پلی وود از چه موادی تشکیل شده است؟

پلی وود از چه موادی تشکیل شده است؟

همانطور که توضیح داده شد، این ماده از ترکیب مواد پلاستیکی و چوبی به وجود می آید. از مواد پلاستیکی بازیافتی مهم برای ساخت پلی وود میتوان به بطری های پلاستیکی نوشابه، شیر و آب میوه، بطری های پلاستیکی مواد شوینده، فوم، مواد پلیمری مانند پی وی سی و پلی اتیلن اشاره نمود. همچنین معمولا مواد چوبی به کار رفته در پلی وود، خاک اره و مواد بازیافتی چوب از کارخانه ها و کارگاه های چوبی است. نکته مهم در ساخت پلی وود، برابری نسبت مواد چوبی و مواد پلاستیکی سازنده آن است.

مزایای پلی وود

در این قسمت قصد داریم شما را با برجسته ترین مزایای پلی وود یا چوب پلاست آشنا کنیم:

وزن کم و سبک

افرادی که از وسایل چوبی استفاده کرده اند، این قضیه را تصدیق میکنند که محصولاتی که از چوب واقعی ساخته شده اند، از وزن بالایی برخوردار هستند و در حمل و نقل میتوانند دردسرساز شوند اما این مشکل بزرگ در پلی وود برطرف شده است و با استفاده از مواد بازیافتی پلاستیکی و چوبی، وزن به شدت پایین آمده است تا شما به راحتی بتوانید وسایل خود را بدون دغدغه جابجا نمایید.

عمر و دوام بالا

مسلما هر مصرف کننده ای تمایل دارد، محصولی را که خریداری میکند از عمر بالایی برخوردار باشد تا بتواند مدت زمان بیشتری از این محصول استفاده نماید. با توجه به ترکیبات سازنده پلی وود و همچنین فرآیند تولید آن، عمر چوب پلاست بسیار بالا میباشد و مشتریان تا سالیان سال میتوانند با هزینه نگهداری بسیار ناچیز، از این محصول بادوام استفاده نمایند.

خرید پلی وود | قیمت پلای وود | قیمت پلی وود در تهران

قیمت بسیار مناسب و ارزان

پلی وود بسیار ارزان تر از چوب واقعی است. این پایین بودن قیمت به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی و خاک اره چوب به عنوان مواد اولیه است. مواد اولیه تولید پلی وود قیمت بسیار ناچیزی دارند و همین عامل باعث کاهش قیمت محصول نهایی میشود.

جذب رطوبت کم

یکی از نکاتی که در چوب واقعی بسیار مشکل ساز میشود، جذب رطوبت بالای آن است. جذب رطوبت در چوب، باعث میشود زودتر دچار آسیب گردد اما پلی وود جذب رطوبت بسیار کمی دارد و حتی به شما این اجازه را میدهد که با مواد شوینده و فشار آب، آن را تمیز نمایید. همچنین به دلیل این ویژگی، شما میتوانید از این محصول بدون هیچ مشکلی در فضاهای باز استفاده نمایید.

پلی وود چیست و از چه موادی تشکیل می‌شود؟

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، پلی وود ها نوعی تختۀ چندلایه هستند که از پلاستیک و جوب بازیافتی ساخته می‌شوند. نسبت استفاده از پلاستیک و چوپ در ساخت پلای وود برابر است. معمولاً برای تهیۀ مواد پلاستیکی به‌کاررفته در پلی وودها از مواد بازیافتی مانند بطری‌های پلاستیکی نوشابه، شیر، مواد شوینده، لوازم یک‌بارمصرف پلاستیکی و… استفاده می‌شود. همچنین چوب به‌کاررفته در ساختار پلی وودها نیز از ضایعات و خاک ارۀ موجود در کارخانه و کارگاه‌های چوب‌بری تأمین می‌شود. با توجه به مواد به‌کاررفته در ساختار پلی وودها، این مواد از ماهیت و ویژگی‌های بسیار خوبی برخورددار هستند. به همین دلیل از آن‌ها برای انجام کارهای زیادی استفاده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا