ماده های چربی سوز قوی شکم و پهلو کدامند ؟

چربی سوزی شکم پهلو به خصوص چربی دور شکم این روز‌ها از دغدغه‌های مهم بشر است. افزایش چربی نه تنها تاثیر منفی بر تناسب اندام دارد بلکه باعث بروز مشکلاتی در سلامتی فرد ازجمله فشار خون، دیابت و می‌شود. برای رهایی از چربی فقط استفاده از رژیم ‌های چربی سوز کافی نیست و باید استفاده از مواد غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم نیز در کنار این رژیم غذایی قرار گیرد.

برخی از مواد غذایی هستند که به چربی سوزی سرعت بخشیده و به شما کمک می‌کنند تا از شر چربی‌های اضافی بدن خود خلاص شده و به سلامت و تناسب اندام دست پیدا کنید. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با چربی سوزترین ماده‌ های دنیا است به بررسی چربی سوز ترین ماده ‌ها کدامند، چرب سوزترین میوه‌ ها، سبزیجات چربی‌ سوز و ادویه ‌های چربی ‌سوز می‌پردازیم.

ماده ‌های چربی سوز قوی شکم و پهلو  کدامند ؟

سوال اکثر افراد این است که برای چربی سوزی چی بخوریم؟ برای لاغری و رژیم چربی سوزی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. داشتن سبک زندگی سالم به همراه ورزش اصولی می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند. اما در کنار آن باید با تمام مواد و خوراکی‌های مؤثر در چربی سوزی آشنا شده تا از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.  در ادامه این مطلب به معرفی چربی سوز قوی یا به عبارتی وحشی ترین چربی سوز ها  می‌پردازیم.

ماهی به عنوان وحشی‌ ترین چربی سوز همیشه مورد توجه برای رژیم‌ها بوده است. اسید چرب امگا۳ موجب افزایش متابولیسم بدن در نتیجه افزایش چربی سوزی می‌شوند. بعضی از انواع خاص از ماهی‌ها غنی از امگا۳ هستند. امگا۳ موجب چربی سوزی می‌شود و عملکردی مانند پروتئین دارد. امگا۳ علاوه بر اینکه بدن رو وادار به چربی سوزی می‌کند به کنترل اشتها در طول روز کمک می‌کند. یکی از انواع این ماهی‌ها سالمون است. مصرف سالمون موجب می‌شود تا دو ساعت پس از آن احساس سیری کنید. علاوه بر خود ماهی روغن ماهی نیز می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. روغن ماهی ساردین و سالمون حاوی اسیدچرب امگا۳ هستند. بنابراین اگر به مصرف ماهی علاقه‌ای ندارید می‌توانید به جای آن از روغن ماهی استفاده کنید.

جو دو سر یکی دیگر از بهترین چربی سوز های دنیا است و سرشار از فیبر است. بدن برای تجزیه فیبر نیاز به انرژی دو برابر بیشتر از حالت عادی دارد و در نتیجه برای هضم فیبر کالری بیشتری را می‌سوزاند و به چربی سوزی سریع شکم و پهلو کمک می‌کند. فیبر‌ها همچنین موجب می‌شود تا شما احساس سیری کنید و اشتهای کاذب را از بین می‌برد و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

عدس سرشار از پروتئین است و در عین حال کمترین چربی را در بین مواد غذایی سرشار از پروتئین دارد. عدس غنی از آهن است و مصرف آن می‌تواند تا حد مناسبی از نیاز روزانه مصرف آهن را تامین کند. عدس به عنوان بهترین چربی سوز طبیعی دارای حجم زیادی فیبر محلول است. این فیبر علاوه بر کاهش کلسترول، به کربوهیدرات‌ها نیز متصل شده و باعث هضم آرام‌تر آن‌ها می‌شود. به این صورت است که با مصرف عدس مدت زمان زیادی احساس سیری داشته و کمتر از میان وعده‌های ناسالم استفاده می‌کنید.

علاوه بر موارد گفته شده عدس دارای نشاسته مقاوم است و توانایی بدن را در چربی سوزی بسیار افزایش می‌دهند. به این صورت به کنترل اشتها نیز کمک کرده و باعث می‌شوند فرد کالری کمتری مصرف کند.

لبنیات حاوی کلسیم هستند و این کلسیم به شکستن چربی‌ها و پیشگیری از تشکیل آن‌ها در بدن کمک می‌کند. وجود سه وعده لبنیات در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به سوزاندن چربی‌های اضافه کمک کند. توجه کنید که بهتر است همیشه لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی را به لبنیات پر چرب ترجیح دهید.

پیشنهاد می شود مقاله را مطالعه کنید.

پنیر پارمزان نیز یکی دیگر از بهترین چربی سوز های دنیا است. پنیر پامزان سرشار از کلسیم است و در عین حال کالری کمی دارد و با این ویژگی‌ها هورمون‌های چربی سوز را فعال می‌کند. پنیر پارمزان نسبت به سایر ماده‌های لبنی از پروتئین بیشتری برخوردار است و با مصرف این پنیر برای بازه زمانی طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد  و از قویترین چربی سوزها  نسبت به سایرمواد لبنی است.

پودر پروتئین حاوی برخی اسید آمینه‌هایی است که موجب چربی سوزی سریع شکم و پهلو و در نتیجه عضله سازی می‌شود. شما می‌تواتید دو قاشق چای‌خودی پودر پروتئین را به اسموتی خود اضافه کنید و از آن به عنوان یک نوشیدنی چربی سوز استفاده کنید. برای تهیه اسموتی خود بهتر است از مواد پر کالری استفادا نکنید، موادی مانند ماست، شیر کم چرب و میوه را برای تهیه اسموتی خود انتخاب کنید.

آجیل موجب پر کردن شکم و در نتیجه احساس سیری شده و به لاغری کمک می‌کنند. آجیل نسبت به برنج موجب سیری بیشتری می‌شود. طبق مطالعات خوردن ۲۴ عدد بادام در روز، بدون رساندن کالری بیش از حد به بدن موجب رفع گرسنگی می‌شود.

کره بادام زمینی با داشتن نیاسین موجب فعال نگه‌داشتن سیستم هاضمه شده و مانع نفخ شکم می‌شود. در مصرف کره بادام زمینی زیاده‌روی نکنید زیرا چربی بالایی دارد. کره بادام زمینی میزان کالری بسیار بالایی دارد، اما نکته مثبت درباره آن این است که بسیار آرام مراحل هضم آن صورت گرفته و به همین دلیل پس از مصرف تا مدت زیادی حس سیری در فرد وجود خواهد داشت. از این کره می‌توانید در کنار میوه‌ها برای میان وعده و صبحانه استفاده کنید.

شکلات تلخ یکی دیگر از بهترین چربی سوز های دنیا است. “روی ” موجب افزایش گردش هورمون لپتین که به تنظیم میزان مصرف انرژی، اشتها و ذخیره چربی کمک می‌کند، می‌شود و از این طریق باعث سوختن چربی‌های شکم می‌شود و می‌تواند یک چربی سوز قوی شکم شمرده شود.

اسید استیک ‌می‌تواند پروتئین‌هایی تولید کند که موجب سوختن چربی‌ها شود. مصرف روزانه یک یا دو قاشق سرکه سیب به مدت دو ماه می‌تواند موجب کاهش قابل توجهی از چربی بدن به خصوص چربی دور شکم می‌شود.

یکی از ویتامین‌هایی که بدن برای سوزاندن چربی به آن نیاز دارد ویتامین B12 است. تخم مرغ دارای ویتامینB12  است. مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به جای شیرینی به کاهش وزن کمک می‌کند. افرادی که مشکل کلسترول خون دارند برای مصرف تخم مرغ با پزشک خود باید مشورت کنند.

این لوبیا حاوی نوعی فیبر خاص است که مقاومت در برابر هضم دارد و با کند کردن هضم موجب افزایش مصرف کالری در بدن شده و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند. مصرف نصف فنجان از لوبیای سفید روزانه برای سوزاندن چربی شکم توصیه می‌شود.

کربوهیدرات‌های خوب برای بدن مفید هستند. فیبر موجود در این مواد شمارا سیر نگه می‌دارند . افرادی که از غلات سبوس دار به صورت مرتب در رژیم غذایی خود استفاده کنند، کمتر دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند. برنج قهوه‌ای یکی از موارد است که کاملاً بدون نمک بوده و مواد معدنی و فیبر بالایی دارد. توصیه می‌شود به صورت روزانه از برنج قهوه‌ای استفاده کنید. کینوا، جوی پرک، جوی دو سر خرد شده، موسلی و گرانولا از دیگر غلات سبوس دار هستند.

بدن همه‌ی ما به مقداری چربی برای کنترل گرسنگی نیاز دارد. چربی‌های غیر‌اشباعی مثل روغن کانولا یا روغن‌زیتون  مصرف کنید چون آن‌ها به پایین نگه‌داشتن کلسترول و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از نفخ به مقاله نوشته شده ما با عنوان مراجعه نمایید.

چربی سوز‌ترین نوشیدنی‌ ها

علاوه بر مواد غذایی که به عنوان غذای اصلی یا میان وعده استفاده می‌شوند، نوشیدنی‌های مختلفی نیز وجود دارد که می‌توانند در چربی سوزی مؤثر باشند. این نوشیدنی‌ها می‌توانند جایگزین نوشیدنی‌های قندی و چاق‌کننده شده و علاوه بر لاغری مزایای دیگری نیز برای سلامت شما به همراه داشته باشند. چند نمونه از نوشیدنی‌های چربی سوز قوی در ادامه معرفی شده‌اند.

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان هایی است که مزایای سلامتی گسترده ای از پیشگیری از بیماری، کاهش التهاب و حتی کاهش چربی شکم دارند. آنها در بدن برای جلوگیری و کاهش آسیب سلولی ناشی از سموم و رادیکال های آزاد کار می کنند. از گذشته تاکنون چای سبز به عنوان نوشیدنی بسیار عالی برای افزایش طول عمر و رسیدن به وزن متناسب استفاده شده است. چای سبز بهترین نوشیدنی برای جایگزینی نوشیدنی‌های پرکالری و همچنین شیرین و گازدار است. پودر پای سبز نیز ارزش بیشتری نسبت به برگ چای سبز داشته و می‌توانید در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید.

یک فنجان قهوه می تواند برای سلامتی ما معجزه کند، و اکنون کارشناسان معتقدند که می تواند به کاهش دور کمر ما کمک کند.به دلیل داشتن کافئین،این متابولیسم شما را تسریع می کند و به شما امکان می دهد چربی بیشتری بسوزانید.

چای سیاه حاوی فلاونوئیدها و کافئین است که متابولیسم و هضم شما را تقویت می کند.اگر عاشق مقداری کافئین در صبح هستید، اما قهوه نمی‌خورید، چای سیاه کافئین مورد نیاز شما را افزایش می‌دهد، در حالی که شکم شما را کاهش می‌دهد. برای شروع یک روز تازه، چای سیاه خیلی تاثیر گذار است.

اگر نیاز به کاهش کافئین دارید و می خواهید یک نوشیدنی آزمایش شده و واقعی برای کاهش وزن معده به شما کمک کند، یک فنجان چای زنجبیل را امتحان کنید.چای زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری کمک می کند، که برای افزایش انرژی قبل از تمرین عالی است.

آب لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و به سرعت بخشیدن به سیستم گوارش شما کمک می کند.اگر برای پایین آوردن آبمیوه به کمک نیاز دارید، می توانید آن را با آب مخلوط کنید تا نسخه اسیدی کمتری داشته باشید و راحت تر بنوشید.

برای درمان سریع گلو درد چی خوبه؟ برای پاسخ به این سوال میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری با عنوان  مراجعه نمایید.

چربی سوزترین میوه‌ ها

میوه‌ها از پرخاصیت‌ترین خوراکی‌ها هستند که مزایای زیای برای سلامتی بدن به همراه دارند. تنوع میوه‌ها بسیار زیادی است و هر کدام می‌توانند برای موارد خاصی استفاده شوند. علاوه بر آن تأثیر آن‌ها در کاهش وزن و چربی‌های بدن مخصوصا چربی‌های شکم و پهلو بسیار زیاد است. در ادامه بهترین و مناسب‌ترین میوه‌ها برای کاهش چربی شکم و پهلو معرفی شده‌اند.

سیب هم یکی از چربی سوز‌ترین ماده‌ های دنیا است و غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و به همین علت باعث بهبود جریان خون و کمک به ساختن ماهیچه‌ها و عضلات سالم‌تر و قوی‌تر می‌شود. علاوه بر آن کالری سیب کم است و کالری یک سیب متوسط معادل ۸۰ است. سیب‌های تیره‌تر از آنتی اکسیدان بیشتری برخودار هستند و چربی سوزی بیشتری می‌کنند.

میوه‌ای بسیار پرخاصیت که برای بیماری‌های مختلفی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، سرطان، سنگ کلیه، افزایش وزن و چربی‌های شکم استفاده می‌شود .گریپ فروت برای حل کردن چربی و کلسترول به بدن کمک می‌کند و همچنین از سخت شدن رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند. نصف گریپ فروت به همراه یک فنجان قهوه از بهترین صبحانه‌ های چربی سوز است. این میوه مفید می‌تواند بافت‌های چربی بدن را شکسته و هضم و دفع آ‌ن‌ها را بسیار سرعت دهد. این میوه توسط ورزشکاران برای رسیدن به وزن ایده‌آل استفاده می‌شود.

. خیار سرشار از آب است و در کنار آن ویتأمین‌ها و می‌نرال‌های مفید برای بدن را در خود جای داده است. میزان آب موجود در خیار به اندازه‌ای است که ارزش کالری آن بسیار پایین است. این میوه در خانواده ملون و کدو مسما قرار گرفته و جز میوه‌ها محسوب می‌شود نه سبزیجات. در رژیم‌های سرشار از میوه و سبزیجات مفید برای کاهش وزن حتماً از خیار نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از چربی سوزترین ناده‌های دنیا آووکادو است. آووکادو دارای فیبر فراوان و اسید‌های چرب غیر اشباع چند پیوندی لست و با داشتن این ویژگی‌ها موجب چربی سوزی می‌شود.  مصرف آووکادو موجب پیشگیری از گرسنگی کرده و همچنین مانع انباشته شدن چربی می‌شود.

هندوانه کالری بسیار کمی دارد و ۹۱ درصد آن را آب تشکیل داده است بنابراین اگر پیش از وعده غذایی خود هندوانه بخورید بدون وارد کردن کالری بالا به بدن خود حجم بالایی از معده خود را پر کرده اید. هندوانه موجب احساس سیری در شما می‌شود و با داشتن عناصری مانند پتاسیم و منیزیم و ویتامین هایی از جمله B6، B1 و C برای قرار گرفتن در رژیم غذایی سالم و کم کالری مفید است. بنابراین هندوانه نیز یکی دیگر از چربی سوزترین ماده‌ های دنیا است. هندوانه برای چربی سوزی شکم و پهلو بسیار مناسب است

آنتی اکسیدان‌ها به از بین رفتن چربی در ناحیه شکم کمک می‌کنند. تمشک سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است. این ماده همچنین موجب عضله سازی شده و عضله را جایگزین چربی می‌کند.

با کمک آنزیم بروملین خود پروتئین را سوزانده و از این طریق به چربی سوزی شکم کمک می‌کند.  آنزیم بروملین دارای اثراتی مانند لیپولیتیک و پروتئولیتیک است که تأثیر زیادی در چربی سوزی بدن دارند. از بهترین خاصیت‌های آناناس این است که با قرارگیری در رژیم غذایی می‌تواند چربی‌های شکم و پهلو را به میزان زیادی کاهش دهد. البته در کنار مصرف آناناس باید به رژیم غذایی خود توجه داشته و حتماً ورزش را نیز در برنامه خود داشته باشید.

آلبالو دارای دو آنتی اکسیدان به نام‌های آنتوسیانین و کوئرستین  است و همجنین حاوی فیبر، ویتامین C، کاروتنوئیدها و ملاتونین است که این میوه را به یکی از چربی سوز‌ ترین ماده‌ های دنیا تبدیل می‌کند.

انار نیز حاوی آنتی اکسیدان‌ها است و به چربی سوزی کمک می‌کند. از طرفی دیگر انار موجب کاهش اشتها می‌شود بنابراین می‌تواتید میوه انار را به سالاد تود اضافه کنید یا از آب انار به عنوان نوشیدنی قبل از صرف غذا استفاده کنید.

توت‌ها سرشار از فیبر هستند، تنها یک فنجان تمشک حاوی ۶ گرم فیبر است. در مقابل ژله یک غذای بی‌ارزش محسوب می‌شود و فاقد فیبر و پر از شکر افزوده‌ شده است.

برای آشنایی با  پیشنهاد میشود به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

سبزیجات چربی سوز

سبزیجات از بهترین و مناسب‌ترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن و چربی سوزی هستند. سبزیجات دارای فیبر بالایی هستند که علاوه بر بهبود شرایط و کارکرد دستگاه گوارش می‌توانند احساس سیری طولانی مدتی در فرد ایجاد کنند تا میل کمتری به خوردن غذا و میان وعده‌های ناسالم داشته باشد. بهترین سبزیجات برای چربی سوزی در ادامه معرفی شده‌اند.

کدو سبز سرشار از فیبر و ویتامین‌های مفید برای بدن است. کالری کدو سبز بسیار کم است و به چربی سوزی کمک می‌کند. حدود 95 درصد از ترکیبات کدو سبز از آب تشکیل شده و همین موضوع باعث می‌شود مصرف زیاد آن نیز تأثیری بر چاق شدن نداشته باشد. همچنین با ترکیبات مفید موجود در آن متابولیسم بدن افزایش یافته و میزان چربی سوزی زیادی می‌شود. به این صورت با مصرف کدو سبز فرد می‌تواند کاهش وزن را تجربه کند.

کالری کرفس بسیار کم است و در عین حال غنی از فیبر است و حاوی کلسیم و ویتامین C است که این سبزی را به یکی از چربی سوز ترین ماده‌ های دنیا تبدیل کرده است. از کرفس در تهیه سوپ و سالاد می‌توانید استفاده کنید. همجنین با نشیدن نصف لیوان تب کرفس قبل از وعده نهار یا شام به شست و شوی دستگاه گوارش کمک می‌کند.برای داشتن شکمی لاغر باید سبزیجاتی مثل کرفس را به  خود اضافه کنید.

سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که طبق تحق یقات مشاهده شده است که این ماده آیسین موجب چربی سوزی و کاهش اشتها می‌گردد. در نتیجه سیر  قاتل چربی شکم و پهلو است که به از بین بردن چربی شکم کمک می‌کند.

گل کلم حاوی مقادیر بالای فیبر و ویتامین B است که موجب سیری می‌شود. قند موجود در گل کلم نزدیک به صفر است و به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می‌کند.

هویج سرشار از فیبر و بتاکاروتن است که فیبر موجود در آن هویج را به یکی از مهم ترین ماده ‌های چربی سوز برای از بین بردن چربی شکم تبدیل کرده است. هویج در بسیاری از رژیم‌های غذایی جای داشته و می‌تواند به سیری و جلوگیری از پرخوری فرد کمک کند. میزان چربی و پروتئین موجود در هویج بسیار کم است و از این رو به شدت برای لاغری توصیه می‌شود.

با داشتن مقادیر بسیار بالایی از فیبر موجب مهار اشتها کاذب شده و فرد به سرعت احساس سیری می‌کند. ترب همچنین موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و به چربی سوزی کمک می‌کند.

تاکنون احساس ضعف و بی حالی داشته‌اید؟ دلیل ضعف و بی حالی که بر بدن مستولی می‌شود چیست برای اطلاعات بیشتر مقاله  را مطالعه نمایید.

ادویه ‌های چربی سوز

این ادویه بسیار گرم موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود. دارچین حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام پلی فنول است و موجب افزایش،حساسیت به انسولین می‌شود. در بین ادویه‌ها موثرترین ادویه برای از بین بدن چربی‌های دور شکم دارچین است. بنابراین دارچین نیز یکی از چربی سوز ترین ماده‌ های دنیا است.

زردچوبه دارای ماده‌ای فعال به نام کورکامین است که موجب چربی سوزی می‌شود.

فلفل قرمز حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که این ماده کپسایسین با گرم کردن بدن شما موجب سوزاندن کالری اضافه می‌شود. با افزودن فلفل قرمز به غذاهایی مانند سوپ، سس، خورش و سایر غذاها می‌توانید باعث افزایش چربی ‌سوزی رژیم غذایی خود شوید. برای چربی سوزی به ویتامین C است و فلفل قرمز سرشار از ویتامین C است.

پیشنهاد میشود اگر به دنبال  هستید به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.

انواع مکمل چربی سوز شکم و پهلو

چند نوع از این مکمل هل که به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کند  یا از بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو  هستند نام خواهیم برد که شامل:

پروتئین، مهم‌ترین ماده غذایی است که برای بهتر شدن عملکرد ورزشی به آن نیاز دارید. یادتان باشد که اگر به‌طور مرتب انجام حرکت کرانچ  می‌دهید، باید پروتئین بیشتری دریافت کنید. این پروتئین دارای انواع مختلفی است ازجمله:

پروتئین کازئین در شیر گاو یافت می‌شود؛ این مکمل حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌خصوص غنی از تیروزین و پرولین است. به دلیل تشکیل توده مولکولی در پی اچ پایین معده، سرعت جذب آن پایین است. اگر این پروتئین را به میزان ۱۰ تا ۳۰ گرم در یک ساعت بعد از تمرین مصرف کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت

سفیده تخم‌مرغ دارای بیش از ۴۰ پروتئین و بیشتر آلبومن است. زرده تخم‌مرغ نیز پروتئین دارد، اما پودر تخم‌مرغ کامل به‌اندازه پودر سفیده تخم‌مرغ موجود نیست؛ هردوی این‌ها حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری است. سرعت جذب آن به دلیل افزایش آمینواسیدهای ضروری در پلاسما به‌طور متوسط تا سریع از وی پروتئین کمتر است و بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه هضم آن طول می‌کشد. این مکمل را به میزان 10 تا ۳۰ گرم و ۴۵ دقیقه قبل از تمرین استفاده کنید

پروتئین سویا، حاویِ تمام آمینواسیدهای ضروری و دو برابر آرژنین و گلوتامین شیر است. سرعت جذب پروتئین سویا، متوسط است. برای نتیجه‌گیری بهتر 10 تا ۳۰ گرم پروتئین سویا را حداقل ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید؛ و 10 تا ۳۰ گرم بعد از تمرین استفاده شود.

آمینواسیدها برای بدن‌سازان و کسانی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند اهمیت فراوانی دارد، زیرا از سنتز پروتئین و عضله حمایت می‌کنند. فرم‌های آمینواسید آزادِ زیادی وجود دارد که می‌توانند به‌تنهایی یا به همراه آمینواسیدهای دیگر استفاده شوند.

بتا آلانین درزمینهٔ افزایش حجم عضلات، چربی سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اگر بتوانید سخت‌تر و پر شدت تر تمرین کنید، حجم تمرینیِ شما کنترل‌شده و مناسب باشد درگذر زمان نیز رشد شما بهتر می‌شود و هرچه شدت تمرینی بیشتر شود، عضله سازی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مصرف این مکمل در دوز‌های بالا در بعضی موارد باعث احساس خارش در صورت می‌شود. مصرف یک پیمانه 30 دقیقه قبل از تمرین بهترین نتیجه را دارد.

سایر مکمل‌ های چربی سوز و عضله ساز

مکمل کراتین کارآمدترین مکمل غذایی مجاز حال حاضر برای رسیدن به بدنی فوق‌العاده و افزایش ظرفیت تمرینی است. کراتین از طریق بهبود ظرفیت آدنوزین تری فسفات در بدن حین انجام تمرینات کوتاه و پر فشار عمل می‌کند. مصرف کراتین می‌تواند باعث بهبود کیفیت کلی‌ تمرینات و افزایش قدرت و عملکرد بیشتر شما شود. روزانه ۲۰ گرم در هفته اول و از هفته‌های بعد روزانه به میزان ۱۰ گرم مصرف کنید.

یک آمینو است که به‌صورت طبیعی در بدن ساخته می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک مکمل چربی سوز ترموژنیک برای چربی سوزی در نظر گرفت. این مکمل به این‌گونه‌ عمل می‌کند که اسیدهای چرب را وارد سلول و میتوکندری می‌کند تا این اسیدها در آنجا بسوزند و کالری تولید کنند. این روش بهترین مدل کاهش وزن را برای ورزشکاران در پی دارد. بهتر است ال کارنتین را صبح و یک ساعت قبل از تمرین مصرف کنید.

سی ال ای حاوی اسید چرب ضروری برای بدن است و مانند امگا 3 باعث فعال شدن بدن در چربی سوزی می‌شود اما تأثیر آن از مکمل ال کارنتین کمتر است. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که سی ال ای در کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد. شما می تواید این مکمل چربی سوز را در کنار وعده‌های غذایی صبحانه ناهار و شام در دوره کات و چربی سوزی مصرف کنید.

در زمان کاهش وزن مواد زائدی در بدن تولید می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که فشار متابولیک  به سیستم گوارشی وارد شود. به همین دلیل برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن و بهبود ریکاوری و همچنین حفظ و تقویت سرعت واکنش‌های سوخت‌وساز در دوره کات و چربی سوزی به انواع ویتامین‌ها نیاز مبرم پیدا خواهیم کرد. برای دریافت مقادیر لازم ویتامین می‌توانید از مکمل‌های ویتامینی به شکل قرص، در کنار وعده‌های غذایی، استفاده کنید.

چربی سوزی با رژیم لاغری

موادغذایی که گفته شد، می‌توانند در کاهش وزن به‌عنوان مکمل عمل کنند و برای مثال بسیاری از افراد زردچوبه را بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو می‌دانند و از استفاده می‌کنند. با این‌حال تنها با مصرف این مواد به مدت کوتاهی می‌توان متابولیسم را افزایش داد و پس از آن لازم است با یک رژیم غذایی اصولی وزن را در حالدر این مقاله به بررسی قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز می پردازیم

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و فعالیت کمتر افراد، چاقی و اضافه وزن به یکی از بزرگترین معضلات در سطح جهان تبدیل شده است.

مشاوره در زمینه جراحی لاغری

چاقی و اضافه وزن در اثر تجمع چربی اضافی در نواحی مختلف بدن مخصوصا شکم و پهلو ایجاد می شود. روش های مختلفی برای خلاص شدن از چربی های شکم و پهلو وجود دارد.

یکی از بهترین روش ها همواره انجام عمل جراحی بوده است.

اما عده دیگری، به دنبال روش های متفاوتی مثل استفاده از  هستند.

اما به راستی  چیست؟

قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

یکی از این روش ها استفاده از مواد و روش های چربی سوز است. در این مقاله قصد داریم قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز را به شما معرفی کنیم.

اینفوگرافیک قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

اینفوگرافیک قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

اگر شما هم با مشکل چربی شکم و پهلو دست و پنجه نرم می کنید در ادامه با ما همراه باشید. آقای دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص چاقی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

لیست قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

  1. معجون آب گریپ فروت
  2. معجون زنجبیل و لیمو
  3. معجون لیمو
  4. معجون چای سبز
  5. معجون اسموتی موز
  6. معجون تمشک
  7. معجون سرکه سیب
  8. معجون بیتر ملون
  9. زیره
  10. شیر و زردچوبه
  11. پسته
  12. بادام
  13. خرما
  14. بادام هندی

در ادامه موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

سبک زندگی سالم به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

معجون چربی سوز در نقش قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

معجون آب گریپ فروت

معجون زنجبیل و لیمو

معجون لیمو

معجون چای سبز

معجون اسموتی موز

معجون تمشک

معجون سرکه سیب

معجون بیتر ملون

رژیم غذایی که به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ شناخته می شود

قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز در بین مواد گیاهی

آووکادو

لوبیا سیاه

اسفناج

کلم بروکلی

بادام

چای سبز

نتیجه گیری

پیشنهاد می کنیم از پست و دیدن کنید.

سبک زندگی سالم به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

افرادی که با مشکل اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند و در پهلو و شکم خود مقادیر چربی زیادی دارند، در معرض بیماری های مختلفی مانند فشارخون و چربی بالا هستند.

روش های مختلفی برای کاهش چربی شکم و پهلو وجود دارد. اصلی ترین روش چربی سوزی شکم و پهلو تغییر سبک زندگی و روی آوردن به عادات مفید است. در این بخش این عادات و روش های چربی سوز قوی شکم و پهلو که در خانه قابل انجام هستند را به شما معرفی می کنیم.

سبک زندگی سالم به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

مواد غذایی که مقادیر زیاد فیبر دارند مصرف کنید

فیبر موجود در مواد غذایی در معده با آب ترکیب می شود و باعث ایجاد توده ای ژله مانند می شود و از این طریق سرعت حرکت غذا در دستگاه گوارشی را کند می کند.

کند شدن حرکت مواد غذایی باعث ایجاد حس سیری در فرد می شود و باعث می شود فرد از خوردن مواد غذایی بیشتر دست بکشد.

از این طریق میزان غذایی که وارد معده می شود کاهش می یابد و در نتیجه کالری جذب شده توسط بدن نیز کم تر می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست دیدن کنید.

مواد غذایی که حاوی مقادیر زیاد فیبر هستند:

  • دانه کتان
  • رشته فرنگی
  • حبوبات
  • آووکادو
  • تمشک

با غنی کردن رژیم غذایی خود با فیبر می توانید از مزایای آن بهره مند شوید و به وزن ایده آل خود برسید.

غذاهایی که چربی ترانس را دارند از رژیم غذایی خود حذف کنید

چربی های ترانس مانند روغن سویا از طریق اضافه کردن هیدروژن به چربی های اشباع نشده به دست می آیند. در تولید بعضی از مواد غذایی از چربی های تراس استفاده می شود. البته در حال حاضر استفاده از چربی های تراس در بسیاری از مواد غذایی، منع شده است.

چربی های تراس در بروز بیماری های مربوط به سیستم گردش خون و قلب، انسولین، اضافه وزن     و چاقی نقش زیادی دارند. یکی از راه هایی که به وسیله آن می توانید مواد حاوی چربی تراس را تشخیص دهید خواندن برچسب موجود بر مواد غذایی است.

غذاهایی که چربی ترانس را دارند از رژیم غذایی خود حذف کنید

مصرف الکل را محدود کنید

مصرف محدود الکل فوایدی برای بدن دارد ولی مصرف بی رویه آن زمینه بروز بسیاری از بیماری ها را فراهم می سازد. بر اساس مطالعات انجام شده یکی از علت های مهم تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو، مصرف بی رویه الکل است.

تجمع چربی و چاقی خود زمینه ساز بروز بیماری های مختلف از جمله فشار خون و قند خون بالا است. محدود کردن الکل باید به صورت تدریجی صورت بگیرد.

اگر قصد دارید دور شکم خود و میزان چربی شکم و پهلو را کاهش دهید باید به مرور زمان مصرف الکل را محدود کنید.

مقادیر زیاد پروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانید

یکی از موارد بسیار لازم برای کنترل وزن بدن پروتئین است. در صورتی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی پروئین مصرف کنید، کمتر احساس گرسنگی می کنید و از این طریق میزان مصرفی مواد غذایی و کالری جذب شده کاهش می یابد.

به همین دلیل دکتر سلیمی به افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند توصیه می کنند در رژیم غذایی خود پروتئین بیشتری بگنجانند.

پروتئین به همراه آب در حفظ و نگه داری عضلات نقش زیادی دارند. با مصرف پروئین کافی می توانید عضلاتی خوش فرمی داشته باشید. به طور قابل توجهی میزان چربی در افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند نسبت به سایر افراد، بسیار کمتر است.

مقادیر زیاد پروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانید

مواد حاوی مقادیر زیاد پروتئین عبارتند از:

  • گوشت
  • تخم مرغ
  • پروتئین وی
  • لوبیا
  • ماهی
  • لبنیات
  • میزان استرس خود را کم کنید

اگر قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز را هم استفاده کنید ولی قادر به کاهش استرس و تنش خود نباشید، بی فایده است.

استرس موجب ترشح هورمون ستیز و گزیز از غده فوق کلیه می شود و از این طریق باعث افزایش چربی شکم و پهلو می شود.

مطالعات ثابت کرده اند که استرس باعث افزایش پرخوری عصبی و در نتیجه افزایش وزن و چاقی می شود. افزایش استرس به صورت یک چرخه عمل می کند.

بدین صورت که افزایش استرس باعث بیشتر شدن چربی شکم می شود و از طرفی بیشتر شدن چربی شکم موجوب ترشح بیشتر هورمون های استرس زا خواهد شد.

باید سعی کنید با فعالیت های که برای شما لذت بخش هستند از میزان استرس خود بکاهید. تمرینات آرامش بخش و ورزش هایی نظیر یوگا در کاهش استرس نقش زیادی دارند. همچنین تغییر سبک زندگی و گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش در کاهش استرس شما موثر هستند.

مواد حاوی مقادیر زیاد پروتئین عبارتند از:

مصرف قند و غذاهای دارای قند زیاد را كاهش دهید

شکر مقدار زیادی فروکتوز دارد. زیاد بودن فروکتوز در بدن زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر است. از جمله این بیماری های می توان به مشکلات قلبی عروقی، قند خون، اضافه وزن و چاقی مفرط اشاره کرد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بسیاری از قند ها در بروز چاقی شکم و پهلو موثر هستند. حتی مصرف بیش از حد عسل طبیعی هم می تواند سبب تجمع چربی در بدن شود.

امروز مصرف زیاد مواد غذایی و محصولات قندی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل مصرف قند به یکی از عوامل اصلی بروز چاقی تبدیل شده است.

ورزش های هوازی انجام دهید

ورزش های هوازی مانند دویدن و کوهنوردی تاثیر زیادی در مصرف کالری و سوزاندن چربی های اضافه بدن دارند. به همین دلیل گنجاندن این ورزش ها در برنامه روزانه امری حیاتی است.

با نام بردن از ورزش های هوازی به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند انجام فعالیت های سخت و طاقت فرسا است.

باید به این نکته اشاره کنیم انجام فعایت های شدید در دراز مدت عوارض ناگواری دارد به همین دلیل توصیه می کنیم از ترکیب ورزش های متوسط و ورزش های سنگین استفاده کنید. تعداد دفعات تکرار ورزش و تایم هر دفعه مهم تر از شدت آن است.

ورزش های هوازی انجام دهید

میزان کربوهیدرات رژیم غذایی خود را کاهش دهید

با کم کردن کربوهیدارتی که در وعده های غذایی مصرف می کنید، می توانید به وزن ایده آل خود برسید. به افرادی که مشکل اضافه وزن و چاقی دارند توصیه می شود مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به زیر ۵۰ گرم برسانند.

انجام این کار تاثیر چربی سوزی را حتی پس از چند هفته نمایان می کند. برای انجام این کار نیازی نیست یک رژیم غذایی سفت و سخت با کربوهیدرات بسیار پایین را رعایت کنید.

به راحتی می توانید به جای استفاده از کربوهیدارت های تصفیه شده از کربوهیدرات های نشاسته ای فرآوری نشده استفاده کنید. انجام این کار در افزایش سوخت و ساز بدن شما بسیار تاثیر گذار است.

مطالعات نشان داده اند که مصرف کربوهیدارت های تصفیه نشده با چاقی شکم و پهلو رابطه تنگاتنگی دارند. همچنین مصرف بی رویه کربوهیدرات های تصفیه نشده اثر قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز را نیز کمرنگ تر می کند.

به جای کربوهیدارت های تصفیه شده می توانید از مواد غذایی مغذی مانند غلات کامل، حبوبات و سبزی های تازه استفاده کنید.

می توانید به صورت محدود از روغن نارگیل به جای روغن های پخت و پز استفاده کنید

روغن نارگیل برخلاف روغن های معمولی عوارض منفی برای بدن ندارد. مطالعات اثبات کرده اند چربی نارگیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و از این طریق باعث کاهش چربی های شکم و پهلو می شود.

با این وجود مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است تا این ادعا را ثابت کند. از طرف دیگر چربی نارگیل حاوی مقادیر زیاد کالری است.

به همین دلیل از جایگزین کردن کامل روغن پخت و پز با روغن نارگیل خودداری کنید و بخشی از روغن نارگیل را جایگزین روغن پخت و پز کنید.

می توانید به صورت محدود از روغن نارگیل به جای روغن های پخت و پز استفاده کنید

ورزش های قدرتی انجام دهید

ورزش های قدرتی که با وزنه ها انجام می شود نقش مهمی در حفظ فرم ماهیچه های بدن دارند. افرادی که از مشکلاتی مانند چربی خون و قند خون بالا رنج می برند با انجام این ورزش ها میزان سوخت ساز بدن و مصرف کالری در بدن خود را افزایش می دهند و از این طریق به کاهش چربی های شکم و پهلو خود کمک می کنند.

برای اثرگذاری بیشتر می توانید ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به صورت متناوب انجام دهید. داشتن مربی حرفه ای در این کار کمک زیادی به شما می کند.

ورزش های قدرتی انجام دهید

نوشیدنی های قندی را از رژیم غذایی خود حذف کنید

در اکثر نوشیدنی های قندی برای شیرینی نوشیدنی از فروکتوز استفاده می کنند. همانطور که اشاره کردیم فروکتور در افزایش چربی های پهلو و شکم نقش زیادی دارد.

همچنین وجود مقادیر زیاد فروکتوز در بدن می تواند منجر به تجمع چربی در کبد و ایجاد کبد چرب شود. در بعضی موارد میزان قند نوشیدنی های قندی مانند آبمیوه های غیر طبیعی از میزان قند مواد قندی نیز بیشتر است.

کالری مایع به خوبی کالری جامد هضم و جذب نمی شود. به همین دلیل مقادیر اضافی آن در قسمت های شکم و پهلو ذخیره می شود.

از جمله نوشیدنی های قندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماء الشعیرها
  • چای شیرین
  • نوشیدنی های الکی دارای شکر
  • پانچ

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی سطح کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد و به تنظیم وزن شما کمک زیادی می کند. افرادی که خواب کافی ندارند به دلیل کاهش فعالیت، مستعد ابتلا به اضافه وزن و چاقی مخصوصا در قسمت شکم و پهلو هستند.

هر چه میزان چربی موجود در شکم و پهلو فرد بیشتر باشد؛ احتمال بروز مشکل آپنه خواب بیشتر می شود. در آپنه خواب فرد با تنگی نفس و قطع شدن مکرر نفس در خواب مواجه می شود. میزان و کیفیت خواب عوامل تاثیرگذار در یک خواب خوب هستند.

خواب کافی داشته باشید

مقدار غذایی که مصرف می کنید و میزان فعالیت ورزشی خود را یادداشت کنید

هدف بسیاری از برنامه های کاهش وزن، کاهش میزان کالری جذب شده توسط بدن است. نوشتن و یادداشت کردن میزان کالری که در روز مصرف می کنید در کنترل بهتر آن کمک زیادی به شما می کند. بسیاری از افراد از این روش استفاده کرده اند و نتایج شگفت انگیزی گرفته اند.

برای انجام این کار می توانید از اپلیکیشن های کالری شمار استفاده کنید و میزان هر یک از مواد غذایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی و… را یادداشت کنید.

در برنامه هفتگی خود ماهی چرب را قرار دهید

ماهی های چرب به عنوان یکی از سالم ترین غذاها شناخته می شوند. پروتئین موجود در این ماهی ها بسیار با کیفت است.

همچنین این ماهی های سرشار از امگا ۳ هستند. تعدادی از متخصصین تغذیه بر این باورند که مصرف امگا ۳ می تواند باعث رفع چربی های پهلو و شکم شود.

در صورتی که امکان استفاده از ماهی چرب برای شما فراهم نیست می توانید از مکمل های ماهی چرب استفاده کنید. موارد زیر به عنوان ماهی های چرب شناخته می شوند:

  • ماهی کولی
  • انواع شاه ماهی
  • ماهی ساردین
  • ماهی سالمون

سبک زندگی خود را تغییر دهید

خیلی از افراد از دکتر سلیمی در مورد قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز سوال می پرسند. اولین جواب آقای دکتر، سبک زندگی سالم است.

به طور کلی انجام هر یک از روش های بالا یا سایر روش ها اگر با تغییر سبک زندگی همراه نباشد فایده ای نخواهد داشت.

با رعایت رژیم غذایی مناسب، انجام فعالیت ورزشی روزانه، کنارگذاشتن عادات غلط، می توانید چربی های بدن خود را کاهش دهید و به وزن ایده آل خود برسید. تغییر سبک زندگی روی کیفیت زندگی و روابط اجتماعی شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

آبمیوه مصرف نکنید

اگرچه آبمیوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هستند، اما مصرف بیش از حد آبمیوه ها می تواند منجر به افزایش چربی شکم و پهلو شود.

این آبمیوه های حاوی مقادیر زیاد شکر هستن که بخش عمده آن را فروکتوز تشکیل می دهد. به جای مصرف آبمیوه می توانید از آب و آبگازدار به عنوان جایگزین استفاده کنید.

آبمیوه مصرف نکنید

سرکه سیب را در سبد غذایی خود قرار دهید

سرکه سیب خواصی زیادی دارد. یکی از خواص سرکه سیب کاهش قند خون است. مطالعاتی که در حیوانات انجام شده است صحت این ادعا را تایید کرده است.

افراد چاقی که از سرکه سیب در رژیم غذایی خود استفاده کرده اند پس از مدتی با کاهش دور کمر مواجه شده اند. برای تاثیر بهتر سرکه سیب لازم است آن را با آب مخلوط کنید. سرکه غلیظ می تواند باعث آسیب به دندان شود.

در وعده های غذایی خود از مکمل ها یا غذاهای پروبیوتیک استفاده کنید

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که تاثیر زیادی در سلامت افراد دارند. یکی از نقش های مهم و اساسی آن بهبود عملکرد سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن است.

همچنین در چربی سوزی و کاهش وزن بدن نقش مهمی دارند. مصرف مکمل های پروبیوتیکی که حاوی چند نمونه باکتری است، بیشتر از مکمل های حاوی یک باکتری در کاهش وزن و رفع چربی های شکم و پهلو موثر هستند.

روزه متقاطع بگیرید

در سالیان اخیر روزه متقاطع به عنوان یکی از روش های چربی سوز خوب مورد استفاده قرار گرفته است. روزه متقاطع شامل روش های زیادی می شود.

به عنوان مثال در یکی از این روش ها فرد به مدت یک یا دو شبانه روز در هفته از مصرف غذا خودداری می کند. برخی از افراد با گرفتن روزه های متقاطع موفق به کاهش ۵ تا ۷ درصدی وزن خود شده اند.

میزان تاثیر آن در مردان و زنان یکسان بوده است. در صورتی که با انجام روزه متقاطع با مشکل یا عوارض شدیدی رو به رو شدید باید آن را قطع کنید.

روزانه چای سبز مصرف کنید

چایی سبز با داشتن موادی مانند کافئین و آنتی اکسیدان باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی و وزن می شود. مصرف چای سبز در کنار انجام فعالیت های ورزشی تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

روزانه چای سبز مصرف کنید

معجون چربی سوز در نقش قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

همانگونه که اشاره کردیم امروزه چاقی به یکی از مشکلات رایج در جهان تبدیل شده است. روش های مختلفی برای چربی سوزی و کاهش وزن وجود دارد.

در این بخش قصد داریم معجون هایی که برای چربی سوزی شکم و پهلو استفاده می شوند را به شما معرفی کنیم. تاثیرگذاری این معجون ها پس از یک هفته پدیدار خواهد شد.

موادی که برای تهیه این معجون های مورد استفاده قرار می گیرند به راحتی در دسترس هستند و همه افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. دکتر سلیمی را بیماران به دقت نظر و معاینه بسیار دقیق می شناسند.

در صورتی که ایشان وجود چربی در شکم و پهلو بیمار را تشخیص دهند، مصرف معجون های چربی سوز زیر را به او توصیه می کنند.

معجون آب گریپ فروت

مواد لازم برای تهیه معجون:

  • یک استکان آب گریپ فروت
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • یک قاشق غذاخوری عسل

لطفا از پست دیدن کنید.

روش درست کردن معجون:

مواد بالا را با هم ترکیب و روزانه سه مرتبه به مدت یک هفته استفاده کنید. بهترین زمان برای خوردن این معجون نیم ساعت قبل از وعده های غذایی یا قبل از خواب است.

معجون زنجبیل و لیمو

مواد لازم برای تهیه معجون:

  • زنجیل ریز ریز شده
  • یک آبلیمو تازه
  • یک قاشق غذا خوری شربت افرا
  • یک قاشق غذاخوری ریزه
  • چهار استکان آب

روش درست کردن معجون:

در ابتدا باید درون آب زنجبیل و ریزه بریزید و سپس آن را بجوشانید. پس از این کار شعله گاز را خاموش  کنید و آبلیمو و شربت به آن ها اضافه کنید. هم اکنون معجون شما آماده است و می توانید آن را بنوشید.

بهترین زمان برای مصرف معجون زنجبیل و لیمو پس از صرف صبحانه و ناهار است. برای این که اثرات آن نمایان شود باید یک هفته منتظر بمانید.

به دلیل اینکه شربت افرا به سختی گیر می آید ممکن است در درست کردن این معجون با مشکل رو به رو شوید ولی در ادامه معجون هایی را به شما معرفی می کنیم که راحت تر بتوانید آن ها تهیه کنید.

روش درست کردن معجون:

معجون لیمو

با رعایت کردن رژیم غذایی که سرشار از مصرف لیمو باشد به راحتی می توانید در طول یک هفته پنج کیلو از وزن خود را از دست دهید.

رعایت این رژیم همراه با انجام فعالیت منظم روزانه تاثیر آن را چند برابر می کند. لیمو حاوی مقادیر زیاد سیتریک و آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی در سلامتی فرد دارند.

از جمله خواص درمانی لیمو می توان به رفع بیماری های پوست و مو، رفع شوره  درمان سلولیت و چربی سوزی اشاره کرد.

پس از اینکه یک هفته به صورت منظم از این معجون استفاده کنید، چربی های پهلو و شکم شما از بین خواهند رفت و سیستم گوارشی شما ضدعفونی خواهد شد.

برای رعایت این رژیم کافی است روز اول یک لیمو و یک لیوان آب مصرف کنید، سپس روزانه یک لیمو و یک لیوان آب به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون:

روش درست کردن معجون:

آب یک لیمو تازه را بگیرید و در درون یک لیوان آب بریزید و مخلوط کنید. قبل از صرف صبحانه آن را بنوشید. سپس به صورت روزانه یک لیمو و یک لیوان آب به آن اضافه کنید.

به مدت یک هفته باید این کار را انجام دهید. انجام این کار در کنار ورزش روزانه اثرات چربی سوزی فراوانی دارد. پیاده روی آهسته یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید همراه با این رژیم  غذایی انجام دهید.

معجون چای سبز

خیلی از متخصصین تغذیه بر این باورند که چای سبز قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روزاست. چای سبز یکی از موادی است که خاصیت چربی سوزی فوق العاده ای دارد.

برای بهتر شدن طعم چای سبز به جای قند از نعناع استفاده می شود. در این معجون همچنین لیمو افزوده می شود. یکی از خواص لیمو تسکین درد است.

مواد لازم برای تهیه معجون:

  • یک عدد لیمو ترش
  • یک عدد چای سبز کیسه ای
  • کمتر از نصف استکان برگ نعناع
  • مقداری آب
  • یک تکه یخ

روش درست کردن معجون:

یک لیوان را تا نصفه پر از آب گرم کنید و با قرار دادن چای سبز در آن، آن را هم بزنید. پس از ترکیب شدن آب و چای به مدت نیم ساعت درون یخچال بگذارید. معجون شما آمادست و می توانید آن را مصرف کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون:

معجون اسموتی موز

اسموتی یکی از معجون هایی است که در چربی سوزی نقش زیادی دارد. برای بهره مندی از مزایای این معجون بسیار خوب باید به مدت یک هفته روزانه از آن استفاده کنید.

اسموتی موز به دلیل اینکه سرشار از پتاسیم است به فرم دهی عضلات و پاکسازی و ضدعونی بخش های مختلف بدن کمک زیادی می کند.

مواد لازم برای درست کردن معجون:

  • یک عدد پرتقال کامل
  • یک عدد موز
  • نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل
  • دو قاشق غذاخوری آب پنیر
  • یک قاشق غذاخوری دانه کتان
  • یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی

روش درست کردن معجون اسموتی موز:

تهیه معجون اسموتی موز یکی از آسان ترین کارها است. برای این کار شما صرفا باید مواد بالا را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس نوشیدنی تهیه شده را مصرف کنید.

اگر می خواهید بیشترین تاثیر را داشته باشد، این نوشیدنی را صبح هنگام مصرف کنید. با مصرف این نوشیدنی مقوی می توانید از شر چربی های شکم و پهلوی خود رهایی یابید.

معجون تمشک

معجون تمشک نیز یکی از معجون های عالی در چربی سوز شکم و پهلو است. این معجون با افزایش سوخت و ساز بدن باعث چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

مواد لازم برای درست کردن معجون:

  • چهار عدد تمشک
  • چهار عدد زغال اخته
  • یک آبمعدنی کوچک
  • چهار تکه خیار
  • مقداری یخ

روش درست کردن معجون تمشک

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد بالا را درون یک شیشه پاکیزه بریزید و هم بزنید. سپس نیم ساعت درون یخچال قرار دهید. این کار باعث ترکیب شدن این مواد می شود و نتیجه آن معجون خوشمزه و مقوی خواهد شد.

روش درست کردن معجون تمشک

معجون سرکه سیب

نوشیدنی سرکه سیب یکی از معجون های بسیار مفید برای سلامتی انسان است. مصرف این نوشیدنی علاوه بر اینکه موجب چربی سوزی در بدن می شود، دیابت فرد را کنترل می کند و از بروز بسیاری از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

همچنین موجب کاهش وزن، پاکسازی بدن نیز می شود. خواص این معجون مورد تایید بسیاری از متخصصین با تجربه از جمله دکتر سلیمی است.

مواد لازم برای تهیه معجون سرکه سیب:

  • یک قاشق غذا خوری سرکه سیب
  • یک قاشق غذا خوری آبلیمو
  • دو قاشق غذا خوری توت فرنگی یا تمشک
  • مقداری آب
  • چند قطع کوچک یخ

روش درست کردن معجون:

در ابتدا باید توت فرنگی یا تمشک را به خوبی له کنید. برای بهتر شدن طعم معجون می توانید به آن مقداری عسل اضافه کنید. در مرحله بعد سرکه و آبلیمو را به مواد قبلی بیافزایید.

سپس آب و چند قطعه یخ درون آن بریزید و خوب هم بزنید. در این لحظه معجون شما آماده است و می توانید آن را بنوشید.

این پرسش که قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز چیست؟ به دغدغه خیلی از افراد تبدیل شده است. اگر شما نیز جرء این افراد هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معجون بیتر ملون

بیتر ملون در واقع همان کدو تلخ است که در بین میوه های هم رده خود قویترین چربی سوز شکم    و پهلو 7 کیلو در 7 روز محسوب می شود.

بیتر ملون در کاهش وزن نقش زیادی دارد. بیتر ملون سرشار از املاح و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. مصرف بیتر ملون تاثیر زیادی روی سلامتی فرد می گذارد. مواد مغذی موجود در بیتر ملون باعث پایین آمدن قند خون می شود.

به همین دلیل این ماده غذایی برا درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این میوه سبز است و کالری کمی دارد. به همین دلیل برای افرادی که از اضافه وزن و چاقی مفرط رنج می برند بسیار مفید است.

مقدار چربی و کربوهیدارت آن بسیار کم و تقریبا ناچیز است. شما با مصرف تنها یک لیوان بیتر ملون احساس سیری می کنید و از خوردن غذا منصرف می شوید. در هر ۱۰۰ گرم بیتر ملون صرفا ۳۴ گرم کالری وجود دارد.

بیتر ملون سرشار از فیبر است

بیتر ملون سرشار از فیبر است. وجود فیبر زیاد در بیتر ملون به سلامتی دستگاه گوارش کمک زیادی می کند. همچنین بخش عمده این میوه را آب تشکیل داده است.

به همین دلیل آب بدن شما را نیز به راحتی تامین می کند. از جمله مواد تشکیل دهنده بیتر ملون می توان به آهن، پتاسیم، فیبر  ریبوفلاوین و پانتوتنیک اسید اشاره کرد.

اگر جز افرادی هستی که با ورزش و رعایت رژیم غذایی موفق به کاهش وزن نشده اید می توانید با مصرف درست بیتر ملون به وزن ایده آل خود برسید و از بروز مشکلات ناشی از اضافه وزن و چاقی خودداری کنید. طعم بیتر ملون تلخ است، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایلی به خوردن آن ندارند.

با این وجود به دلیل خاصیت چربی سوزی این میوه می توانید آن را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

آب بیتر ملون به عنوان یک عصاره طبیعی چربی سوز شکم و پهلو مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر بسیاری از افراد آب بیتر ملون مصرف می کنند.

مکانسیم عمل بیتر ملون بدین صورت است که علاوه بر کاهش چربی بدن مانع از ایجاد و تجمع سلول های چربی در قسمت شکم و بدن می شود.

نحوه تهیه آب بیتر ملون:

  • در ابتدا باید بیتر ملون را به خوبی با آب سرد شست و شو دهید
  • با استفاده از چاقو به دو قسمت مساوی تقسیم کنید
  • محتویات درون میوه را دور بریزید و برای تهیه عصاره بیتر ملون از پوست میوه استفاده کنید
  • پوست میوه را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید و همراه با آب در داخل دستگاه مخلوط کن قرار دهید
  • از یک پارچه نخی تمیز می توانید برای صاف کردن آن کمک بگیرید

معجون شما در حال حاضر آماده مصرف است. برای کاهش وزن و چربی شکم و پهلو مصرف بیتر ملون در کنار ورزش منظم و تغییر سبک زندگی معجزه آسا است. در صورتی که تلخی آب بیتر ملون برای شما آزار دهنده است، می توانید به آن مقداری عسل یا میوه هایی نظیر خیار، آناناس، کرفس و لیمو اضافه کنید.

نحوه تهیه آب بیتر ملون:

رژیم غذایی  که به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ شناخته می شود

با استفاده از رژیم غذایی که در اینجا معرفی می کنیم می توانید در کمترین زمان ممکن از شر چربی های پهلو و شکم خود خلاص شوید.

قبل از انجام این رژیم غذایی تا جای ممکن باید بدن خود را در حالت آرامش قرار دهید و عوامل استرس زا را از زندگی خود حذف کنید.

مدت زمان انجام این رژیم یک هفته است و در طول این یک هفته صرفا باید از مواد غذایی که معرفی می کنیم استفاده کنید. با رعایت این رژیم به راحتی در طول یک هفته می توانید بین ۴ تا ۷ کیلو از وزن خود را کاهش دهید.

دکتر سلیمی سابقه درخشانی در درمان بیماران دارای اضافه وزن و چاقی دارند. بیماران زیادی از سرتاسر کشور برای مشکل خود به ایشان مراجعه می کنند. آقای دکتر با استفاده از رژیم زیر، موفق به درمان خیلی از بیماران خود شده اند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خیلی از افراد تصور می کنند برای اینکه به وزن ایده آل  خود برسند باید گرسنگی بکشند. در صورتی که گرسنگی اثر عکس دارد.

چه بسا موجب چاقی بیشتر نیز بشود. در این برنامه مقدار مواد غذایی طوری تعیین شده است که شما گرسنگی نکشید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید تمامی مراحل را با دقت بالا انجام دهید.

روز اول

اولین روز این رژیم اهمیت بالایی دارد. چون که قرار است بدن شما به رژیم غذایی و سبک زندگی جدیدی خو بگیرد. در روز اول مجاز هستید از تمام میوه ها به جز موز، هر مقداری که خواستید مصرف کنید. پیشنهاد ما برای مصرف میوه، هندوانه و طالبی است.

این میوه ها تاثیر زیادی در چربی سوزی دارند. در این روز شما علاوه بر میوه مجاز هستید بین ۹ تا ۱۱ لیوان آب مصرف کنید. از مصرف سایر مواد غذایی اکیدا خودداری کنید. در صورتی که احساس ضعف یا گرسنگی کردید صرفا با آب و میوه آن را برطرف کنید.

روز دوم

در روز دوم شما باید مقادیر زیادی سبزیجات خام و پخته مصرف کنید. باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه برای پختن سبزیجات روغن مصرف نکنید.

یکی از سبزیجات سیب زمینی است. بهترین روش پخت سیب زمینی به صورت آب پز یا بخار پز است. بهتر است سیب زمینی را هنگام صبح میل کنید تا در طول روز، بدن شما با سوزاندن آن انرژی مورد نیازش را تامین کند. سایر سبزی هایی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

لوبیا، کلم بروکلی، کلم پخته و… به دلیل مصرف سبزیجات زیاد  احتمالا فعالیت دستگاه گوارش شما بیشتر می شود و نیاز دارید تعداد دفعات بیشتری دستشویی بروید. در روز دوم هم خوردن ۹ تا ۱۱ لیوان آب الزامی است.

روز سوم

در روز سوم باید ترکیب مواد غذایی روز اول و دوم یعنی سبزیجات و میوه ها را مورد استفاده قرار دهید. البته در این روز باید از مصرف سیب زمینی و موز خودداری کنید. می توانید به صورت متناوت از یکی از این دو گروه استفاده کنید. همچنین باید همچنان ۹ تا ۱۱ لیوان آب مصرف کنید.

روز چهارم

از نظر خیلی از افرادی که این رژیم را گرفته اند روز چهارم یکی از بهترین روزهای رژیم است. در روز چهارم شما مجاز خواهید بود بین ۹ تا ۱۱ عدد موز و سه لیوان شیر بخورید.

این فکر ممکن است که به ذهن شما خطور کند خوردن این مواد غذایی باعث گرسنگی بیشتر می شود. باید بگویم که چنین نیست و اتفاقا در آخر روز کاملا احساس سیری می کنید.

از مصرف شدید شیر و موز در یک ساعت مشخص باید پرهیز کنید و سعی کنید وعده های غذایی خود را در طول روز تقسیم کنید. با تقسیم کردن وعده های غذایی در طول روز احساس ضعف یا گرسنگی به شما دست نخواهد داد.

روز پنجم

روز پنجم می توانید مزد زحماتی که در این چند روز کشیدید را دریافت کنید. در این روز شما مجاز خواهید بود یک استکان برنج و ۷ تا ۹ عدد گرجه فرنگی مصرف کنید. جهت پیشگیری از عوارض این رژیم بهتر است تعداد لیوان آب مصرف خود را بیشتری از ۹ تا ۱۱ عدد لیوان بکنید.

روز ششم

در روز ششم هم باید یک استکان برنج مصرف کنید ولی این بار در کنار برنج باید سبزیجات بخورید. خوردن سبزیجات به تقویت سیستم گوارش شما کمک زیادی می کند.

روز هفتم

در این روز رژیم غذایی شما به پایان می رسد و می توانید یک استکان برنج و به صورت نامحدود سبزیجات و میوه مصرف کنید. البته بهتر است در مصرف میوه و سبزیجات زیاده روی نکنید.

این رژیم قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز است. با انجام این رژیم غذایی بسیار خوب به راحتی می توانید چربی های شکم و پهلوی خود را بسوزانید، بدون اینکه عوارض جدی برای شما داشته باشد.

از جمله مزایایی که پس از انجام این رژیم غذایی از آن بهره مند می شوید، جوان تر و شاداب تر شدن پوستتان و بهتر عمل کردن دستگاه گوارش است. در این برنامه بدن اینکه بخواهید به خود گرسنگی بدهید؛ می توانید به راحتی بین ۵ تا ۷ کیلو از وزن خود را در طول ۷ روز از دست دهید.

روز هفتم

قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز در بین مواد گیاهی

مواد غذایی گیاهی با داشتن مقادیر زیاد فیبر علاوه بر بهبود کارایی سیستم گوارشی از بروز بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، فشار خون بالا، کلسترول و… پیشگیری می کنند.

مواد غذایی گیاهی کالری کمتری دارند و به دلیل داشتن آب و فیبر زیاد کمک زیادی به چربی سوزی شکم و پهلو    می کنند. در ادامه ۶ ماده غذایی را بررسی می کنیم که خواص چربی سوزی فوق العاده ای دارند.

آووکادو

بعضی افراد از مصرف آووکادو به دلیل داشتن مقدار چربی زیاد خودداری می کنند. این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که تمام انواع چربی ها  برای بدن مضر نیستند و چربی هایی نظیر چربی آووکادو حتی خواص بسیار خوبی برای بدن دارند.

آووکادو به عنوان گیاهی که خاصیت چربی سوزی دارد، دارای چربی غیر اشباع (خوب) است که موجب کم شدن کلسترول بدن می شود. این میوه همچمین دارای مقادیر زیاد فیبر است که برای عملکرد مناسب سیستم گوارشی بسیار مناسب است.

افرادی که آووکادو را در رژیم غذایی خود گنجانده اند؛ اذعان می کنند که به نسبت قبل کمتر احساس گرسنگی می کنند و به مدت بیشتری احساس سیری دارند. چربی های غیر اشباع موجود در آووکادو مانع از تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می شود.

آووکادو

لوبیا سیاه

یکی از ویژگی های بارز انواع لوبیا، داشتن فیبر بالا و کالری پایین است. در بین انواع مختلف لوبیا لوبیا سیاه مقوی ترین نوع لوبیا است.

انواع مختلف لوبیا های سیاه با داشتن مقادیر زیاد فنولیک، مانع از ذخیره و جذب زیاد قند می شوند و از این طریق به کاهش وزن فرد کمک زیادی می کنند.

لوبیا سیاه دارای کالری کم، فیبر زیاد و فاقد کلسترول است. همچنین لوبیای سبز منبع غنی پروتئین گیاهی است. لوبیا سبز دارای نشاسته مقاوم است.

همین عامل باعث مصرف کالری بیشتر در طول روز می شود، چربی سوزی و مصرف قند را نیز بیشتر می کند. در نتیجه فرد با مصرف لوبیا سیاه می تواند به راحتی از شر چربی های اضافی شکم و پهلو به راحتی خلاص شود.

اسفناج

خیلی از افراد به محض شنیدن عبارت قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز، اولین کلمه ای که در ذهنشان نقش می بند اسفناج است. اسفناج سبز منبع غنی از فیبر است.

اسفناج همچنین کالری کمی دارد. به همین دلیل فرد در صورتی که در طول روز اسفناج مصرف کند، هنگام خوردن مواد غذایی زودتر احساس سیری می کند و دست از غذا خوردن می کشد.

این ماده غذایی سرشار از املاح مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در یک مطالعه ای که در کشور آلمان انجام شده است مشخص شد تعداد ۴۰ نفر از افراد چاقی که در رژیم غذایی خود اسفناج مصرف می کنند، پس از سه ماه کمتر احساس گرسنگی می کنند و موفق شده بودند بین ۸ تا ۱۲ کیلو از وزن خود را کاهش دهند.

یکی از ویژگی های اسفناج که آن را از سایر مواد گیاهی متمایز می کند قابلیت تجزیه شدن در زمان طولانی تر است.

اسفناج

هضم شدن آهسته اسفناج باعث می شود این پیام به مغز مخابره شود که معده فرد پر است و دیگر نیازی به خوردن غذایی اضافی وجود ندارد. به همین دلیل اسفناج به عنوان یکی از قوی ترین چربی سوزهای پهلو و شکم مورد استفاده قرار می گیرد.

کلم بروکلی

بروکلی نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر و البته کلسیم است. خاصیت فیبر و کلسیم باعث چربی سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در نواحی مختلف بدن از جمله شکم و پهلو می شود. با مصرف بروکلی در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنید و اشتهای شما نیز کمتر خواهد شد.

ویتامین C یکی از مواد لازم برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، چربی سوزی و کاهش وزن است که به وفور در بروکلی پیدا می شود. به همین دلیل افرادی که با کمبود ویتامین C مواجه هستند، به سختی می توانند از شر چربی های خود خلاص شوند.

بادام

آجیل هایی مانند بادام به طور کلی به عنوان کاهنده های اشتها شناخته می شوند. بادام علاوه بر کاهش اشتها، خاصیت چربی سوزی بی نظیری دارد.

بادام به دلیل داشتن کربوهیدارت پایین مانع از احساس گرسنگی فرد در طول روز می شود. مطالعات ثابت کرده اند که افرادی که در طول روز از بادام زیاد استفاده می کنند؛

هنگام دفع مدفوع چربی بیشتری از بدنشان خارج می شود. خروج چربی های بیشتر می تواند منجر به کاهش چربی های بدن مخصوصا چربی های دور شکم و پهلو شود.

بادام

چای سبز

چایی سبز در دنیا به عنوان یک چربی سوز بسیار قوی و مغذی شناخته می شود. پلی فنول موجود در چای سبز سبب فعال شدن آنزیم های درون چربی و چربی سوزی می شود.

به همین دلیل چای سبز در کاهش اشتها و کاهش وزن افراد بسیار موثر است. چای سبز با افزایش سوخت و ساز بدن موجب از بین رفتن چربی های اضافی می شود. همچنین با آزاد کردن انرژی های موجود در چربی ها، انرژی مورد نیاز بدن تامین شود.

نتیجه گیری

در این مقاله قویترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز را به شما معرفی کردیم. همانگونه که متوجه شدیدی قوی ترین چربی سوز پهلو و شکم رعایت سبک زندگی سالم است.

با رعایت نکاتی که در این جا به شما گفتیم در کمترین زمان ممکن می توانید از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شوید.

علاوه بر تغییر سبک زندگی برای چربی سوزی بدن می توانید از رژیم غذایی و مواد گیاهی نیز کمک بگیرید. در این جا رژیم غذایی مخصوصی را معرفی کردیم که در مدت ۷ روز اجرا می شود و تاثیر زیادی در کاهش وزن شما دارد.

همچنین با مصرف مواد غذایی مانند آووکادو، چایی سبز، بادام و… می توانید این فرایند را تسریع کنید. البته همه این موارد باید تحت نظر پزشک با تجربه و متخصص صورت بگیرد.

پیشنهاد ما برای شما جناب آقای دکتر سلیمی است. با مراجعه به ایشان از این فرصت بی نظیر بهره مند می شوید که در کمترین زمان ممکن از شر چربی های اضافی شکم و پهلو خلاص شوید.

ت ایده آل نگه داشت و با تحرک کافی و رژیم غذایی صحیح کاهش وزن را افزایش داد. برای استفاده از یک رژیم غذایی اصولی، می‌توانید با کلیک بر روی از انواع رژیم‌های بهاره غفاری استفاده کنید که برای لاغری، چاقی، تثبیت وزن و شکست استپ وزنی به شما کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی کلیک نمایید تا با نظر سایر افراد درباره این رژیم‌ها آشنا شدر این مقاله به بررسی قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز می پردازیم

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و فعالیت کمتر افراد، چاقی و اضافه وزن به یکی از بزرگترین معضلات در سطح جهان تبدیل شده است.

مشاوره در زمینه جراحی لاغری

چاقی و اضافه وزن در اثر تجمع چربی اضافی در نواحی مختلف بدن مخصوصا شکم و پهلو ایجاد می شود. روش های مختلفی برای خلاص شدن از چربی های شکم و پهلو وجود دارد.

یکی از بهترین روش ها همواره انجام عمل جراحی بوده است.

اما عده دیگری، به دنبال روش های متفاوتی مثل استفاده از  هستند.

اما به راستی  چیست؟

قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

یکی از این روش ها استفاده از مواد و روش های چربی سوز است. در این مقاله قصد داریم قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز را به شما معرفی کنیم.

اینفوگرافیک قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

اینفوگرافیک قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

اگر شما هم با مشکل چربی شکم و پهلو دست و پنجه نرم می کنید در ادامه با ما همراه باشید. آقای دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص چاقی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

لیست قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

  1. معجون آب گریپ فروت
  2. معجون زنجبیل و لیمو
  3. معجون لیمو
  4. معجون چای سبز
  5. معجون اسموتی موز
  6. معجون تمشک
  7. معجون سرکه سیب
  8. معجون بیتر ملون
  9. زیره
  10. شیر و زردچوبه
  11. پسته
  12. بادام
  13. خرما
  14. بادام هندی

در ادامه موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

سبک زندگی سالم به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

معجون چربی سوز در نقش قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

معجون آب گریپ فروت

معجون زنجبیل و لیمو

معجون لیمو

معجون چای سبز

معجون اسموتی موز

معجون تمشک

معجون سرکه سیب

معجون بیتر ملون

رژیم غذایی که به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ شناخته می شود

قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز در بین مواد گیاهی

آووکادو

لوبیا سیاه

اسفناج

کلم بروکلی

بادام

چای سبز

نتیجه گیری

پیشنهاد می کنیم از پست و دیدن کنید.

سبک زندگی سالم به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

افرادی که با مشکل اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند و در پهلو و شکم خود مقادیر چربی زیادی دارند، در معرض بیماری های مختلفی مانند فشارخون و چربی بالا هستند.

روش های مختلفی برای کاهش چربی شکم و پهلو وجود دارد. اصلی ترین روش چربی سوزی شکم و پهلو تغییر سبک زندگی و روی آوردن به عادات مفید است. در این بخش این عادات و روش های چربی سوز قوی شکم و پهلو که در خانه قابل انجام هستند را به شما معرفی می کنیم.

سبک زندگی سالم به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

مواد غذایی که مقادیر زیاد فیبر دارند مصرف کنید

فیبر موجود در مواد غذایی در معده با آب ترکیب می شود و باعث ایجاد توده ای ژله مانند می شود و از این طریق سرعت حرکت غذا در دستگاه گوارشی را کند می کند.

کند شدن حرکت مواد غذایی باعث ایجاد حس سیری در فرد می شود و باعث می شود فرد از خوردن مواد غذایی بیشتر دست بکشد.

از این طریق میزان غذایی که وارد معده می شود کاهش می یابد و در نتیجه کالری جذب شده توسط بدن نیز کم تر می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست دیدن کنید.

مواد غذایی که حاوی مقادیر زیاد فیبر هستند:

  • دانه کتان
  • رشته فرنگی
  • حبوبات
  • آووکادو
  • تمشک

با غنی کردن رژیم غذایی خود با فیبر می توانید از مزایای آن بهره مند شوید و به وزن ایده آل خود برسید.

غذاهایی که چربی ترانس را دارند از رژیم غذایی خود حذف کنید

چربی های ترانس مانند روغن سویا از طریق اضافه کردن هیدروژن به چربی های اشباع نشده به دست می آیند. در تولید بعضی از مواد غذایی از چربی های تراس استفاده می شود. البته در حال حاضر استفاده از چربی های تراس در بسیاری از مواد غذایی، منع شده است.

چربی های تراس در بروز بیماری های مربوط به سیستم گردش خون و قلب، انسولین، اضافه وزن     و چاقی نقش زیادی دارند. یکی از راه هایی که به وسیله آن می توانید مواد حاوی چربی تراس را تشخیص دهید خواندن برچسب موجود بر مواد غذایی است.

غذاهایی که چربی ترانس را دارند از رژیم غذایی خود حذف کنید

مصرف الکل را محدود کنید

مصرف محدود الکل فوایدی برای بدن دارد ولی مصرف بی رویه آن زمینه بروز بسیاری از بیماری ها را فراهم می سازد. بر اساس مطالعات انجام شده یکی از علت های مهم تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو، مصرف بی رویه الکل است.

تجمع چربی و چاقی خود زمینه ساز بروز بیماری های مختلف از جمله فشار خون و قند خون بالا است. محدود کردن الکل باید به صورت تدریجی صورت بگیرد.

اگر قصد دارید دور شکم خود و میزان چربی شکم و پهلو را کاهش دهید باید به مرور زمان مصرف الکل را محدود کنید.

مقادیر زیاد پروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانید

یکی از موارد بسیار لازم برای کنترل وزن بدن پروتئین است. در صورتی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی پروئین مصرف کنید، کمتر احساس گرسنگی می کنید و از این طریق میزان مصرفی مواد غذایی و کالری جذب شده کاهش می یابد.

به همین دلیل دکتر سلیمی به افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند توصیه می کنند در رژیم غذایی خود پروتئین بیشتری بگنجانند.

پروتئین به همراه آب در حفظ و نگه داری عضلات نقش زیادی دارند. با مصرف پروئین کافی می توانید عضلاتی خوش فرمی داشته باشید. به طور قابل توجهی میزان چربی در افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند نسبت به سایر افراد، بسیار کمتر است.

مقادیر زیاد پروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانید

مواد حاوی مقادیر زیاد پروتئین عبارتند از:

  • گوشت
  • تخم مرغ
  • پروتئین وی
  • لوبیا
  • ماهی
  • لبنیات
  • میزان استرس خود را کم کنید

اگر قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز را هم استفاده کنید ولی قادر به کاهش استرس و تنش خود نباشید، بی فایده است.

استرس موجب ترشح هورمون ستیز و گزیز از غده فوق کلیه می شود و از این طریق باعث افزایش چربی شکم و پهلو می شود.

مطالعات ثابت کرده اند که استرس باعث افزایش پرخوری عصبی و در نتیجه افزایش وزن و چاقی می شود. افزایش استرس به صورت یک چرخه عمل می کند.

بدین صورت که افزایش استرس باعث بیشتر شدن چربی شکم می شود و از طرفی بیشتر شدن چربی شکم موجوب ترشح بیشتر هورمون های استرس زا خواهد شد.

باید سعی کنید با فعالیت های که برای شما لذت بخش هستند از میزان استرس خود بکاهید. تمرینات آرامش بخش و ورزش هایی نظیر یوگا در کاهش استرس نقش زیادی دارند. همچنین تغییر سبک زندگی و گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش در کاهش استرس شما موثر هستند.

مواد حاوی مقادیر زیاد پروتئین عبارتند از:

مصرف قند و غذاهای دارای قند زیاد را كاهش دهید

شکر مقدار زیادی فروکتوز دارد. زیاد بودن فروکتوز در بدن زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر است. از جمله این بیماری های می توان به مشکلات قلبی عروقی، قند خون، اضافه وزن و چاقی مفرط اشاره کرد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بسیاری از قند ها در بروز چاقی شکم و پهلو موثر هستند. حتی مصرف بیش از حد عسل طبیعی هم می تواند سبب تجمع چربی در بدن شود.

امروز مصرف زیاد مواد غذایی و محصولات قندی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل مصرف قند به یکی از عوامل اصلی بروز چاقی تبدیل شده است.

ورزش های هوازی انجام دهید

ورزش های هوازی مانند دویدن و کوهنوردی تاثیر زیادی در مصرف کالری و سوزاندن چربی های اضافه بدن دارند. به همین دلیل گنجاندن این ورزش ها در برنامه روزانه امری حیاتی است.

با نام بردن از ورزش های هوازی به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند انجام فعالیت های سخت و طاقت فرسا است.

باید به این نکته اشاره کنیم انجام فعایت های شدید در دراز مدت عوارض ناگواری دارد به همین دلیل توصیه می کنیم از ترکیب ورزش های متوسط و ورزش های سنگین استفاده کنید. تعداد دفعات تکرار ورزش و تایم هر دفعه مهم تر از شدت آن است.

ورزش های هوازی انجام دهید

میزان کربوهیدرات رژیم غذایی خود را کاهش دهید

با کم کردن کربوهیدارتی که در وعده های غذایی مصرف می کنید، می توانید به وزن ایده آل خود برسید. به افرادی که مشکل اضافه وزن و چاقی دارند توصیه می شود مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به زیر ۵۰ گرم برسانند.

انجام این کار تاثیر چربی سوزی را حتی پس از چند هفته نمایان می کند. برای انجام این کار نیازی نیست یک رژیم غذایی سفت و سخت با کربوهیدرات بسیار پایین را رعایت کنید.

به راحتی می توانید به جای استفاده از کربوهیدارت های تصفیه شده از کربوهیدرات های نشاسته ای فرآوری نشده استفاده کنید. انجام این کار در افزایش سوخت و ساز بدن شما بسیار تاثیر گذار است.

مطالعات نشان داده اند که مصرف کربوهیدارت های تصفیه نشده با چاقی شکم و پهلو رابطه تنگاتنگی دارند. همچنین مصرف بی رویه کربوهیدرات های تصفیه نشده اثر قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز را نیز کمرنگ تر می کند.

به جای کربوهیدارت های تصفیه شده می توانید از مواد غذایی مغذی مانند غلات کامل، حبوبات و سبزی های تازه استفاده کنید.

می توانید به صورت محدود از روغن نارگیل به جای روغن های پخت و پز استفاده کنید

روغن نارگیل برخلاف روغن های معمولی عوارض منفی برای بدن ندارد. مطالعات اثبات کرده اند چربی نارگیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و از این طریق باعث کاهش چربی های شکم و پهلو می شود.

با این وجود مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است تا این ادعا را ثابت کند. از طرف دیگر چربی نارگیل حاوی مقادیر زیاد کالری است.

به همین دلیل از جایگزین کردن کامل روغن پخت و پز با روغن نارگیل خودداری کنید و بخشی از روغن نارگیل را جایگزین روغن پخت و پز کنید.

می توانید به صورت محدود از روغن نارگیل به جای روغن های پخت و پز استفاده کنید

ورزش های قدرتی انجام دهید

ورزش های قدرتی که با وزنه ها انجام می شود نقش مهمی در حفظ فرم ماهیچه های بدن دارند. افرادی که از مشکلاتی مانند چربی خون و قند خون بالا رنج می برند با انجام این ورزش ها میزان سوخت ساز بدن و مصرف کالری در بدن خود را افزایش می دهند و از این طریق به کاهش چربی های شکم و پهلو خود کمک می کنند.

برای اثرگذاری بیشتر می توانید ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به صورت متناوب انجام دهید. داشتن مربی حرفه ای در این کار کمک زیادی به شما می کند.

ورزش های قدرتی انجام دهید

نوشیدنی های قندی را از رژیم غذایی خود حذف کنید

در اکثر نوشیدنی های قندی برای شیرینی نوشیدنی از فروکتوز استفاده می کنند. همانطور که اشاره کردیم فروکتور در افزایش چربی های پهلو و شکم نقش زیادی دارد.

همچنین وجود مقادیر زیاد فروکتوز در بدن می تواند منجر به تجمع چربی در کبد و ایجاد کبد چرب شود. در بعضی موارد میزان قند نوشیدنی های قندی مانند آبمیوه های غیر طبیعی از میزان قند مواد قندی نیز بیشتر است.

کالری مایع به خوبی کالری جامد هضم و جذب نمی شود. به همین دلیل مقادیر اضافی آن در قسمت های شکم و پهلو ذخیره می شود.

از جمله نوشیدنی های قندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماء الشعیرها
  • چای شیرین
  • نوشیدنی های الکی دارای شکر
  • پانچ

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی سطح کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد و به تنظیم وزن شما کمک زیادی می کند. افرادی که خواب کافی ندارند به دلیل کاهش فعالیت، مستعد ابتلا به اضافه وزن و چاقی مخصوصا در قسمت شکم و پهلو هستند.

هر چه میزان چربی موجود در شکم و پهلو فرد بیشتر باشد؛ احتمال بروز مشکل آپنه خواب بیشتر می شود. در آپنه خواب فرد با تنگی نفس و قطع شدن مکرر نفس در خواب مواجه می شود. میزان و کیفیت خواب عوامل تاثیرگذار در یک خواب خوب هستند.

خواب کافی داشته باشید

مقدار غذایی که مصرف می کنید و میزان فعالیت ورزشی خود را یادداشت کنید

هدف بسیاری از برنامه های کاهش وزن، کاهش میزان کالری جذب شده توسط بدن است. نوشتن و یادداشت کردن میزان کالری که در روز مصرف می کنید در کنترل بهتر آن کمک زیادی به شما می کند. بسیاری از افراد از این روش استفاده کرده اند و نتایج شگفت انگیزی گرفته اند.

برای انجام این کار می توانید از اپلیکیشن های کالری شمار استفاده کنید و میزان هر یک از مواد غذایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی و… را یادداشت کنید.

در برنامه هفتگی خود ماهی چرب را قرار دهید

ماهی های چرب به عنوان یکی از سالم ترین غذاها شناخته می شوند. پروتئین موجود در این ماهی ها بسیار با کیفت است.

همچنین این ماهی های سرشار از امگا ۳ هستند. تعدادی از متخصصین تغذیه بر این باورند که مصرف امگا ۳ می تواند باعث رفع چربی های پهلو و شکم شود.

در صورتی که امکان استفاده از ماهی چرب برای شما فراهم نیست می توانید از مکمل های ماهی چرب استفاده کنید. موارد زیر به عنوان ماهی های چرب شناخته می شوند:

  • ماهی کولی
  • انواع شاه ماهی
  • ماهی ساردین
  • ماهی سالمون

سبک زندگی خود را تغییر دهید

خیلی از افراد از دکتر سلیمی در مورد قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز سوال می پرسند. اولین جواب آقای دکتر، سبک زندگی سالم است.

به طور کلی انجام هر یک از روش های بالا یا سایر روش ها اگر با تغییر سبک زندگی همراه نباشد فایده ای نخواهد داشت.

با رعایت رژیم غذایی مناسب، انجام فعالیت ورزشی روزانه، کنارگذاشتن عادات غلط، می توانید چربی های بدن خود را کاهش دهید و به وزن ایده آل خود برسید. تغییر سبک زندگی روی کیفیت زندگی و روابط اجتماعی شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

آبمیوه مصرف نکنید

اگرچه آبمیوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هستند، اما مصرف بیش از حد آبمیوه ها می تواند منجر به افزایش چربی شکم و پهلو شود.

این آبمیوه های حاوی مقادیر زیاد شکر هستن که بخش عمده آن را فروکتوز تشکیل می دهد. به جای مصرف آبمیوه می توانید از آب و آبگازدار به عنوان جایگزین استفاده کنید.

آبمیوه مصرف نکنید

سرکه سیب را در سبد غذایی خود قرار دهید

سرکه سیب خواصی زیادی دارد. یکی از خواص سرکه سیب کاهش قند خون است. مطالعاتی که در حیوانات انجام شده است صحت این ادعا را تایید کرده است.

افراد چاقی که از سرکه سیب در رژیم غذایی خود استفاده کرده اند پس از مدتی با کاهش دور کمر مواجه شده اند. برای تاثیر بهتر سرکه سیب لازم است آن را با آب مخلوط کنید. سرکه غلیظ می تواند باعث آسیب به دندان شود.

در وعده های غذایی خود از مکمل ها یا غذاهای پروبیوتیک استفاده کنید

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که تاثیر زیادی در سلامت افراد دارند. یکی از نقش های مهم و اساسی آن بهبود عملکرد سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن است.

همچنین در چربی سوزی و کاهش وزن بدن نقش مهمی دارند. مصرف مکمل های پروبیوتیکی که حاوی چند نمونه باکتری است، بیشتر از مکمل های حاوی یک باکتری در کاهش وزن و رفع چربی های شکم و پهلو موثر هستند.

روزه متقاطع بگیرید

در سالیان اخیر روزه متقاطع به عنوان یکی از روش های چربی سوز خوب مورد استفاده قرار گرفته است. روزه متقاطع شامل روش های زیادی می شود.

به عنوان مثال در یکی از این روش ها فرد به مدت یک یا دو شبانه روز در هفته از مصرف غذا خودداری می کند. برخی از افراد با گرفتن روزه های متقاطع موفق به کاهش ۵ تا ۷ درصدی وزن خود شده اند.

میزان تاثیر آن در مردان و زنان یکسان بوده است. در صورتی که با انجام روزه متقاطع با مشکل یا عوارض شدیدی رو به رو شدید باید آن را قطع کنید.

روزانه چای سبز مصرف کنید

چایی سبز با داشتن موادی مانند کافئین و آنتی اکسیدان باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی و وزن می شود. مصرف چای سبز در کنار انجام فعالیت های ورزشی تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

روزانه چای سبز مصرف کنید

معجون چربی سوز در نقش قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

همانگونه که اشاره کردیم امروزه چاقی به یکی از مشکلات رایج در جهان تبدیل شده است. روش های مختلفی برای چربی سوزی و کاهش وزن وجود دارد.

در این بخش قصد داریم معجون هایی که برای چربی سوزی شکم و پهلو استفاده می شوند را به شما معرفی کنیم. تاثیرگذاری این معجون ها پس از یک هفته پدیدار خواهد شد.

موادی که برای تهیه این معجون های مورد استفاده قرار می گیرند به راحتی در دسترس هستند و همه افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. دکتر سلیمی را بیماران به دقت نظر و معاینه بسیار دقیق می شناسند.

در صورتی که ایشان وجود چربی در شکم و پهلو بیمار را تشخیص دهند، مصرف معجون های چربی سوز زیر را به او توصیه می کنند.

معجون آب گریپ فروت

مواد لازم برای تهیه معجون:

  • یک استکان آب گریپ فروت
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • یک قاشق غذاخوری عسل

لطفا از پست دیدن کنید.

روش درست کردن معجون:

مواد بالا را با هم ترکیب و روزانه سه مرتبه به مدت یک هفته استفاده کنید. بهترین زمان برای خوردن این معجون نیم ساعت قبل از وعده های غذایی یا قبل از خواب است.

معجون زنجبیل و لیمو

مواد لازم برای تهیه معجون:

  • زنجیل ریز ریز شده
  • یک آبلیمو تازه
  • یک قاشق غذا خوری شربت افرا
  • یک قاشق غذاخوری ریزه
  • چهار استکان آب

روش درست کردن معجون:

در ابتدا باید درون آب زنجبیل و ریزه بریزید و سپس آن را بجوشانید. پس از این کار شعله گاز را خاموش  کنید و آبلیمو و شربت به آن ها اضافه کنید. هم اکنون معجون شما آماده است و می توانید آن را بنوشید.

بهترین زمان برای مصرف معجون زنجبیل و لیمو پس از صرف صبحانه و ناهار است. برای این که اثرات آن نمایان شود باید یک هفته منتظر بمانید.

به دلیل اینکه شربت افرا به سختی گیر می آید ممکن است در درست کردن این معجون با مشکل رو به رو شوید ولی در ادامه معجون هایی را به شما معرفی می کنیم که راحت تر بتوانید آن ها تهیه کنید.

روش درست کردن معجون:

معجون لیمو

با رعایت کردن رژیم غذایی که سرشار از مصرف لیمو باشد به راحتی می توانید در طول یک هفته پنج کیلو از وزن خود را از دست دهید.

رعایت این رژیم همراه با انجام فعالیت منظم روزانه تاثیر آن را چند برابر می کند. لیمو حاوی مقادیر زیاد سیتریک و آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی در سلامتی فرد دارند.

از جمله خواص درمانی لیمو می توان به رفع بیماری های پوست و مو، رفع شوره  درمان سلولیت و چربی سوزی اشاره کرد.

پس از اینکه یک هفته به صورت منظم از این معجون استفاده کنید، چربی های پهلو و شکم شما از بین خواهند رفت و سیستم گوارشی شما ضدعفونی خواهد شد.

برای رعایت این رژیم کافی است روز اول یک لیمو و یک لیوان آب مصرف کنید، سپس روزانه یک لیمو و یک لیوان آب به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون:

روش درست کردن معجون:

آب یک لیمو تازه را بگیرید و در درون یک لیوان آب بریزید و مخلوط کنید. قبل از صرف صبحانه آن را بنوشید. سپس به صورت روزانه یک لیمو و یک لیوان آب به آن اضافه کنید.

به مدت یک هفته باید این کار را انجام دهید. انجام این کار در کنار ورزش روزانه اثرات چربی سوزی فراوانی دارد. پیاده روی آهسته یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید همراه با این رژیم  غذایی انجام دهید.

معجون چای سبز

خیلی از متخصصین تغذیه بر این باورند که چای سبز قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روزاست. چای سبز یکی از موادی است که خاصیت چربی سوزی فوق العاده ای دارد.

برای بهتر شدن طعم چای سبز به جای قند از نعناع استفاده می شود. در این معجون همچنین لیمو افزوده می شود. یکی از خواص لیمو تسکین درد است.

مواد لازم برای تهیه معجون:

  • یک عدد لیمو ترش
  • یک عدد چای سبز کیسه ای
  • کمتر از نصف استکان برگ نعناع
  • مقداری آب
  • یک تکه یخ

روش درست کردن معجون:

یک لیوان را تا نصفه پر از آب گرم کنید و با قرار دادن چای سبز در آن، آن را هم بزنید. پس از ترکیب شدن آب و چای به مدت نیم ساعت درون یخچال بگذارید. معجون شما آمادست و می توانید آن را مصرف کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون:

معجون اسموتی موز

اسموتی یکی از معجون هایی است که در چربی سوزی نقش زیادی دارد. برای بهره مندی از مزایای این معجون بسیار خوب باید به مدت یک هفته روزانه از آن استفاده کنید.

اسموتی موز به دلیل اینکه سرشار از پتاسیم است به فرم دهی عضلات و پاکسازی و ضدعونی بخش های مختلف بدن کمک زیادی می کند.

مواد لازم برای درست کردن معجون:

  • یک عدد پرتقال کامل
  • یک عدد موز
  • نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل
  • دو قاشق غذاخوری آب پنیر
  • یک قاشق غذاخوری دانه کتان
  • یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی

روش درست کردن معجون اسموتی موز:

تهیه معجون اسموتی موز یکی از آسان ترین کارها است. برای این کار شما صرفا باید مواد بالا را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس نوشیدنی تهیه شده را مصرف کنید.

اگر می خواهید بیشترین تاثیر را داشته باشد، این نوشیدنی را صبح هنگام مصرف کنید. با مصرف این نوشیدنی مقوی می توانید از شر چربی های شکم و پهلوی خود رهایی یابید.

معجون تمشک

معجون تمشک نیز یکی از معجون های عالی در چربی سوز شکم و پهلو است. این معجون با افزایش سوخت و ساز بدن باعث چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

مواد لازم برای درست کردن معجون:

  • چهار عدد تمشک
  • چهار عدد زغال اخته
  • یک آبمعدنی کوچک
  • چهار تکه خیار
  • مقداری یخ

روش درست کردن معجون تمشک

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد بالا را درون یک شیشه پاکیزه بریزید و هم بزنید. سپس نیم ساعت درون یخچال قرار دهید. این کار باعث ترکیب شدن این مواد می شود و نتیجه آن معجون خوشمزه و مقوی خواهد شد.

روش درست کردن معجون تمشک

معجون سرکه سیب

نوشیدنی سرکه سیب یکی از معجون های بسیار مفید برای سلامتی انسان است. مصرف این نوشیدنی علاوه بر اینکه موجب چربی سوزی در بدن می شود، دیابت فرد را کنترل می کند و از بروز بسیاری از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

همچنین موجب کاهش وزن، پاکسازی بدن نیز می شود. خواص این معجون مورد تایید بسیاری از متخصصین با تجربه از جمله دکتر سلیمی است.

مواد لازم برای تهیه معجون سرکه سیب:

  • یک قاشق غذا خوری سرکه سیب
  • یک قاشق غذا خوری آبلیمو
  • دو قاشق غذا خوری توت فرنگی یا تمشک
  • مقداری آب
  • چند قطع کوچک یخ

روش درست کردن معجون:

در ابتدا باید توت فرنگی یا تمشک را به خوبی له کنید. برای بهتر شدن طعم معجون می توانید به آن مقداری عسل اضافه کنید. در مرحله بعد سرکه و آبلیمو را به مواد قبلی بیافزایید.

سپس آب و چند قطعه یخ درون آن بریزید و خوب هم بزنید. در این لحظه معجون شما آماده است و می توانید آن را بنوشید.

این پرسش که قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز چیست؟ به دغدغه خیلی از افراد تبدیل شده است. اگر شما نیز جرء این افراد هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معجون بیتر ملون

بیتر ملون در واقع همان کدو تلخ است که در بین میوه های هم رده خود قویترین چربی سوز شکم    و پهلو 7 کیلو در 7 روز محسوب می شود.

بیتر ملون در کاهش وزن نقش زیادی دارد. بیتر ملون سرشار از املاح و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. مصرف بیتر ملون تاثیر زیادی روی سلامتی فرد می گذارد. مواد مغذی موجود در بیتر ملون باعث پایین آمدن قند خون می شود.

به همین دلیل این ماده غذایی برا درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این میوه سبز است و کالری کمی دارد. به همین دلیل برای افرادی که از اضافه وزن و چاقی مفرط رنج می برند بسیار مفید است.

مقدار چربی و کربوهیدارت آن بسیار کم و تقریبا ناچیز است. شما با مصرف تنها یک لیوان بیتر ملون احساس سیری می کنید و از خوردن غذا منصرف می شوید. در هر ۱۰۰ گرم بیتر ملون صرفا ۳۴ گرم کالری وجود دارد.

بیتر ملون سرشار از فیبر است

بیتر ملون سرشار از فیبر است. وجود فیبر زیاد در بیتر ملون به سلامتی دستگاه گوارش کمک زیادی می کند. همچنین بخش عمده این میوه را آب تشکیل داده است.

به همین دلیل آب بدن شما را نیز به راحتی تامین می کند. از جمله مواد تشکیل دهنده بیتر ملون می توان به آهن، پتاسیم، فیبر  ریبوفلاوین و پانتوتنیک اسید اشاره کرد.

اگر جز افرادی هستی که با ورزش و رعایت رژیم غذایی موفق به کاهش وزن نشده اید می توانید با مصرف درست بیتر ملون به وزن ایده آل خود برسید و از بروز مشکلات ناشی از اضافه وزن و چاقی خودداری کنید. طعم بیتر ملون تلخ است، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایلی به خوردن آن ندارند.

با این وجود به دلیل خاصیت چربی سوزی این میوه می توانید آن را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

آب بیتر ملون به عنوان یک عصاره طبیعی چربی سوز شکم و پهلو مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر بسیاری از افراد آب بیتر ملون مصرف می کنند.

مکانسیم عمل بیتر ملون بدین صورت است که علاوه بر کاهش چربی بدن مانع از ایجاد و تجمع سلول های چربی در قسمت شکم و بدن می شود.

نحوه تهیه آب بیتر ملون:

  • در ابتدا باید بیتر ملون را به خوبی با آب سرد شست و شو دهید
  • با استفاده از چاقو به دو قسمت مساوی تقسیم کنید
  • محتویات درون میوه را دور بریزید و برای تهیه عصاره بیتر ملون از پوست میوه استفاده کنید
  • پوست میوه را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید و همراه با آب در داخل دستگاه مخلوط کن قرار دهید
  • از یک پارچه نخی تمیز می توانید برای صاف کردن آن کمک بگیرید

معجون شما در حال حاضر آماده مصرف است. برای کاهش وزن و چربی شکم و پهلو مصرف بیتر ملون در کنار ورزش منظم و تغییر سبک زندگی معجزه آسا است. در صورتی که تلخی آب بیتر ملون برای شما آزار دهنده است، می توانید به آن مقداری عسل یا میوه هایی نظیر خیار، آناناس، کرفس و لیمو اضافه کنید.

نحوه تهیه آب بیتر ملون:

رژیم غذایی  که به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ شناخته می شود

با استفاده از رژیم غذایی که در اینجا معرفی می کنیم می توانید در کمترین زمان ممکن از شر چربی های پهلو و شکم خود خلاص شوید.

قبل از انجام این رژیم غذایی تا جای ممکن باید بدن خود را در حالت آرامش قرار دهید و عوامل استرس زا را از زندگی خود حذف کنید.

مدت زمان انجام این رژیم یک هفته است و در طول این یک هفته صرفا باید از مواد غذایی که معرفی می کنیم استفاده کنید. با رعایت این رژیم به راحتی در طول یک هفته می توانید بین ۴ تا ۷ کیلو از وزن خود را کاهش دهید.

دکتر سلیمی سابقه درخشانی در درمان بیماران دارای اضافه وزن و چاقی دارند. بیماران زیادی از سرتاسر کشور برای مشکل خود به ایشان مراجعه می کنند. آقای دکتر با استفاده از رژیم زیر، موفق به درمان خیلی از بیماران خود شده اند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خیلی از افراد تصور می کنند برای اینکه به وزن ایده آل  خود برسند باید گرسنگی بکشند. در صورتی که گرسنگی اثر عکس دارد.

چه بسا موجب چاقی بیشتر نیز بشود. در این برنامه مقدار مواد غذایی طوری تعیین شده است که شما گرسنگی نکشید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید تمامی مراحل را با دقت بالا انجام دهید.

روز اول

اولین روز این رژیم اهمیت بالایی دارد. چون که قرار است بدن شما به رژیم غذایی و سبک زندگی جدیدی خو بگیرد. در روز اول مجاز هستید از تمام میوه ها به جز موز، هر مقداری که خواستید مصرف کنید. پیشنهاد ما برای مصرف میوه، هندوانه و طالبی است.

این میوه ها تاثیر زیادی در چربی سوزی دارند. در این روز شما علاوه بر میوه مجاز هستید بین ۹ تا ۱۱ لیوان آب مصرف کنید. از مصرف سایر مواد غذایی اکیدا خودداری کنید. در صورتی که احساس ضعف یا گرسنگی کردید صرفا با آب و میوه آن را برطرف کنید.

روز دوم

در روز دوم شما باید مقادیر زیادی سبزیجات خام و پخته مصرف کنید. باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه برای پختن سبزیجات روغن مصرف نکنید.

یکی از سبزیجات سیب زمینی است. بهترین روش پخت سیب زمینی به صورت آب پز یا بخار پز است. بهتر است سیب زمینی را هنگام صبح میل کنید تا در طول روز، بدن شما با سوزاندن آن انرژی مورد نیازش را تامین کند. سایر سبزی هایی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

لوبیا، کلم بروکلی، کلم پخته و… به دلیل مصرف سبزیجات زیاد  احتمالا فعالیت دستگاه گوارش شما بیشتر می شود و نیاز دارید تعداد دفعات بیشتری دستشویی بروید. در روز دوم هم خوردن ۹ تا ۱۱ لیوان آب الزامی است.

روز سوم

در روز سوم باید ترکیب مواد غذایی روز اول و دوم یعنی سبزیجات و میوه ها را مورد استفاده قرار دهید. البته در این روز باید از مصرف سیب زمینی و موز خودداری کنید. می توانید به صورت متناوت از یکی از این دو گروه استفاده کنید. همچنین باید همچنان ۹ تا ۱۱ لیوان آب مصرف کنید.

روز چهارم

از نظر خیلی از افرادی که این رژیم را گرفته اند روز چهارم یکی از بهترین روزهای رژیم است. در روز چهارم شما مجاز خواهید بود بین ۹ تا ۱۱ عدد موز و سه لیوان شیر بخورید.

این فکر ممکن است که به ذهن شما خطور کند خوردن این مواد غذایی باعث گرسنگی بیشتر می شود. باید بگویم که چنین نیست و اتفاقا در آخر روز کاملا احساس سیری می کنید.

از مصرف شدید شیر و موز در یک ساعت مشخص باید پرهیز کنید و سعی کنید وعده های غذایی خود را در طول روز تقسیم کنید. با تقسیم کردن وعده های غذایی در طول روز احساس ضعف یا گرسنگی به شما دست نخواهد داد.

روز پنجم

روز پنجم می توانید مزد زحماتی که در این چند روز کشیدید را دریافت کنید. در این روز شما مجاز خواهید بود یک استکان برنج و ۷ تا ۹ عدد گرجه فرنگی مصرف کنید. جهت پیشگیری از عوارض این رژیم بهتر است تعداد لیوان آب مصرف خود را بیشتری از ۹ تا ۱۱ عدد لیوان بکنید.

روز ششم

در روز ششم هم باید یک استکان برنج مصرف کنید ولی این بار در کنار برنج باید سبزیجات بخورید. خوردن سبزیجات به تقویت سیستم گوارش شما کمک زیادی می کند.

روز هفتم

در این روز رژیم غذایی شما به پایان می رسد و می توانید یک استکان برنج و به صورت نامحدود سبزیجات و میوه مصرف کنید. البته بهتر است در مصرف میوه و سبزیجات زیاده روی نکنید.

این رژیم قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز است. با انجام این رژیم غذایی بسیار خوب به راحتی می توانید چربی های شکم و پهلوی خود را بسوزانید، بدون اینکه عوارض جدی برای شما داشته باشد.

از جمله مزایایی که پس از انجام این رژیم غذایی از آن بهره مند می شوید، جوان تر و شاداب تر شدن پوستتان و بهتر عمل کردن دستگاه گوارش است. در این برنامه بدن اینکه بخواهید به خود گرسنگی بدهید؛ می توانید به راحتی بین ۵ تا ۷ کیلو از وزن خود را در طول ۷ روز از دست دهید.

روز هفتم

قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز در بین مواد گیاهی

مواد غذایی گیاهی با داشتن مقادیر زیاد فیبر علاوه بر بهبود کارایی سیستم گوارشی از بروز بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، فشار خون بالا، کلسترول و… پیشگیری می کنند.

مواد غذایی گیاهی کالری کمتری دارند و به دلیل داشتن آب و فیبر زیاد کمک زیادی به چربی سوزی شکم و پهلو    می کنند. در ادامه ۶ ماده غذایی را بررسی می کنیم که خواص چربی سوزی فوق العاده ای دارند.

آووکادو

بعضی افراد از مصرف آووکادو به دلیل داشتن مقدار چربی زیاد خودداری می کنند. این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که تمام انواع چربی ها  برای بدن مضر نیستند و چربی هایی نظیر چربی آووکادو حتی خواص بسیار خوبی برای بدن دارند.

آووکادو به عنوان گیاهی که خاصیت چربی سوزی دارد، دارای چربی غیر اشباع (خوب) است که موجب کم شدن کلسترول بدن می شود. این میوه همچمین دارای مقادیر زیاد فیبر است که برای عملکرد مناسب سیستم گوارشی بسیار مناسب است.

افرادی که آووکادو را در رژیم غذایی خود گنجانده اند؛ اذعان می کنند که به نسبت قبل کمتر احساس گرسنگی می کنند و به مدت بیشتری احساس سیری دارند. چربی های غیر اشباع موجود در آووکادو مانع از تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می شود.

آووکادو

لوبیا سیاه

یکی از ویژگی های بارز انواع لوبیا، داشتن فیبر بالا و کالری پایین است. در بین انواع مختلف لوبیا لوبیا سیاه مقوی ترین نوع لوبیا است.

انواع مختلف لوبیا های سیاه با داشتن مقادیر زیاد فنولیک، مانع از ذخیره و جذب زیاد قند می شوند و از این طریق به کاهش وزن فرد کمک زیادی می کنند.

لوبیا سیاه دارای کالری کم، فیبر زیاد و فاقد کلسترول است. همچنین لوبیای سبز منبع غنی پروتئین گیاهی است. لوبیا سبز دارای نشاسته مقاوم است.

همین عامل باعث مصرف کالری بیشتر در طول روز می شود، چربی سوزی و مصرف قند را نیز بیشتر می کند. در نتیجه فرد با مصرف لوبیا سیاه می تواند به راحتی از شر چربی های اضافی شکم و پهلو به راحتی خلاص شود.

اسفناج

خیلی از افراد به محض شنیدن عبارت قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز، اولین کلمه ای که در ذهنشان نقش می بند اسفناج است. اسفناج سبز منبع غنی از فیبر است.

اسفناج همچنین کالری کمی دارد. به همین دلیل فرد در صورتی که در طول روز اسفناج مصرف کند، هنگام خوردن مواد غذایی زودتر احساس سیری می کند و دست از غذا خوردن می کشد.

این ماده غذایی سرشار از املاح مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در یک مطالعه ای که در کشور آلمان انجام شده است مشخص شد تعداد ۴۰ نفر از افراد چاقی که در رژیم غذایی خود اسفناج مصرف می کنند، پس از سه ماه کمتر احساس گرسنگی می کنند و موفق شده بودند بین ۸ تا ۱۲ کیلو از وزن خود را کاهش دهند.

یکی از ویژگی های اسفناج که آن را از سایر مواد گیاهی متمایز می کند قابلیت تجزیه شدن در زمان طولانی تر است.

اسفناج

هضم شدن آهسته اسفناج باعث می شود این پیام به مغز مخابره شود که معده فرد پر است و دیگر نیازی به خوردن غذایی اضافی وجود ندارد. به همین دلیل اسفناج به عنوان یکی از قوی ترین چربی سوزهای پهلو و شکم مورد استفاده قرار می گیرد.

کلم بروکلی

بروکلی نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر و البته کلسیم است. خاصیت فیبر و کلسیم باعث چربی سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در نواحی مختلف بدن از جمله شکم و پهلو می شود. با مصرف بروکلی در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنید و اشتهای شما نیز کمتر خواهد شد.

ویتامین C یکی از مواد لازم برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، چربی سوزی و کاهش وزن است که به وفور در بروکلی پیدا می شود. به همین دلیل افرادی که با کمبود ویتامین C مواجه هستند، به سختی می توانند از شر چربی های خود خلاص شوند.

بادام

آجیل هایی مانند بادام به طور کلی به عنوان کاهنده های اشتها شناخته می شوند. بادام علاوه بر کاهش اشتها، خاصیت چربی سوزی بی نظیری دارد.

بادام به دلیل داشتن کربوهیدارت پایین مانع از احساس گرسنگی فرد در طول روز می شود. مطالعات ثابت کرده اند که افرادی که در طول روز از بادام زیاد استفاده می کنند؛

هنگام دفع مدفوع چربی بیشتری از بدنشان خارج می شود. خروج چربی های بیشتر می تواند منجر به کاهش چربی های بدن مخصوصا چربی های دور شکم و پهلو شود.

بادام

بمب چربی سوز شکم | بهترین چربی سوز ناشتا | بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو

چای سبز

چایی سبز در دنیا به عنوان یک چربی سوز بسیار قوی و مغذی شناخته می شود. پلی فنول موجود در چای سبز سبب فعال شدن آنزیم های درون چربی و چربی سوزی می شود.

به همین دلیل چای سبز در کاهش اشتها و کاهش وزن افراد بسیار موثر است. چای سبز با افزایش سوخت و ساز بدن موجب از بین رفتن چربی های اضافی می شود. همچنین با آزاد کردن انرژی های موجود در چربی ها، انرژی مورد نیاز بدن تامین شود.

نتیجه گیری

در این مقاله قویترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز را به شما معرفی کردیم. همانگونه که متوجه شدیدی قوی ترین چربی سوز پهلو و شکم رعایت سبک زندگی سالم است.

با رعایت نکاتی که در این جا به شما گفتیم در کمترین زمان ممکن می توانید از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شوید.

علاوه بر تغییر سبک زندگی برای چربی سوزی بدن می توانید از رژیم غذایی و مواد گیاهی نیز کمک بگیرید. در این جا رژیم غذایی مخصوصی را معرفی کردیم که در مدت ۷ روز اجرا می شود و تاثیر زیادی در کاهش وزن شما دارد.

همچنین با مصرف مواد غذایی مانند آووکادو، چایی سبز، بادام و… می توانید این فرایند را تسریع کنید. البته همه این موارد باید تحت نظر پزشک با تجربه و متخصص صورت بگیرد.

پیشنهاد ما برای شما جناب آقای دکتر سلیمی است. با مراجعه به ایشان از این فرصت بی نظیر بهره مند می شوید که در کمترین زمان ممکن از شر چربی های اضافی شکم و پهلو خلاص شوید.

دکمه بازگشت به بالا