نیازی به وارد کردن فشار اضافه نیست و می توان به آرامی لاستیک را که توسط تسمه و فنر به دستگاه متصل شده‌ است را جدا کرد.
  • با استفاده از یک انبر سینی و لوله هدایت‌کننده مواد شوینده را خارج کنید.
  • المنت گرمایی، پنل عقبی، تسمه و فولی را به آرامی باز کنید و با دقت از جای خود جدا کنید.
  • را باز کنید و سیم‌های متصل به دیگ را جدا کنید.
  • برای خارج کردن دیگ لباسشویی، پیچ‌ها را باز و کمک فنرهای آن را آزاد کنید.
  • بلبرینگ معیوب را از محل خود خارج کنید.
  • بلبرینگ جدید را در جای خود قرار دهید. (بسیار مهم است که در این مرحله اطمینان حاصل کنید که بلبرینگ جدید در جای خود تراز شده است.)
  • دیگ را به جای خود برگردانید و تمام اتصالاتی را که باز کرده اید؛ محکم ببندید.
  • تمام قطعات باز شده در مراحل قبلی را ببندید.

پارگی تسمه دلیل صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن لباس

لباسشویی یک تسمه دارد که با دیگ و در برخی از مدل ها با موتور در ارتباط است. خرابی می تواند مشکلات مختلفی به وجود آورد که مهم ترین آن صدا دادن ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن لباس است. تسمه به دلایل مختلفی می تواند پوسیده یا پاره شود. در اغلب موارد تعمیر تسمه امکان پذیر نیست و باید آن را تعویض کرد.

مراحل تعویض تسمه لباسشویی

قبل از هر اقدامی دستگاه را از برق بیرون بکشید و مراحل زیر را برای خارج کردن تسمه معیوب و گذاشتن تسمه جدید دنبال کنید:

  1. اگر لباسشویی شما پنل پشتی دارد با استفاده از پیچ گوشتی آن را باز کنید. (در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی، پنل پشتی از دستگاه جدا نمی شود و تنها می توان پنل جدایی را باز کرد.)
  2. بعد از آن که پنل را باز کردید، می توانید تسمه را ببینید که معمولا دور قرقره دیگ لباسشویی تعبیه شده است.
  3. در این مرحله تسمه را بررسی کنید.
  4. اگر تسمه در محل خود شل است، ممکن است صدای لباسشویی هنگام خشک کن به این دلیل باشد.
  5. در این صورت کافی است تسمه را در محل خود محکم کنید و نیازی به تعویض آن نخواهد بود.
  6. با استفاده از یک پیچ گوشتی تسمه را به یک سمت روی پولی و قرقره بچرخانید. این کار کمک خواهد کرد تا تسمه بالا بیاید و راحت تر بتوانید آن را خارج کنید.
  7. قبل از اینکه تسمه جدید را در محل خود قرار دهید، حتما بررسی کنید که شیارهای تسمه با قسمت پولی مطابقت داشته باشد. تسمه جدید را دور پولی بیندازید.
  8. بدون وارد کردن هیچ گونه فشار اضافه تسمه را در اطراف قرقره ثابت کنید.
  9. در پایان باید رقره را به آرامی بچرخانید تا تسمه در محل خود سفت شود.

ایراد در پمپ تخلیه علت بروز مشکل صدا دادن خشک کن ماشین لباسشویی

وظیفه پمپ تخلیه، تخلیه آب هنگام شستشو یا بعد از آن است. ممکن است یکی از دلایل صدای خشک کن ماشین لباسشویی، وجود مشکل در پمپ تخلیه یا موتور آن باشد. برای مراحل زیر را به دقت طی کنید:

  1. پنل جلویی دستگاه را باز کنید و آن را بردارید.
  2. محل پمپ تخلیه را پیدا کنید و ماشین لباسشویی را به کار بیاندازید.
  3. دقت کنید که آیا صدای اضافه ای از پمپ لباسشویی می شنوید یا خیر؟
  4. اگر متوجه شدید که پمپ تخلیه صدایی بیش از حد نرمال دارد دستگاه را خاموش کنید و از برق بیرون بکشید.
  5. پمپ را از جای خود خارج کنید و پروانه‌ پمپ را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است در بین پره های پمپ چیزی گیر کرده باشد.
  6. در این صورت سعی کنید که اجسام باقی مانده در بین پروانه را خارج کنید.
  7. اگر پروانه پمپ مشکلی نداشت به احتمال زیاد موتور پمپ تخلیه معیوب است و باید آن را تعویض کنید.

فرسودگی کمک‌ های دیگ از علل صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

اگر در مشکلی وجود داشته باشد می تواند یکی از علائم آن صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام خشک کن باشد. در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی در گوشه‌ های دیگ ماشین لباسشویی سه کمک وجود دارد که حرکت دیگ را در زمان آبکشی کنترل می‌کنند.

این کمک ها ممکن است که در اثر گذشت زمان فرسوده شوند. در این صورت به هنگام آبکشی یا هنگام خشک کن ممکن است که از جای خود تکان بخورند و به بدنه دستگاه برخورد کنند.  در نتیجه این برخورد صدای اضافه تولید خواهد شد که باید کمک های دیگ تعویض شوند.

چگونه از سر و صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن جلوگیری کنیم؟

صدا دادن خشک کن ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که می تواند برای دستگاه شما هم اتفاق بیافتد. جهت جلوگیری از هرگونه آسیب بیشتر به دستگاه باید این مشکل سریعا عیب یابی باشد. اما توجه داشته باشید که از بروز برخی از مشکلات در ماشین لباسشویی با سرویس دوره ای می توان جلوگیری کرد. شما بهتر است که حداقل هر دو سال یکبار با نمایندگی خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که برای ، تکنسین مجرب اعزام کنند.

نتیجه گیری از صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

در صورتی که با کمک این راهنما موفق نشدید تا مشکل صدای لباسشویی هنگام خشک کن حل کنید، بهتر است برای عیب یابی از تعمیرکاران آی پی امداد کمک بخواهید. کارشناسان فنی مجموعه آی پی امداد جهت تعمیر لباسشویی شما در اسرع وقت در محل حاضر می شوند و در سریع ترین زمان ممکن، لباسشویی شما را تعمیر خواهند کرد.

جهت ارتباط با مرکز تعمیرات یخچال هیمالیا در مشهد روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

 

محتوای خب روزانه نمایش تیتر محتوا
دکمه بازگشت به بالا