برترینهای کسب و کارعمومی

عوارض مزونیدلینگ صورت

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ از دو کلمه “مزو” که ابتدای کلمه مزودرم است و “نیدلینگ” که به معنی سوزن زدن می باشد تشکیل شده است. مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو روش و است که در این روش کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می دهند و در نهایت کیفیت، انعطاف پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می کند. مزونیدلینگ ممکن است با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام می شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح تعریف می شود و کوکتل های مزوتراپی بطور مکانیزه به عمق مورد نظر فرستاده می شوند. بدلیل ایجاد هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست، جذب کرم ها و ویتامین های موضعی افزایش یافته و تأثیر پماد های تجویز شده چندین برابر افزایش می یابد.
مزونیدلینگ در واقع استفاده از ، در روش میکرونیدلینگ است که تأثیر این متد درمانی را چندین برابر میکند، زیرا با ایجاد منافذ میکرومتری بین کلون های سلولی، هم جذب دارو را چند برابر میکند و هم با تخریب سلول های پیر و آسیب دیده، باعث جایگزین شدن سلولهای جدید و جوان می شود. بر اساس موضع درمان میتوان در مزونیدلینگ از محلول های مختلفی استفاده کرد بعنوان مثال اگر هدف از نیدلینگ تقویت فولیکول های مو وجلوگیری از ریزش مو باشد از کوکتل های تقویت کننده مو استفاده می شود و چنانچه هدف از نیدلینگ از بین بردن باشد از کوکتل های روشن کننده و از بین برنده لک استفاده می شود.

پرمویی های غیرهورمونی با رفع می‌شود؟

روش درمان مزونیدلینگ

در روش درمانی مزونیدلینگ که با بی حسی موضعی پوست انجام می‌پذیرد، همزمان با نفوذ کوکتل‌های مزوتراپی به درون لایه مزودرم توسط پانچ‌های بسیار کوچک که دستگاه در پوست ایجاد می‌کند، عمل کلاژن سازی، بسته شدن منافذ پوست، بهبود بافت‌ها و در نهایت بهبود ظاهری پوست حاصل خواهد شد.
مزونیدلینگ با استفاده از سیستم درمانی سوزنی دیجیتال انجام می‌شود. سیستم سوزنی دیجیتال از یک سری سوزن‌های میکروسکوپی تشکیل شده که عمق نفوذ و مدت ورود سوزن‌ها به بافت را کنترل می‌کند. با بهره‌گیری از این سیستم در حین درمان پزشک کانال‌های میکروسکوپی فراوانی را در ناحیه درم و اپیدرم پوست ایجاد می‌کند که میکرو پانچ نامیده می‌شوند، این میکرو پانچ‌های بسیار کوچک باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شوند و نتیجه این عوامل جایگزینی کلاژن‌ها و الاستین‌هاست که دو بخش اصلی در جوانسازی و زیبایی پوست می‌باشند. تخمین‌ زده می‌شود که در این روش، ساختار کلاژنی پوستِ تحت درمان، در طول چهار تا هفت روز (پس از درمان) به طور نسبی جایگزین خواهد شد.
این روش درمانی برای انواع تیپ‌های پوستی و افرادی که خواهان بهبود و و هستند مناسب می‌باشد.

مزایای مزونیدلینگ

  • از بین بردن فرورفتگی ها، برجستگی ها و چین وچروک ها
    • برطرف کردن
    • جوانسازی پوست
    • تولید کلاژن
    • رفع
    • جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
    • افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
    • ترمیم زخم های قدیمی
    • بر طرف کردن سوختگی های قبلی
    • افزایش نفوذ کرم ها و ویتامینه ها در پوست تا ۹۰%
    • کم رنگ کردن و رفع
    افزایش خونرسانی به پوست
    نفوذ به عمیق ترین لایه پوست
    رفع ریزش موی سر 

انجام مزونیدلینگ به چه افرادی توصیه نمی شود؟

  • سابقه کلوئید در اثر آسیب به پوست
    سابقه حساسیت به کوکتل های مزوتراپی
    عفونت های فعال پوستی از قبیل
    ضعف سیستم ایمنی بدن به هر علتی ( مصرف داروها ، دیابت کنترل نشده و بیماری سیستم ایمنی) می تواند منجر به عفونت بعد از نیدلینگ و تأخیر در التیام پوست شود.
    مصرف داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین؛ این داروها می توانند موجب خونریزی شدید بعد از نیدلینگ شوند و قطع این داروها که برای درمان یک بیماری جدی است به منظور انجام یک عمل زیبایی به هیچ وجه توصیه نمی شود. 

میکرونیدلینگ روش جدیدی برای درمان بیماری های پوستی است که به وسیله ابزاری به نام درماپن انجام می شود. در این روش با نفوذ سوزن ها به لایه درم یک جراحت مختصر در پوست ایجاد شده و بدن به آن واکنش نشان داده و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می کند و طی این فرآیند کلاژن و الاستین که دو پروتئین اصلی و قوام دهنده پوست هستند تولید می شود. مکانیسم اثر دستگاه میکرونیدلینگ ایجاد آسیب های ریز و میکروسکوپی به صورت صفر و یک در سطح پوست با عمق مشخص می باشد که با توجه به تلاش ذاتی بافت در ترمیم آن، افزایش گردش خون و رسیدن فاکتورهای ترمیمی و رشد به منطقه مورد نظر و تشکیل عروق خونی جدید، بهبود ساختار کلاژن های قبلی و تشکیل کلاژن و بافت همبند جدید حاصل میشود. از میکرونیدلینگ برای اسکارهای ناشی از زخم یا آکنه، ، رفع چین و چروک ها، شل شدگی پوست، ، ، و استفاده می شود.

مزونیدلینگ مو چیست؟

نیدلینگ در ناحیه سر می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش موی آندروژنیک را متوقف و رشد مجدد موهای آسیب دیده را تحریک کند. مزونیدلینگ مو با افزایش جریان خون موضعی و کاهش سبوم در اطراف فولیکول مو و افزایش پروتئین wnt و نهایتاً کاهش دی هیدروتستوسترون اثر خود را بر روی فولیکول های مو اعمال می کند. پروتئین wnt موجب افزایش فولیکول های جدید می شود. بعلاوه در مزونیدلینگ موی سر منافذ ریزی در پوست سر ایجاد شده که ورود ویتامین ها و سرم های تقویتی و ماینوکسیدیل را به عمق پوست در ناحیه فولیکول های مو تسهیل می نماید. مصرف همزمان فیناستراید یک میلی گرم در روز به کاهش اثر هورمون دی هیدروتستوسترون بر روی فولیکول مو کمک کرده و اثر سینرژیسم بر روی تقویت و رشد مو دارد.

چرا هنگام لازم است حتما از عینک های مخصوص برای لیزر استفاده کنید؟

عوارض مزونیدلینگ

  • ایجاد قرمزی و تورم ملایم در نواحی تحت درمان
    تیرگی اندک پوست و پوسته پوسته شدن بین هفت تا ده روز

توصیه های بعد از مزونیدلینگ

به طور کلی، پوست در طی سه تا پنج روز بهبود می یابد و شما می توانید فعالیت های طبیعی و روزانه خود را از سر بگیرید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، لازم است محصولات مراقبت از پوست را با توصیه پزشک مصرف کنید. مزونیدلینگ به صورت معمول می بایست 6 جلسه با فواصل چهار هفته یکبار برای حصول بهترین نتیجه انجام پذیرد.

این‌گونه درمان ‌ها در ماه ‌های سرد سال اثر بخش ‌تر هستند، زیرا:

  • در ماه های سرد نسبت ماه های گرم سال؛ مقدار تابش آفتاب کمتر است.
    قسمت ‌هایی از پوست را که تحت درمان قرار گرفته ‌اند، بهتر می ‌توان پوشاند.
    در هوای سرد، عوارض جانبی برخی درمان ‌ها (مانند قرمزی و التهاب) کاهش می یابد و شما را زودتر به نتیجه دلخواهتان می رساند.

مراقیت های بعد از مزونیدلینگ

  • پرهیز از آرایش پس از درمان
    عدم ورزش تا ۲۴ ساعت
    خودداری از سشوار و رنگ کردن موها در صورت استفاده از مزونیدلینگ برای درمان ریزش مو ها
    خودداری از برنزه کردن بدن
    در آب کلردار شنا نکنید.
    از سونا، دوش آب داغ و یا سولاریوم استفاده نکنید.
    محصولات فعال مانند گلیکولیک اسید و رتینول را مصرف نکنید.
    از مالش یا تحریک محل درمان بپرهیزید.
    استفاده از محصولات آرایشی مینرال 

    زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

پوست سالم و شاداب و با طراوت تاثیر شگرفی در زیبایی چهره دارد. داشتن چنین پوستی و حفظ طراوت و سلامت آن یکی از دغدغه‌های افراد است. با بالا رفتن سن پوست ما دچار انواع چروک و تیرگی و آسیب می‌شود اما با انجام روتین پوستی و راه‌های درمانی یا مراقبتی دیگر می‌توانیم این روند را تا حد زیادی به تاخیر بیندازیم.

یکی از روش‌هایی که امروزه برای بازسازی پوست استفاده می‌شود و جوابدهی خیلی خوبی داشته، مزونیدلینگ است. احتمالا نام مزو نیدلینگ پوست و مزونیدلینگ مو به گوشتان خورده است یا مزونیدلینگ نی نی سایت را برای دریافت اطلاعات بیشتر و شنیدن تجربیات افراد دیگر سرچ کرده‌اید. برای اینکه بدانید مزونیدلینگ چیست، چگونه انجام می‌شود، چه آسیب‌هایی را درمان می‌کند، چه مراقبت‌هایی می‌طلبد، چه عوارض موقتی دارد و هزینه‌اش چقدر است، می‌توانید تا پایان این مطلب در مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ در واقع از ترکیب دو شیوه درمانی مزوتراپی و میکرونیدلینگ به وجود آمده. این روش هم برای پوست و هم برای مو استفاده می‌شود و نتیجه‌ بخش است. در این روش درمانی، کوکتل‌های مزوتراپی از طریق سوزن‌های میکرونیدلینگ وارد پوست می‌شوند و بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند. دستگاه مزونیدلینگ، پوست را به ساخت کلاژن تحریک می‌کند و بنابراین در رفع چین و چروک‌ها، لکه‌ها و جوان سازی پوست موثر است. با انجام این روش می‌توان روند پیر شدن پوست را به تاخیر انداخت.()

مزو نیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم در این روش مواد مورد نظر از طریق سوزن‌ها به بافت پوست تزریق می‌شوند. قبل از انجام کار، با استفاده از ماده بی‌حس کننده صورت یا سر متقاضی را بی‌حس می‌کنند تا در حین عمل متوجه درد نشود. البته درد ناشی از انجام مزونیدلینگ زیاد نیست.

داروهای مورد نیاز پوست از طریق سوزن‌ها به آن تزریق می‌شود و به تحریک کلاژن و رفع اثرات پیری کمک می‌کند. در مزونیدلینگ مو این دارو به فولیکول‌های مو نفوذ کرده و آنها را تحریک می‌کند. عمق نفوذ سوزن‌ها به پوست بستگی به میزان آسیب ‌دیدگی پوست بیمار و شرایط کلی او دارد و توسط پزشک تعیین می‌شود. در واقع در زمان مشاوره، پزشک نوع مزو نیدلینگ و تعداد جلسات مورد نیاز را بر اساس سن و نوع پوست و میزان آسیب دیدگی یا پیری فرد تعیین می‌کند. به طور میانگین شش تا هشت جلسه مزونیدلینگ تجویز می‌شود و این جلسات در فواصل یک تا دو ماهه انجام می‌گیرند. در موارد خاص ممکن است تعداد جلسات بیشتر یا کمتر شود.

بیشتر بخوانید:

مزونیدلینگ چه آسیب‌هایی را درمان می‌کند؟

از این روش برای درمان آسیب‌های مختلف پوستی استفاده می‌شود. بسته به نوع آسیب، نوع و میزان استفاده از مزونیدلینگ متفاوت خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت مزایای مزونیدلنیگ شامل موارد زیر است:

  1. آثار باقیمانده از جای و زخم
  2. ترک‌های پوستی ناشی از تغییرات وزن یا
  3. چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن
  4. لکه‌های ناشی از افزایش سن، بارداری، و یا نور خورشید
  5. تیرگی دور چشم
  6.  

مراقبت‌های قبل و بعد از مزو نیدلینگ

آمادگی‌ها و مراقبت‌های لازم می‌توانند تا حد زیادی تاثیر مزونیدلینگ را بالا ببرند و همچینین روند بهبودی شما را تسریع کنند. در این قسمت سعی می‌کنیم مهم‌ترین نکاتی را که قبل و بعد از مزونیدلینگ باید رعایت کنید مرور کنیم.

مراقبت‌های قبل از مزونیدلینگ

  1. یک هفته قبل از انجام مزو نیدلینگ، از خوردن داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  2. قبل از انجام این کار، از آفتاب گرفتن یا سولاریوم خودداری کنید.
  3. پیش از اقدام به عمل، با پزشک مشورت کرده و او را در جریان کامل وضعیت سلامت خود بگذارید.
  4. اگر ژل یا بوتاکس تزریق کرده‌اید، باید حداقل دو هفته صبر کنید.
  5. پیش از انجام عمل، پوست صورت خود را به طور کامل تمیز کنید.
  6. اگر قصد مزو نیدلینگ مو دارید، یک روز قبل از انجام آن استحمام کنید.

مراقبت‌ بعد از مزونیدلینگ

  1. تا دو هفته بعد از عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  2. دستورات و تجویزهای پزشک را به طور منظم انجام دهید.
  3. به مدت سه تا پنج روز از فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
  4. از رفتن به استخر و سونا اجتناب کنید تا وقتی که پوست به طور کامل بهبود یابد.
  5. ناحیه درمان را دستکاری نکنید.
  6. در صورت خروج از منزل، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  7. از بودن در محیط‌های پر از آلودگی و گرد و غبار اجتناب کنید.
  8. یک تا دو روز از مصرف مواد آرایشی خودداری کنید.
  9. از کمپرس سرد برای کاهش التهاب پوست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

عوارض مزونیدلینگ

مزو نیدلینگ پوست و مو اگر در شرایط بهداشتی و به دست فرد با تجربه انجام شود، عوارض خطرناکی ندارد. از عوارض رایج و موقتی بعد از مزونیدلینگ می‌شود به این موارد اشاره کرد:

  1. التهاب، قرمزی و سوزش پوست
  2. تیره شدن موقتی پوست
  3. پوسته پوسته شدن
  4. ایجاد زخم‌های ریز روی پوست

این موارد معمولا بعد از گذشت هفت تا ده روز از بین می‌روند و پوست به نشاط مطلوب خود دست می‌یابد.

مزو نیدلینگ برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

در برخی موارد با توجه به شرایط فیزیکی و سلامتی بهتر است که این عمل برای فرد انجام نشود:

  1. افرادی که به بیماری‌های پوستی مبتلا هستند.
  2. افرادی که دارای آکنه‌های فعال هستند.
  3. افرادی که عفونت یا حساسیت پوستی دارند.
  4. افرادی که ضعف دارند.
  5. افرادی که داروهای رقیق کننده مصرف می‌کنند و نمی‌توانند مصرف را متوقف کنند.
  6. افرادی که سابقه کلوئید یا گوشت اضافه بعد از صدمات پوستی دارند.

مزونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟

مزونیدلینگ یکی از درمان‌های پوستی مستمر است . البته میزان دوام تاثیرات این عمل به عوامل گوناگونی وابسته است مثل مراقبت‌های پوستی، انجام روتین پوستی، کنترل ، رژیم غذایی سالم و خوردن آب، میوه‌جات و سبزیجات به مقدار کافی. عوامل ارثی، افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب، استرس و عدم مراقبت می‌توانند بر ماندگاری اثر مزونیدلینگ تاثیر منفی داشته باشند.

فرق مزو نیدلینگ و میکرو نیدلینگ چیست؟

بسیاری از دوستداران و علاقه‌مندان مراقبت از پوست در حال حاضر میکرونیدلینگ را می‌شناسند و دوست دارند، و این کار را انجام می‌دهند. میکرونیدلینگ یک درمان شگفت انگیز است که پوست را سفت، تقویت و صاف می‌کند. مزو نیدلینگ اساساً تمام این فواید باورنکردنی میکرونیدلینگ را می‌گیرد و آنها را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد! در حالی که هر دو روش درمانی از یک دستگاه استفاده می‌کنند، اما هم از نظر تکنیک مورد استفاده و هم در محصول اعمال‌شده متفاوت هستند.

در میکرو نیدلینگ از حرکات کنترل شده جلو و عقب با دستگاه سوزن برای نفوذ یکنواخت به پوست استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک برای ایجاد “لغزشمورد نیاز برای اجرای یکنواخت دستگاه سوزن بر روی پوست استفاده می‌شود. عمل سوزن زدن سوراخ‌های کوچکی را در پوست ایجاد می‌کند که یک پاسخ درمانی طبیعی را تحریک می‌کند و منجر به جوان‌سازی کلی پوست به‌علاوه سایر مزایای درخشان می‌شود!

تفاوت اصلی مزو نیدلینگ استفاده از مزوسرم های فرموله‌شده ویژه است. این سرم‌ها به عنوان جایگزینی برای اسید هیالورونیک استاندارد استفاده می‌شوند و مزایای بیشتری از میکرونیدلینگ ارائه می‌دهند.

بسته به نیاز پوست خود، می توانید از بین سه سرم مختلف انتخاب کنید: احیا کننده، اسکار یا پیگمانتاسیون. برای ارائه سرم هدفمند شما، Meso-Needling از همان دستگاه سوزن‌زنی پیشرفته به عنوان درمان استاندارد میکرونیدلینگ استفاده می‌کند. با این حال، یک تکنیک مهر زنی متفاوت استفاده می‌شود.این تکنیک برای تحویل مزوسرم انتخابی شما بسیار مهم است و به مزوسرم اجازه می‌دهد تا لایه‌های ضخیم پوست را دور بزند و فورا جذب شود. این درمان‌ها باعث ترمیم سلولی در لایه ترانس درمال می‌شود، کلاژن را تقویت کرده و پوست شما را درخشان می‌کند! ()

هزینه مزو نیدلینگ 1402

عوامل مختلفی در تعیین هزینه مزونیدلینگ نقش دارند. مواد مورد استفاده در این عمل، مهم‌ترین تاثیر را در میزان قیمت آن دارند. تعداد جلسات درمانی، میزان آسیب دیدگی پوست فرد، نوع مواد و مقدار استفاده از آن، و اعتبار کلینیک و پزشک، از مواردی هستند که هزینه نهایی شما را مشخص می‌کنند. علاوه بر موارد فوق، هزینه جلسه مشاوره و آزمایش‌های مورد نیاز نیز می‌تواند اضافه شود. برای انجام مزونیدلینگ بهتر است بدون در نظر گرفتن قیمت، در مورد اعتبار کلینیک و قابل اعتماد بودن پزشک خوب تحقیق کنید.

به طور میانگین قیمت مزونیدلینگ سال 1402، از حدود 1 تا 2 میلیون تومان متغیر است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره مزونیدلینگ پوست و جزئیات مربوط به آن حرف بزنیم و پاسخ رایج‌ترین سوالاتی که در این مورد وجود دارد را بدهیم. بسیاری از افراد سعی می‌کنند قبل از انجام کار، با تحقیق در اینترنت آگاهی خود را بالا ببرند. خواندن این مقالات می‌تواند به شما آمادگی لازم را بدهد. همانطور که اشاره کردیم مزونیدلینگ پوست و مو از موثرترین روش‌های درمانی هستند که می‌توانند به جوان سازی کمک کنند. همچنین با رعایت نکات مراقبتی می‌توانید تاثیر این عمل را دوچندان کنید.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ یک روش درمانی برای پوست و مو است که از ترکیب دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ ابداع شده است. این روش با تحریک کلاژن‌سازی پوست و فولیکول‌های مو به جوان‌سازی صورت و رشد موها کمک می‌کند.

مزونیدلینگ چه آسیب‌هایی را درمان می‌کند؟

مزونیدلینگ آسیب‌هایی مثل جای جوش و آکنه، ترک‌های پوستی، چین و چروک، تیرگی و لکه‌های پوستی، و ریزش مو را درمان می‌کند و بهبود می‌بخشد.

مزونیدلینگ چه عوارضی دارد؟

مزونیدلینگ در صورت انجام در شرایط بهداشتی و به دست فرد متخصص عوارضی ندارد. از عوارض رایج و موقت بعد از انجام آن می‌شود به التهاب و سوزش و قرمزی، تیرگی و پوسته پوسته شدن، و ایجاد زخم‌های ریز اشاره کرد که بعد از یک هفته تا ده روز برطرف می‌شوند.

مزونیدلینگ مزایا، عوارض و هزینه‌ها

مزونیدلینگ صورت؛ همان‌گونه که در جریان هستید، سلامت پوست و مو افراد، تاثیر به سزایی در زیبایی و ایجاد به اعتماد به نفس دارد و یکی از نشانه‌های بارز سن و سبک زندگی است. قرار گرفتن در معرض آفتاب، افزایش سن، استرس و اضطراب، نداشتن خواب کافی و منظم، سبک زندگی ناسالم، آب کافی نوش جان نکردن باعث می‌شود چین و چروک‌ها و تیرگی‌های بسیار زیادی بر روی پوست شما پدیدار شود.

چین و چروک‌های پوستی، دقیقا زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد که باعث می‌شود فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. از این رو افراد برای از بین بردن این چین و چروک‌ها به فکر راه حل می‌افتند. بسیاری از آن‌ها به عمل‌های جراحی، استفاده از ماسک‌های خانگی و صنعتی رو می‌آورند.

با وجود پیشرفت هر روزه علم، روش‌های جدید جهت رفع چین و چروک‌ها و جوان‌سازی پوست ابداع می‌‎گردد. یکی از این روش‌های نوین و پیشرفته در زمینه‌ی جوان سازی پوست میزونیدلینگ می‌باشد که امروزه در میان افراد به عنوان یک روش امن و موثر در جوانسازی پوست، رفع چین چروک و تیرگی ها شناخته می‌شود.

مزونیدلینگ چیست؟

کلمه مزونیدلینگ متشکل از دو کلمه است، اولی “مزو” که ابتدای کلمه مزودرم است و دومی “نیدلینگ” که به معنای سوزن‌‍زدن است. از نام این روش کاملا مشخص است که مزونیدلینگ، متشکل از دو کلمه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است.

در روش مزونیدلینگ صورت کوکتل‌های مزوتراپی را به عمق لایه مزودم می‌فرستد و درمان در این لایه شروع می‌شود. در طی این فرآیند، کیفیت، انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست بیشتر می‌‍شود. مزونیدلینگ با دستگاهی به نام مزوگان و یا درماپن انجام می‌شود. عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ‌هایی که در این روش ایجاد می‌شود در واحد سطح تعریف می‌شود. کوکتل‌های مزوتراپی به صورت مکانیزه به عمق مورد نظر پوست فرستاده می‌شود.

به دلیل این که بر روی پوست هزاران سوراخ میکروسکوپی ایجاد می‌شود، جذب ویتامین‌ها و کرم‌های موضعی که تجویز می‌شود به سطح پوست افزایش پیدا می‌کند. مزونیدلینگ در واقع همان است که کوکتل‌های مزوتراپی به این روش اضافه شده است.

به همین دلیل است که تاثیرگذاری این روش چند برابر می‌شود. با این روش با ایجاد منافذ بسیار ریزی بین کلون‌های سلولی، جذب دارو بیشتر می‌شود و همچنین باعث می‌شود که سلول‌های جدید و جوان، جایگزین سلول‌های پیر و آسیب دیده شوند.

بر اساس ناحیه‌ای که با استفاده از این روش تحت درمان است، می‌توان در از محلول‌های مختلفی استفاده کرد. برای مثال اگر هدف شما از انجام نیدلینگ تقویت فولیکول‌های مو است و می‌خواهید از ریزش موی خود جلوگیری کنید، می‌توان در استفاده از این روش از کوکتل‌های استفاده کرد. یا اگر شما از این روش می‌‎خواهید که لک صورت‌تان را از بین ببرد، می توانید از کوکتل‌های روشن‌کننده استفاده کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

روش درمان مزونیدلینگ

در این روش درمانی، که همراه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، همزمان با نفوذ کوکتل‌های به درون لایه مزودرم توسط بانچ‌های بسیار کوچک که در دستگاه در پوست ایجاد می‌کند، کلاژن سازی در پوست شروع می شود و منافذ پوست بسته می‌شود که با بسته شدن آن‌ها بافت بهبود می یابد و در نتیجه شما ظاهری با پوست بسیار صاف و زیبا خواهید داشت.

مزونیدلینگ روشی است که با استفاده از سوزن درمانی دیجیتال انجام می‌‍شود. سیستم سوزنی دیجیتال متشکل از چند سری سوزن‌های میکروسکوپی است که عمقی که باید نفوذ کند و مدت زمانی را که باید در آنجا باشد را کنترل می‌کند.

با استفاده از سیستم سوزنی دیجیتال، پزشک شما در حین درمان می‌تواند کانال های میکروسکوپی بسیار زیادی را در ناحیه درم و اپیدرم پوست ایجاد کند که به آن میکرو پانچ می‌گویند.

این میکروپانچ‌های بسیار کوچک، می‌توانند به تحریک کلاژن‌سازی در پوست کمک کنند که همین امر باعث می‌شود کلاژن و الاستین که دو بخش اصلی در جوان‌سازی هستند بیشتر شوند در نتیجه این عمل شما پوستی، بی‌چروک، جوان و زیبا خواهید داشت.

روش مزونیدلینگ صورت روش درمانی برای تمامی تیپ‌های پوستی خواهد بود. همچنین افرادی که از آکنه، اسکار رنج می‌برند می‌توانند برای بهبود این موارد نیز از این روش بهره ببرند. روش مزونیدلینگ، جهت جوان‌سازی پوست بسیار مفید است.

مزایای مزونیدلینگ صورت

  • با استفاده از روش می‌توانید تمام فرورفتگی‌ها و برجستگی و چین و چروک‌های پوستی خود را می‌توانید از بین ببرید.
  • بهبود جای جوش و اسکار قدیمی
  • جوان سازی پوست و شادابی آن
  • افزایش تولید کلاژن در پوست
  • رفع ترک‌هایی که در زمان بارداری و یا در اثر لاغری سریع بر روی پوست ایجاد می‌شود.
  • افزایش الاستیسته پوست
  • انعطاف پذیری و حالت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد.
  • زخم های قدیمی که بر روی پوست شما ظاهری بد دارند را ترمیم می کند.
  • برطرف کردن جای سوختگی های قدیمی
  • باز شدن منافذ و بالا بردن قدرت جذب ویتامین و ویتامین‌ها تا ۹۰ درصد.
  • کم رنگ کردن لک‌های عمیق و برطرف کردن لک‌های سطحی پوست
  • افزایش خون‌رسانی به سطح پوست
  • نفوذ به عمیق‌ترین لایه پوستی
  • رفع ریزش مو

انجام مزونیدلینگ به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

سوال همیشگی که افراد قبل از همه این روش‌ها در ذهن‌شان نقش می‌بندد این است که آیا روش مزونیدلینگ صورت برای همه افراد مناسب است؟ اما در پاسخ باید بگویم خیر، این روش برای افرادی که در زیر نام برده می‌شود مناسب نیست:

  • افرادی که کلوئید در اثر آسیب به پوست دارند.
  • کسانی که به کوکتل های مزوتراپی سابقه حساسیت دارند.
  • افرادی که سایقه عفونت های پوستی دارند، برای مثال آن هایی که تبخال زیاد می زنند.
  • سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند. ضعف سیستم ایمنی می‌تواند منجر به عفونت بعد از نیدلینگ شود.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین مصرف می‌کنند. چرا که این داروها می‌توانند موجب خون‌ریزی شدید بعد از انجام نیدلینگ شوند. به همین دلیل قبل از انجام این روش باید با دکتر خود مشورت کنید و آن‌ها قطع کنید.

بسیاری از افراد نگران عوارض ناشی از مزونیدلینگ صورت هستند که اصلا این روش عوارض خطرناکی به همراه خود دارد؟ عوارضی که این روش به دنبال دارد ایجاد قرمزی و تورم ملایم در نواحی تحت درمان است که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی دیگر آثاری از آن ها بر روی پوست خود نمی‌بینید.

ممکن است پوست شما کمی تیره شود و یا پوسته پوسته شود که بین هفت تا ده روز این عارضه با شما همراه است و حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز سریعا خوب می‌شوید. پس دقت کنید که این روش، عوارض بسیار جبران ناپذیری به همراه ندارد و اگر جز افرادی که نباید از این روش استفاده کنند، نباشید به راحتی می‌توانید جوانی و شادابی را به پوست خود برگردانید و بسیاری از عارضه‌های پوستی خود را با این روش درمان کنید.

تاثیر مزونیدلینگ بعد از چند روز | تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ | عکس صورت بعد از مزونیدلینگ

توصیه‌های بعد از مزونیدلینگ صورت

هنگامی که شما از این روش استفاده می‌کنید، پوست تان طی مدت سه تا پنج روز بهبودی خودش را به دست می‌آورد و می توانید فعالیت‌های طبیعی و روزانه خود را شروع کنید و هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. برای اینکه از این روش نتیجه مطلوب‌تری دریافت کنید، می‌توانید به پزشک خود مراجعه کنید و با مشورت و توصیه او از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

روش مزونیدلینگ به صورت معمول می‌بایست ۶ جلسه با فواصل چهار هفته یکبار برای حصول بهترین نتیجه انجام پذیرد.

لازم به ذکر است که بیان کنم، این‌گونه درمان‌ها در ماه ‌های سرد سال اثر بخش‌تر هستند، زیرا:

  • معمولا هنگامی که از روش‌های زیبایی برای پوست صورت خود استفاده می‌کنید، نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، از این رو در ماه‌های سرد سال به نسبت ماه‌های گرم سال، آفتاب کمتر می‌تابد و بیشتر هوا ابری خواهد بود که این یک حسن محسوب می‌شود.
  • نواحی از پوست را که تحت درمان قرار گرفته است، می‌توانید بهتر بپوشانید.
  • در هوای سرد زمستان، عوارض ناشی از برخی درمان ها مانند قرمزی و التهاب کم می‌شود و همین امر باعث می‌شود شما زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

آموزش فیشیال صورت شامل مجموعه ای از تکنیک ها و گام های مهم می باشد که در نهایت منجر به پاکسازی، لایه برداری و آبرسانی و جوانسازی خواهند شد.

پس می‌توان نتیجه گرفت که کارآیی و نتیجه این روش‌ها در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان بهتر است.

مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ

بعد از انجام مزونیدلینگ برای اینکه بتوانید نتیجه مطلوب تری دریافت کنید باید برخی مراقبت‌های لازم را از پوست خود انجام دهید. برای مثال:

  • • هرگز بعد از درمان بلافاصله آرایش نکنید.
  • • تا ۲۴ ساعت ورزش کردن بعد از درمان ممنوع می‌باشد
  • • اگر از این روش جهت تقویت مو و بهبود ریزش مو استفاده می کنید، بعد از درمان از سشوار کشیدن و رنگ کردن موها خودداری کنید.
  • • هرگز به سمت روش های برنزه کردن بدن نروید
  • • از شنا در آب کلردار پرهیز کنید
  • • از سونا، دوش آب داغ جدا خودداری کنید.
  • • محصولات فعال مانند گلیکولیک اسید و رتینول را مصرف نکنید.
  • • هرگز محل درمان را مالش ندهید.
  • • استفاده از محصولات آرایشی مینرال

یک توصیه مهم

توجه داشته باشید که انجام روش های زیبایی و جوانسازی پوست می‌تواند در عین مزایایی که به همراه دارد عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. از این رو پیشنهاد می‌شود که در صورت تمایل به انجام این دست خدمات زیبایی به مراکز معتبر زیبایی پوست و درمان عارضه‌های پوستی مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی اکسیر به دلیل حضور متخصصین با تجربه پوست و مو و همچنین برخورداری از نجهیزات به روز بهترین خدمات را در این حوزه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز از انواع خدمات و روش‌های جوانسازی پوست بهره‌مند شوید.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا