نکات مهم و اصول اولیه کاشت نهال

درختان میوه برای رشد خوب به خاک حاصلخیز نیاز دارند، بنابراین قبل از کاشت، PH خاک خود را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات در مورد آزمایش خاک در منطقه خود با اداره توسعه منطقه خود تماس بگیرید. یا میتوانید از کارشناسان akinnahal برای این کار کمک بگیرید. اگر PH خاکی که درخت خود را در آن می کارید 6.0-7.0 باشد، وضعیت خوبی دارید. به درختان و گیاهان مستقر در اطراف سایت نگاهی بیندازید. اگر آنها سالم به نظر می رسند و به خوبی رشد می کنند، فقط برنامه کوددهی توصیه شده برای درختان میوه خود را دنبال کنید. از خاک هایی که بسیار سنگین یا زهکشی ضعیفی دارند دوری کنید.

مراحل کاشت نهال

قبل از کاشت: ریشه درختان را در یک وان یا سطل زباله بزرگ آب به مدت یک تا دو ساعت خیس کنید تا در حین حفاری، ریشه های آن خشک نشود. بیش از شش ساعت خیس نکنید. هنگام کاشت، ریشه ها را در معرض دمای انجماد قرار ندهید.

سوراخ را به اندازه کافی عمیق و گسترده حفر کنید تا سیستم ریشه فضای زیادی داشته باشد. (خاک سطحی را در یک توده جداگانه نگه دارید تا بتوانید آن را در انتهای سوراخ قرار دهید، جایی که بیشترین کارایی را دارد.)

ریشه ها در خاکی که شل شده است بهتر رشد می کنند، بنابراین در محیط گلدانی کوکو فیبر ما را در توده خاک سطحی خود مخلوط کنید. شما همچنین می توانید از کمپوست گاو بالغ، کمپوست باغی یا پیت ماس ​​(تا غلظت 1/3) استفاده کنید.

سوراخ را پر کنید، ابتدا خاک سطحی را دوباره داخل آن قرار دهید. می توانید با کار کردن با دقت خاک در اطراف ریشه ها و محکم کردن آن از ایجاد حفره های هوا جلوگیری کنید.

یک لبه خاک در اطراف سوراخ کاشت 2 اینچی بالاتر از سطح زمین ایجاد کنید. این اجازه می دهد تا آب بماند و خیس شود. (در پاییز، خاک را به طور یکنواخت در اطراف درخت پخش کنید تا از آسیب یخ زدن آب در اطراف گیاه جلوگیری کنید.)

نکات پس از کاشت

درخت جدید خود را آبیاری کنید خیساندن عمیق و کامل با محلول کود Stark® Tre-Pep® بهترین است. (در صورت کاشت در پاییز، منتظر بمانید تا بهار کوددهی کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.) این کود اولیه موثر به رشد سریع و قوی درختان و گیاهان کمک می کند. پس از آبیاری، در صورت فشرده شدن خاک، حتما به اندازه کافی خاک اضافه کنید تا سوراخ تا سطح زمین پر شود.

درختان پیوند شده

درختان پیوندی نیاز به توجه ویژه به کاشت دارند. تمام درختان میوه استارک برو پیوندی یا جوانه زده هستند، که تنها روشی برای رشد درختان واقعی است. می‌توانید ببینید که در چه نقطه‌ای، واریته میوه‌دهی در بالا با یک برآمدگی در پوست، تغییر در رنگ پوست یا یک زاویه تغییر جزئی، به واریته ریشه در پایین متصل می‌شود. برای برخی از درختان کوتوله، حفظ این پیوند در بالای سطح زمین بسیار مهم است. در غیر این صورت، ریشه ها می توانند از بالای پیوند رشد کنند. آنگاه درخت شما می تواند با دور زدن قسمت های کوتوله اش به اندازه کامل برسد.

اکثر درختان میوه استارک به پایه های کلونال انتخابی خاص جوانه زده اند. برای درختان سیب کوتوله، نیمه کوتوله و ستون دار، پیوند جوانه باید 2-3 اینچ بالاتر از خط خاک کاشته شود. درختان سیب با اندازه استاندارد و همچنین درختان پیوندی سفارشی ما باید 1-2 اینچ عمیق تر از خطوط خاک ردیف مهدکودک کاشته شوند. برای درختان گلابی کوتوله، هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس و آلو، خط پیوند جوانه باید در سطح یا بالای زمین باقی بماند و برای درختان با اندازه استاندارد با کاشت کمی عمیق تر، بهتر عمل می کنند.

درختان گلدانی

درختان تیره ای که در گلدان های بدون ته رشد و ارسال می شوند، بخشی از تلاش مستمر ما برای تولید درختان بهتر و قوی تر برای پرورش دهنده خانگی هستند. با پیروی از این دستورالعمل های ساده، مطمئن خواهید شد که درخت جوان خود را به بهترین شکل ممکن شروع خواهید کرد.

نکات قبل از کاشت نهال:

وقتی نهال شما رسید، آن را با احتیاط از بسته بندی خارج کنید و مطمئن شوید که به هیچ یک از شاخه ها آسیب نرسانید. درخت گلدانی قبل از حمل و نقل آبیاری شده است و باید مرطوب باشد، اما وقتی به خانه شما رسید به نوشیدنی دیگری نیاز دارد. مطمئن شوید که ظرف کاملاً مرطوب است. اگر نمی توانید بلافاصله پس از رسیدن درخت خود را بکارید، گلدان را مرطوب نگه دارید تا زمانی که بتوانید آن را بکارید و درخت را در مکانی سرپناه نگه دارید. درخت گلدانی خود را در یک سطل آب قرار ندهید. این می تواند باعث پوسیدگی ریشه ها شود و درخت شما را بکشد.

درخت شما به محض رسیدن به خانه آماده کاشت است. سپس، به سادگی کناره های ظرف را بگیرید و درخت را به دقت بیرون بکشید. خاک گلدان باید در اطراف ریشه درخت دست نخورده باقی بماند. شما می خواهید این خاک را با درخت نگه دارید و آن را، خاک و همه چیز را در سوراخ آماده شده بکارید.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-شلیل/

دکمه بازگشت به بالا