مراقب رایج ترین دستورات در نگهداری گربه خانگی، باشید

اگرچه این جراحی میزان تستوسترون را در سیستم حیوان کاهش می دهد، اما هورمون را به طور کامل از بین نمی برد. به همین دلیل باید تغذیه بسیار خوبی داشته باشن تا از پس شیر دادن به این همه بچه بربیان. باید همه گزینه های خود را در نظر بگیرید و تصمیمی آگاهانه و عاقلانه بگیرید. اگرچه گربه ها به علت مستقل بودن بیشتر از همتایان سگ خود شهرت پیدا کرده اند. حالا که این روزها هم شهروندان تهرانی به نگهداری و آداپت حیوانات خانگی مخصوصا سگ و گربه و حتی خرگوش و همستر و سنجاب علاقهمند شده اند تا بلکه در این شهر پرهیاهوی سیزده میلیونی دوست مهربان و بامعرفتی برای خود دستوپا کرده باشند و هم توجه و لزوم حمایت از سگ ها و گربه های خیابانی پایتخت برای ساکنان روشن شده و در پارکها و مراکز تجمع این حیوانات غذارسانی روزانه برایشان انجام می شود، باید برای عقیمسازی حیوانات خانگی تهران و همینطور خیابانیهایش برنامهریزی و امکانات درست و مدون داشت. فقط باید مراقبش باشید که هرموقع نیاز به کمک داشت در کنارش باشید. می پردازیم با ما همراه باشید.

مراقب رایج ترین دستورات در نگهداری گربه خانگی، باشید. شما می توانید چند ساعت بعد از عمل و بهوش آمدن حیوان مقدار خیلی کمی غذا و آب به او بدهید ولی اصلا در این کار زیاده روی نکنید. در مدت نقاهت بعد از عمل ممکنه اشتهای گربهتون کم بشه یا خیلی حال و حوصله جویدن غذای خشک نداشته باشه. غذای کنسروی یا غذای خونگی آبدار (مرغ آبپز و سبزیجات خرد شده) که نیاز به جویدن ندارن و مقوی هم هستن گزیننه بسیار خوبی هست. در مورد عمل غقیم سازی و عملهای مشابه میتونید با بستن گردنبند الیزابت دور گردن گربه از جویدن بخیهها جلوگیری کنید. از طرفی گربه ماده و همینطور توله ها بعد از زایمان نیاز به خواب و استراحت دارن و باید فضایی آرام و ساکت براشون فراهم کنید. این امر برای سگ های نر نیز صادق است با این تفاوت که در موارد بسیار نادر اخته سازی سگ ها او را بستری می کنند.حداکثر تا 14 روز پس از عقیم و اخته سازی باید از پریدن، جست و خیز و انجام فعالیت های سنگین سگ خود جلوگیری کنید تا روند بهبود به سرعت طی شود.سعی کنید محیط استراحت سگ عقیم شده تا حد امکان آرام و ساکت باشد.اگر دامپزشک داروهای خاصی را برای جلوگیری از عفونت یا تسکین درد تجویز کرد سر موقع و به طور منظم آن ها را به سگ خود بدهید.تا 10 روز پس از انجام عمل از استحمام سگ خود خودداری کنید.

داروهایی که دکتر براش تجویز میکنه رو سر ساعت و طبق دوز مشخص به گربهتون بدید. با این ملاحظات سوالی که ذهن متبادر می شود این است که همان سلبریتی هایی که در مورد ترحم و گناه عقیم کردن این حیوانات داد سخن سر می دادند، امروزه قادر به ارائه راهکار و پاسخی برای حل این معضل هستند؟ انجام می شود و عقیم سازی به این صورت است که تخمدان و بیضه حیوان با یک عمل جراحی خارج میشه اما صاحبان پناهگاههای حیوانات هم برای کنترل جمعیت عقیم سازی انجام میدهند. هزینه واکسن گربه به برند واکسن و یا داخلی بودن یا خارجی بودن ارتباط دارد، ولی بدون نگرانی شما می توانید قیمت واکسیناسیون گربه در مجموعه ما مناسب میباشد، اما در تمام این مقاله سعی شده است اهمیت این امر برای شما گفته شود که واکسیناسیون گربه یک هزینه نیست یک ضرورت برای ادای دِین و مسئولیت نسبت به سلامت این موجود دوست داشتنی است. نکته مهم اینه که نذارید گربه بخیههاش رو بجوه یا بکشه. توجه به این نکته ضروری است که عقیم کردن گربه ها در هر سنی بی خطر است. شاید برای همینه که تعداد گربههایی که به بیماریهای مختلف مبتلا میشن زیاده. اگه لازمه بخیههاش تمیز بشه یا پانسمانش عوض بشه این کار رو طبق دستور دامپزشک و به موقع انجام بدید.

تو این مدت لازمه در کلینیک دامپزشکی تهران براش محیطی آروم و ساکت فراهم کنید تا با خیال راحت بخوابه و استراحت کنه. باید با نکاتی که درباره نگه داری از گربه های خانگی باید بدانید، آشنا شوید و از اشتباهات شایع در این باره، اجتناب کنید. گربه ای که قبل از بلوغ عقیم میشه، خصوصیات جنسی ثانویه شون رشد نمی کنه. این رو نه تنها من بلکه دامپزشکان دیگه هم تایید میکنن: تعداد افرادی که همه نکات بحث شده در این مقاله رو در مورد گربه شون رعایت میکنن بسیار کم هست. و در بعضی از موارد نیز ممکن است تنها به خارج کردن تخمدان ها اکتفا کنند که این مورد کمتر انجام می گردد. اگر مراقب بیرون رفتن گربه نباشین، ممکن هست ارتباط گربتون با گربه های خیابانی باعث مریض شدن گربه بشه؛ چون اکثر گربه های خیابانی واکسینه نشدن و ممکن هست بیمار باشن. شما میتوانید با قیمتی مناسب این جای خوابها به همراه تمامی ملزومات گربه را سفارش داده و در سریعترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. در مورد نژاد، رفتار و اصول مراقبت از گربه ها حتما اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاورید. سهم خود را برای کمک به رسیدگی به مشکل افزایش جمعیت گربه ها انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا