کاهش ذخایر خون و فراخوان برای اهدای خون در سراسر کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون ایران برای همه اهداکنندگان خون اعم از افرادی که یک ماه پس از بیماری کرونا قلب خود را به پایان رسانده اند و همچنین داوطلبانی که دوره اهدای خون دارند باز است. پس از واکسیناسیون کرونا. تزریق تزریقی از اهداکنندگان خون دعوت می کند تا در این روزهای مهم به بیماران بپیوندند و بیماران را به خون رها نکنند.

به گزارش خبر روزانه ، دکتر بشیر حاجی بیی ، سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: “سازمان انتقال خون ایران ، به عنوان تنها نهاد مسئول در ایران ، متعهد به تامین نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن مانند گلبول های قرمز فشرده است. پلاکت و پلاسمای بیش از 970 بیمارستان و مراکز درمانی در سراسر کشور.

وی ادامه داد: رشد تخت های بیمارستانی در کلانشهرها به ویژه تهران ، مشهد ، شیراز و اصفهان و همچنین احداث بیمارستان های جدید در کلانشهرها و گسترش فضای بیمارستانی و استانداردهای بالای بهداشتی در بخش های دولتی و خصوصی افزایش نیاز به خون و فرآورده های خونی.. کلانشهر تهران دارای بیش از 160 بیمارستان و مرکز درمانی است و بیش از 25 درصد خون و فرآورده های اهدایی ساکنان کشور در کلانشهر تهران مصرف می شود و تنها 16 درصد خون اهدایی مردم تهران اهدا کرد

حاجی بیگی با اشاره به اینکه گسترش روزافزون عملیات تخصصی و فوق تخصصی و پیوند اعضا و همچنین گسترش مراکز انکولوژی و خون در سراسر کشور منجر به افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی شده است ، خاطرنشان کرد: محصولات آن مانند پلاکت و پلاسما روزانه توسط بیمارستان ها و مراکز درمانی در تهران مورد نیاز است و در هر عمل بزرگ مانند پیوند کبد ، حدود 60 واحد خون و فرآورده های آن مانند گلبول های قرمز فشرده به پلاکت و پلاسما نیاز دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: به دلیل طول عمر کوتاه عناصر خونی مانند پلاکت ها که فقط تا 3 روز در خارج از بدن انسان و محیط زیست ذخیره می شوند ، اهدای خون و خون آن ضروری می شود. محصولات را به صورت روزانه. “مردم را رنگارنگ تر می کند.

سازمان انتقال خون دارای بالاترین استانداردهای بین المللی است

حاجی بیبی با بیان اینکه سالهاست نقش مهمی در ارائه خدمات ویژه به بیماران در مراقبت های بهداشتی ایفا کرده ایم ، یادآور شد: استفاده از بسته های فیلتراسیون برای عزیزان در مورد تالاسمی و تابش خون و فرآورده های خونی و آماده سازی محصولات پیش بینی خون برای بیماران مبتلا به سرطان ، بیماریهای خونی و شیمی درمانی – اینها فعالیتهای مهم مراکز خونی در کشور است و ما باید از نظر تامین خون و محصولات آن برای بیماران خاص در برابر بیمارستانها پاسخگو باشیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: تمام آزمایشات خون در تمام مراکز انتقال خون در کشور به طور مساوی انجام می شود و آزمایش Hiv-Ab ، Hcv-Ab ، Hbs-Ag ، گروه خونی ، Rh و RPR در همه افراد انجام می شود. خون اهدا کننده در کشور. “صورت روزانه انجام می شود. به یک معنا ، سازمان انتقال خون از نظر سلامت و کیفیت خون اهدا شده و تزریقی در منطقه پیشتاز است.

حاجی بیگی اظهار داشت: با راه اندازی شبکه ملی خون رسانی و ادامه فعالیت این شبکه به منظور تأمین بیماران خونخواه و افزایش ذخیره خون در استانهای پرمصرف ، نیازهای بیماران را در مراکز درمانی و بسیار برآورده کرده ایم. هزینه های بالا باعث جذب اهداکنندگان خون می شود.

همراهی ستودنی مردم ایران با فرهنگ اهدای خون در زمان شیوع تاج

وی گفت: اگرچه شیوع شریان های ایسکمیک باعث کاهش ذخیره خون در سراسر جهان شده است ، اما طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، به طور متوسط ​​20 تا 30 درصد از ذخایر خونی در کشورها در طول همه گیری کرونا کاهش یافته است ، که در برخی از کشورها گزارش شده است که منطقه مدیترانه شرقی ‘i تا 50 است.

سخنگوی سرویس انتقال خون خاطرنشان کرد: گزارش ها نشان می دهد که این روند نزولی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله ایالات متحده نه تنها بهبود نیافته بلکه در حال افزایش است. ایالات متحده به پایین ترین حد خود از سال 2015 رسیده است و شیوع دلتا 19 تولید خون را در ایالات متحده از سال 2015 با افزایش عملیات و لغو بسیاری از مراکز سیار جمع آوری خون افزایش داده است. این در حالی است که اهدای خون معمولاً پس از تعطیلات تابستانی و همزمان با افتتاح مدارس در سالهای گذشته افزایش می یابد. از آنجا که والدین زمان بیشتری برای اهدای خون داشتند ، اما امسال این روند ادامه پیدا نکرده و اهدای خون نسبت به ماه آخر تابستان 10 درصد کاهش یافته است. خوشبختانه علی رغم ادامه کودتاهای متعدد تاجگذاری در ایران ، سازمان انتقال خون ایران با حمایت اهداکنندگان داوطلب و بدون چشم انداز مالی نسبت به سال قبل از شیوع ویروس کرونا حدود 8 درصد کاهش یافته است. همچنین در زمان همه گیری تاج ما ما شاهد افزایش تعداد اهدا کنندگان اولیه و با تجربه و همچنین ثبت 8 سال سابقه اهدای خون زنان در سال گذشته هستیم.

نیاز به اهدای خون بیشتر در آستانه فصل سرما در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: پس از غلبه بر قله پنجم تاج و انجام واکسیناسیون گسترده در کشور ، تعداد مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور به ویژه در کلانشهرها افزایش یافته و منجر به افزایش مصرف شده است. خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی “. شهرها شد و هم اکنون در استانهای تهران ، خراسان -رضوی ، اصفهان ، مازندران ، گیلان ، فارس و سیستان و بلوچستان به دلیل فعالیت زیاد بیمارستانها و شروع عمل جراحی و نیاز بیماران خاص ، مصرف خون و غذا افزایش یافته است. به و تجربه سالهای گذشته نشان داده است که با شروع فصل سرما ، احتمال کمتری برای اهدای خون به هموطنان وجود دارد و البته با توجه به اینکه سازمان انتقال خون مسئول تامین منابع خونی مورد نیاز بیمارستان ها در هر زمان است روز ، و از طرف دیگر – برای روشهای آزمایشگاهی. پردازش خون اهداکننده یک فرآیند نسبتاً وقت گیر است ، از کلیه اهداکنندگان اهدا کننده دعوت می شود تا در تامین این نیاز فزاینده به سازمان انتقال خون کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه تجهیزات و وسایلی که در فرآیند اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور استفاده می شود یکبار مصرف و استریل است و از زمان تأسیس سازمان به هنگام اهدای خون به تمام مراکز انتقال خون ، تمام دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که اهداکنندگان خون از سالم ترین افراد جامعه هستند و از خود در جامعه به خوبی مراقبت می کنند.

در پایان ، حاجی بیی در مورد شرایط عمومی اهدای خون گفت: داشتن کارت ملی ضروری است ، وزن باید بیش از 50 کیلوگرم باشد ، سن اهدای خون در کشور – از 18 تا 60 سال ؛ اما اهدا کنندگان خون معمولی زیر 65 سال قادر به اهدای خون هستند ، مردان می توانند 4 بار در سال و زنان 3 بار در سال خون اهدا کنند.

وی گفت: “پس از همه ، من اعلام می کنم که ما اکنون برای اهدای خون به همه گروه های خونی نیاز داریم و افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند باید از اهدای خون خوش شانس تر باشند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا