علمی و پزشکی

همدان به‌زودی به قطب سلامت تبدیل می‌شود

خبر روزانه/همدان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دغدغه وزارت بهداشت این است که بیماری از شهرستان برای درمان به مراکز استان‌ها مراجعه نکند، اعلام کرد: به‌زودی همدان به قطب سلامت تبدیل خواهد شد و توریست سلامت در این مرکز خواهیم دید.

بهروز رحیمی سه‌شنبه ۷ شهریورماه در آیین افتتاح مرکز پرتودرمانی مرکز جامع سرطان بعثت شهر همدان همزمان با ششمین روز از هفته دولت، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان برای اجرای این طرح تلاش بسیاری کرده است، اظهار کرد: این روزها جامعه نیازمند امیدآفرینی است، همه اتفاقاتی که از منظر ما کوچک هستند، اتفاقات بسیار بزرگی با خود به همراه دارند، به عنوان مثال افتتاح این نوع مراکز حال بیماران را خوب می‌کند و در دایره‌ای بزرگ به مردم آرامش می‌دهد، به اسم کوچک است اما محتوا و ظرفیت بزرگی دارد.

وی تصریح کرد: شاید این پروژه در برابر ۴۰۰۰ پروژه بهداشتی و ۶۰ هزار تخت بیمارستانی وزارت بهداشت چیزی نباشد اما در سلسله‌ای از موفقیت‌هاست و در زمینه پیشرفت کشور باید هر فردی هر گامی می‌تواند بردارد. 

رحیمی با بیان اینکه در روز اول پروژه مرکز جامع سرطان خیلی بزرگ به نظر می‌رسید اما امروز دست‌یافتنی است، مطرح کرد: طرحی که ۱۴ سال پیش دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید، امروز آماده بهره‌برداری است، پس آبادانی و ساختن از ما برمی‌آید به طوری که باید رؤیاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم و از کار بزرگ نترسیم و هیچ اشکالی ندارد که برنامه‌ای در دوره‌ ما کلنگ‌زنی شود و در دوره‌ای دیگر به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم همدان در مجلس نیز گفت: مرکز جامع سرطان بعثت همدان شاید یک منظر از مناظری است که نشان‌دهنده آینده بخش سلامت استان و یکی از قله‌های بخش سلامت باشد که برای استان فتح شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی بیان کرد: کارهای بزرگی در زمینه بهداشت و درمان انجام شده است؛ یک نمونه آن احداث مرکز جامع سرطان همدان است که طرحی ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: زمانی‌ که قرار بود دستگاه‌های این مرکز خریداری شود، چند استان متقاضی آن بودند و رقم مالی بالایی نیاز داشت تا خریداری انجام گیرد و خدا را شاکریم که این افتخار به ما رسید و توانستیم در زمینه سلامت بیش از پیش توسعه پیدا کنیم و در آینده نه چندان دور به قطب کشور در زمینه بهداشت و درمان تبدیل خواهیم شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا