پرداخت ۱۴ میلیارد ریال حقوق به زندانیان گلستان/حکایت تلخ زندگی برخی از خانواده‌های زندانیان

خبر روزانه/ گالستون مدیر کل زندان های گلستان از بهبود وضعیت اقتصادی زندانیان خبر داد و گفت: ماهانه حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان به زندانیان استان گلستان پرداخت می شود.

در مراسم افتتاحیه فروشگاه های زنجیره ای حامی امروز سه شنبه اول آذرماه که به منظور حمایت از زندانیان و خانواده های آنان برگزار شد، افتتاح فروشگاه حامی یکی از اقدامات موثر برای بهبود زندگی مردم است. از خانواده زندانیان، خوشبختانه سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد، به اشتغال زندانیان و خانواده های آنها افتاد.

وی بیکاری و بی مهارتی را یکی از عوامل اصلی ارتکاب جرم و ابتکار مجرمانه در بین مجرمان دانست و افزود: عدم مهارت خود عاملی برای ارتکاب جرم و جنایت است که سازمان زندان ها و بنیاد تعاون زندانیان در حال انجام آن هستند. تمام تلاش برای ایجاد شغل و ارتقای مهارت ها. سرمایه گذاری در این زمینه و توسعه کارآفرینی در بخش خصوصی به میزان قابل توجهی تعداد زندانیان بازگشت به دایره جنایی را کاهش می دهد.

مدیرکل زندانهای گلستان با بیان اینکه اشتغال مددجویان در زندان علاوه بر امنیت روانی فرد و جامعه می تواند احتمال حبس مجدد را کاهش دهد، تاکید کرد: این وظیفه اخلاقی همه دستگاه های اجرایی، شهروندان است. ، کارآفرینان و سرمایه گذاران برای کمک به مشتریان زندانی در یافتن کار به آنها کمک می کنند تا پس از آزادی دوباره در جامعه ادغام شوند.

به عنوان مثال برای ایجاد کار برای زندانیان باید 1000 متر مربع کارگاه در زندان گرگانا و حدود 2000 متر مربع در زندان هانبادکوف احداث کرد که در خارج از زندان افتتاح یا ساخته می شوند.

وی از پرداخت ماهیانه حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان به زندانیان استان گلستان خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه توانسته ایم بخشی از مشکلات اقتصادی و مشکلات زندانیان را برطرف کنیم.

مدیرکل زندان های گلستان با بیان اینکه دستگیری یک زندانی به معنای دستگیری یک خانواده است، گفت: زمانی که فردی در زندان است خانواده اش در معرض آسیب های زیادی قرار می گیرد، معیشت خانواده برخی از زندانیان به گونه ای است که وقتی می بینیم اشک از چشمان جاری است. برخی از خانواده های زندانیان در حداقل وضعیت مادی زندگی می کنند.

سرلک با بیان اینکه برخی از خانواده های زندانی به جای فرش از قالیچه استفاده می کنند و یا سقف خانه هایشان در حال فروریختن است، گفت: برخی از این خانواده ها به دلیل شرم از حضور و حفظ آبروی خود، حتی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار نمی گیرند. باید بدانیم که همه افرادی که در زندان هستند شرور و مجرم نیستند و متأسفانه عده ای برای گرفتن لقمه ای به جرم و جنایت رفتند و اگر از آنها حمایت مالی شود قطعاً دیگر مرتکب جرم نمی شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا