در حال عبور از یک پاندمی هستیم /هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست

خبر روزانه / بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بوشهر می گوید با توجه به اینکه ما همه گیر را تجربه می کنیم ، خطر انتقال بیماری تقریباً در هر نقطه از کشور تقریباً صفر است. بنابراین انتظار می رود که کلیه دستورالعمل های بهداشتی در تمام شهرها از جمله اجتناب از سفرهای غیرضروری و شرکت در جلسات رعایت شود.

عبدالمحمد حاجیان در گفت وگو با خبر روزانه اظهار داشت: براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، 14 شهر در سراسر کشور وضعیت خود را تغییر داده اند که در این میان شهرهای کنگان ، دیل ، جنوا و بوشهر همچنین نارنجی شده اند. “

وی در مورد تغییر رنگ هفتگی نیز افزود: رنگ آمیزی براساس آخرین وضعیت بیماری در شهر انجام می شود و خطرات کلی انتقال بیماری در شرایط فعلی را نشان می دهد و باید توجه داشت که وضعیت در هر شهرستان بهتر است. با تغییر در رفتار بهداشتی ، مانند سفرهای غیرضروری یا برگزاری نشریات ، وضعیت به سرعت تغییر خواهد کرد.

وی گفت: “با توجه به اینکه ما همه گیر را تجربه می كنیم ، خطر انتقال بیماری تقریباً در هیچ كجای كشور وجود ندارد.” بنابراین انتظار می رود که همه شهرها همه توصیه های بهداشتی را رعایت کنند ، از جمله اجتناب از سفرهای غیرضروری و شرکت در جلسات ، به طوری که مناطق کمتر مشترک بتوانند وضعیت خوب خود را حفظ کنند و شهرهایی که شرایط بدتری دارند تغییرات لازم را ایجاد کرده و به سمت پیشرفت بهتر حرکت کنند.

شناسایی 19 گونه جهش یافته Covid در بوشهر

رئیس مرکز بهداشت بوشهر در مورد موارد جدید عفونت کووید 19 اظهار داشت: تعداد موارد تشخیصی در 7 روز گذشته از 483 مورد به 552 مورد افزایش یافته که نشان دهنده افزایش 12.5 درصدی بیماری در استان است و البته ، این روند رشد از چند هفته گذشته و ادامه دارد.

حاج ایان خاطرنشان کرد: تعداد مرگ 19 بیمار کوید نیز از 5 مورد در هفته در ماه سوم اسفند به 7 مورد در هفته آخر سال افزایش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا