نذر اهدای خون را به شب های قدر نگذارید

مدیرکل انتقال خون تهران از دریافت پلاسما برای 10 نفر از بیماران کشف شده کرونا در تهران خبر داد و در عین حال با اشاره به کاهش اهدای خون در ماه رمضان ، گفت: آنها نباید تعویق کنند و نذورات خود را در ایام مقدس انجام دهند. ماه رمضان ، به ویژه در دو هفته اول ماه رمضان ، که نیاز به خون بیشتر احساس می شود.

در مصاحبه با خبر روزانه ، دکتر محمدرضا مهدی زاده وی با اشاره به وضعیت جمع آوری پلاسما بیماران کرونا در استان تهران ، گفت: در حال حاضر این پروژه به مدت سه روز در استان تهران و مرکز وسال آغاز شده است و علاوه بر تهران ، 13 استان دیگر نیز جمع آوری پلاسما از کرونا را آغاز کرده اند. بهبود می یابد ” در کل 14 استان در حال کار بر روی این موضوع هستند که احتمالاً تعداد استانها نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: “بر این اساس”. آنهایی که از کوف 19 بهبود یافته اند ، ما آنها را یک ماه پس از بهبودی صدا می کنیم و آنها به مرکز انتقال خون وصال در استان تهران می روند. بعد از بررسی شواهد بهبودی آنها و وقتی مطمئن هستیم که یک ماه از بهبودی آنها گذشته است ، ما پلاسمای آنها را دریافت می کنیم و آنتی بادی آن را بررسی می کنیم. به این ترتیب ، ما این افراد را از طریق یک فرآیند پلاسما 500 سی سی دریافت می کنیم. بعد از یخ زدگی و آزمایش های غربالگری روی آن انجام می شود ، آماده مصرف توسط افرادی است که هم اکنون مبتلا به پیشرفته Qovid 19 هستند و در بیمارستان بستری هستند.

مهدی زاده ادامه داد: بنابراین ما پلاسما را ذخیره می کنیم و اگر یک پزشک در بیمارستان تشخیص دهد که باید از پلاسما برای بیمار مبتلا به تاج پیشرفته استفاده شود ، ما آن را درخواست می کنیم و طبق این روند این پلاسما را تهیه می کنیم.

وی گفت: “درمان پلاسما به عنوان یک درمان کمکی به همراه سایر روش های درمانی برای بیماران قلبی قلب استفاده می شود.” “این روش درمانی به افراد مبتلا به بیماری شدید قلبی قلب کمک می کند که زودتر بهبود یابند.” در روزهای اخیر ، تعداد زیادی از مردم درخواست اهدا پلاسما کرده اند که از این تعداد 10 نفر اهدا کننده پلاسما دریافت کرده اند. جمع آوری پلاسما را طی دو روز آینده به دو شیفت افزایش خواهیم داد. به طوری که یک شیفت عصر خواهیم داشت و بعد از افطار فعال خواهیم بود. لطفاً افرادی که به بیماری Qovid-19 مبتلا شده اند بهبود یافته اند و دو ماه پس از بهبودی آنها باید به مرکز انتقال خون تهران مراجعه کرده و پلاسما خود را برای کمک به درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به همکاری خوبی که دانشگاه های علوم پزشکی و 160 مرکز پزشکی بیمارستان در استان تهران در این مدت با انتقال خون داشتند در استان تهران ” طی دو ماه گذشته که شاهد شیوع بیماری قلبی عروق بیماری کرونا بودیم ، مراکز درمانی به خوبی همکاری کرده و جراحی های غیر اضطراری خود را به تعویق انداختند.

افزایش مصرف فرآورده های خونی با شروع جراحی در بیمارستان ها

مهدی زاده افزود: بر این اساس ، ما فقط برای بیماران اورژانس خون تهیه کردیم و اقدامات غیر فوریت های پزشکی موکول شد ، اما اکنون چند روزی است که جراحی های غیر اورژانس در مراکز پزشکی از سر گرفته شده است و این باعث افزایش مصرف فرآورده های خونی شده است. از طرف دیگر ، ما تعدادی از مصرف کنندگان دائم فرآورده های خونی داریم که شامل بیماران تالاسمی و هموفیلی است که زندگی آنها به انتقال خون بستگی دارد. در عین حال ، حوادث و بلایای طبیعی باقی مانده است. از طرف دیگر برخی از محصولات ما مانند محصولات پلاک دارای نیمه عمر سه روز هستند. بنابراین همه این عوامل نیاز به خون را یک نیاز مداوم می کند. علاوه بر این ، به دلیل شروع عمل جراحی ، طی چند روز گذشته میزان مصرف خون افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در عین حال ، معمولاً شاهد کاهش 50 درصدی اهدای خون در ماه مبارک رمضان به ویژه در روزهای ابتدایی هستیم که سال گذشته این اتفاق افتاد. این اتفاق دیروز نیز رخ داد و در مقایسه با روزهای عادی ، شاهد کاهش 50 درصدی مراجعه و اهدا خون بودیم.

مهدی زاده تأکید کرد: لازم به ذکر است به طور متوسط ​​روزانه بین 1100 تا 1200 واحد خون اهدا می شود تا بتوانیم محصولات مورد نیاز استان تهران را تهیه کنیم. بر این اساس ، مردم باید به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و خون اهدا کنند تا در رفع نیاز مراکز درمانی به ما کمک کنند. لازم به ذکر است که افراد روزه دار می توانند در طول روز به خصوص در ساعات اولیه روز با صبحانه مناسب و مایعات کافی به ما بیایند و خون خود را بدون هیچ مشکلی اهدا کنند. علاوه بر این ، آنها می توانند در زمان بعد از افطار بازدید کنند ، زیرا مرکز وصال در تهران تا ساعت 12 شب باز است و سه مرکز جامع جمع آوری خون در مناطق چهارم ، پنجم و بیستم استان تهران تا ساعت 10 شب فعال هستند و سایر مراکز نیز باز هستند. تا سه بعد از ظهر

نذر اهدای خون را به شب های قدر نگذارید

وی تأکید کرد: از مردم می خواهم اگر نذر دارند اهدای خون بدهند ، نذرهای خود را به شب های غدیر موکول نکنند و در ماه مبارک رمضان ، به ویژه در دو هفته اول ماه رمضان ، هنگام نیاز ، مراجعه کنند. خون بیشتری احساس می شود. ” و نذرهایشان را برای کمک به ما در تهیه خون و فرآورده های خونی تحقق بخشند.

وی اظهار داشت: در همین زمان ، سیستم تعیین میزان اهدای خون فعال است و افراد می توانند برای دریافت قرار ملاقات الکترونیکی به آن مراجعه کنند و مشخص کنند که در چه تاریخی و زمانی می خواهند خون اهدا کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا