علمی و پزشکی

ماشین اپل نیامده بازار را به هم ریخت

در حالی که اپل هنوز نامی از خودروی خود موسوم به “Apple Car” به میان نیاورده است و تاکنون فقط شایعات و گزارش های مختلفی در مورد آن منتشر شده است، طبق یک نظرسنجی جدید، یک چهارم خریداران خودروهای جدید یک Apple Car خریداری می کنند. آن را گزینه جدید خود می دانند و با کیفیت آن تحت تاثیر قرار می گیرند.

شرکت مشاور Strategic Vision در گزارشی جدید توضیح می‌دهد که برای نزدیک به سه دهه، صاحبان خودروهای جدید را در مورد اینکه قصد خرید چه خودروهایی را دارند و کیفیت آن خودروها را چگونه ارزیابی می‌کنند، بررسی کرده است. هر نظرسنجی شامل بیش از 45 خودرو است و در سال 2022، Apple Car به این لیست اضافه شد.

مزیت و محبوبیت اپل کار نسبت به رقبا

به گفته مدیر اجرایی این شرکت، و همانطور که در نمودار زیر (از بلومبرگ) مشاهده می کنید، اپل در این نظرسنجی سومین برند برتر شناخته شد و 26 درصد از مشتریان گفتند که قصد خرید خودرو از اپل را دارند. برند در آینده همچنین در این جدول اپل پس از تویوتا (38 درصد) و هوندا (32 درصد) قرار دارد و شاهد محبوبیت خودروهای فورد (21 درصد) و تسلا (20 درصد) هستیم.

الکساندر ادواردز، مدیرعامل چشم انداز استراتژیک، بیشتر توضیح می دهد: «قدرت اپل به همین جا ختم نمی شود. دیگران باید نگران باشند که اپل بیش از هر شرکت خودروسازی دیگری، دو برابر بیشتر از نیروگاه هایی مانند هوندا، تویوتا و تسلا، مشتاقان را جذب می کند. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از دارندگان تسلا قطعا در آینده به خرید یک خودروی اپل فکر خواهند کرد.

همانطور که در نمودار بالا می بینید، 24 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی زمانی که در مورد کیفیت برند پرسیده شد، بالاترین گزینه ممکن (من دوست دارم) را کسب کردند، که نشان می دهد اپل به خوبی از رقبای خود جلوتر است. برای تسلا، تویوتا و هوندا این میزان به ترتیب 11، 15 و 13 درصد بوده است.

با این حال، Apple Car هنوز تا رسیدن به بازار راه زیادی در پیش دارد. شایعه شده بود که این خودرو از سال 2014 یعنی قبل از عرضه اولین نسخه اپل واچ در دست ساخت است، اما اکنون انتظار می رود زمانی پس از سال 2024 وارد بازار شود.

5858

دکمه بازگشت به بالا