قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان در کشورها محدودیت ها و قوانینی برای فعالیت پیام رسان های خارجی وجود دارد که آنها باید آنها را رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها از پیام رسان گرفته می شود ، نمونه بارز آن تصویب زبان ترکی است قانونگذاری فیس بوک. او طی چند روز گذشته در رسانه ها بوده است. با این حال ، امروز ، وقتی مسئله ترکیه را بررسی می کنیم ، به قوانین برخی از کشورها برای نمایندگان مراجعه می کنیم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

طی چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرده است که مطابق با قانونی است که توسط پارلمان ترکیه تصویب شده و می خواهد شبکه های اجتماعی را به طور اساسی کنترل کند. به گفته یورونیوز ، غول آمریکایی بدین ترتیب تسلیم قانون در ترکیه شده است و طبق این قانون علاوه بر نماینده قانونی در آن کشور ، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی نیز ملزم به انتشار تصمیم سیستم قضایی ترکیه از هر محتوایی سیستم عامل آنها را توسط مقامات این کشور حذف کنید. این اقدام همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام است که متعلق به فیس بوک است. البته هنوز توییتر تحت این قانون قرار نگرفته است و ترکیه دریافت Twitter از درآمد تبلیغات در این کشور را به عنوان اقدامی تنبیهی منع کرده است.

آمریکا بزرگترین رصدخانه اینترنت در جهان است

اگرچه دولت آمریكا مدعی جریان آزاد اطلاعات و پرچمدار آن در جهان است ، اما در روزهای اخیر و در جریان آشوب های اشغال كنگره آمریكا شاهد محدودیت های شدیدی در رسانه های اجتماعی و حذف تصاویر این واقعه در یادداشتی هستیم كه حتی رئیس جمهور ایالات متحده به چهار عنصر جرم در قانون فضای مجازی پایبند است که در هیچ کجای دنیا مشابه ندارد و برخلاف سبک جهانی شبکه های اجتماعی ، جزئیات و زیرمجموعه های فضای مجازی نیز گنجانده شده است. طبق قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) ، که شامل 15 ماده است ، در صورت تشخیص مغایر با امنیت ایالات متحده ، هرگونه رفتاری در فضای مجازی قابل پیگرد است.

اتحادیه اروپا – غول های فناوری زیر تیغه

اروپا همچنین مقررات سختگیرانه ای برای مهار شبکه های اجتماعی دارد و هرکس از این قوانین پیروی نکند به شدت مجازات خواهد شد. یکی از این قانونها این است که طبق حکم دادگاه ، هر پیامی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله همچنین در گزارشی در مورد قوانین جدید برای سیستم های بیش از 45 میلیون کاربر نوشت که این شبکه ها باید از توزیع محتوای غیر مجاز در شبکه های خود جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، مکان IP افراد را برای مقابله یا مقابله با تهدیدات تروریستی در اختیار دادگاه ها قرار دهند. . اخیراً سیاستمداران اروپایی خواستار حذف رمزگشایی رمزگذاری پیام در شبکه های اجتماعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی شده اند و کشورهای اروپایی می توانند این پیام ها را مدیریت کنند.

2323

دکمه بازگشت به بالا