نامگذاری میادین کارآفرینی در شهرها

امروزه بسیاری از شهرهای جهان مانند استانبول ترکیه از فرصت های گردشگری خود برای کارآفرینی و اشتغال زایی استفاده کرده اند و یا با ایجاد شهرهای کارآفرین و تبدیل مناطق شهری به مراکز کارآفرینی، زمینه مساعدی را برای کسب و کار و کسب و کارهای کوچک و کوچک فراهم کرده اند. گسترش

به گزارش خبر روزانه، امروزه کارآفرینی تجاری به عنوان راهکاری موثر و مردمی برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه تلقی می شود. واژه کارآفرینی در سال های اخیر توسط اقشار، گروه ها و اقشار مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

کارآفرینی نه تنها موتور محرک و سازنده اقتصاد، بلکه در بعد وسیع‌تر، عامل پویایی اجتماعی و یکی از ابزارهای دستیابی به اقتصاد پایدار در شهرها محسوب می‌شود.

در سال های اخیر مفاهیمی مانند شهرهای خلاق و شهرهای کارآفرین به عنوان راه حلی برای مشکلاتی مانند بیکاری، جرم و جنایت، مهاجرت و غیره معرفی و شناخته شده اند.

در این راستا ایجاد اکوسیستم کارآفرینی موفق در محیط شهری با توجه به فرصت ها و تهدیدهای موجود می تواند روند تولید ثروت در شهر را تا حد قابل توجهی دائمی کند.

کارشناسان بر این باورند که شهرهای کارآفرین اساساً برای حمایت از اکوسیستم کسب‌وکار به منظور ارتقای روند تحول اقتصادی و اجتماعی شهرها ایجاد می‌شوند و دولت‌ها به‌عنوان ناظر و هماهنگ‌کننده در این زمینه نقش اساسی دارند.

حجت‌العبدالملکی وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی اسامی حوزه‌های تجاری در کشور را به منظور ایجاد فضای فروش اعلام کرد و گفت: بخشنامه به همه روسای تعاون، کار و تامین اجتماعی ارسال شد تا به تصویب وزارت برسد. یکی از میدان های شهر به میدان کارآفرینی.

وی گفت: بر اساس قانون شهرداری ها موظف به تامین این مکان هستند، بنابراین پیشنهادی به کارگروه زیرساخت ها ارائه شده است تا جهت کارآفرینی در هر شهر نامگذاری شود. یکی از وظایف آن ایجاد بازار موقت در شهرک است آن رشته

وزیر کار با بیان اینکه وزارت کشور این موضوع را به تمامی استانداران و شهرداری ها ابلاغ کرده است، راه اندازی کارگاه های آموزشی و صلاحیت شناسی را از دیگر وظایف این مناطق عنوان کرد و گفت: مردم نیز می توانند برای بهبود فضای کسب و کار در منطقه تلاش کنند. مربع، ایده های خود را ارائه دهید.

بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را در زمینه های تره بار آغاز می کنند و نمایندگان فعالی در سراسر کشور دارند.

امروزه عرصه های کارآفرینی و شهرهای کارآفرینی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، مالزی و چین ایجاد شده است که نمونه بارز آن هنگ کنگ است.

نام مناطق تجاری در شهرها
امروزه حوزه های تجاری و شهرهای کارآفرینی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، مالزی و چین ایجاد شده است.

هنگ کنگ، جزیره ای در جنوب چین و منطقه ای خودمختار، از همه نظر پویا است، به ویژه از نظر فعالیت های اقتصادی شهری. این یکی از مهم ترین بازارهای مالی و تجاری در آسیا و جهان است که سنت های چینی را با هم ترکیب می کند. و مدرنیته از فناوری بالایی برخوردار است و سال هاست که بسیاری از کارآفرینان اروپایی را به خود جذب کرده است.

مزیت های مالی، تجاری و حقوقی هنگ کنگ، و همچنین نزدیکی آن به بزرگترین و قوی ترین اقتصادهای جهان، آن را به یکی از بهترین مکان ها برای تجارت در آسیا تبدیل کرده است.

در حال حاضر برخی از شهرهای جهان از موقعیت گردشگری خود برای توسعه کسب و کار و ایجاد شغل استفاده کرده اند.

علی حیدری کارشناس بازار کار در گفت وگو با خبر روزانه، ترکیه را یکی از کشورهایی دانست که از مزیت کارآفرینی شهری بهره برده و توانسته با رهبری آن در اقتصاد شهری ایفای نقش کند.

وی افزود: استانبول ترکیه به عنوان شهر توریستی پذیرفته شده است و بر این اساس دولت کارگاه ها و شرکت های کوچک و بزرگ در زمینه گردشگری و صنایع دستی در این شهر و در بسیاری از مناطق پیشرو ایجاد کرده و مراکز گردشگری را گسترش داده است. گفت.

به گفته حیدر، علیرغم اینکه در بسیاری از کشورها مقوله کارآفرینی اجتماعی و شهری با توجه ویژه در حال گسترش است، این موضوع هنوز جایگاه واقعی خود را در کشور ما پیدا نکرده و به صورت هماهنگ و سازمان یافته ظاهر نشده است. .

مدیریت شهری در سال های اخیر، کارآفرینی شهری را به عنوان یکی از الزامات توسعه شهری در دستور کار قرار داده و از توانمندسازی شهروندان برای استفاده از فرصت های اقتصادی آزاد بهره برده است. مراکز توانمندسازی زنان بی سرپرست در شهرها در قالب غرفه و بازارچه آثار هنری یکی از نمونه های پیوند شهر و کارآفرینی است.

امروزه یکی از مشکلات بزرگ کارآفرینان، اتصال به شبکه های فروش و عرضه است. برندسازی و توسعه لوگوی ویژه محصولات تولیدی و همچنین ورود به شبکه فروش – از دیگر مواردی است که نیاز به حمایت از کسب و کارهای کوچک دارد.

بر اساس ماده 16 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، شهرداری ها موظفند دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​ایرانی را به بازار مصرف افزایش دهند و با استفاده از اراضی خود یا با وزارت راه و شهرسازی. تهیه مکان های مناسب برای عرضه کالاهای داخلی و اجاره به متقاضیان عرضه کالای ایرانی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه با توجه به هزینه تمام شده.

به گزارش خبر روزانه، توسعه کارآفرینی و ایفای نقش دولتی ضمن تحریک کسب و کار محلی می تواند شرایط زندگی را بهبود بخشد و رفاه اجتماعی شهروندان را بهبود بخشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا