فواید کرم ضد آفتاب

می‌پرسید چرا کرم ضدآفتاب مهم است؟ ما جواب را می‌دانیم. مزایای ضدآفتاب فراتر از محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید است. شاید فکر کنید فقط در تابستان است که باید برای خرید لوسیون ضدآفتاب به فروشگاه بروید. اما حقیقت این است که ما باید هر روز از سال را از ضد آفتاب استفاده کنیم. فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان. شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. SPF به انجام این کار کمک می‌کند. نتیجه کرم ضد آفتاب ممکن است در ابتدا قابل رویت نباشد، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد. در این مقاله درباره‌ی مزایای ضد آفتاب.  جهت  خرید کرم ضد آفتاب ویتابلا  همین حالا اقدام کنید .

استفاده از ضد آفتاب در منزل | استفاده مداوم از ضد آفتاب | ایا ضد افتاب پوست را روشن میکند

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب نوعی محصول پوستی برای مراقبت در مقابل اشعه خورشید است که همانند سپر در مقابل نور مضر خورشید می‌ایستد. زمانی‌که یک لایه کرم ضدآفتاب روی پوست دست و صورت قرار بگیرد، تا حدودی اشعه ماوراءبنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس کرده و به این ترتیب از ، چین‌و‌چروک، لک و آسیب پوستی، و پیری زودرس ناشی از اشعه مضر خورشید جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین وظیفه یا کاربرد این محصول پیشگیری از است. کرم ضد آفتاب را براساس نوع پوست، از نظر مواد سازنده یا از نظر فیزیکی و شیمیایی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنند و معمولا به شکل کرمی، ژل، لوسیون، اسپری، پودر و فوم برای مصرف موضعی روی پوست تولید می‌شوند. کرم دست و صورت جوانه گندم ویتابلا بهترین انتخاب برای شما .

نحوه مصرف کرم ضد آفتاب

برای استفاده از کرم ضدآفتاب، دست و دلباز باشید. بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل و قرارگرفتن در معرض نور خورشید است. کرم ضدآفتاب را روی تمام پوست صورت بمالید، گردن، گوش‌ها، و نوک پاها و انگشتان را فراموش نکنید.  کرم ویتابلا برای پوست خشک  هم مناسب است . زمان مصرف ضد آفتاب بسته به ساختار آن دارد؛ یعنی ضدآفتاب‌های ژلی، اسپری و فلوئیدی‌ها چون جذب بالاتری دارند، می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از خارج‌شدن از منزل استفاده کنید. اما جذب کرم ضد آفتاب یا لوسیون‌ها دیرتر است و حداقل ۳۰ دقیقه قبل قرارگرفتن در معرض نور خورشید باید استفاده شوند.

۱ تا ۲ بند انگشت ضد آفتاب را روی صورت، گردن و گوش‌ها بزنید. حواستان باشد همه ضد آفتاب‌ها مخصوص دور چشم نیستند و برای این ناحیه باید از ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید. قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب بهتر است با مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان ارتباط برقرار کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان وجود دارد.

آیا کودکان هم باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟ ضد آفتاب و محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید اهمیت زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد. سرطان پوست در سال‌های اخیر رواج بیشتری میان جوانان پیدا کرده است. محافظت از پوست کودکان در مقابل اشعه مضر خورشید تا حد زیادی ریسک ابتلا به سرطان پوست را در کودکان کاهش می‌دهد.  به گفته :  آفتاب سوختگی در دوران کودکی یکی از فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان پوست در بزرگسالی محسوب می‌شود.

چه کسانی نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟ برخی معتقدند که مصرف ضد آفتاب به‌خاطر داشتن مواد شیمیایی عوارضی برای پوست دارد. افراد با پوست حساس و آلرژیک نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. باید به توصیه متخصص پوست، سراغ ضدآفتاب‌های مخصوص پوست‌های حساس بروند. افراد با هم نباید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؛ چراکه مشکل پوستی تشدید می‌شود. البته در این موارد هم، متخصص پوست، ضد آفتاب‌های غیر روغنی (فری اویل) و غیر کومدون‌زا را پیشنهاد می‌دهد.

آیا بعد از آفتاب سوختگی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟ برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب‌سوختگی باید قبل از این اتفاق ضد آفتاب بزنیم، اما ضد آفتاب بعد از آفتاب سوختگی مثل «نوشدارو بعد مرگ سهراب» است و دیگر کاری از پیش نمی‌برد. برای تسکین علائم آفتاب‌سوختگی مثل قرمزی، درد و از کمپرس آب سرد یا دوش آب سرد کمک بگیرید. مرطوب‌کننده‌های بر پایه آب مثل وازلین به خنک‌شدن پوست کمک می‌کند.

فواید کرم ضد آفتاب فواید کرم ضد آفتاب صرفا محافظت از پوست در مقابل نور مضر آفتاب نیست. پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی، خشکی پوست، و سرطان پوست از فواید کرم ضدآفتاب هستند. این را هم بگوییم که تاثیر کرم ضدآفتاب در بلندمدت مشهود خواهد بود. فواید کرم ضدآفتاب عبارتند از:

  • محافظت از پوست در مقابل اشعه UV
  • جلوگیری از پیری زودرس و داشتن پوستی شاداب و جوان
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست
  • رفع لکه‌های پوستی به‌مرور زمان در بلندمدت
  • پیشگیری از برنزه‌شدن پوست
  • جلوگیری از آفتاب‌سوختگی
  • حفظ پروتئین‌های ضروری پوست و محافظت از سلامت پوست

عوارض جانبی کرم ضد آفتاب وجود مواد شیمیایی در ترکیبات برخی ضدآفتاب‌ها ممکن است باعث قرمزی، التهاب، تورم، و خارش و خشکی پوست شوند. برخی افراد هم به‌شدت نسبت به ترکیبات ضد آفتاب حساس هستند و بعد از مصرف دچار جوش و خارش شدید، و التهاب چشم می‌شوند.

برای اینکه عوارض جانبی ضد آفتاب را به حداقل برسانید، حتما پیش از خرید از مشورت بگیرید و اگر بیماری پوستی دارید حتما متخصص پوست را در جریان بگذارید. اگر بعد از مصرف ضدآفتاب دچار حساسیت پوستی شدید، با مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان ارتباط برقرار کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان وجود دارد. به گفته : حساسیت و خشکی پوست، یکی از عوارض جانبی ضد آفتاب‌های با کیفیت نامناسب است. انواع کرم ضد آفتاب

  • ضد آفتاب برای پوست معمولی
  • پوست خشک
  • پوست چرب
  • پوست مختلط
  • پوست دارای جوش و آکنه
  • پوست حساس

خرید کرم ضد آفتاب برای خرید کرم ضدآفتاب، نخستین اقدام مراجعه به متخصص پوست‌ است تا نوع پوست خود را بشناسید و براساس نوع پوست بهترین کرم ضدآفتاب را انتخاب کنید. حتما به داروخانه‌ یا لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر مراجعه کنید؛ چرا که متاسفانه ضد آفتاب‌های فیک و تقلبی زیادی در بازار هستند که نه تنها از پوست در برابر اشعه مضر محافظت نمی‌کنند بلکه باعث ایجاد مشکلات پوستی، بیماری‌های پوستی و خشکی پوست می‌شوند.

کرم ضد آفتاب و ضد لک فرانسوی کرم ضد آفتاب و ضد لک فرانسوی الارو با SPF 50 ساخت فرانسه تحت نام SPOT SOLUTION است که ضدآفتاب بی‌رنگ مناسب انواع پوست است. خاصیت ضدلک این ضد آفتاب فرانسوی باعث ازبین‌بردن جای جوش، لکه‌های پوستی، کک و مک و لکه‌های ناشی از افزایش سن و بارداری می‌شود. دیگر خاصیت این کرم ضدآفتاب و ضدلک فرانسوی آبرسانی پوست، ضدلک و ضدتعریق است که با جلوگیری از خشکی پوست اجازه ایجاد جوش و لک روی پوست را نمی‌دهد. بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی ضد آفتاب‌های ایرانی دست کمی از ضد آفتاب‌های خارجی ندارند و به‌خوبی در بازار رقابت با برندهای خارجی سربلند شده‌اند. لافارر، سینره، پریم، درمالیفت، سی گل، مای و آردن از بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی هستند.

بهترین ضد آفتاب روشن کننده ایرانی لافارر و سینره بهترین ضد آفتاب روشن کننده ایرانی برای پوست چرب را تولید می‌کنند و ضد آفتاب روشن کننده ایرانی آردن هم برای پوست‌های خشک مناسب است. کرم ضد آفتاب سفید کننده آردن ضدآفتاب سفید کننده و ضد چروک اکسپرت‌ایج آردن خاصیت روشن‌کنندگی و ضدچروک دارد که برای ۴۰ سال به بالا مناسب است.

کرم ضدآفتاب سینره یکی از بهترین محصولات مراقبت پوستی ایرانی کرم ضد آفتاب سینره است که برای انواع پوست معمولی، خشک و چرب تولید می‌شود. کرمی گیاهی با کیفیت برای محافظت از پوست در مقابل سرطان پوست، چروک، لکه‌های پوستی، پیری زودرس و خشکی پوست که محبوبیت بالایی دارد.

قیمت کرم ضد آفتاب سفید کننده صورت قیمت کرم ضدآفتاب سفید کننده صورت بسته به اینکه چه برندی باشد، برای چه نوع پوستی تولید شده و SPF آن چند است متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت کرم ضدآفتاب سفید کننده صورت، می‌توانید به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی آنلاین معتبر مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به متخصص پوست

هزاران دلیل برای استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام روزهای سال وجود دارد. پوست ما همیشه باید در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت شود. به‌علاوه اینکه مصرف ضد آفتاب از بیماری‌های پوستی، آفتاب سوختگی، چین‌وچروک و لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند همچنین دچار پیری زودرس نمی‌شوید و احتمال ابتلا به سرطان پوست هم کمتر می‌شود.

برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب باید نوع پوست خود را بشناسید، بنابراین توصیه می‌کنیم به متخصص پوست مراجعه کنید تا در انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب مناسب با نوع پوست به‌شما راهنمایی بدهد. قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب بهتر است با مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان ارتباط برقرار کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان وجود دارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا