چگونه متوجه شویم علت شارژ خالی کردن باتری موبایلمان باتری آن می باشد؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]تخلیه سریع شارژ موبایل بدون آن که از ان استفاده کرده باشید یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است هریک از کاربران گوشی های هوشمند با آن روبرو شوند.

و این سوال برای این دسته از کاربران پیش می آید که دلیل خالی شدن یک باره شارژ باتری چیست؟

این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد گاهی ممکن است مشکل از برنامه ای در حال اجرای مداوم باشد بدون ان که کاربر از ان اطلاع داشته باشد، و یا ممکن است دلیل این مشکلات به خرابی یکی از قطعات سخت افزاری گوشی ارتباط داشته باشد و یا در مواردی خراب شدن باتری و پایان عمر مفید آن دلیلی بر این امر می باشد.

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که آیا دلیل خالی شدن سریع شارژ گوشی موبایل باتری است یا خیر؟ برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه با ما همراه باشید

عواملی که موجب تخلیه شارژ باتری گوشی می شوند

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی ممکن است در خالی شدن باتری گوشی نقش داشته باشند که این عوامل می تواند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد.

یکی از مهم ترین عوامل این امر خراب شدن باتری و ایجاد مشکلاتی در بورد اصلی گوشی است که موجب می شود شارژ تلفن همراه به یکباره تخلیه شود که معمولا با تعویض باتری می توان این مشکل را برطرف کند.

علاوه بر این برخی اختلالات نرم افزاری نیز وجود دارند که برروی باتری گوشی تاثیر منفی گذاشته و موجب خالی شدن یکباره آن می شوند به عنوان مثال برخی از برنامه های کاربری نصب شده بر روی گوشی بدون این که کاربر متوجه شود موجب تخلیه شارژ باتری می شوند. در این مورد نیز اگر چه مشکل مربوط به برنامه های نصب شده بر روی گوشی است اما موجب درگیر شدن باتری شده و می توان تا حد زیادی خالی شدن شارژ را به آن ارتباط داد.

باتری، اصلی ترین دلیل تخلیه شارژ گوشی بدون استفاده

همانطور که می دانید باتری به عنوان منبع تغذیه گوشی های هوشمند به شمار می آید که در صورتی که دچار خرابی شود دیگر نمی توان از گوشی موبایل استفاده کرد، باتری های موبایل طول عمر بسیار محدود و کوتاهی دارند و به مرور زمان میزان و ظرفیت شارژدهی آن ها نیز کاهش  پیدا می کند از این رو ممکن است بعد ازمدتی زمانی نیاز باشد که باتری جدید را جایگزین باتری فعلی کنید بنابراین یکی از دلایل تخلیه شارژ گوشی بدون استفاده ممکن است اتمام عمر مفید باتری باشد.

البته علاوه بر مورد فوق برخی عوامل دیگر از قبیل استفاده نادرست از گوشی- استفاده از گوشی در زمانی که به شارژر متصل است و عواملی دیگر مانند این ها می تواند در خراب شدن باتری تاثیر گذار باشد که این امر نیز منجر به تخلیه سریع شارژ گوشی بدون استفاده از آن می شود که در چنین مورادی که دلیل ان عدم مراقبت صحیح از باتری موبایل است می توان خالی شدن سریع شارژ را خرابی باتری دانست.

خراب شدن برخی از اجزای سخت افزاری گوشی در عملکرد باتری تاثیر گذاشته و موجب تخلیه سریع شارژ آن می شود

بورد اصلی گوشی انرژی مورد نیاز را از باتری دریافت کرده و مابین سایر اجزای داخلی از قبیل سی پی یو- دوربین و… تقسیم می کند، زمانی که این بورد به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی شود منجر به ایجاد مشکلات و خرابی های بیشتری از قبیل داغ شدن گوشی- سوختن خازن ها- سوختن آی سی شارژ و مواردی مانند این ها شود که تمامی این موراد بر عملکرد باتری تاثیر گذاشته و موجب سرعت در خالی شدن شارژ باتری می شود.

که در چنین مواردی بایستی سریعا به نمایندگی مجاز برند گوشی همراهتان مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید.یکی از باتری های گوشی که مشکلات سخت افزاری باعث تخلیه باتری موبایل میشود گوشی نوت 4 سامسونگ میباشد که میتوانید باتری نوت 4 از فروشگاه فونی شاپ اقدام به خرید کنید.

افزایش مصرف باتری موجب خالی شدن سریع شارژ می شود

یکی دیگر از دلایلی که می تواند موجب تخلیه سریع شارژ باتری شود افزایش مصرف باتری گوشی در روشن ماندن بی دلیل برخی سیستم های ارتباطی است که برای این منظور می توان روشن ماندن وای فای- بلوتوث و جی پی اس را مثال زد.

لازم است که بدانید این موارد از اصلی ترین مصرف کننده های باتری به شمار می آیند که حتی زمانی که از گوشی نیز استفاده نمی کنید این سیستم های ارتباطی به جستجو پرداخته و انرژی ذخیره شده در باتری را بدون دلیل مصرف می کنند لذا زمان هایی که از گوشی خود استفاده نمی کنید و به این سیستم های ارتباطی نیاز ندارید بهتر است اتصال آن ها را قطع کنید تا مانع از خالی شدن انرژی گوشی موبایلتان شوید.

برای تهیه انواع باتری های سامسونگ و موبایل از لینک های زیر اقدام نمایید:

https://fonishop.com/product-category/battery/

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-samsung/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا