چهارخطه شدن ۷۰ درصد محور اهواز – شیراز/ آخرین وضعیت چهارخطه اهواز-اصفهان

خبر روزانه/ خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: حدود 70 درصد مسیر اهواز به شیراز چهار خطه بود و بقیه موارد بسیار خوب انجام می شود.

خیرولا خادمی در حاشیه بازدید از کارگاه های راهسازی خوزستان که امروز 2 تیرماه انجام شد، گفت: پروژه های تقاطع غیرهمسطح در کنارگذرهای شمال شرق اهواز باقی مانده است و امروز از این پروژه ها بازدید کردیم. تقاطع با جاده عنافچه یکی از تقاطع های مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبر روزانه، وی افزود: برای اجرای این پروژه ها به دلیل تقاطع با خطوط لوله نفت و آب تصمیم گیری شد، بنابراین می توانیم با هماهنگی بر اجرای این پروژه ها نظارت داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه کمربندی غربی اهواز باید به صورت کمربندی در اطراف اهواز اجرا شود و این بسیار مهم است. کنارگذر شمال شرقی اهواز نیز ساخته شد که فقط تقاطع های آن باقی مانده بود تا اجرا شود.

هادمی ادامه داد: برای غرب اهواز که حدود 15 کیلومتر ترافیک سنگین از داخل شهر می گذرد، تکمیل و ساخت کمربندی غربی و از تقاطع جاده شمال شرق به غرب – احداث غربی ضروری است. کنارگذر اهواز.

وی افزود: بخش شمالی این پروژه به طول 12 کیلومتر و بخش جنوبی – 12 کیلومتر که عملاً جاده حمیدیه را به جاده هرمشهر متصل می‌کند، در دست ساخت است و پیشرفت فیزیکی آن حدود 50 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل کمربندی غرب اهواز، دیگر تمامی حمل و نقل های برون شهری که از اهواز عبور می کنند وارد شهر نمی شوند و تلاقی بین حمل و نقل درون شهری و برون شهری وجود نخواهد داشت.

خادمی گفت: این برنامه شامل پروژه چهار خطه اهواز-اصفهان است که در خوزستان تکمیل شد، قسمت اصلی این چهار بانده تا شهر ایذه. حدود 18 کیلومتر از این جاده باقی مانده است که با سرعت بسیار خوبی می رود تا مسیر اهواز به ایسه را در چهار خطه طی کند.

وی ادامه داد: بقیه این مسیر از ایسه به لردین حدود 2 هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است تا بتوانیم این مسیر را اجرا کنیم. بخشی از این پروژه به صورت مشترک با قرارگاه خاتم و بخشی نیز توسط پیمانکاران بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

خادمی درباره پروژه چهار خطه اهواز – شیراز گفت: این پروژه با روند خوبی در مسیر رامهرمز به بهبهان در حال انجام است. مسیر بهبهان به حیرآباد که در انتهای خوزستان است نیز به خوبی انجام می شود. در حوزه استان های کهگیلویه و بایر احمد و استان فارس کار چهارضلعی ها خوب پیش می رود.

وی افزود: حدود 70 درصد مسیر اهواز به شیراز چهار خطه بود و بقیه کارها با روند بسیار خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا