فیزیوتراپی چند جلسه است؟

فیزیوتراپی اگر در دوران طلایی که بدن در تلاش برای بهبودی است انجام شود، در درمان بیماری بسیار مفید است به طوری که نیازی به جراحی نیست. فیزیولوژی می تواند تاثیر زیادی بر درمان، کاهش هزینه های درمان و بهبود سلامت کلی جامعه داشته باشد. این روش درمانی جایگاه مهمی در تکنولوژی پزشکی دارد و امروزه بسیاری از بیماران با یک سری جلسات فیزیوتراپی سلامت خود را بازیافته اند.

تعداد جلسات فیزیوتراپی چگونه و بر چه اساسی تعیین می شود؟

در کلاس اول، فیزیوتراپیست درجه بیماری را ارزیابی می کند، تعداد جلسات فیزیوتراپی را تعیین می کند. با توجه به خسارت وارده، مدت زمان تعمیر برای تعیین جلسات تصمیم گیری می شود. در برخی موارد با برخی توصیه های ورزشی می توان بیماری را به طور رضایت بخشی درمان کرد و برای این بیماران تنها چند جلسه فیزیوتراپی کافی است.

اکثر بیماران به 8-10 جلسه فیزیوتراپی نیاز دارند. گاهی اوقات بیمار پس از 10 جلسه برای بهبودی کامل و جلوگیری از عود بیماری، هفته ای یک یا دو بار نیاز به انجام فیزیوتراپی دارد. گاهی پس از تعداد جلسات مشخص، 2-4 هفته پس از درمان، بیمار برای معاینه و معاینه مجدد به فیزیوتراپیست مراجعه می کند.

وقتی فیزیوتراپ آسیب قابل توجهی به بافت عضلانی می بیند یا به درد روماتیسمی مشکوک می شود، بیمار را برای معاینه دقیق تر به متخصص ارتوپدی یا روماتولوژیست ارجاع می دهد.

کسانی که به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه می کنند باید توجه داشته باشند که اگر مدتی است درمان نشده باشد به آن کهنه می گویند و آسیب نادیده گرفته شده برای درمان کامل نیاز به درمان های تشریحی بیشتری دارد. خوب دوباره

اگر بیماری را به امید بهبود خود به خود رها کنید، آسیب های بیشتر ادامه می یابد و مشکلات ثانویه ایجاد می شود که در نهایت درمان را بی اثر، طولانی تر می کند و تعداد جلسات مورد نیاز بهبودی را افزایش می دهد.

آیا تعداد جلسات فیزیوتراپی باید متوالی باشد؟

در تمام دنیا مدت زمان درمان زمان مشخصی دارد. به عنوان مثال فردی که کمردرد دارد، پس از معاینه پزشکی، مدت زمان مشخصی برای درمان تعیین می شود، تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد. حال بسته به شدت بیماری، این مدت می تواند سه ماه، دو ماه یا بیشتر یا کمتر باشد.

درباره عوارض مربوط به فیزیوتراپی پس از تعیین تعداد جلسات فیزیوتراپی، فیزیوتراپ نحوه مراجعه به کلینیک را تعیین می کند که بیمار چند روز در هفته برای درمان مراجعه می کند.

به طور کلی می توان گفت در رابطه با فیزیوتراپی شرکت مستمر بیمار در سه جلسه اول توصیه می شود. زیرا با انجام اولین اقدامات درمانی، بدن شروع به واکنش می کند.

نکته اینجاست که در مواردی مانند التهاب یا پارگی، زمان طولانی تر خواهد بود. صرف نظر از وضعیت جسمانی بیمار، درمان را نمی توان برای 10 روز متوالی انجام داد. با توجه به طول مدت فیزیوتراپی، بیمار به مدت طولانی تحت نظر پزشک خواهد بود و درمان ادامه خواهد داشت.

از طرفی در برخی موارد مدت درمان فیزیوتراپی کوتاه است و پس از تعداد معینی جلسات فیزیوتراپی بهبودی کامل حاصل می شود و بیمار می تواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد. بنابراین مراقبت های بعدی ضروری نیست. مهم ترین نکته تشخیص به موقع، مراجعه مداوم بیمار به کلینیک است که تاثیر زیادی در بهبود مشکلات فیزیوتراپی و طول مدت درمان دارد.

تکنیک های جدیدتر دوره درمان کوتاه تری دارند و برخی از مشکلات مانند اسپاسم عضلانی را می توان در یک تا سه جلسه درمان کرد. و بیمار نیازی به حضور در 10 جلسه نخواهد داشت و تعداد جلسات فیزیوتراپی کم خواهد بود.

بسته به نوع عارضه، شدت آسیب، وضعیت جسمانی بیمار و سایر عوامل، برخی درمان ها برای مدت کوتاهی انجام می شود و بیمار می تواند با دستورات درمانی خاص، درمان را در منزل ادامه دهد. فیزیوتراپی می تواند از روزها تا هفته ها یا ماه ها طول بکشد، با این حال، بیمار تا زمان بهبودی کامل، محلول پزشک را دریافت می کند.

مدت زمان هر جلسه فیزیوتراپی چقدر است؟

مدت زمان هر جلسه فیزیوتراپی بین 30 تا 60 دقیقه خواهد بود. دامپزشک در هر جلسه بیمار را معاینه می کند و گزارشی از روند درمان و پیشرفت انجام شده تهیه می شود. همچنین این گزارش به بیمار داده می شود تا ببیند تا چه حد بهبود یافته و از روش درمانی خاص فیزیوتراپی مطلع شود.

روش درمانی فیزیوتراپی چیست؟

یک فیزیوتراپیست با مهارت ها و دانش خود در زمینه پیشگیری از آسیب، چه در بهبود جلسات قبلی و چه در دوران نقاهت پس از یک بیماری، کمک خواهد کرد.

زمانی که فرد احساس درد، محدودیت حرکت و وقفه در فعالیت های روزانه به دلیل بیماری یا آسیب می کند، پزشک او را به فیزیوتراپیست معرفی می کند تا با ورزش منظم سلامت کامل خود را به دست آورد.

فیزیوتراپیست وضعیت جسمانی بیمار را بررسی می کند و با توجه به نوع بیماری و شدت آن، برنامه ورزشی که شامل حرکات خاصی برای او می شود، تعیین می کند. این حرکات با کمک ابزار و تجهیزات پزشکی در کلینیک انجام می شود و در برخی موارد درمان در منزل پیگیری خواهد شد.

فیزیوتراپی به بدن کمک می کند تا قدرت را بازیابد و حرکات طبیعی را بازیابی کند. با انجام درمان در تعداد مشخصی از جلسات فیزیوتراپی، بیمار از نظر بدنی قوی تر می شود و سریعتر به درمان می رسد.

طبق انجمن فیزیوتراپی آمریکا، جلسات فیزیوتراپی به سه بخش تقسیم می شود.

بیمار را ارزیابی کرده و معاینه فیزیکی انجام دهید.
بیماری
طراحی و اجرای برنامه درمانی

برای تعیین جلسات دقیق فیزیوتراپی حتما به بهترین فیزیوتراپی شیراز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا