ورود دانشگاهیان به عرصه سیاست برای مقام و پست نیست

ورود دانشگاهیان به عرصه سیاست برای مقام و پست نیست

خبر روزانه/خوزستان استاد علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تفاوت ورود دانشگاهیان به عرصه سیاست با دیگر افراد در این است که دانشگاهیان دنبال مقام و پست نیستند، بلکه دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی و اخلاقی خود هستند.

مسعود صفایی مقدم در نشست استاندار خوزستان با هیات رئیسه دانشگاه و اعضای هیات علمی که امروز ۶ آبان در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ورود دانشگاهیان به کنشگری سیاسی از ماهیت کار ما برمی‌خیزد. از همه کسانی که با فعالیت‌های علمی و دانشگاهی سروکار دارند انتظار می‌رود در حوزه اجتماعی فعال باشند. فقط در کلاس درس نمی‌توان دغدغه را مرتفع کرد.

وی افزود: دانشمندان و محققان دنبال حقیقت هستند و دانش چنین جوهر اخلاقی دارد. تفاوت ورود دانشگاهیان به عرصه سیاست با دیگر افراد در این است که دانشگاهیان دنبال مقام و پست نیستند بلکه دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی و اخلاقی خود هستند.

استاد علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شعار دولت تحت عنوان وفاق، ترجمان برگشت به سوی مردم است. مملکت به گروه خاصی تعلق ندارد بلکه مرتبط با همه ایرانیان است. بسیاری از افراد شایسته از قطار انقلاب پیدا شدند در حالی که می‌توانست اتفاق نیفتد. مشکلات مسئولان را بیدار کرد و بدون مشارکت همه ایرانیان نمی‌توان کشور را مدیریت کرد.

وی افزود: نمی‌توان گفت اهل تسنن در مدیریت کشور خود مشارکت نکنند و اکنون سکان استاندار کردستان دست یکی از افراد اهل تسنن است. در دانشگاه‌ها نیز باید اینگونه باشد اعضای هیات علمی باید احساس آرامش کنند اما نمی‌کنند.

صفایی مقدم اضافه کرد: رفتار در دانشگاه و مجامع علمی باید به گونه‌ای باشد که همه احساس خوشحالی کنند.

وی گفت: برخی مسئولان رسما می‌گویند استان خوزستان امنیتی است، یعنی با دیگر استان‌ها فرق می‌کند. در این صورت مطمئنا سرمایه‌گذار در استان سرمایه‌گذاری نمی‌کند. استان خوزستان از استان اول مهاجرپذیری تبدیل به مهاجرفرست شده است که باید اصلاح شود؛ اساسا توسعه، امری ذهنی است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: اگر قرار است مملکت روی توسعه را ببیند باید تعارف‌ها کنار گذاشته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا