چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران‌ساخت

توسعه فناوری دیجیتال در کشور امکان چاپ مستقیم روی مواد غذایی با استفاده از جوهرهای خوراکی را فراهم کرده است.

به گزارش خبر روزانه، به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از کاغذ روغنی که در حال حاضر مرسوم است را از بین می برد و واردات آن را کاهش می دهد. از ویژگی های این محصول می توان به کارتریج قابل شارژ و سر قابل شستشو اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود که سطح عملکرد نهایی در این چاپگرها با کیفیت تصویر برابر باشد.

مهمترین فاکتور از نظر کیفیت فاصله چاپ است که نباید خیلی زیاد یا کم باشد. زیرا خطای یک میلی متری منجر به شکست در فرآیند چاپ می شود. دقت بالای این محصول ساخت ایران باعث شده تا محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد که گویی روی کاغذ و شیشه فرآوری شده است.

این چاپگر بدون در نظر گرفتن ارتفاع و شکل هندسی محصولات مختلف مانند کیک، خامه، فوندانت، ماکارونی، کلوچه، نان، شکلات، نوقا، آب نبات و خمیر شکر را مستقیماً روی سطح محصولات مختلف چاپ می کند.

چاپگر مواد غذایی مشابه داخلی ندارد و از نظر فنی قابل رقابت با آنالوگ های خارجی است. البته قیمت نمونه خارجی مشابه این محصول 5000 دلار است که حدود یک سوم محصول ایرانی بوده و خدمات پس از فروش دارد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، این دستگاه که تنها 67 کیلوگرم وزن دارد، قابلیت اتصال به شبکه داخلی و شبکه وای فای را دارد و با پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایل، از طریق منوی فارسی به راحتی می توان از آن استفاده کرد. در حال حاضر این محصول علاوه بر پوشش بازار داخلی به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

طرح چاپگر مواد غذایی با وصول اعتبارات مصوب معاونت نوآوری فناوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح های فناوری در حوزه چاپ حمایت شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا