واردات مشروط ماینرها به مناطق آزاد/تعرفه جدید اعلام شد

واردات مشروط معدنچیان به مناطق آزاد / تعرفه ها اعلام شده است

به گفته معاون فنی گمرک ایران ، از این پس ارائه دستور ثبت نام معدنچیان (ماشین های تولیدی Ramzarz) به مناطق آزاد تجاری و مناطق صنعتی ضروری است.

مهرداد جمال ارونجی در گفت وگو با خبر روزانه ، با اشاره به بخشنامه ای که در سال 1397 و مصوبه هیئت وزیران همان سال در رابطه با لیستی از 3 هزار و 243 خط تعرفه کالا منتشر شد ، گفت: بر این اساس ، ورود این کالاها به مناطق آزاد تجاری و صنعتی و توسعه ویژه اقتصادی “اخذ مجوز برای ثبت سفارش در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ضروری نبود و بنابراین گمرکات کشور نیازی به ثبت سفارش از خط تعرفه مندرج در تصمیم هیئت دولت ، از جمله خط تعرفه 84719090 در حین حمل و نقل خارجی در مناطق ویژه و آزاد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 1398 ماشین های استخراج (ماشین های استخراج بیت کوین) نیز می توانند به عنوان یک خط تعرفه ای طبقه بندی شوند (84719090) ، ورود آنها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازی به ثبت سفارش ندارد ، افزود: اکنون یک خط تعرفه اختصاصی ذکر شده است. (84719020) در كتاب قوانین صادرات و واردات سال 1399 ماینرها تحت عنوان “ماشین آلات استخراج یك كد ارزی (ماینر)” بر اساس 5٪ هزینه ورودی. در این حالت ، این خط تعرفه ای مشمول مقرراتی است که به تصویب هیئت وزیران جمهوری بلاروس رسیده است. تغییرات و اضافات آن نیازی به ثبت سفارش برای ورود به مناطق ویژه و آزاد ندارد.

معاون فنی گمرک ایران ادامه داد: بر این اساس ورود معدنچیان به مناطق آزاد تجاری و مناطق صنعتی فقط با اخذ و ارائه مجوز ثبت سفارش و انطباق کامل با قوانین انجام می شود و در این راستا اداره گمرک ایران گرد “. توسط گمرکات کشور صادر و ابلاغ شده است.

به گزارش خبر روزانه ، سال گذشته ، پس از حاشیه های مرتبط با استخراج و صدور مجوز بیت کوین ، شورای وزیران استخراج محصولات پردازشی رمزگذاری شده را تصویب کرد و اجازه فعالیت به آن را داد. این مجوز توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت مجاز بود و پس از آن بحث در مورد واردات معدنچیان انجام شد و تصمیم بر این شد که در طی مراحل قانونی واردات این کالاها مجاز به ثبت سفارش برای سرزمین اصلی و دریافت مجوز از سازمان ها باشد. مناسب لازم است ، اما حمل و نقل این محصول به مناطق رایگان و خاص نیازی به ثبت سفارش ندارد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا