نحوه استفاده از وکیل انلاین اراک موسسه حقوقی دادکوشا

اگر شما مخواهید به سؤالات حقوقی خود پی ببرید پیشنهاد می‌کنم به شما از وکیل انلاین اراک استفاده کنید

اگر شما مخواهید به سؤالات حقوقی خود پی ببرید پیشنهاد می‌کنم به شما از وکیل انلاین اراک استفاده کنید که شما براحتی قادر هستید تمامی سؤالات خود را از وکیل متخصص بپرسید. شما در مجموعه موسسه حقوقی دادکوشا می‌توانید صفر تا صد کار و سؤالات خود از وکیل آنلاین بپرسید.

وکیل چه کسی است و وکالت به چه معناست؟

وکیل انلاین اراک فردی هست که از طرف شخص اعم از حقوقی یا حقیقی به سبب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

وکالت به چه معناست؟

مفهوم وکالت به صورت لغوی عوض کردن و یا واگذار کردن می‌باشد. وکالت عقدی هست که به سبب آن یکـی از طرفین طرف بـقیـه را برای انجام امری وکیل خود می‌نماید. وکالت یکـی از عقدهای خیلی بیشتری است که نیز اکنون در صفحه‌های مجازی و صحنه‌های اجتماعی و اقتصادی و بانکها وغیره بهره گیری می‌شود.

این روزها با دقت به شرایط اقتصادی و فرهنگی کمتر خانواده‌ای است که به نوعی درگیر پرونده‌های قضایی نباشد. بدیهی است که همگان تسلط بر قوانین ماهوی و شکلی ندارند و مقتضای عقل است که دفاع از حقوق به وکیل مجرب سپرده شود.

این ایام با دقت به شرایط اقتصادی و فرهنگی کمتر خانواده‌ای می‌باشد که به نوعی درگیر پرونده‌های قضایی نباشد. بدیهی است که همگان تسلط بر قوانین ماهوی و شکلی ندارند و مقتضای عقل است که دفاع از حقوق به وکیل مجرب سپرده شود. اکثرافـراد طرفدار این هستند که پرونده‌های خود را به وکیل انلاین اراک محول کنند. شرایط وکلا خیلی شبیه به پزشکان است و همان گونه که در بیماری‌های دشوار انسان به هر پزشکی اعتماد نمی‌نماید در گزینش وکیل نیز می‌بایست دقت بیشتری وجود داشته باشد. برخـی وقتها دیده شده است که اشخاصـی با سوء بهره گیری از نا آگاهی مردم؛ خود را وکیل آنلاین دادگستری معرفی و مبالغ هنگفتی را به عنوان حق الوکاله از آنان گرفته‌اند. چنان چه که؛ هیچ جوازی برای وکالت در محکمه‌ها نداشته و با وعده‌های پوچ و بی اساس از جمله وجود آشنایی با بعضـی اشخاص دارای نفوذ؛ اقدام به اخاذی و به اصطلاح کار چاق کنی کرده‌اند.

وکالت درمفهوم کلمه به معنی واگذار نمودن است و در اصطلاحات حقوقی؛ وکالت عقدی است که به سبب آن یکـی از طرفین؛ طرف بـقیـه را برای انجام کاری وکیل یا وکیل خود انتخاب می‌کند. ضمناً وی می‌تواند در سمت مشاوره حقوقی به شما کمک نماید. قانون مدنی وکالت را چنین تعریف کـرده است: وکالت عقدی می‌باشد که به سبب آن یکـی از طرفین طرف بـقیـه را بر انجام امری وکیل خود قرار می‌دهد. با انعقاد عقد وکالت؛ وکیل و موکل در مقابل همدیگر حق و تکلیف یافته؛ حاوی روابط حقوقی؛ وظایف و مسئولیت‌های متقابلی می‌شوند.

اکثر افـراد نیز طرفدار این می‌باشند که پرونده‌های خود را به بهترین وکیل آنلاین محول کنند. در زمینه لزوم بهره گیری از وکیل متبحر خیلی سخن گفته شده است و علـی رغم ایـن که هنوز در کشور ما مثل کشورهای گسترش یافته؛ بهره گیری از امکانات وکیل پایه یک دادگستری رونق گرفته است اما آنچنان خصوصیت‌های بهره گیری از وکیل مشخص است که زیاد کردن کلام؛ توضیحات واضحات خواهد بود.

مهم‌ترین خصوصیت یک وکیل خوب مورد اعتماد بودن وی است. ایـن امر مستلزم وجود صداقت؛ امانت و احساس مسئولیت پذیری در وکیل است. وکیلی که از نظـر اخلاقی همـه محاسن را دارا باشد ولی فاقد تخصص و علم ضـروری باشد؛ نمی‌تواند به نحو مقتضی از حقوق موکل خود دفاع نماید. پس وکیلی را می‌توان مورد اثبات قرارداد که نیز از نظـر تندرست اخلاقی مورد قبول باشد و نیز تخصص ضـروری در اموری که به وی سپرده می‌شود را به دست آورده باشد.

وکیل انلاین اراک چیست؟

لازم است اگر کاری انجام پذیر نباشد و از همـان اول تعیین شده است که به سرانجام ضـروری نمی‌رسد؛ وکیل وانمود به انجام آن نکند و قول بیهوده به موکل ندهد. سرانجام کار را همان گونه که مشاهده می‌کند به موکل بگوید و نیازی نمی‌باشد که صد درصد قول برنده شدن در اختلاف را به موکل بدهد. یک وکیل خوب کوشش در گمراه کردن قاضی یا پیچیده کردن پرونده یا به بیراهه کشاندن آن نخواهد داشت. مهم‌ترین خصوصیت یک وکیل خوب مورد اعتماد بودن وی می‌باشد. ایـن امر مستلزم وجود صداقت؛ امانت و احساس مسئولیت پذیری در وکیل می‌باشد. وکیلی که از نظـر اخلاقی همـه خصوصیات را دارا باشد ولی فاقد تخصص و علم ضـروری باشد؛ نمی‌تواند به نحو مقتضی از حقوق موکل خود دفاع نماید.

پس وکیلی را می‌توان مورد اثبات قرارداد که نیز از نظـر تندرست اخلاقی مورد قبول باشد و نیز تخصص ضـروری در اموری که به وی سپرده می‌شود را به دست آورده باشد. هر قسمـت از دعاوی مثل؛ وکیل طلاق توافقی؛ وکیل مهریه, وکیل چک, وکیل خانواده وغیره نیازمند به وکلای کارشناس همـان زمینه می‌باشند که موسسه حقوقی دادکوشا با دارا بودن می‌تواند پرونده‌های شما عزیزان را به نتیجه برساند.

یکـی از مهمترین دعاوی خانوادگی پرونده‌های طلاق می‌باشد چه طلاق توافقی؛ طلاق از طرف زوج (شوهر) و یا طلاق از جانب خانم؛ که پر واضح است با دقت به ایـن که در شرع مقدس و قانون؛ طلاق به دست زوج است گرفتن طلاق از جانب خانم؛ دعوای کاملاً فنی و سخت محسوب می‌شود. وکیل مجرب و وکیل خوب برای طلاق می‌تواند سیر طلاق را با دقت به علم و تجربه و آشنایی با رویه محکمه برای شما همراه نماید.

منظور از وکیل انلاین اراک چیست؟

سؤال: منظور از وکالت کاری چیست و وقتی که ایـن وکالت را به فردی می‌دهیم چه اختیاراتی را به او می‌دهیم و چطور می‌توان پـس از انتهای کار ایـن وکالت را از فـرد دریافت کرد؟

وکالت کاری

طبق تعریف ماده ۶۵۶ قانون مدنی “وکالت عقدی است که به سبب آن یکـی از طرفین طرف بـقیـه را برای انجام امری وکیل خود می‌نماید.” پس ملاحظه می‌شود که وکالت نیز مثل بیع؛ کرایه و غیره یک عقد (قرارداد) می‌باشد. قراردادهای گوناگونی آثار مختـلفی را به وجود می‌آورند؛ مثلاً بیع سبب می‌شود که تملک از فردی (فروشنده) به فردی دیگر (خریدار) انتقال پیدا کند یا اینکه عقد کرایه سبب می‌شود که تملک منافع مال برای مدت مشـخص از فردی (موجر) به فـرد دیگر (مستأجر) انتقال داده شود. اثر مهم عقد وکالت همان گونه که در تعریف فوق ملاحظه می‌شود نیابت می‌باشد. به ایـن صورت که فردی (موکل) فـرد دیگری را (وکیل) وکیل خود در انجام کاری قرار می‌دهد تا از جانب او اقدام نماید.

مسلماً مثل هر قرارداد دیگری؛ وکالت نیز نیازمند اعلام عزم هر دو طرف است و با عزم تنها وکیل یا تنها موکل تهیه نمی‌شود (ماده ۶۵۷ قانون مدنی). اما می‌بایست دقت داشت که اصولاً ایـن اعلام عزم نیازی به وسیله ویژه‌ای ندارد. در واقع بر خلاف تصورعموم مردم وکالت مثل هر عقد دیگری اصولاً نیازی به امضاء مدرک عادی یا رسمی یا حضور شاهد و غیره نخواهد داشت.

واقعیت ایـن است که وکالت به صرف تراضی و موافقت وکیل و موکل تهیه می‌شود؛ هر چند عملاً برای اینکه بعدها توانایی تأیید وقوع عقد وجود داشته باشد و از اختلافات احتمالی ممانعـت شود؛ وکالت به صورتی کتبی منعقد می‌شود و یک نسخه از آن در اختیار موکل و نسخه دیگر در اختیار وکیل قرار خواهد گرفت. ضمناً هر چند مدرک عادی نیز اصولاً برای انعقاد وکاکت ضـروری است ولی نظـر به اینکه اکثر مراجع وکالت منعقد شده با مدرک عادی را نمی‌پذیرند عملاً تمایل بر انعقاد آن در دفترخانه اسناد رسمی وجود دارد. (ماده ۵۶۸ قانون مدنی).

در قبلی هر فردی می‌توانست برای انجام هر امری که خود از لحاظ حقوقی توانایی انجام آن را دارد به دیگری وکالت دهد (ماده ۶۶۲ قانون مدنی)؛ با اینحال به سبب قوانینی ویژه مثل قانون وکالت و قانون اسقلال کانون وکلای دادگستری؛ وکالت در دادگستری منوط به دارا بودن پروانه ویژه وکالت گردید و بعضـی احکام اختصاصی برای وکالت تهیه شد. به ایـن ترتیب نیز در حال حاضر وکالت در غیر دادگستری نیازی به دارا بودن پروانه خاصی ندارد همان گونه که گفتیم هر فـرد می‌تواند برای آنچه که خود از لحاظ حقوقی قادر به انجام آن است به دیگری وکالت دهد. ایـن وکالت؛ در معنای عام به “وکالت کاری” مشهور است که در مقابل وکالت دادگستری قرار می‌گیرد.

در معنای خاص وکالت کاری به وکالت در آن دسته کارها خارج از دادگستری گفته خواهد شد که وکیل صرفاً اختیار تصرفات اداری دربـاره موکل را دریـافت کرده و اختیار نقل و انتقال اموال را نداشته باشد. احکام ایـن دو نوع وکالت (کاری و دادگستری) جز در مسائلی که در قوانین مرتبط به وکالت دادگستری استثنا شده؛ اصولاً برابر است.

پیدا کردن حدود اختیارات وکیل کار چندان دشواری نمی‌باشد. همان گونه که قبلاً گفته شده وکالت یک قرارداد است و عزم مشترک طرفین آن را تهیه می‌نماید. بـعد با ظرافت در وکالتنامه می‌توانیم دریابیم که عزم مشترک طرفین چه بوده است و موکل در چه اموری وکیل را وکیل خود قرار داده می‌باشد. به ایـن ترتیب وکیل انلاین اراک نمی‌تواند عملی را که از حدود وکالت او خارج است انجام دهد (ماده ۶۶۳ قانون مدنی) چون در کارها خارج از حدود وکالت وکیل مثل شخص بیگانه‌ای است و می دانیم که اصولاً افـراد نیابتی در کارها یکدیگر ندارند. پس نیابت وکیل نیز که به سبب عقد وکالت در حدود اعطا شده به وی تهیه شده امری استثنایی است و فراتر از حوزه مورد موافقت ایشان قابل اعمال نیست.

ضـروری است هنگام انعقاد وکالت آنچه که درنظـر داریم در حیطه اختیارات وکیل حساب شود به صراحت بیان کنیم تا بعدها اختلاف در زمینه اینکه آیا داخل در حدود اختیارات وکیل بوده یا نه تهیه نشود. مثلاً چنان چه وراث یک متوفی نیت دارند به یکـی از وراث اختیار انجام کارها اداری و مالیاتی مرتبط به ارث را اعطا کنند ولی اعتماد ضـروری ندارند که در زمینه اینکه به وی اختیار فروش اموال را نیز بدهند ضـروری است در وکالتنامه صراحتاً قید کنند که وکالت تنها ناظر بر کارها اداری مثل اخذ مفاصا حساب مالیاتی ناظر بر کدام اموال می‌باشد. ضمناً خوب است اصرار کنند که ایـن وکالت حاوی فروش و هرگونه انتقال بـقیـه مال نخواهد بود. به ایـن ترتیب دقت در روش حدود اختیارات وکیل و پرهیز از به کار بردن جملات مبهم اصلی است که باعت روشن شدن آثار وکالتنامه و ممانعـت از ایجاد اختلافات در عقد وکالت و بـقیـه قراردادها می‌گردد.

در معنای خاص وکالت کاری به وکالت در آن دسته کارها خارج از دادگستری گفته می‌شود که وکیل صرفاً اختیار تصرفات اداری دربـاره موکل را دریـافت کرده و اختیار نقل و انتقال اموال را نداشته باشد. احکام ایـن دو نوع وکالت (کاری و دادگستری) جز در مسائلی که در قوانین مرتبط به وکالت دادگستری استثنا شده؛ اصولاً یکسان می‌باشد.

طبق ماده ۶۷۸ قانون مدنی با دقت به اینکه عقد وکالت عقدی است “جایز” نیز وکیل می‌تواند موکل را در هر وقـت که بخواهد عزل نماید و نیز موکل می‌تواند بدون نیاز به عزم طرف مقابل از وکالت استعفا دهد. چنان چه وکالت ضمن عقد خارج لازمی شرط شود وکالت بلاعزل خواهد بود یعنی نه موکل حق عزل وکیل را بدون کسب رضایت وی خواهد داشت و نه وکیل حق استعفا بدون رضایت موکل را دارا است.

سؤال از وکیل انلاین اراک

همه‌ی ما حداقل یکبار در زندگی به مسائل حقوقی برخورد کرده و سؤالات حقوقی داشته‌ایم که در بسیاری از موارد نیز برای این مسائل حقوقی به وکیل مراجعه کرده‌ایم اما با توجه به مشغله‌های امروزی و گسترش اینترنت وکلا نیز بروز شده‌اند تا بتوانند در 24 ساعت شبانه روز و یا حتی هفت روز در هفته پاسخگوی سؤالات ما باشند.

افراد چه حقیقی و چه حقوقی نیاز به برقراری ارتباط با وکیل را دارند حالا اگر این وکلا همیشه در دسترس باشند و بتوان از مشاوره‌های حقوقی آن‌ها استفاده کرد قاعدتاً با سرعت بیشتری این مسائل حقوقی حل شده و باعث رضایت شما عزیزان می‌شوند در موسسه حقوقی دادکوشا مجموعه‌ای از بهترین و بروزترین وکلای پایه یک دادگستری گردهم آمده‌اند تا شما عزیزان بتوانید از این وکلا مشاوره حقوقی چه حضوری چه تلفنی و چه بصورت انلاین دریافت کنید.

امروزه با توجه به گسترش روز افزون اینترنت و فضای مجازی دیگر مانند قدیم نیست که حتماً برای پگیری کارهای خدماتی حتماً باید در محل خاصی حضور یابد در حالی که با وجود اینترنت یکسری خدمات مانند خدمات حقوقی که به آسانی دریافت کرد، مانند اینکه یک چک باید چه شرایطی داشته باشد و یا مراحل پیگیری یک موضوع حقوقی چگونه است. با توجه به این مسائل باز هم حضور یک وکیل در یک شرکت و یا حضور موکل پیش وکیل اجتناب ناپذیر است و این موضوع از دو جهت نشات می‌گیرد از یک جهت اینکه بعضی مسائل حقوقی حتماً باید توسط یک وکیل انجام شود و یا حتماً باید حضوراً با یک وکیل مشاوره شد و خدمات گرفت ماند اینکه مدارکی وجود دارد و این مدارک حتماً باید به رویت یک وکیل مجرب برسد تا بنواند به خوبی از موکل در دادگاه دفاع کند و یا بتواند صحت و سقم مدارک ابرازی را در دادگاه بررسی کند نمونه بارز آن در دفتر موسسه حقوقی دادکوشا تماس گرفته بود که می‌خواست از خدمات وکیل انلاین استفاده کند و سوالی از وکیل انلاین بپرسد بعد از کمی صحبت و مباحثه وکیل به ان نتیجه رسد که باید یکسری از مدارکی را موکل به آن استناد می‌کند بررسی کند زیرا موکل در مورد چکی از وکیل انلاین می‌پرسد در حالی که نمی‌دانست چکی که دارد از آن صحبت می‌کند طبق اصول حقوقی شرایط یک سند تجاری را ندارند و صادر کننده چک، یک چک با شرایط شکلی ناقص به او داده و این چک قابل استناد در دادگاه نیست و موضوع که او پرونده حقوقی می‌پنداشت تبدیل: یک موضوع کیفری شده است و اینجاست که حتماً نیاز به حضور یک وکیل می‌باشد و اگر این وکیل قبل از طرح دعوا یا به وجود آمدن دعوا باشد جهت دیگر که بسیار مهم است و با توجه به اینکه قربانیان این نوع جرائم در دادسرا و دادگاه بسیار زیاد است باید به آن بسیار دقت شود و آن بحث کلاهبرداری رایانه‌ای یا سرقت رایانه‌ای و یا سو استفاده از وضعیت اشخاص با استفاده از رایانه و اینترنت و فضای مجازی می‌باشد بسیاری از کاربران اینترنت غافل از این هستند که به آنها مشاوره می‌دهد شاید یک دفتر حقوقی یا موسسه حقوقی و یا یک سایت حقوقی معتبر نیست و این اجبار و ناراحتی کاربر را ممکن از سو استفاده قرار دهد قبل از هر اقدام با سؤال از وکیل انلاین از صحت و سقم موسسه حقوقی و با سایت حقوقی و یا خدمات در فضای مجازی از معتبر بودن و قابل اطمینان بودن اطلاعات حاصل کنید.

نحوه کار وکیل انلاین اراک

سؤال از وکیل به صورت انلاین در شبکه‌های مجازی پاسخگویی شما عزیزان هستند شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف حقوقی، سؤالات خود را از گروه موسسه حقوقی دادکوشا بپرسید و از مشاوره‌ی حقوقی این عزیزان بهره مند شوید.

مزایای وکیل انلاین اراک

به طور کلی مزایای مشاوره حقوقی با وکیل انلاین به شرح زیر است:

  • یکی از سریع‌ترین، آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های دسترسی به وکیل
  • امکان مشاوره با وکلای مختلف در کمترین زمان ممکن
  • ذخیره کردن تاریخچه پیام‌ها و پاسخ‌های وکیل آنلاین برای مرور دوباره
  • طرح سؤالات مختلف حقوقی
  • امکان بررسی دقیق اسناد و مدارک پرونده با ارسال آن‌ها از طریق اینترنت و فضای مجازی
  • شرایط استفاده از مشاوره انلاین
  • برای استفاده از خدمات وکیل انلاین اراک باید به موارد زیر توجه نمود:
  • حتماً قبل از طرح هر گونه سؤال و یا ارسال مدارک، از هویت فرد مشاوره دهنده آگاه شوید.
  • سؤالات حقوقی خود را به صورت دسته‌بندی شده از وکیل بپرسید تا پاسخ دقیق‌تری دریافت کنید.
  • مدارک مهم و لازم برای بررسی پرونده مورد نظر را برای وکیل ارسال کنید تا وی با بررسی آن‌ها پاسخ درست را به شما انتقال دهد.
  • چنانچه پرونده مهمی دارید، بهتر است پس از مشاوره حقوقی انلاین، وکیل را به صورت حضوری ملاقات کنید.
دکمه بازگشت به بالا