پیشنهاد ویژه همتی برای تقویت بازار سرمایه

به گزارش گروه اطلاع رسانی خبرگزاری برن ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پیام اینستاگرامی خود نوشت: علاقه مردم به بورس موضوع مهمی است و فعالیت سرمایه گذاران کوچک و بزرگ از بازار سرمایه حمایت می کند. بنابراین ، توجه به خروج طیف وسیعی از سرمایه گذاران جدید ، تعامل حرفه ای ، آموزش سرمایه گذاری و شفافیت موسسات تجاری و بازرگانان با این گروه از سرمایه گذاران منجر به حفظ منافع و تداوم حضور و فعالیت طولانی مدت آنها در بازار خواهد شد.

همتی ادامه داد: “رویکرد سهامداران عمده ، از جمله سازمان های دولتی ، سازمان های غیردولتی دولتی ، شرکت های بزرگ خصوصی و حتی شرکت های تابعه از بانک ها که در ماه های اخیر از افزایش قیمت سهام بهره مند شده اند ، مطابق با قانون به عنوان یک بازار ساز عمل می کنند.” و برای اطمینان از سرمایه گذاران خرد در بازار که دارای نقدینگی است و از نوسانات در امان است ، گام بردارید.

وی افزود: بانک مرکزی در حال بررسی و حمایت از توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم خود در سیستم تأمین مالی به منظور اصلاح ساختار اقتصاد و ثبات مالی است. در این راستا رفتار کنید.

همتی پیشنهاد داد: بازاریابی برای حفظ نقدینگی لازم در بورس اوراق بهادار بلافاصله با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق های سرمایه گذاری و سایر بازیگران اصلی در بازار سرمایه انجام شود.

72136

دکمه بازگشت به بالا