عکس | رازگشایی از سایت جعلی استارلینک در ایران که تصویرش خبرساز شده !

به گزارش خبرگزاری خبر روزانه، سایت نقشه ماهواره ای که با لینک از شب گذشته به ثبت رسیده است، اطلاعات زیادی از کاربران ایرانی دیشب را حفظ کرده است. وبسایتی که مدعی است مکان دقیق دارندگان اینترنت ماهواره استارلینک در ایران را فاش می کند. سایتی که از تمامی پروتکل های قانونی برای حفظ اطلاعات مشتریان سرپیچی می کند و جالبتر اینکه ربطی به بانک اطلاعاتی فروشنده اصلی این خدمات ندارد. سایتی که فقط باید اطلاعات خود را وارد کنید و سپس ثبت نام کنید. فقط اطلاعات را می گیرد و یک نقطه روی نقشه اضافه می کند!

عکس ابهام زدایی از سایت جعلی استارلینک در ایران که تصویرش خبرساز شد!

اطلاعاتی که احتمالاً هیچ کس جز SpaceX برای هر کسی که از هر کجای دنیا به Starlink متصل می شود، ندارد. این سرمایه و داده های محرمانه یک شرکت است و احتمالاً آن شرکت تحت هیچ شرایطی مکان دقیق کاربران خود را نمی داند. به صورت عمومی منتشر نمی شود.

علی کیایی فر، کارشناس امنیت سایبری امروز به دیجیاتو گفت: اصولا دسترسی به اینترنت ماهواره ای با این روش غیرممکن است و هر لینک یا فایلی که از منابع غیر رسمی و شماره های خصوصی ارسال شود قابل اعتماد نیست.

عکس ابهام زدایی از سایت جعلی استارلینک در ایران که تصویرش خبرساز شد!

کیافر با هشدار درباره تمامی فایل ها و برنامه هایی که مردم از منابع غیر رسمی به آنها دسترسی دارند، خطر تبدیل تلفن همراه به زامبی و سوء استفاده از تلفن های شخصی را بسیار جدی توصیف کرد.

این کارشناس با تاکید بر اینکه استفاده از اینترنت ماهواره ای عمدتا نیازمند زیرساخت اینترنت ماهواره ای در داخل کشور است، هرگونه روند استفاده از اپلیکیشن یا فایل برای دسترسی به اینترنت ماهواره ای را رد کرد.

دانلود هر فایلی از منابع غیر رسمی بسیار خطرناک است و تنها منبع قابل اعتماد برای نصب هر برنامه و برنامه ای، وب سایت رسمی همان برنامه یا فروشگاه های رسمی اپلیکیشن مانند گوگل پلی است. بنابراین هشدارها در مورد پورت کردن فیلترشکن یا اپلیکیشن Starlink باید جدی گرفته شود.

از طرفی باید در نظر داشت که استفاده از برنامه استارلینک فقط برای کالیبره کردن ظروف استارلینک است. بنابراین در صورت عدم وجود زیرساخت استارلینک و اینترنت ماهواره ای در کشور، نصب اپلیکیشن امکان دسترسی به اینترنت ماهواره ای را نخواهد داد.

در این شرایط به نظر می رسد در روزهایی که شورای امنیت کشور محدودیت هایی را برای اینترنت اعمال کرده است، فشار زیادی بر کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد و این محدودیت ها که به گفته وزیر کشور تا زمان صدور دستور جدید شام ادامه خواهد داشت، برخی افراد به دنبال تجارت خطرناک با داده های اطلاعاتی کاربران ایرانی، تسهیل دسترسی به اینترنت ماهواره ای هستند.

4141

دکمه بازگشت به بالا