نحوه عملکرد فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر یکی از تجهیزات بسیار مهم و ضروری استخر است که برای انواع استخرهای خانوادگی استفاده می شود و تاثیر بسزایی در کیفیت آب استخر دارد. به همین دلیل می توان استفاده از آن را همانقدر ضروری و مفید دانست که در انواع استخرها استفاده می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که فیلتر شنی استخر با رفع آلودگی آب، شرایط مناسبی را برای استفاده از آب استخر فراهم می کند و به تصفیه و تصفیه آب کمک می کند. بهترین فیلتر شنی در بازار ایران فیلتر شنی ایمکس است.

نحوه عملکرد فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر که در محل ورود آب به استخر قرار می گیرد، تمام ذرات آب اضافی را از آن جدا می کند و آب شفاف و شفاف را در استخر فراهم می کند. نحوه کار فیلتر شنی استخر به این صورت است که ذرات ماسه را فیلتر کرده و انواع ماسه و رسوب را از آب جدا کرده و آب را تصفیه می کند. با انجام این کارها آب تصفیه شده که دارای خلوص 98 درصد است وارد استخر می شود. لازم به توضیح است که این دستگاه دارای مخزن بزرگی است که در آن ماسه و رسوب جمع آوری می شود.

کاربرد فیلتر شنی استخر چیست؟

مهمترین کاربرد فیلتر شنی استخر که اهمیت استفاده از آن را ثابت می کند به شرح زیر است:

آب شیرین یا آب حوض را تمیز کنید

جداسازی رسوب و ماسه در آب

امکان استفاده از آن برای تمیز کردن آب پرورش ماهی

تصفیه آب استخر

تصفیه آب برای برج های خنک کننده و برق

این است…

مهمترین قسمت فیلتر شنی استخر است

دستگاه فیلتر شنی حمام قطعات زیادی دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

لوله های متصل به دستگاه

دریچه هوا

شیرهای اتصال که عملیات ورود و خروج آب را مدیریت می کنند

فشارسنج

شیرهای دستی اتوماتیک یا غیر اتوماتیک

پنجره مشاهده

..اوم ..

انواع فیلتر شنی استخر

انواع فیلترهای شنی برای استخر و جکوزی وجود دارد که به شرح زیر می باشد.

فیلتر شنی آهسته: این نوع دستگاه فیلتر شنی یکی از مدل های قدیمی است که اغلب برای تصفیه آب در حجم های بسیار زیاد استفاده می شود. به عنوان مثال: تصفیه آب در شهرها معمولا با این نوع فیلتر شنی انجام می شود.

فیلتر شنی ریز: این نوع فیلتر به فیلتر شنی استخر و هات وان معروف است که برای تمیز کردن آب از بسترهای سیلیکونی تحت فشار عبور داده می شود.

فیلتر شنی پیشرفته: در صورت استفاده از این نوع فیلتر، آب دارای سرعت بسیار بالا و افت فشار کم خواهد بود و استفاده از این مدل بهترین گزینه برای استخرهایی با تعداد شناگر کم شناخته شده است. فیلتر شنی بالایی قیمت مناسبی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. از طرفی این نوع فیلتر میزان آب عبوری از خود را کاهش می دهد.

فیلتر hovuz qum را دریافت کنید

به دو روش می توانید پوشش شنی استخر خود را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید امروزه فروشگاه های مختلف این دستگاه را عرضه می کنند و به صورت آنلاین به فروش می رسانند و یک فروشگاه پمپ خوب بهترین فروشگاه محسوب می شود که می توانید مقداری شن صافی را در بهترین حالت از آن خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ مراجعه کنید

در حالی که برای خرید حضوری دستگاه باید زمان زیادی را صرف بازدید از فروشگاه کنید، با خرید اینترنتی آن می توانید در زمان کمتری این کار را انجام دهید. علاوه بر این، در این روش با مشکل ترافیکی مواجه نخواهید شد و می توانید از هر شهر و استانی سفارش خود را ثبت کرده و به هر جایی ببرید.

نکاتی برای خرید فیلتر شنی استخر

اگر قصد تهیه فیلتر شنی برای استخر مورد نظر خود را دارید، توصیه می کنیم به نکات زیر توجه کنید:

از فروشگاه های معتبر خرید کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید فیلتر شنی استخر باید به آن توجه کنید، خرید این دستگاه از فروشگاه های معتبر است. همانطور که می دانید، اخیرا مغازه های تقلبی زیادی وجود دارند که محصولات و دستگاه های تقلبی را ارائه می دهند. در نتیجه با توجه به بالا بودن قیمت فیلتر شنی، بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر و مناسب خریداری کنید تا با مشکل مواجه نشوید. در این خصوص توجه به گارانتی دستگاه برای اطمینان از اعتبار آن ضروری است.

به مدل و نوع فیلتر شنی دقت کنید

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، انواع مختلفی از تجهیزات فیلتر شنی وجود دارد که باید با توجه به نیاز خود آن ها را تهیه کنید و به ابعاد و اندازه استخر توجه کنید تا فیلتر طراحی شده با استخر شما و نیازهای آن سازگار باشد. نگران این نباش اگر فیلتر شنی الزامات استخر یا جکوزی شما را برآورده نکند، نمی توانید از ظرفیت مورد نیاز بهره مند شوید. به عبارت دیگر نوع فیلتر و نوع استخر باید مطابقت داشته باشند.

یک بوستر پمپ برای تامین آب ساختمان در سطح فشار مورد نیاز نصب کنید. بوستر پمپ آب باعث افزایش دبی و تامین فشار مورد نظر و همچنین پمپاژ آب از منبع آب شهری به لوله می شود. با این حال، در ساختمان های مرتفع که آب باید به ارتفاع قابل توجهی برسد، به نظر می رسد مقدار آب مناسبی در طبقه بالای ساختمان مورد نیاز است. تغییر فشار آب از شیر تخلیه در خانه توصیه نمی شود. به خصوص اگر در یک منطقه مسکونی بزرگ اتفاق بیفتد. بنابراین ایده استفاده از بوستر پمپ را برای حل مشکل در نظر بگیرید.

بوستر پمپ شامل یک یا چند پمپ است که به صورت موازی کار می کنند. این پکیج از طریق کنترل پنل کنترل می شود و هدف نهایی آن حفظ سطح آب در ساختمان در حد مطلوب و یکنواخت می باشد. یکی از بهترین بوستر پمپ های موجود در بازار ایران بوستر پمپ پایا شاران می باشد.

فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر شنی مخزنی پر از شن است که به فیلتر استخر شما متصل است. هنگامی که آب استخر از مخزن ماسه عبور می کند، ماسه زباله ها را جمع آوری کرده و از بازگشت آن به استخر جلوگیری می کند. فیلتر شنی آب تمیز و شفاف را به همراه دارد.

اکثر انواع فیلترهای شنی از شیشه شنی شماره 20 یا سیل 20 شیشه استفاده می کنند. بدنه فیلتر شنی معمولاً از فولاد، فایبرگلاس یا پلاستیک ساخته شده است و به اندازه کافی قوی است که تحت فشار زیاد مورد نیاز برای کار دستگاه به خوبی کار کند.

پمپ تصفیه استخر

راز آب تمیز و سالم استخر پمپ فیلتر شماست! پمپ آب استخر شما به عنوان قلب استخر شما عمل می کند و آب را از طریق کفگیر و تخلیه اصلی و سپس از طریق جت های برگشتی به داخل فیلتر می کشد.

هر پمپ فیلتر استخر دارای یک موتور، یک پروانه و یک سبد است که برگ ها، موها، نخ ها و سایر زباله ها را هنگام عبور از واحد فیلتر به دام می اندازد. پروانه در انتهای موتور پمپ قرار می گیرد و هنگامی که پروانه در داخل موتور می چرخد، آب را از طریق پمپ به زباله ها می کشد و سپس از طریق پمپ (محصول) به فیلتر شما برمی گردد. مهم است که پمپ خود را از داخل یک سبد زباله عبور دهید، زیرا پروانه در صورت ورود به محفظه پمپ به راحتی توسط زباله های متوسط ​​مسدود می شود. بنابراین، هنگام راه اندازی پمپ تصفیه استخر، این را در نظر داشته باشید

پمپ استخر

پمپ استخر برای تمیز و سالم نگه داشتن آب استخر ضروری است. پمپ های استخر از رکود آب جلوگیری می کند و به جریان آب از طریق سیستم های تصفیه، فاضلاب و گرمایش کمک می کند. دو نوع آنها در زیر ذکر شده است:

پمپ استخر روی زمین

پمپ استخر داخل زمین

پمپ استخر روی زمین

اگر استخر نیمه تمام دارید، باید تصمیم بگیرید که از استخر درون زمینی یا بالای زمینی استفاده کنید. یک پمپ زمینی معمولاً 110/120 ولت با یک خروجی دیواری استاندارد است و برای پمپاژ آب به سبد پمپ به نیروی جاذبه متکی است.

برای کمک به تصمیم گیری، باید محل پمپ خود را نسبت به سطح آب و ولتاژ استخر در نظر بگیرید. اگر سطح آب در استخر یا حوض کمتر از محل نصب پمپ است، به پمپ خانگی نیاز دارید، بنابراین قبل از خرید پمپ جدید، باید محل قرار دادن پمپ را در نظر بگیرید.

پمپ داخل استخر

پمپ استخر درون زمینی مانند پمپ های روی زمین به آب تولید شده توسط جاذبه نیاز ندارد و می تواند آب را از استخر به داخل پمپ بکشد. به این کار خود پرایمینگ می گویند. به طور معمول، پمپ های استخر داخلی 220 ولت قابل تعویض به 110 ولت هستند و اکثر پمپ های استخر داخلی برای نصب نیاز به سیم کشی سخت دارند.

اگر سطح استخر یا استخر کمتر از جایی است که پمپ استخر نصب شده است، به پمپ داخل زمینی نیاز خواهید داشت، بنابراین قبل از خرید پمپ جدید به این فکر کنید که پمپ خود را کجا نصب کنید.

تفاوت پمپ استخر بالای زمین و پمپ استخر داخلی چیست؟

پمپ بالای زمین معمولاً 110/120 ولت با یک خروجی دیواری استاندارد است.

اکثر پمپ های داخلی 220 ولت با قابلیت انتقال به 110 ولت هستند

نصب اکثر پمپ های داخلی نیاز به سیم کشی دائمی دارد.

یک پمپ درون زمینی مانند پمپ های بالای زمینی که به نیروی گرانش برای فشار دادن آب به داخل محفظه پمپ برای پرایمینگ متکی هستند، به آب تغذیه گرانشی نیاز ندارد. به همین دلیل گاهی اوقات به پمپ درون زمینی پمپ خود پرایمینگ می گویند.

منابع تحت فشار

منبع تحت فشار برای ایجاد جریان آب با سرعت و فشار ثابت در لوله تامین آب و کاهش عملکرد پمپ آب استفاده می شود. منبع فشار پمپ به مخزن فشار، مخزن دیافراگمی و مخزن انبساط نیز معروف است.

یک مخزن تحت فشار با ذخیره خود آب، جریان آب را به طور یکنواخت از شیر آب خانه حفظ می کند. بنابراین نیاز به راه اندازی و توقف مکرر پمپ را کاهش می دهد. این بدان معناست که پمپ آب با هر بار باز و بسته شدن شیر نیازی به راه اندازی ندارد. هر چه حجم منبع تحت فشار بیشتر باشد، فشار کمتری به پمپ وارد می شود. البته این بدان معنا نیست که می توانید از هر منبع تحت فشار استفاده کنید. ظرفیت منبع فشار در نظر گرفته شده برای مصارف خانگی از 24 لیتر در خانه های سه طبقه تا حدود 150 لیتر در ساختمان های مسکونی با پمپ استاندارد متغیر است.

LEO GROUP یک شرکت خصوصی با فناوری پیشرفته است که در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی، ساخت، بازاریابی و خدمات مشتری فعالیت می کند و طیف کاملی از پمپ ها را ارائه می دهد. LEO اولین شرکت بورسی در صنعت نجات چین است پمپ آب لئو نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف آب، منابع آب و برق دارد ساخت و ساز، پتروشیمی، معدن، متالورژی، حفاظت در برابر آتش، تهویه، تهویه، تهویه، آبیاری کشاورزی، تامین آب شهری و زهکشی و غیره.

LEO در حال حاضر دارای دو گروه مجزا است که مسئول کاربردهای صنعتی و عمرانی هستند. LEO با چهار پایگاه تولیدی در چین، به عنوان تامین‌کننده جهانی پمپ‌ها و سیستم‌های پمپ برای آینده قابل پیش‌بینی، پایه محکمی دارد. یکی از محصولات پرفروش این برند، پمپ فیلتر استخر لئو می باشد.

پمپ آب Lev ACm

از این پمپ آب لئو می توان برای انتقال سیالاتی مانند آب شیرین و مواد مشابه از نظر خصوصیات شیمیایی و فیزیکی استفاده کرد.

مناسب برای تامین آب صنعتی و شهری، ساختمان های بلند، آتش نشانی، آبیاری باغ، انتقال آب از راه دور، هوای گرم، تهویه، آب سرد و گردش آب گرم با فشارهای مختلف.

ویژگی های پمپ آب لئو

من AISI 304 را دیدم.

حداکثر دمای مایع: +40 ℃.

حداکثر فاصله: +8 متر

سی اند یو لاگر.

موتور کوپر کویل.

حفاظت دمای داخلی برای موتورهای تک فاز.

کلاس عایق: F.

کلاس حفاظت: IPX4.

حداکثر دمای محیط: +40 درجه سانتیگراد

LEO تولید کننده پیشرو پمپ های سانتریفیوژ (پمپ های آب لئو) است که تنها پمپ های با کیفیت بالا را ارائه می دهد. LEO میلیون ها پمپ تولید کرده است که اکنون در بیش از 140 کشور استفاده می شود و LEO پمپ های آب خانگی، پمپ های پروانه ای، پمپ های مایع، پمپ های تک فاز، پمپ های آب سه فاز را با راه حل های سفارشی ارائه می دهد. پمپ های آب گریز از مرکز LEO می توانند تمام نیازهای سیستم پمپاژ خانه شما را برآورده کنند.

پمپ آب ابارا

در اینجا پمپ آب گریز از مرکز مدل CMA – CMB – CMC – CMD را بررسی می کنیم. پروانه ها، شفت ها و پایه های موتور بسته به مدل از مواد مختلفی ساخته می شوند. اندازه جمع و جور پمپ آب ابارا باعث می شود که الکتروپمپ سانتریفیوژ CMA-B-C حتی در جاهایی که فضا تنگ یا دسترسی به آن دشوار است به راحتی نصب شود.

ساختار مستحکم و قابل اعتماد پمپ های آب Ebara باعث می شود که آنها در تمام کاربردهای انتقال آب خوب باشند. مزایای پمپ آب ابارا در مدل های فوق:

نصب داخلی ایجاد کنید

آبیاری در مقیاس کوچک

سیستم های شستشو و شستشوی خودرو

سیالات متحرک و سیالات غیر تهاجمی برای مصارف صنعتی و ساختمانی

پمپ های آب ابارا برای استفاده در انتقال آب تمیز و کاربردهای مواد غذایی، تقویت فشار سیستم های خانگی، سیستم های شستشوی مواد غذایی (CMR – نسخه پروانه باز)، کاربردهای صنعتی و برای نصب و تجهیزاتی که از مایعات غیر تهاجمی استفاده می کنند طراحی شده اند.

پمپ آب ابارا در مدل های فوق برای استفاده با مایعات تمیز و غیر تهاجمی برای مصارف مسکونی و صنعتی طراحی شده است. همچنین برای پمپاژ آب آشامیدنی تایید شده است. یک منبع فشار معمولاً همراه با پمپ آب نصب می شود.

نصب پمپ آب ابارا CMA-CMB-CMC-CMD

پیکربندی اولیه به مراحل زیر نیاز دارد:

درپوش بالایی بدنه پمپ را باز کنید.

با استفاده از قیف آن را با آب پر کنید تا سرریز شود.

درب را ببندید تا ببندد، این کار از ورود هوا به داخل جلوگیری می کند.

اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز دریچه پای لوله داخلی را مسدود نمی کند. پس از انجام این مرحله، کلید را دو یا سه بار روشن و خاموش کنید تا وضعیت عملکرد و جهت چرخش پمپ تایید شود. سپس عملیات مداوم خود را شروع کنید و به تدریج درب تحویل را باز کنید. همیشه به دفترچه راهنمای کاربر و تعمیر و نگهداری مراجعه کنید.

سو ناسوسو داب

داب واتر پمپ جت 102 متر.

در اینجا ما به پمپ آب DAB خود پرایمینگ چدنی DAB JET 102 M 0.75KW 1HP 240V نگاه می کنیم. ویژگی های ساخت پمپ:

تکیه گاه موتور و بدنه پمپ چدن.

پشتیبانی موتور در آلومینیوم دایکاست.

پروانه، دیفیوزر، لوله ونتوری و تله شن ساخته شده از حلقه سایش فولاد ضد زنگ تکنوپلیمر.

چسب مکانیکی کربن/سرامیک.

ویژگی های ساخت موتور پمپ آب:

نوع نامتعادل، بسته با خنک کننده هوای بیرون

روتور بر روی بلبرینگ های بزرگ و با طول عمر بالا نصب می شود که صدای کم و عمر طولانی را تضمین می کند.

دارای حفاظت حرارتی آمپرومتریک و خازنی در خروجی تک فاز.

استفاده از محافظ اضافه بار برای محافظت از موتور AC مطابق با مقررات جاری توصیه می شود.

مشخصات فنی پمپ آب JET 102 M

الزامات کیفی سیال برنجی این مدل پمپ آب داب باید تمیز، بدون ناخالصی جامد یا ساینده، غیر چسبنده، غیر تهاجمی، غیر متبلور و از نظر شیمیایی خنثی، نزدیک به خواص آب باشد. حداکثر دمای محیط برای نصب پمپ آب +40 درجه سانتیگراد می باشد.

درجه حفاظت موتور پمپ آب: IP44

حفاظت از بلوک ترمینال: IP 55

کلاس عایق: f

پمپ های su DAB JET 112 M

الکتروپمپ پمپ آب خودکار JET 112 M 1KW 1,36HP 240V DAB با ساختار زیر:

پایه موتور و ریخته گری محفظه پمپ آب.

پشتیبانی خودرو در آلومینیوم دایکاست.

پروانه، دیفیوزر، لوله ونتوری و محافظ شن در حلقه سایش ساخته شده از تکنوپلیمر فولاد ضد زنگ.

مهر و موم فلزی کربن/سرامیک.

ویژگی های ساخت موتور پمپ آب

نوع آسنکرون، بسته با خنک کننده هوای خارجی.

روتور بر روی یاتاقان‌های بادوام و بزرگ برای نویز کم و عمر طولانی نصب می‌شود.

دارای محافظ حرارتی آمپرومتریک و خازن دائمی در نسخه تکفاز.

دکمه بازگشت به بالا