مواد اولیه دارویی و پزشکی را از کجا بخریم؟

استاندارد شیوه های تولید خوب (GMP) روش های ممیزی مورد نیاز برای تشخیص انطباق با الزامات جهت پیش نیازهای صدور مجوز تولید و فروش مواد غذایی و نوشیدنی ها، لوازم آرایشی، محصولات دارویی، مکمل های غذایی و وسایل پزشکی بیان می نماید. سیستم ATC قادر است مواد تشکیل دهنده فعال یک دارو را تحت یک سلسله مراتب سخت طبقه بندی کد بندی نماید تا به طور مناسب مورد استفاده قرار گیرد و هیچ دارویی با داروی دیگر اشتباه گرفته نشود. که تولیدگنندگان بعنوان حداقل شرایط مجاز برای ساخت دارو باید آنها را برآورده نمایند تا از سلامتی و بهداشتی بودن محصولات تولید اطمینان حاصل شود هدف این دستور العمل ها حصول اطمینان از اینکه تولید دارویی از آلودگی محافظت می شوند و مصرف کننده نهایی دارو در مخاطره قرار نمی گیرد. استاندارد GMP در سازمان جهانی بهداشت (WHO) جهت پیاده سازی در صنایع داروسازی در بیش از 100 کشور جهان مورد پذیرش و استفاده قرار می گیرد. جهت خرید مواد اولیه دارویی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید. اين شرکت با همکاري کارشناسان ايراني و خارجي و اخذ تدريجي نمايندگي از شرکتهاي معتبر اروپائي و آسيائي در حال حاضر يکي از معتبرترين تامين کنندگان دانش فني و ماشين آلات خطوط توليد و قطعات يدکي جهت صنايع قند و شکر، سيمان و بتن ، صنايع بسته بندي و مواد شيميائي می باشد.

برزیل نخستین محموله مواد اولیه برای تولید واکسن کرونای شرکت آسترازنکا را از چین دریافت کرده است. شرایط افزایش تقاضا برای دارو در دوران اپیدمی کرونا مویدی بر ارزشمند بودن تولید انواع دارو بلحاظ نیاز روز افزون حوزه بهداشت و سلامت میباشد. روشهای بی شماری برای طبقه بندی یک دارو و هزاران کلاسه بندی و زیر کلاس مختلف دارویی وجود دارد. گرچه دارو دارای اثرات درمانی است اما می تواند عوارض جانبی مضری را نیز ایجاد کند. امروزه ساخت دارو و فرآیند سنتزدارویی دارای مقیاس صنعتی است. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت در ایران به تولید دارو مشغول هستند. به این معنی که تجارت در این صنعت طیف وسیعی از فعالیتهای اقتصادی از تامین کنندگان، مراکز تحقیقاتی گرفته تا بنگاههای آماده سازی مواد اولیه، تولید و بسته بندی دارو تا تامین کنندگان تجهیزات ماشین آلات و تاسیسات و شبکه توزیع لجستیک تا فروش و بازار را در برمیگیرد. ویتامین ها از محیط خارج بدن تامین می شوند و در عادت های غذایی روزانه باید همواره مقادیر متناسبی از آنها وجود داشته باشد. در این بیانیه آمده است: این محموله قاچاق در خارج از محدوده گمرک از سوی مرکز ایست و بازرسی وابسته به اداره بنادر مرزی عراق توقیف شد.

خرید مواد اولیه دارویی

تانن ها سبب بسته شدن روزنه ها و منافذ پوست نیز می شوند و از نفوذ چربی به خارج جلوگیری می کنند. با این حال حتی اگر گیاه دارویی فقط یک ماده فعال داشته باشد باز اثر آن روی بدن انسان مفیدتر از همان ماده در حالت به دست آمده از سنتز شیمیایی است. وجود کیفیت در ساختار فراوردههای تولیدی در دوزهای استاندارد که از فرایندهای تحقیق و توسعه صنایع مراکز تحقیقات دارویی به دست میآید، روز به روز بر بهبود و آثار مثبت و کم شدن عوارض جانبی میافزاید. بهتر است مواد اولیه دارویی را از پیشگامان شیمی بخرید. داروها معمولا از نظر API و سایر مواد متشکله تحت نظر اداره غذا و دارو و توسعه و تحقیقات صنایع دارویی ایالات متحده آمریکا قرار دارند و از این طریق تایید می شوند. اداره مواد اوليه دارویی چیست؟ این نمونه ها به اداره کل آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو ارسال می شود. در بودجه 99 حدود 8 الی 9 میلیارد تومان ارز 4200 تومانی به واردات کالاهای اساسی و ضروری اختصاص یافت که بخشی از آن یعنی حدود 2.5 میلیارد دلار به واردات دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت. ایران در صنعت دارو رتبه ۲۰ جهانی و ۴ آسیا را به خود اختصاص داده است. در داروی مایع مواد موثره و فعال دارو با مایعهای مکمل ترکیب میشود تا با دوز مناسب، مصرف آن راحتتر و جذب آن نیز بهتر شود.

قیمت مواد اولیه پزشکی

نوع دوم مواد حاصل از سوخت و ساز ثانویه که در اثر جذب ازت توسط گیاه تولید می شوند. بسیاری از سرمایه گذاران برای دریافت وام بانکی و یا مجوزهای شروع کار نیاز به طرح توجیهی تولید دارو دارند. این استاندارد بیان کننده اصول و مبانی کلی برای تامین زیرساختها، طراحی و احداث ساختمانهای فرایند های تولید تکنولوژی و ماشین آلات و تجهیزات ، تاسیسات عمومی و شرایطی ایجاد یک محصول سالم و مناسب می پردازد. این استاندارد بیان کننده اصول و مبانی کلی و قابل قبول دستگاههای نظارتی برای تامین زیرساختها و فرایندهای تولید و شرایطی بشرح زیر است که ایجاد یک محصول سالم و مناسب را تضمین مینماید. به جز این برخی دیگر از محصولات دارویی به شکل کلی یا مواد اولیه ساخت آن ها، به دلایل مختلف داخل کشور تولید نشده و از شرکت های سازنده خارجی وارد می شوند. به همت محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام ، خط تولید دو داروی ایورمکتین و موکوسیل و مواد اولیه چند داروی بیماریهای قلب و عروق ، صرع و فشار خون رونمایی شد. پس از تایید تست کنترل کیفیت، قرصها آماده عملیات بسته بندی شده و در صورت نیاز به پوشش دهی روی آنها را با لایههای ترکیبی از رنگ و موم خوراکی به همراه مواد قند طعم دهنده برای آب بندی مواد موثره قرص را میپوشانند و سپس به واحد بسته بندی منتقل میگردند.

دکمه بازگشت به بالا