عینکی برای ناشنوایان ! – خبر روزانه

ما قبلاً عینک‌هایی با دوربین دیده‌ایم که به نابینایان می‌گوید به دنبال چه چیزی بگردند. عینک جدید به نام Voicee کمی با عینک های قدیمی متفاوت است زیرا دارای میکروفونی است که متن صحبت های دیگران را نشان می دهد.

این عینک که در اسلوونی ساخته شده است، در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه عرضه می شود. این عینک که دارای میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای نظارت بر عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. به طور پیش فرض آنها با لنزهای شفاف عرضه می شوند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند گفتار فردی را که با کاربر از طریق متن ارتباط برقرار می کند، منتقل کند.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، می توان آن را به یکی از پنج زبانی که تاکنون در مورد آن صحبت شده است تنظیم کرد و گفته می شود وزن آنها کمتر از 100 گرم است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که یک بار شارژ باتری ممکن است بیش از 24 ساعت استفاده کند.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر شامل صفحه نمایش واقعیت افزوده LTCCS است که به هدف بودجه نرسیده است. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم اپلیکیشن گوگل گلس است. با این حال، بلندگوها مجبور بودند با یک تلفن هوشمند اندرویدی صحبت کنند.

عینک های صوتی را می توان با قیمت حدود 540 دلار خریداری کرد، اگر در نظر بگیرید که هنوز یک محصول تجاری کامل نیستند. زمانی که این عینک وارد تولید شود، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا