نحوه خوابیدن بعد از بوکال فت

مراقبت های بعد از  بوکال فت، شامل چند تغییر موقتی در سبک زندگی تان می شود که اگر آنها را رعایت کنید، سریعتر بهبود پیدا کرده و می توانید از موفقیت عمل اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که بوکال فت روشی بسیار سریع و غیر تهاجمی است، به صورت سرپایی در انجام می شود. بنابراین، شما کمتر از 24 ساعت در کلینیک خواهید ماند و می توانید چند ساعت پس از عمل به خانه برگردید. البته بهترین جراح بوکال فت معمولا به شما توصیه می کند که در همان روز عمل رانندگی نکنید و با یک همراه به خانه برگردید.

مهمترین مراقبت های بعد از بوکال فت

شاید قبلا در فیلم بوکال فت نحوه مراقبت و ویزیت های را مشاهده کرده باشید، در ویزیت اول که باید حدود یک هفته تا 10 روز پس از عمل انجام شود بخیه های شما کشیده می شود (مگر اینکه از بخیه های جذبی استفاده شده باشد.) ویزیت دوم یک معاینه کلی خواهد بود تا بهترین جراح بوکال فت در تهران مطمئن شود روند بهبودی همانطور که باید پیش می رود و به شما اجازه بازگشت به محل کار و انجام فعالیت عادی و حتی ورزش کردن را بدهد. در عین حال ممکن است پزشک به شما بگوید که در حال حاضر قادر به انجام این کار نیستید، به همین دلیل است که ویزیت شدن توسط جراح از مهمترین مراقبت های بعد از بوکال فت به شمار می آید.

مراقبت های بعد از بوکال فت برای به حداقل رساندن عوارض جانبی!

به مدت 3 هفته اول بعد از بوکال فت شما باید دو مراقبت بسیار مهم را انجام دهید. حداقل یک هفته بعد از عمل باید سر خود را همیشه بالا نگه دارید، حتی در هنگام خواب. می توانید با خوابیدن روی دو یا چند بالش این کار را انجام دهید.  به مدت 3 هفته بعد از بوکال فت باید از ورزش و هر نوع فعالیت شدید خودداری کنید. بنابراین، بیمارانی که مشاغل فعال تری دارند ممکن است برای مدتی نتوانند به سر کار بازگردند. کارمندانی که در شغل شان نیازی به صحبت کردن زیاد و طولانی مدت ندارند، می توانند حدود 3 روز تا یک هفته پس از عمل به سر کار بازگردند.

مراقبت های روز اول بعد از بوکال فت

در روز اول بعد از جراحی باید از تماس با صورت خودداری شود، به این معنی که نمی توانید صورت خود را بشویید یا آرایش کنید. پس از گذشت اولین روز بهبودی، در صورت تمایل می توانید این کارها را انجام دهید. همچنین توجه کنید که در چند روز اول غذاهای نرم تنها غذاهایی هستند که می توانید بخورید.

مراقبت های مهم طی چند هفته بعد از بوکال فت

آیا بوکال فت باعث پیری می شود ؟ لازم است که مراقبت های لازم را انجام دهید تا از این اتفاق جلوگیری شود. طی دو هفته اول باید از مصرف بیشتر غذاهای جویدنی خودداری کنید و میزان جویدن با فک خود را تا جایی که می توانید محدود کنید. علاوه بر این، باید سعی کنید از خوردن غذاهای شور پرهیز کنید که به کاهش تورم کمک می کند.  شستشوی دهان بعد از غذا نیز به تمیز و زیبا نگه داشتن نواحی جراحی شده کمک می کند و موجب می شود که ذرات غذا وارد محل بریدگی نشود. مراقبت های بعد از بوکال فت فقط به این موارد محدود نمی شود و شما باید برای اکثر فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید از جراح بوکال فت دستورالعمل های لازم را دریافت کنید.

برخی از این مراقبت ها عبارتند از:

ورزش کردن

بهترين جراح بوکال فت در تهران به شما توصیه می کند که حداقل به مدت 6 هفته از فعالیت های شدید مانند ورزش های حرفه ای خودداری کنید.  انجام این ورزش‌ها به خصوص در سه هفته اول بعد از جراحی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران موجب افزایش فشار خون می شود که می تواند عواقب جدی از جمله خطر خونریزی داخلی را به همراه داشته باشد.

سیگار کشیدن

اگر سیگاری هستید، باید برای مدتی از این سیگار کشیدن خودداری زیرا سیگار کشیدن روند بهبودی را کند می کند، بنابراین ضروری است که برای مدتی به طور جدی آن را کنار بگذارید.

تغذیه

یکی از مراقبت های بعد از بوکال فت که به شدت توسط متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران توصیه می شود پرهیز از جویدن “غذاهای حاوی دانه های ریز و خشک” است. به عنوان مثال، برنج، چیپس و هر نوع غذای سرخ کردنی، انتخاب مناسبی نخواهد بود. در عوض؛ غذاهای مایع و نرم مانند اسموتی، سوپ های کاملا مخلوط شده یا پوره سیب زمینی می توانند انتخاب مناسبی باشند.

مسواک زدن

مسواک زدن بعد از جراحی بوکال فت، مشکلی ندارد اگرچه باید مراقب باشید . دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید و مراقب باشید که به نواحی جراحی شده ضربه وارد نکنید. همچنین به عنوان یکی از مهمترین مراقبت های بعد از بوکال فت تا زمانی که جای عمل خوب نشده، دهان خود را با هیچ چیزی از جمله آب یا دهانشویه شستشو ندهید.

خوابیدن

یکی از مراقبت های بعد از بوکال فت، این است که باید به پشت بخوابید و سر خود را بالا نگه دارید . اگر معمولاً روی شکم یا پهلو می خوابید، بهتر است تا مدتی این عادت را کنار بگذارید. خوابیدن در حالتیکه سرتان بالاتر از بدنتان قرار دارد به طور قابل توجهی به روند بهبودی شما کمک می کند.

در نظر داشتن نکات زیر می‌تواند به بهبود سریع‌تر و بهترین نتایج از جراحی کمک کند

رعایت رژیم غذایی: مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بوکال فت، معمولاً باید به یک رژیم غذایی نرم و مایع تغذیه داد. مصرف مواد نرم و آب دمنوش‌ها می‌تواند از خونرسانی منطقه جراحی کمک کند و از ورم و التهابات کاهش دهد.

استفاده از داروها: پزشک ممکن است داروهای تسکینی یا ضد التهابی تجویز کند تا درد و التهابات را کاهش دهد. حتماً دقیقاً به دستورات پزشک پیروی کنید.

استراحت: به بدنتان استراحت کافی دهید. ورزش های سنگین و فعالیت‌های زیاد ممکن است باعث افزایش ورم شوند.

مراقبت از مکان عمل جراحی: منطقه جراحی را به دقت شستشو دهید و از تماس مستقیم با آب باریکه اجتناب کنید. همچنین، رعایت نکات بهداشت دهانی مهم است.

جلوگیری از فشار و تحریک: مانع از لمس یا فشار زیاد منطقه جراحی باشید. این اقدام می‌تواند به جلوگیری از عوارض و نقایص بعد از جراحی کمک کند.

پیروی از توصیه‌های پزشک: به توصیه‌های و دستورات پزشکتان پایبند باشید و به وقت مقرر مراجعات پساجراحی را انجام دهید. اطلاعات بیشتری از پزشک خود در مورد مراقبت‌های پس از جراحی بخواهید.

این موارد نکات مهمی در رابطه با بعد از عمل بوکال فت هست که باید در نظر گرفته شود، رعایت این نکات می‌تواند به بهبودی سریع‌تر و با کمترین مشکلات ممکن پس از عمل بوکال فت کمک کند و نتایج زیبایی دائمی تری به شما بدهد.

چه کسانی می‌توانند عمل بوکال فت یا لاغری صورت را انجام دهند؟

اکثر افرادی که احساس می‌کنند گردی گونه‌هایشان موجب پر نشان دادن صورتشان می‌شود، می‌توانند عمل بوکال فت را انجام دهند. البته توجه داشته باشید که اگر صورت شما باریک است و یا در سنی هستید که ممکن است این جراحی برای شما مناسب نباشد؛ بایستی از انجام عمل بوکال فت خودداری کنید؛ زیرا چربی بوکال با افزایش سن کمتر کاهش می‌یابد.

نحوه جراحی بوکال فت

جراحی لاغری صورت یا همان بوکال فت در بیمارستان و یا در کلینیک‌ها انجام می‌شود که در انجام این جراحی پزشک برای بی حس شدن زیباجو از یک بی حس کننده موضعی استفاده می‌کند. در طول این بی حسی موضعی زیباجو بیدار و هوشیار است و تنها زمانی صورت می‌گیرد که زیباجو تنها یک جراحی کوچک و ساده داشته باشد؛ اما در صورتی که بیش از یک جراحی داشته باشد وی را بیهوش می‌کنند. جراح در شروع جراحی یک برش کوچک در دو طرف صورت و از داخل دهان ایجاد می‌کند تا پدهای چربی بوکال دیده شوند و با ظاهر شدن پدهای چربی، آن‌ها را بریده و جدا ‌کند.

در نهایت نیز پس از ساکشن چربی، تخلیه و جداسازی چربی‌ها محل‌های برش خورده بخیه زده می‌شوند که معمولا از نخ بخیه‌های جذب شونده برای این جراحی استفاده می‌شود. در صورتی که پزشک از نخ‌هایی غیر از نخ‌های جذبی استفاده کند به زیباجو اطلاع خواهد داد تا برای باز کردن بخیه‌ها مراجعه نماید.

اما اصلی‌ترین قسمت این جراحی مراقبت‌های پس از آن و همچنین مراقبت از بخیه‌هاست که از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا بعد از جراحی، پزشک برای زیباجو دهانشویه تجویز کرده تا زخم‌های وی به سرعت بهبود یابد. البته پزشک متذکر خواهد شد تا در صورتی که فرد پس از جراحی هر یک از علائم زیر را داشته باشد سریعا به مطب مراجعه نماید؛ این علائم عبارتند از:

  • تورم
  • کبودی
  • بی حسی در محل برش
  • خونریزی

خطرات مربوط به جراحی لاغری صورت

همان‌طور که اشاره کردیم جراحی بوکال فت (ساکشن چربی) مانند هر جراحی دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ بنابراین افرادی که این عمل را انجام می‌دهند باید قبل از تصمیم به جراحی با خطرات احتمالی آن آشنا شوند تا بتوانند به صورت آگاهانه تصمیم درستی در این باره بگیرند. برخی از عوارضی که ممکن است بعد از جراحی بوکال فت مشاهده شود به شرح زیر هستند:

  • عفونت در محل برش و بخیه‌ها
  • احتمال آسیب به عصب‌های صورت یا آسیب مجرای بزاقی
  • بی حسی یا تغییر حس
  • عدم تقارن

در چه صورتی باید بعد از جراحی بوکال فت به پزشک مراجعه نمود؟

جراحی لاغری صورت معمولا یک جراحی بی خطر است اما در صورتی که هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید بایستی آن را سریعا به پزشک خود اطلاع دهید. این علائم عبارتند از:

  • خون ریزی بیش از حد
  • مشاهده هرگونه علائم مانند عفونت یا مثلا اگر با لمس کردن حس کردید که پوست‌تان داغ ، قرمز و پر از چرک است و یا تب دارید.
  • اگر نتایج جراحی شما نامتقارن بوده و یا به خوبی بهبود نیافته است.
  • در صورتی که احساس کردید دهان شما طعمی غیر طبیعی دارد.

چگونه می‌توان تورم پس از جراحی بوکال فت را کاهش داد؟

تورم یا ورم بعد از عمل جراحی بوکال فت کاملا طبیعی است؛ چرا که معمولا هر جراحی دیگری نیز با تورم همراه بوده و در طول دوره نقاهت این تورم رفع خواهد شد. بسیاری از افرادی که جراحی‌های مختلف را انجام می‌دهند برای تورم ایجاد شده نگران هستند و به دنبال راهی برای رفع آن می‌گردند. اما روش‌های متعددی برای رفع تورم بعد از جراحی بوکال فت وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • برای بهبود ورم بعد از جراحی بوکال فت باید چند روز قبل از جراحی از مصرف داروهایی همچون آسپرین و ایبوپروفن پرهیز کنید؛ زیرا مصرف این داروها باعث افزایش تورم بعد از عمل خواهد شد و پرهیز از مصرف آن‌ها می‌تواند به رفع سریع‌تر تورم کمک کند. همچنین مصرف برخی دیگر از داروهای خاص نیز سبب متورم شدن می‌شود که باید مصرف آن ها قبل و بعد از جراحی تحت نظر پزشک قطع گردد.
  • روش بعدی برای رفع سریع‌تر تورم این است که بعد از جراحی قسمت سر تخت را تا زاویه 30 درجه بالا ببرید. بالا بودن سر از بدن می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد و در نهایت از ایجاد تورم جلوگیری کند. توجه داشته باشید که انجام فعالیت‌های ورزشی تورم موجود را افزایش خواهد داد؛ بنابراین می‌بایست تقریبا تا دو هفته از انجام فعالیت‌های ورزشی اجتناب کنید.

نتایج به دست آمده از جراحی بوکال فت

نتایج به دست آمده بعد از یک ماه به این صورت است که شما در این مدت باید به روال عادی برگشته باشید و بتوانید تمام فعالیت‌های خود را به راحتی انجام دهید. انجام روتین‌های تمرینی موجب می‌شوند تا شما بتوانید روند بهبودی را سریع‌تر طی نموده و نتایج دلخواه را دریافت کنید. در این مدت شما تقریبا نتیجه جراحی خود را مشاهده خواهید کرد. در خصوص نتایج بلند مدت نیز باید بگوییم که سرعت بهبود و توانایی هر فردی بعد از جراحی متفاوت است. بنابراین ممکن است شما نتیجه دلخواه خود را چندین ماه بعد از جراحی مشاهده نمایید و فرد دیگر در مدت زمان نزدیک‌تری به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسد.

دکمه بازگشت به بالا