پیش بینی کشت ۵٠٠٠ هکتار «کاملینا» در لرستان

خبر روزانه/ لورستون رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش بینی کشت 5 هزار هکتاری “کاملینا” در استان خبر داد.

سید عماد شاهروحی چهارم آذرماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه کشت سورگوم یک محصول استراتژیک محسوب می شود و باید برای توسعه آن تلاش کرد، گفت: کشت سورگوم در استان یکی از سیاست ها و برنامه های سازمان است. سازمان جهاد کشاورزی که برای اجرای این برنامه و همچنین خودکفایی در تولید روغن خوراکی باید مشارکت و تلاش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود 75 درصد از اراضی استان باتلاق است، در سال زراعی گذشته حدود 572 هکتار از آن برای کشت دانه روغنی کلزا در نظر گرفته شد و 400 تن از آن سطح برداشت شد.

شاهروحی تصریح کرد: یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان خودکفایی در تولید روغن خوراکی است که پیش بینی می شود برای توسعه تناوب زراعی به 5 هزار هکتار برسد.

این مسئول گفت: با توجه به خشکسالی شدید در استان، در کشت سورگوم در نقاط مختلف برای ایجاد تناوب زراعی و تنوع محصولات در فصول بارندگی امسال نتایج خوبی به دست آورده ایم که با تلاش همه همکاران حدود 3500 نفر هکتار از اراضی استان تاکنون کشت شده است، ما این محصول را داشتیم و پیش بینی می شود تا 5 هزار هکتار هم کشت شود که می تواند تحول بزرگی در کشاورزی استان باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا