چی بپوشم برای مهمانی

شما یک پیام دریافت کردیده اید قرار است با چند تن از افراد خانواده تان در یک دورهمی عصرانه جمع شوید و چند ساعتی را دور هم حرف بزنید، شادی کنید و خلاصه اینکه روز خوبی داشته باشید بعد از اینکه می پرسید محل برگزاری این دورهمی خانوادگی کجاست؟ قطعا به این فکر می کنید که حالا چی بپوشم. در این مقاله از قرار است به این موضوع مهم بپردازیم که در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی چه بپوشیم؟ و چه نکات مهمی را در پوشیدن و انتخاب لباس رعایت کنیم تا با پوشیدن لباس مناسب شادی و لذت ما از این دورهمی خانوادگی دو چندان شود.

نکات مهمی که در انتخاب لباس مناسب مهمانی خانوادگی باید به آن توجه کرد

فصلی که در آن هستید:

فصلی که در آن هستید در انتخاب جنس و رنگ لباس شما در مهمانی بسیار تاثیر گذار است، اگر در فصول گرم سال هستید از لباس هایی با الیاف طبیعی و رنگها و طرح های متنوع فصول گرم آزادانه و مطابق سلیقه خود می توانید استفاده کنید و اگر این دورهمی خانوادگی در  یکی از فصل های سرد سال قرار است برگزار شود شما می توانید یک بافت نازک با طرح ها و رنگهای دلخواه خود انتخاب کنید و آن را با  یک شلوار جین بپوشید نیازی نیست که چون هوا سرد است حتما از رنگهای تیره استفاده کنید، زیرا شما در محیط امن و شاد خانواده خود می توانید آزادانه از هر طرح و رنگی که دوست دارید استفاده کنید و چه بهتر که از رنگ های شادتر استفاده کنید.

تیپ مهمانی شیک | لباس مناسب برای مهمانی رسمی | لباس مناسب مهمانی مختلط مردانه

محیطی که قرار است این مهمانی یا دورهمی در آنجا برگزار شود:

اگر قرار باشد دورهمی شما با اعضای خانواده تان در خانه باشد قطعا لباسی که قرار است بپوشید با لباسی که در کافه، رستوران، باغ یا محیط های باز دیگر متفاوت خواهد بود. در دورهمی هایی که در منزل شکل می گیرند شما می توانید لباس های راحت تری را انتخاب کنید.

لباس های کوتاه، و دامن، لباس هایی با آستین کوتاه و یقه های کمی شل و باز مناسب محیط خانه است اما اگر قرار باشد این دورهمی، یک دورهمی عصرانه در یک کافه باشد بهتر است از لباس های ساده تر با استایل غیر رسمی استفاده کنید. برای این دورهمی حتی میتوانید به فکر یک شومیز و دامن شیک باشید. برای تهیه شومیز و خرید دامن زنانه می توانید به انواع فروشگاه های لباس فروشی مراجعه کنید یا از آنلاین شاپ ها لباس مدنظر خود را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که اگر قرار است با خانواده  خود در  یک کافه یا رستوران دورهمی بگیرید قسمت بالاتنه شما پشت میزی که می نشینید بیشترین دید را دارد پس بهتر است لباس بالاتنه شما از جذابیت کافی برخوردار باشد و یا از اکسسوری مناسب با لباس و محیطی که در آن هستید استفاده کنید تا جذابیت بصری کافی داشته باشید.

افرادی که قرار است ملاقات کنید:

قطعا انتخاب لباس زمانی که قرار است در مهمانی خانوادگی تنها افراد همسن و سال هم دور هم جمع شوند متفاوت است با زمانی که بزرگترهای فامیل هم در این مهمانی حضور دارند و یا زمانی که دورهمی زنانه دارید با دورهمی که کل اعضای خانواده حضور دارند شرایط را برای انتخاب متفاوت می سازد.
زمانی که همه افرادی که در دورهمی جوان و خانم هستند مطابق سلیقه خود می توانید از استایل اسپرت مانند تونیک و ، و شلوار جین و یا استایل راحت مانند تاپ و شلوار و یا حتی پیراهن های گلدار دخترانه استفاده کنید. و اگر قرار است افراد دیگری هم به شما ملحق شوند که حضور آنها کمی مهمانی را رسمی تر  می کند بهتر است از استایل نیمه رسمی استفاده کنید مانند کت و شلوار های غیر رسمی که یک تاپ زیبا هم در زیر آن پوشیده اید و یا و شلوار های ساده تر که البته برش ها و دوخت های تزیینی دارند که زیباییی خاصی به استایل شما می دهند.

لباستان به اندازه کافی راحت باشد:

مهمانی های خانوادگی یک تفاوت عمده با مهمانی های رسمی دارد و آن این است که معمولا ساعت بیشتری نسبت به یک مهمانی رسمی قرار است دور هم باشید بخصوص اگر دورهمی در محیط خانه باشد و به نسبت یک مهمانی رسمی شما فعالیت بیشتری خواهید داشت.

شما در یک دورهمی خانوادگی ممکن است غذایی بخورید، یک نوشیدنی نوش جان کنید، یک بازی خانوادگی راه بیندازید، خسته شوید و کمی بخواهید همانجا پایی دراز کنید ، بنابراین لباسی که انتخاب می کنید باید به اندازه ای راحت باشد که شما همه این فعالیت های احتمالی را به راحتی بتوانید انجام دهید بدون آن که احساس معذب بودن، گرما یا سرما کنید.

چه لباس هایی نپوشیم:

در مهمانی های خانوادگی همان اندازه که مهم است چه بپوشیم مهم است که چه لباسی نپوشیم، لباس های خیلی رسمی، تنگ و جذب مناسب دورهمی های خانوادگی نیست با پوشیدن چنین لباس هایی در دورهمی های خانوادگی به زودی احساس معذب بودن می کنید، لباس های بسیار پر زرق و برق و مجلسی هم نپوشید نباید مهمانی های خانوادگی را با مجالس و جشن های خانوادگی اشتباه گرفت لباس های براق و شب مناسب چنین جمع هایی نیست.

لباس های روزمره و خانگی که رنگ و رو رفته شده اند شاید لباس راحتی در منزل شخصی شما به حساب بیاید ولی مناسب مهمانی های خانوادگی نیست زیرا لباس رنگ و رو رفته از شادی و بشاشی چهره شما می کاهد و این چهره بیحال همان تصویری است که تا مهمانی بعد در خاطر عزیزانتان باقی خواهد ماند.

یک تغییر ساده کافی است:

هر خانواده ای بنا به مشغله ی افراد فامیل هر از چند گاهی دور هم جمع می شوند که معمولا سعی می کنند فاصله ی این دورهمی ها خیلی زیاد نباشد. بنابراین شما هر هفته، یا هر ده روز و نهایتا ماهی یکبار ممکن است بخواهید در یک دورهمی خانوادگی حضور پیدا کنید قطعا نمی توان برای هر هفته یک استایل جدید داشت بنابراین گاهی تنها یک تغییر کوچک و یا ترکیب جدید از لباس های قدیمی شما را به آنچه می خواهید می رساند. اگر از شال و روسری استفاده می کنید یاد بگیرید شال و روسری خود را به روش های متنوعی ببندید و گره بزنید، گاهی تنها با یک تغییر کوچک در نوع آرایش خود، استفاده از زیورآلاتی با سنگ های مصنوعی، پوشیدن صندل روفرشی شما برای رفتن به مهمانی خانوادگی آماده می شوید.

ست های مخصوص مهمانی های خانوادگی:

اگر خانواده شما یک خانواده مذهبی است و در مهمانی های خانوادگی مردها هم حضور دارند شما در انتخاب پوشش خود می توانید از مانتو های طرح دار و راحت، شومیز و دامن های بلند، تونیک و شلوار گشاد استفاده کنید. یادتان باشد حتما در نوع بستن شال و روسری خود تغییری ایجاد کنید، گردنبند های بلند، استفاده از گیره روسری های زیبا و ساق دست ها با تورهای تزیینی در مچ، حجاب شما را زیباتر می کند.
و اگر شرایط مهمانی به گونه ای است که آزادی انتخاب بیشتری دارید می توانید از روش های پیشنهادی برای پوشش خود استفاده کنید:

• تونیک و شلوار:

تونیک ها، بلوزهای بلندی هستند که معمولا از روی ران تا نهایتا بالای زانو را می پوشانند تونیک ها را می توان هم با شلوارهای تنگ و راسته و هم شلوارهای بگ در دورهمی های خانوادگی ست کنید هم استایل زیبا و هم راحتی به شما می دهند.

بلوز و شلوار:

اگر لاغر هستید می توانید در مهمانی خانوادگی خود  بلوز و شلوار بپوشید شلوارهای قد 90 و یا شلوار های مام استایل و پیلی دار با یک بلوز مناسب رنگ پوست و شلوار مورد نظر یک استایل راحتی برای شما در دورهمی خانوادگی می سازد.

• دامن و بلوز:

اگر جز خانم هایی هستید که از استفاده می کنید در مهمانی های خانوادگی هم حتما از انواع متنوع دامن در کنار بلوزهای مختلف استفاده کنید زیرا دامن همیشه یک زیبایی زنانه خاص به همراه خود دارد به خصوص اگر با بلوز مناسب ست شود. دامن های کوتاه با استایل راحت تر و دامن های بلند و کلوش هر دو مناسب دورهمی های خانوادگی هستند. برای دختر خانم ها دامن های بند دار همراه و دامن هایی با پلیسه ریز و بلوز برای خانم های بالغ تر انتخاب مناسب تری است.

• تاپ و دامن و یا تاپ و شلوار:

برای دورهمی های کوتاه و زنانه عصرانه می توانید از استایل های راحت تاپ و دامن کوتاه و یا تاپ و شلوار استفاده کنید. و شلوار لی و یا و طرح دار با شلوار های کتان گزینه ی مناسبی برای یک دورهمی زنانه است.

لباس مناسب مهمانی خانوادگی : شومیز

شومیز یک آیتم ما بین است. یعنی نه آنقدر استایل رسمی می‌سازد و نه میبرتتان سمت استایل‌های غیر رسمی. در عین حال که یک فرم نیمه رسمی خانومانه‌تری به شما می‌دهد اما سنتان را هم افزایش نمی‌دهد. پس شومیز را به راحتی انتخاب کنید. خوبی شومیز این است که با آ« می‌توانید هم شلوار پارچه‌ای و هم شلوار جین ست کنید.

لباس مناسب مهمانی خانوادگی : تیشرت

انتخاب دوم شما برای بالاتنه تیشرت است. اگر سنتان کم است و جوان هستید، تیشرت همراه خوبی برایتان می‌تواند باشد. آیتمی بیسیک و کژوال که به راحتی با هر نوع شلواری از لگ تا شلوار جین مثل شومیز ست می‌شود. در عین حال متناسب فضای مهمانی خانوادگی شما است و درس کد آن هم رعایت شده است

تونیک یا سارافون

اگر اولین بار است در جمع یک خانواده شرکت می‌کنید یا هر موقعیتی که احساس می‌کنید کمی خجالت می‌کشید، یک مقدار رسمیت را رعایت کنید. تونیک یا سارافون رسمیت بیشتری نسبت به تیشرت دارند. به خصوص اگر یک شلوار پارچه‌ای یا کشی برای آن انتخاب کنید استایل خوبی به وجود می‌آید.

پیراهن

اگر به پیراهن در لباس مناسب مهمانی خانوادگی علاقه دارید می‌توانید یک پیراهن کوتاه با جوراب شلواری بپوشید. برای لخت نگه داشتن پاهایتان فضا را در نظر بگیرید اما در یک شرایط پای لخت قشنگ است که آن هم وقتی که پیراهن ساحلی پوشیده باشید و یک قسمت کوچکی از ساق پا شما معلوم باشد.

شلوار جین ، پارچه‌ای و لنین

همانطور که اشاره کردیم شلوار جین انتخاب مناسبی برای مهمانی خانوادگی است. راحت و کژوال است و تحرک را برایتان آسان می‌کند. به راحتی هم با هر چیزی ست می‌شود.

انتخاب دیگر شما شلوار پارچه‌ای است. البته این شلوار کمی محدود تر است برای ست کردن اما اگر عادت دارید می‌توانید با یک بلوز آن را ست کنید.شلوار لینن برای لباس مناسب مهمانی خانوادگی که دو سالی می‌شود که مد شده است محدودیت ست دارد اما با انواع شومیز خیلی زیبا می‌شود.

لباس مناسب مهمانی خانوادگی : دامن

اگر عادت به پوشید دامن دارید دریغ نکنید. پیشنهاد ما دامن‌های راسته و کلوش است به خصوص تا زانو که فرم نیمه رسمی دارد و تحرک را آسان می‌کند. دامن نخی و پیل‌دار بلند هم استایل جوانانه‌تری نسبت به دامن‌های دیگر برایتان به وجود ‌می‌آورد.

همچنین اگر سن کمتری دارید از دامن‌های جین هم می‌توانید در استایل و لباس مناسب مهمانی خانوادگی استفاده کنید. کلا پارچه جین کژوال است و در هر قسمت از لباستان که باشد از شلوار تا دامن و پیراهن به شما حس راحتی می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا