برترینهای کسب و کارعمومی

چگونه تلویزیون را روشن کنیم

هدفون‌های بی‌سیم و دستگاه‌های تلفن همراه، به دلیل قابل حمل­بودن و راحتی و همچنین نداشتن کابل و سیم که اغلب می‌تواند آزاردهنده باشد، بسیار کاربرپسند هستند. اگر می­خواهید این دستگاه­های خود را به تلویزیون متصل کنید، برای روشن كردن بلوتوث تلويزيون، فقط باید مطمئن شوید که TV شما، واقعاً دارای قابلیت بلوتوث است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید.

مراحل روشن كردن بلوتوث تلويزيون

برای افزودن بلوتوث به تلویزیون، بررسی کنید که آیا TV شما پشتیبانی بلوتوث دارد یا خیر. به خروجی­های صوتی تلویزیون نگاه کنید. یک فرستنده بلوتوث را به درگاه خروجی صدا در دستگاه وصل کرده و پس از اطمینان از متصل­بودن فرستنده بلوتوث، فرستنده و گیرنده را در حالت اتصال قرار دهید.

مراحل افزودن اتصال بلوتوث به تلویزیون شما ساده است. با فرض اینکه TV شما از قبل گزینه بلوتوث ندارد، مهم­ترین وسیله­ای که برای نیاز دارید یک فرستنده بلوتوث می­باشد که می‌توانید آن را به آسانی از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

از کجا بفهمیم تلویزیون بلوتوث دارد؟

اما چگونه بررسی کنیم که آیا تلویزیون بلوتوث دارد یا خیر؟ برای این منظور، ابتدا لازم است تا ببینید آیا دستگاه، دارای یک کنترل از راه دور هوشمند است یا خیر، زیرا اگر چنین بود TV از بلوتوث پشتیبانی می­کند. اگر کنترل از راه دور هوشمند ندارد یا مطمئن نیستید که وجود دارد، همچنان می­توانید با رفتن به منوی تنظیمات TV بررسی کنید.

پس از روشن كردن بلوتوث تلويزيون، در تنظیمات، بایستی «صدا» و سپس «خروجی صدا» را انتخاب نمایید. اگر گزینه «فهرست بلندگوهای بلوتوث» را ببینید، متوجه خواهید شد که تلویزیون شما با بلوتوث سازگار است. اگر در دسترسی به منوی تنظیمات مشکل دارید، می­توانید کتابچه راهنمای کاربر TV را بررسی کنید.

نحوه روشن کردن بلوتوث تلویزیون ال جی

همانطور که گفته شد، افزودن قابلیت بلوتوث به تلویزیون، نسبتاً ساده است. این دستورالعمل­ها برای خروجی صدا از تلویزیون از طریق بلوتوث به بلندگو، هدفون و غیره سازگار با بلوتوث است. برای آشنایی با ابتدا با گذراندن مراحلی که در قسمتی قبلی نام بردیم، مطمئن شوید که تلویزیون ال جی شما از قابلیت اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر این قابلیت برای تلویزیون شما وجود نداشت، مراحل زیر را طی کنید.

یک فرستنده بلوتوث را به پورت خروجی صدا وصل نمایید. فرستنده بلوتوث، دستگاه کوچکی است که تقریباً برای هر تلویزیونی تا زمانی که دارای درگاه خروجی صدا باشد، قابلیت بلوتوث ایجاد می­کند. نوع پورت، نوع فرستنده مورد نیاز شما را تعیین می­کند، اما در هر صورت اتصال فرستنده و روشن كردن بلوتوث تلويزيون آسان است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرستنده را به پورت مربوطه وصل کنید. مطمئن شوید که فرستنده بلوتوث برق دارد. مگر اینکه فرستنده بلوتوث با باتری کار کند، باید آن را به منبع برق متصل نمایید. اکثر فرستنده‌های بلوتوث، از یک چراغ نشانگر کوچک استفاده می‌کنند که به شما می‌گوید بعد از اتصال، روشن است یا خیر.

اگر فرستنده با باتری کار می­کند، چراغ نشانگر نیز باید به شما هشدار دهد که باتری در حال اتمام است. در این مرحله، فرستنده بلوتوث را در حالت اتصال قرار دهید. هر نوع فرستنده بلوتوث، مراحل مختلفی برای حالت متصل­شدن دارد.

بنابراین، توصیه می­شود برای روشن كردن بلوتوث تلويزيون، دستورالعمل‌های ارائه شده را به دقت بخوانید. صرف­نظر از نوع فرستنده، فعال ­کردن همه آن‌ها آسان است، زیرا در اکثر مدل­ها باید دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا چراغ نشانگر آبی و قرمز چشمک بزند.

تلویزیون روشن نمیشه نی نی سایت | چرا تلویزیون روشن نمیشه | چگونه تلویزیون را بدون کنترل روشن کنیم

پورت های خروجی صدا را در TV بررسی کنید.

آن‌ها معمولاً دارای کد رنگی قرمز و سفید هستند، به این ترتیب می­توان کابل­ها را به درستی تنظیم کرد؛ بدون اینکه در طول فرآیند هیچ اشتباهی انجام شود. اگر برچسب “خروجی” را مشاهده کردید، بدان معنی است که این سیستم، برای ارسال صدا به دستگاه دیگری طراحی شده است.

اتصال صوتی نوری

اتصال صوتی نوری، که به عنوان اتصالات TOSLINK شناخته می­شود، یک روش بسیار محبوب برای ارسال صدای با کیفیت بالا از یک دستگاه به دستگاه دیگر است. اگر تلویزیون شما دارای پورت اتصال صوتی نوری است، برای روشن كردن بلوتوث تلويزيون، یک پورت را در پشت یا کنار دستگاه خود، به همراه برچسب “اپتیکال” می­بینید.

علت کارنکردن بلوتوث در تلویزیون

تعمیر دستگاه‌های بلوتوثی که پس از تشخیص مشکل، وصل نمی‌شوند، آسان است. اگر دستگاه‌های بلوتوث شما وصل نمی‌شوند، احتمالاً بدان دلیل است که دستگاه‌ها خارج از محدوده هستند یا در حالت اتصال نمی­باشند. اگر دائماً مشکل اتصال بلوتوث دارید، سعی کنید دستگاه‌های خود را بازبینی کنید. در صورتی که برای روشن كردن بلوتوث تلويزيون، اقدام کردید و کار نکرد، باید مطمئن شوید که اتصالات بلوتوث، روشن هستند و دستگاه شما آماده اتصال است.

به طور کلی، دستگاه­های بلوتوث برای اتصال خوب، باید حداقل 20 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند. اگر مشکل اتصال دارید، سعی کنید دستگاه­ها را به هم نزدیک کنید. ضمن آنکه بایستی دستگاه‌ها از قبل همگام‌سازی نشده باشند.

معمولاً وقتی نمی‌توانید از طریق بلوتوث به یک دستگاه متصل شوید، بدان دلیل است که تلفن شما، قبلاً به دستگاه دیگری متصل است. از آنجایی که اکثر دستگاه‌های بلوتوث می‌توانند در یک زمان، فقط به یک دستگاه دیگر متصل شوند، قبل از اینکه برای روشن كردن بلوتوث تلويزيون، اقدام کرده و بتوانید به آن متصل شوید، باید هر اتصالی را قطع کنید.

اگر هیچ یک از این رویکردها جواب نداد، وقت آن رسیده است که اتصال بلوتوث را قطع کرده و سپس دوباره متصل نمایید.

تعمیر تلویزیون در منزل

اگر هنوز موفق به اتصال بلوتوث در TV نشده­اید، می­توانید برای تعمیر دستگاه خود، با کاردون در تماس بوده و درخواست تعمیر تلویزیون در اصفهان را نمایید. کاردون، تکنسین مجربی را برای انجام این کار اعزام خواهند نمود.

مشکلات رایج در استفاده از فرستنده بلوتوث از تلویزیون

مطمئناً استفاده از فرستنده بلوتوث مزایایی دارد، از جمله این که برای سیستم سرگرمی خود به کابل یا سیم بیشتری نیاز نخواهید داشت. این کار به سادگی اتصال فرستنده به خروجی­ها و منبع تغذیه است و معمولاً مقرون به صرفه­تر از خرید یک سیستم بی­سیم است.

با این اوصاف، استفاده از فرستنده و روشن كردن بلوتوث تلويزيون نیز می­تواند با مشکلاتی همراه باشد. ممکن است بتوانید برخی از مسائل را نادیده بگیرید؛ در حالی که برخی دیگر باعث می­شود بخواهید آن را به طوراگر ریموت تلویزیون خود را گم کرده‌اید یا باتری آن تمام شده است، به هیچ وجه نگران نباشید؛ زیرا خوشبختانه می‌توان از گوشی‌های هوشمند امروزی به عنوان کنترلر بسیاری از دستگاه‌های دیگر مثل تلویزیون‌ها استفاده کرد. همچنین با این کار دیگر نیازی به چندین ریموت وجود نخواهد داشت و تنها یک گوشی کافی خواهد بود. در ادامه با آموزش نحوه کنترل تلویزیون با گوشی همراه دیجیاتو باشید.

کنترل تلویزیون با گوشی چگونه است؟

دو روش اصلی برای کنترل تلویزیون با گوشی وجود دارد. در روش اول که آسان‌تر و کم دردسرتر است، می‌توان از فرستنده امواج مادون قرمز موبایل برای کنترل دستگاه‌های مختلف مثل پخش خانگی یا تلویزیون بهره گرفت. با این حال اغلب تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چنین فرستنده‌ای را روی محصولات خود قرار نمی‌دهند و تنها شرکت‌های معدودی مثل شیائومی چنین کاری می‌کنند.

با این حال اگر گوشی یا تبلت شما مجهز به فرستنده مادون قرمز نباشد، باز هم می‌توانید با اتصال همزمان تلویزیون و موبایل به یک شبکه بی‌سیم و استفاده از اپلیکیشن مناسب، اقدام به کنترل تلویزیون با گوشی کنید. در پایین آموزش‌های مرتبط با هر دو شیوه ذکر شده است.

۱. استفاده از گوشی‌های شیائومی به عنوان کنترلر تلویزیون

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، بسیاری از گوشی‌های هوشمند ساخت شیائومی با فرستنده مادون قرمز وارد بازار شده‌اند که امکان کنترل دستگاه‌های مختلفی را فراهم می‌سازد. مزیت این روش، پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتر مثل محصولات قدیمی غیر هوشمند است که طیف وسیعی از لوازم خانگی و ابزارهای دیجیتال مثل تلویزیون، کولر، پخش و… را شامل می‌شود.

پیش از شروع کار، بهتر است با مراجعه به برگه مشخصات گوشی یا تبلت خود، از وجود فرستنده مادون قرمز در آن اطمینان کسب کنید. اگر دستگاه شما دارای چنین قابلیتی نیست، به سراغ روش‌های بعدی که در پایین به آن‌ها اشاره شده است‌، بروید. همچنین برای انجام این کار، نیاز به نصب اپلیکیشن Mi Remote Controller خواهید داشت؛ البته برنامه گفته شده در بعضی از محصولات شیائومی به شکل پیش‌فرض نصب شده است. در صورت نیاز می‌توانید از طریق باکس دانلود در انتهای این بخش، اقدام به دریافت و نصب اپ نمایید.

  • بعد از نصب برنامه Mi Remote controller، آن را اجرا کنید.
  • در صفحه اصلی اپلیکیشن روی گزینه Add remote در پایین صفحه بزنید.
  • از میان موارد نمایش داده شده، دسته‌بندی و دستگاه مورد نظر را مشخص کنید. اگر تلویزیون شیائومی یا اندروید باکس این شرکت را دارید، گزینه Mi TV / Mi Box را انتخاب نمایید؛ در غیر این صورت به سراغ گزینه TV بروید.
  • پس از ورود به بخش TV می‌توانید لیست طولانی از شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون را مشاهده کنید. تنها کافی است سازنده تلویزیون خود را از داخل لیست پیدا کرده و سپس مدل دستگاه را انتخاب کنید. البته در اغلب موارد نیازی به انتخاب مدل نیست و تنها مشخص نمودن سازنده تلویزیون کفایت می‌کند.
  • اکنون نوبت آن رسیده است که گوشی خود را به سمت تلویزیون بگیرید و با لمس کلید پاور روی نمایشگر گوشی، از عملکرد صحیح برنامه اطمینان کسب کنید. حدود ۱۴ کلید مختلف در این قسمت در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن‌ها برای تست عملکرد بهره بگیرید.

۲. کنترل تلویزیون‌های اندرویدی با برنامه Google TV

  • برای شروع، وارد برنامه Google TV روی موبایل یا تبلت اندرویدی خود شوید.
  • روی گزینه TV Remote در گوشه پایینی سمت راست صفحه بزنید.
  • حالا در بالای صفحه گزینه Scanning for devices را انتخاب کنید.
  • در صورتی که تلویزیون و موبایل یا تبلت شما به یک شبکه بی‌سیم مشترک متصل شده باشند، نام تلویزیون در داخل برنامه گوگل TV ظاهر خواهد شد. برای ادامه نام تلویزیون را انتخاب نمایید.
  • جهت اتصال موبایل یا تبلت، یک کد تایید روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. این کد ۶ رقمی را در داخل اپلیکیشن گوگل TV وارد کرده و سپس روی Pair بزنید.
  • پس از دریافت و نصب برنامه SmartThings روی موبایل یا تبلت خود، آن را اجرا کنید.
  • در داخل اپ به قسمت Devices مراجعه کنید و سپس گزینه Add device در وسط صفحه را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید روی آیکن «+» در گوشه بالایی صفحه نیز بزنید.
  • از میان موارد نمایش داده شده در صفحه Add device، گزینه Scan nearby را انتخاب کنید تا امکان یافتن تلویزیون توسط موبایل یا تبلت را فراهم سازید.
  • بعد از پیدا کردن تلویزیون توسط موبایل، می‌توانید نام آن را در پایین عنوان Available devices مشاهده کنید. روی نام تلویزیون بزنید تا انتخاب شود.
  • برای اتصال موبایل یا تبلت به تلویزیون، باید کد تایید نمایش داده شده روی صفحه تلویزیون را در داخل برنامه SmartThings وارد کنید و سپس کلید Done را بزنید.
  • بعد از اتصال موفق تلویزیون، می‌توانید نام آن را در قسمت Devices مشاهده کنید. با انتخاب نام تلویزیون، صفحه مربوط به آن باز خواهد شد که گزینه Remote در آن به چشم می‌خورد. با لمس این گزینه می‌توانید به کنترلر تلویزیون دسترسی داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا