هزینه چکاپ کامل بدن سال ۱۴۰۰چقدر است؟

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که از خدمات چکاپ در منزل استفاده کنید؟ چکاپ دوره‌ایی راه حل مناسبی است برای اینکه اطلاعات دقیق و درستی از وضعیت سلامتی خودتان داشته باشید. چکاپ در منزل هزینه نیست، بلکه با آن سلامتی را برای آینده پس‌انداز خواهید کرد. با دکتر تسکین همراه باشید.

.  این دقیقا همان اتفاقی است که در می‌افتد؛ آزمایشاتی که کارفرمایان برای بررسی سلامتی پرسنل خود انجام می‌دهند. با هومکا همراه باشید تا شما را با انواع خدمات چکاپ کامل در منزل آشنا کنیم و به شما بگوییم چکاپ کامل شامل چه آزمایشاتی می‌شود.

چکاپ کامل بدن (که زیر مجموعه‌ی خدمت است) آزمایش‌های بسیاری را در بر می‌گیرد. بسیاری از این آزمایش‌ها را می‌توانید در قالب پکیج‌هایی که برایتان آماده کرده‌ایم مشاهده کنید. ما تلاش کرده‌ایم تا در خدمت چکاپ کامل در منزل، پکیج‌های متنوعی متناسب با سن و جنسیت شما آماده کنیم. توضیحات بیشتر هر پکیج را می‌توانید در ادامه بخوانید.

حتما شما هم از اهمیت چکاپ‌های دوره‌ای شنیده‌اید و تکرار کردنش شاید توضیح اضافات باشد. کاری که هومکا در حوزه‌ی خدمات چکاپ کامل انجام داده، بخش‌بندی آزمایش‌ها در چند پکیج مختلف است که آقایان می‌توانند از آنها بهره ببرند. در هر پکیج می‌توانید نام آزمایش‌ها و هزینه‌ی کلی را مشاهده کنید.

چکاپ در منزل بر اساس نسخهی پزشک یا درخواست شما

علاوه بر پکیج‌هایی که در بالاتر به شما معرفی کردیم، خدمت درمانی چکاپ کامل در منزل موارد دیگری را هم شامل می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نسخه‌ی پزشک یا درخواست خودتان، از این خدمت استفاده کنید. کافی است در فرآیند ثبت نام، درخواست خود را اعلام کنید یا نسخه‌ی پزشک را برایمان بفرستید و سایر مراحل را به ما بسپارید!

 

نمونه گیری در منزل چگونه انجام میشود؟

به طور معمول نمونهگیری در منزل برای چکاپ، شامل دو بخش مهم و اساسی است: نمونهگیری خون در منزل و نمونه گیری ادرار در منزل. در ادامه به طور مختصر درباره‌ی هر کدام از این بخش‌ها توضیح می‌دهیم.

نمونه گیری خون در منزل 

، به منظور بررسی بسیاری از پارامتر‌های مربوط به سلامتی مانند تیروئید، قند خون، سدیم، پتاسیم، غلظت خون و .. انجام می‌شود. معمولا متناسب با تعداد آزمایشات درخواستی یا نوع پکیج انتخابی، ممکن است چند بار نمونه‌گیری خون انجام شود و هر نمونه در لوله‌ی آزمایش جداگانه‌ای برای بررسی پارامتر‌های مختلف به آزمایشگاه فرستاده شود.
به طور کلی انجام آزمایش خون یکی از مهم‌ترین روش‌های بررسی سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌های مختلف و درمان به موقع و موثر آنها است. در ضمن نیاز است که برخی از آزمایش‌های مربوط به خون، ناشتا انجام شود که باز هم متناسب با چکاپی که مد نظر دارید، شرایط آزمایش توسط متخصص به شما اطلاع داده خواهد شد.

همچنین سامانه هومکا از Cool Tag به عنوان زنجیره سرد برای انتقال نمونه خون استفاده میکند تا بر همین اساس، دمای نمونه خون از زمانی که از کاربر گرفته میشود تا زمانی که به آزمایشگاه برسد مورد بررسی قرار میگیرد تا در محدوده دمایی مطلوب باشد.

نمونه گیری ادرار در منزل 

شاید هیچ چیز مانند نمونه‌گیری ادرار و مدوفوع در آزمایشگاه سخت نباشد. اگر از خدمت چکاپ در منزل استفاده کنید، پس از جمع‌آوری نمونه، می‌توانید آن را در اختیار تکنسین هومکا قرار دهید تا به آزمایشگاه منتقل شود. در چکاپ کامل، معمولا نمونه‌گیری ادرار به دلیل بررسی مواردی چون مشکلات کلیوی، عفونت ادراری و .. انجام می‌گردد.
زمان نمونه‌گیری ادرار معمولا ناشتا است اما باز هم با توجه به نظر پزشک، این زمان می‌تواند تغییر کند. برای جمع‌آوری نمونه بهتر است ابتدا اجازه دهید کمی از ادرار تخلیه شود و سپس بقیه آن را به ظرف نمونه‌گیری منتقل کنید.

نمونه‌گیری ادرار در منزل باعث می‌شود تا شما بدون استرس و اضطراب، نمونه را جمع‌آوری نمایید و به آزمایشگاه بفرستید. استرس می‌تواند نتیجه آزمایش را با خطا مواجه کند. برای ارسال نمونه می‌توانید از هومکا کمک بگیرید.

 

نمونهگیری مدفوع در منزل 

برای نمونه‌گیری مدفوع در خانه نیز کافی است به اندازه پنج گرم ( چیزی به اندازه یک نخود) نمونه جمع‌آوری کرده و آن را در اختیار تکنسین قرار دهید تا به آزمایشگاه منتقل شود. نمونه مدفوع نباید با ادرار مخلوط شود. همچنین مشخصات و زمان دقیق جمع‌آوری نمونه را حتما روی ظرف یادداشت کنید.

نمونه گیری مدفوع بخصوص از نوزدان و افرادی که دچار یبوست هستند کمی سخت است. نمونه گیری مدفوع در منزل این شرایط را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. کافی است نمونه را تهیه کرده و با هومکا تماس بگیرید تا نمونه در شرایط استاندارد به آزمایشگاه منتقل شود. نمونه‌گیری در منزل راحت‌تر و ایمن‌تر برای شما خواهد بود.

اگر مایل به استفاده از خدمت چکاپ کامل در منزل هستید، همین حالا با استفاده از دکمه‌ی ثبت درخواست رایگان یا تماس با شماره‌ی  ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ می‌توانید درخواست خود را به صورت رایگان ثبت نمایید.

اگر مایل به استفاده از خدمت چکاپ کامل در منزل هستید، همین حالا با استفاده از دکمه‌ی ثبت درخواست رایگان یا تماس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ می‌توانید درخواست خود را به صورت رایگان ثبت نمایید.

هر یک از پارامترهای چکاپ کامل چه معنایی دارد؟

هر وقت نتیجه آزمایش را می‌گیریم، اولین نگرانی این است که آیا پارامترهای آن در محدود نرمال قرار دارند یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع حتما به سراغ اینترنت می‌رويم تا با معنا و مفهوم آنها آشنا شویم. نمی‌خواهیم بگوییم این کار را نکنید؛ اما تفسیر آزمایش را با استفاده از این اطلاعات انجام ندهید و فقط به پزشک اعتماد کنید.

ما همه را برای شما یکجا گردآوری کرده‌ایم. در این مقاله و در بخش   در این مقاله سعی شده تا به معانی فاکتورهای آزمایشی مختلف، اشاره شود. علاوه بر این، هر کدام از فاکتورهای آزمایشی در مقالات مختلف، آورده شده‌اند.

 

شهرهای تحت پوشش چکاپ کامل در منزل

مجموعه هومکا برای رفاه حال بیماران و افرادی که قصد انجام چکاپ کامل در منزل دارند، خدمات خود را گسترش داده است و در شهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت امکان استفاده از این سرویس وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید که مجموعه هومکا با در اختیار گذاشتن بهترین و زبده‌ترین پرسنل آزمایشگاهی در اختیار شما، تمامی خدمات چکاپ کامل در منزل را در کوتاه‌ترین زمان و با صرف هزینه مناسب انجام خواهد داد.

آزمایش چکاپ چیست و هزینه آزمایش چکاپ چگونه محاسبه می شود

آزمایش چکاپ یکی از مهم ترین آزمایشاتی است که به صورت دوره ای و در زمان های خاص، برای بررسی میزان سلامت جسمانی و احتمال ابتلا به برخی بیماری های خاص در افراد انجام می شود. این آزمایش بر خلاف سایر آزمایش هایی که در هنگام بیماری و وجود یک مشکل خاص، برای فرد تجویز می شود، به منظور پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری برای فرد انجام می شود.

آزمایشگاه آنلاین آنی آزما با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص، آماده است تا کلیه تست های مربوط به آزمایش چکاپ را به صورت غیر حضوری پذیرش کرده و با انجام خون گیری در محل کار یا محل زندگی شما، شما را از مراجعه حضوری به آزمایشگاه و صرف وقت و هزینه اضافی، باز دارد.

آزمایش چکاپ می تواند شامل موارد بسیاری باشد. در حالت کلی و به صورت روتین، آزمایشاتی مانند آزمایش خون، آزمایش تیروئید، آزمایش عفونت های ویروسی و غیره، در آزمایش چکاپ توسط پزشک درخواست می گردد.

آزمایش چکاپ همان گونه که از اسم آن نیز می توان فهمید، یک آزمایش کنترلی می باشد که برای اندازه گیری فاکتورهای مختلف خونی و ادراری فرد توسط پزشک درخواست می شود. بررسی این فاکتورها و کم و زیاد شدن آنها می تواند به شما و پزشکتان این امکان را فراهم نماید تا در صورت ابتلا به یک بیماری خاص مثل دیابت، میزان و شدت بیماری خود را تعیین کنید. همچنین از آزمایش چکاپ برای بررسی احتمال ابتلا به یک بیماری خاص در آینده و به منظور پیشگیری از ابتلا به آنها نیز استفاده می شود.

 

بررسی آزمایش چکاپ می تواند اطلاعات مهمی در مورد نحوه تغییر شرایط جسمانی شما با افزایش سن در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند تا تصمیمات لازم را برای این تغییرات اتخاذ نمایید. نکته مهم در مورد این نوع آزمایش ها، انجام دوره ای و مرتب آنهاست. آزمایش چکاپ باید به صورت دوره ای و در فواصل زمانی تعیین شده انجام شود تا با بررسی آزمایش و نتایج قبلی، میزان تغییرات بدنی شما مشخص گردد.

آزمایش چکاپ سلامتی برای افراد در سنین مختلف متفاوت می باشد برای هر گروه با توجه به جنسیت و سن تعیین می گردد برای اطلاعات بیشتر می توانید بیشتر بخوانید : ،و

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در مورد آزمایش چکاپ وجود دارد، مراجعه حضوری به آزمایشگاه و صرف وقت و هزینه بسیار برای این کار می باشد. شما اغلب مجبور هستید تا یک روز را صرفا برای انجام آزمایش خود کنار بگذارید و وجود عواملی مثل ترافیک و آلودگی هوا و هم چنین نبود جای پارک در مرکز شهر، می تواند باعث دشوارتر شدن انجام آزمایش چکاپ شود.

برای حل این موضوع، آزمایشگاه آنلاین آنی آزما تاسیس شده است تا با پذیرش غیر حضوری بیماران و انجام خون گیری در محل زندگی یا محل کار فرد، این مشکلات را به حداقل برساند و با ارائه جواب های آزمایش به صورت آنلاین و اینترنتی، روند انجام این آزمایشات را تسریع بخشد.

هزینه آزمایش چکاپ برای کلیه آزمایش هایی که از شما گرفته می شود، محاسبه می شود. این هزینه به این صورت محاسبه می شود که جمع هزینه کلیه آزمایش های شما محاسبه می شود، سپس در صورتی که به آزمایشگاه دولتی مثل بیمارستان ها مراجعه کرده باشید، حدود 70 درصد از این هزینه ها را بیمه متقبل می شود و شما تنها 30 درصد از مبلغ کل آزمایش ها را پرداخت می نمایید. اما در صورتی که به یک آزمایشگاه خصوصی مراجعه کنید،  70 درصد هزینه توسط بیمار و 30 درصد باقی مانده توسط بیمه پرداخت می شود.

آزمایشگاه های دولتی با این تفاسیر دارای هزینه های کمتری به نسبت آزمایشگاه های خصوصی هستند اما همان طور که همه ما می دانیم این آزمایشگاهها دارای شلوغی و ازدحام جمعیت زیادی هستند و شما برای پذیرش و جوابدهی آزمایش چکاپ خود در این آزمایشگاهها باید وقت زیادی را صرف کنید.

اما آزمایشگاههای خصوصی به دلیل اینکه تعداد مرکز بیشتری دارند، در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند و کیفیت جواب های این مراکز نیز بهتر است.

 

برای محاسبه هزینه آزمایش چکاپ در ابتدای هر سال از طرف وزارت بهداشت یک تعرفه آزمایشگاهی به همه آزمایشگاهها ابلاغ می شود که در آن قیمت هر آزمایش و خدماتی که آزمایشگاه ها به بیماران ارائه می دهند، تعیین می گردد. همه آزمایشگاه ها ملزم هستند طبق این تعرفه هزینه آزمایش چکاپ را تعیین نمایند و اگر بیشتر از این مبلغ دریافت کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

آزمایشگاه آنلاین آنی آزما نیز طبق این تعرفه ها هزینه آزمایش چکاپ شما را تعیین می کند و کلیه هزینه های اخذ شده در این آزمایشگاه بر طبق قوانین و مقررات وزارت بهداشت و درمان می باشد.

موارد کاربرد آزمایش چکاپ

یکی از آزمایش هایی که در آزمایشگاه کاربرد زیادی دارد، آزمایش چکاپ می باشد. در این آزمایش، شرایط کلی بدن شما به صورت دوره ای و در فواصل زمانی معین مورد بررسی قرار می گیرد. برای انجام آزمایش چکاپ حتما نیازی نیست که شما به بیماری خاصی مبتلا باشید. این آزمایش می تواند برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها نیز استفاده شود. از این آزمایش در مواردی مثل:

  • بررسی وضعیت کلی سلامت بدنی شما
  • بررسی مقادیر هورمونی مثل آزمایش تیروئید
  • بررسی احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی خاص مثل هپاتیت و ایدز
  • بررسی عملکرد ارگان های مختلف بدن مثل کبد و کلیه
  • بررسی بیماری های مختلف ژنتیکی فرد

انجام این آزمایش به صورت دوره ای و منظم می تواند اطلاعات جامع و کاملی در مورد بیماری های احتمالی شما به پزشک ارائه نماید. برای گرفتن آزمایش چکاپ کافیست با همکاران ما در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما تماس حاصل نمایید تا از شما یک نمونه خون گرفته شده و به آزمایشگاه ارسال گردد و شما بدون دردسر عملکرد کلی بدن خود و میزان سلامتی ارگان های مختلف را بررسی نمایید.

به صورت کلی همه افراد با توجه به شرایط سنی و جسمانی که دارند، باید هر 12 ماه یک بار آزمایش چکاپ داشته باشند. با این حال در برخی موارد خاص و با بروز برخی علائم، این مدت می تواند کوتاه تر نیز باشد. برخی موارد که باعث می شوند شما زودتر از یک سال آزمایش چکاپ خود را تکرار نمایید عبارتند از:

  • وجود برخی علائم دائمی و ناراحت کننده در شما. این علائم می توانند از یک خستگی و احساس ضعف ساده شروع شده و به علائمی مانند احساس درد و ناراحتی ختم شوند.
  • شما می خواهید میزان سلامت جسمانی خود را بهبود بخشید. آگاهی از برخی فاکتورهای خونی و دانستن مقادیر آنها، می تواند در انتخاب رژیم غذایی و همچنین میزان فعالیت بدنی که شما باید داشته باشید، کمک کننده باشد. مواردی مثل قند و چربی بالا باعث می شوند تا شما رژیم غذایی خود را اصلاح نمایید و همچنین مقادیر پایین ویتامین ها و مواد معدنی باعث می شوند تا شما مواد غذایی مغذی تری مصرف نمایید.
  • کاهش خطر و احتمال ابتلا به برخی بیماری های خاص. انجام آزمایش چکاپ به صورت دوره ای و مداوم، باعث می شود تا شما بتوانید میزان سلامتی خود را مدام زیر ذره بین قرار دهید و تغییرات ایجاد شده در فاکتورهای خونی و ادراری در شما می توانند بیانگر شروع یا احتمال ابتلا به یک بیماری خاص باشند.

 

هزینه آزمایش چکاپ به چه مواردی بستگی دارد

به صورت کلی، هزینه آزمایش چکاپ به نوع و تعداد آزمایشاتی که توسط پزشک برای یک فرد درخواست می شود، بستگی دارد. آزمایش چکاپ با توجه به سن و شرایط جسمانی و علائم احتمالی که در فرد وجود دارد، مورد درخواست قرار می گیرد. برخی از این آزمایشات عبارتند از:

  • آزمایش خون
  • آزمایش CBC
  • آزمایش تیروئید
  • آزمایش عفونت های ویروسی (Hbs – hpv – Hiv)
  • آزمایش های مربوط به و مواد معدنی
  • آزمایش ادرار
  • و غیره

به طور معمول آزمایش چکاپ در برخی شرایط به آمادگی های قبلی نیاز دارد که شما با دستور پزشک و یا با راهنمایی آزمایشگاه، موظف به رعایت آنها می باشید. به عنوان مثال بسته به آزمایش های درخواستی توسط پزشک و بیمار شما باید:

  • برای حدود 12 ساعت از خوردن و آشامیدن مواد غذایی خودداری کرده و به صورت ناشتا نمونه خون خود را بدهید. خوردن آب در این گونه موارد مشکلی ندارد اما به غیر از آب شما نباید چیزی بخورید یا بیاشامید.
  • قبل از انجام آزمایش، از خوردن برخی داروهای خاص باید پرهیز شود. این داروها می توانند بر نتایج نهایی آزمایش تاثیر بگذارند. نمونه ای از این داروها می توان به داروهای هورمونی یا داروهای آنتی بیوتیک اشاره نمود.

رعایت نکات توصیه شده در آزمایش چکاپ ضمن اینکه باعث دقیق تر شدن جواب های آزمایش شما می شود، بلکه از تکرار و هدر رفت انرژی و زمان فرد و کادر آزمایشگاه نیز جلوگیری می نماید.

 

آزمایش چکاپ چگونه انجام می شود

برای انجام آزمایش چکاپ در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما، کافیست شما به سایت آزمایشگاه مراجعه کرده و پس از طی مراحل پذیرش و بارگذاری نسخه در سایت، نسبت به زمان دهی برای انجام نمونه گیری اقدام نمایید. نمونه شما در هر مکانی که راحت تر باشید انجام می شود و پس از رعایت نکات مورد نیاز برای نمونه گیری مانند ناشتایی، نمونه خون و ادرار شما توسط همکاران ما انجام می شود.

پس از آن، نمونه شما برای انجام آزمایشات مورد درخواست، به آزمایشگاه ارجاع داده می شود. جواب نهایی تست های شما بسته به نوع آزمایش و میزان زمان بر بودن جواب آنها، در طی کوتاه ترین زمان آماده شده و شما می توانید پرینت جواب های خود را نیز به صورت غیر حضوری و از طریق سایت آزمایشگاه دریافت نمایید.

برای درمان آسم میتوانید از راهنمایی ها ومشاوره های سایت دکتر تسکین استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا