آموزش خرید از سایت ebay از ایران

چگونه می توانم از وبسایت ebayخرید کنم؟ و هزینه خرید را پرداخت کنم؟

وبسایت ebay یکی از اولین و پیشروترین فروشگاه آنلاین است که در سال 1995 شروع به فعالیت کرد هم اکنون شعبات زیادی در سطح سایر کشورها دارد. تعداد محصولاتی که بر روی وبسایت قرار دارد به چندین میلیون می رسد و در دسته بندی های مختلف ارائه می شود. کالاهای ارائه شده در این وبسایت نو و کارکرده هستند و مشتری مسئول بررسی و اطمینان از صحت محصول است. وبسایت ebay یکی از بزرگترین وبسایت های همکاری کننده با شرکت PayPal است و عمده پرداخت های این وبسایت از طریق حساب های پی پالی صورت می گرد.

شما با لینک جستجوی سریع و یا از طریق لیست طبقه بندی شده محصولات می توانید به صفحات محصول مورد نظرتان برسید و اطلاعات محصول را مشاهده کنید. در صفحه محصول، اطلاعات فروشنده با عنوان Seller Information آورده شده است و شما می توانید میزان اعتبار وی را مشاهده کنید. اعتبار فروشندگان از طریق نظرات مشتریان سنجیده می شود و در قالب عنوان Positive Feedback و به صورت درصد نشان داده می شود. امتیازهای بالا 90% نشان دهنده قابلیت اعتماد بودن فروشنده است. نکته بسیار مهم در وبسایت های فروش آنلاین توجه به جزییات محصول، قوانین، نحوه ارسال و پرداخت هست. این موارد در وبسایت ebay در تمامی صفحات محصول وجود دارد و توصیه می کنیم حتما به این موارد مهم توجه نمایید.

این فروشگاه حالت واسطه ای بین هزاران فروشنده و خریدار است و مدل کار آن به دو روش زیر است: 1- فروش محصول با قیمت ثابت(در این روش در صفحه محصول گزینه Buy It Now فعال است). 2- فروش حراجی Auction: فروشنده یک قیمت پایه برای محصول( مثلا لباس) مشخص می کند و در طی چند روز محصول را به بالاترین قیمت پیشنهادی می فروشد(در این روش در صفحه محصول گزینهPlace Bit فعال است ). در برخی موارد شاید محصولاتی روی وبسایت دیده بشود که که هر دو گزینه فوق فعال هستند. در این حالت فروشنده قیمت فروش را چند برابر قیمت پایه حراج قرار می دهد و در صورتی که مشتری راضی به آن قیمت باشد، با کنسل کردن حراجی، محصول را به مشتری می فروشد.

در شرایط فعلی ebay به ایرانیان خدمات ارائه نمی کند و طبیعتاً ارسال پستی نیز به آدرس ایران انجام نمی دهد. در صورتی شما محصول خاصی را با قیمت مناسب بر روی این وبسایت مشاهده کرده اید و قصد خرید آن را دارید، بایستی حتما یک آدرس(Shipping Address) معتبر یکی از آشنایان و وابستگان خارج از ایران داشته باشید تا بعد از انجام خرید، محصول به آن آدرس ارسال شود. سپس محصول از طریق آنها به دست شما برسد. در نظر داشته باشید که عمده محصولات دارای هزینه حمل هستند و در قیمت نهایی محصول محاسبه می شود. همچنین برای پرداخت هزینه محصول نیز می توانید از خدمات پرداخت ارزی آسان کارت استفاده نمایید.

سایت خرید و فروش ایبی ebay چیست؟

eBay یکی از سایت‌های خارجی و از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین جهان به شمار می‌رود، در این سایت خرید، فروش و مزایده کالاهای نو و دست دوم باعث ایجاد یک تعامل موفق بین خریداران و فروشندگان شده ‌است و امروز یکی از سایت‌های موفق در زمینه خرید و فروش انواع محصولات با حدود 200 میلیون کاربر از سراسر جهان است. دفتر اصلی این فروشگاه در کشور آمریکا و در شهر سن خوزه واقع شده ‌است و برای ما ایرانیان به دلیل محدودیت‌های موجود امکان خرید کالا از ebay به راحتی وجود ندارد.

شرکت eBay در سال ۱۹۹۵ شروع به فعالیت کرده است. این فروشگاه آنلاین که اکنون به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی در زمینه مزایده‌های آنلاین است، تا به حال شعبه‌های زیادی در دیگر کشورهای دنیا تاسیس کرده و در حال حاضر در ایران نیز بسیار شناخته شده و مشهور است. محصولاتی که در سایت ای بی ارائه می‌شود به چندین میلیون هم می‌رسد که در دسته‌بندی‌های مختلفی همچون لوازم جانبی خودرو، پوشاک، لوازم منزل، آلات موسیقی، تجهیزات ورزشی و بسیاری دیگر قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که در این سایت وسایل و حتی لباس‌های نو و کارکرده وجود دارد.

خرید از ایبی به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازار آنلاین جهان با برترین برندها، قیمت پائین و با داشتن امکان ارسال رایگان برای برخی محصولات می‌تواند برای ما ایرانیان سخت به نظر بیاید اما با خدمات خرید از سایت های خارجی می‌توانید به آسانی نسبت به خرید از ایبی اقدام کنید.

امکان خرید از ebay در ایران | خرید از ebay آلمان | خرید از ebay انگلستان

چرا eBay اینقدر پرطرفدار است؟

از دلایل محبوبیت این سایت می توان به تنوع بالای کالاها و برندها اشاره کرد.

هچنین شما می توانید کالاهای دست دوم و یا بازسازی شده که کارکرد بالایی نداشته اند را با قیمت بسیار مناسب تر و کم تری خریداری کنید.

علاوه بر این مزایا، در eBay همواره حراجی ها و تخفیفات مختلفی به کاربران ارائه می شود که به شما این امکان را می دهد کالای مورد نظرتان را گاهی با کم تر از نصف قیمت اصلی نیز خریداری کنید.

با استفاده از این فروشگاه بین المللی می توانید به کالاهایی که در کشور نیست و یا پیدا کردن مدل اصل و اورجینال آن سخت است نیز به راحتی دسترسی داشته و آن را تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا