کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک واحد تولیدی کاملا ایرانی است

خبر روزانه/ هراسان رضوی رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با افتخار می توان گفت که کارخانه کنسانتره سنگان هاف یک گیاه کاملا ایرانی است.

سید پرویز فتح در مراسم راه اندازی شرکت فولاد شرق کاوه زیر مجموعه بنیاد مستضعفان که چهارشنبه چهارم اسفندماه در مجتمع سنگ آهن سنگان حف برگزار شد، گفت. مورد استفاده قرار گرفت و تمامی کارها به صورت مستقل توسط مهندسان و کارگران ایرانی انجام شد.

وی گفت: دشمن تصور می کرد تحریم ها اقتصاد ما را خراب می کند و صنعت و کارخانه ها غیرفعال می شوند اما مقاومت مردم در اقتصاد مقاومتی شکل گرفت و اکنون پیام کارخانه تغلیظ سنگان این پیام است که ما توانستیم انجام دهید.”

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پروانه بهره برداری شرکت فولاد شرق کاوه در معادن سنگ آهن سنگان 20 ساله است و از استاندار هراسان رضوی و مسئولین محلی شهرستان هاف تقاضا دارم در زمینه صدور مجوز و در فرآیندهای اداری و زیرساختی به ویژه فضای اعتباری بیشتری در نظر بگیرند. تامین آب همکاری بیشتری لازم است.

فتح تاکید کرد: فعالیت های بنیاد مستضعفان بر اساس منطق اقتصادی و همچنین حرکت های فرهنگی و اجتماعی من است. این مجموعه به توسعه زیرساخت های شهر هاف در زمینه زیرساخت های انرژی، راه، اشتغال و رفاه کمک خواهد کرد.

وی گفت: احداث کارخانه کنسانتره حدود 40 هزار میلیارد ریال هزینه داشته و برای 2046 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

رئیس صندوق مستضعفان خاطرنشان کرد: این کارخانه سالانه 2.5 میلیون تن کنسانتره تولید می کند که ساخت آن 30 ماه به طول انجامید.

همچنین فتح در این مراسم دستور ساخت کارخانه پنج میلیون دلاری گندله توسط شرکت فولاد شرق کاره با وام 60 هزار میلیارد ریالی و پیش بینی مدت زمان ساخت 2 سال را صادر کرد.

وی گفت: در صورت مساعدت مسئولان برای احداث کارخانه کنسانتره دیگر با تولید 2.5 میلیون تن برنامه ریزی می شود اما کل سرمایه گذاری صندوق مستضعفان در پاسگاه مرزی هف 140 هزار میلیارد خواهد بود.

فتح خاطرنشان کرد: تولید فولاد کشور 28 میلیون تن است که 2.5 میلیون تن کارخانه متمرکز یک میلیون و 500 هزار تن است که حدود 6 درصد تولید فولاد کشور است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جریان اقتصادی خراسان رضوی با تحقق ظرفیت های فراوان آن رونق خواهد گرفت.

یعقوبعلی نظری از رئیس بنیاد مستضعفان خواست تا چرخه تولید فولاد در منطقه سنگان حف تکمیل شود.

وی خطاب به فتح گفت: در این شرایط اقتصادی نباید انتظار بودجه دولت برای توسعه زیرساخت‌های حفا داشته باشیم و انتظار داریم صندوق مستضعفان در زمینه‌های آب، زیرساخت‌های جاده‌ای، برق، انرژی و استفاده از باد حفا سرمایه‌گذاری کند. منابع تونل تولید انرژی پاک».

نظری به تصادفات مسیر مواصلاتی سنگان – حف در تربت حیدر اشاره کرد و از فتح خواست تا در ساخت محورهای مواصلاتی حف نقش پیشرو داشته باشد.

نماینده مردم حفا و رشتار در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار استفاده از نیروهای بومی حفا در زمان جذب شد.

حجت الاسلام اکبر احمدپور تاکید کرد: مسئولان در هنگام استخدام نباید شاخص جمعیت بومی را تا سطح استان خراسان رضوی گسترش دهند و فقط افراد جویای کار در شهرهای حف و رشت باید بومی محسوب شوند.

وی گفت: اگر بنیاد تحقیق و تفحص برای بهره برداری از توربین های بادی در کریدور بادی حفا سرمایه گذاری کند، هم سود اقتصادی دارد و هم گشایش برای توسعه پایدار و اشتغال حفا.

شهرستان 170 هزار نفری حف در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی و در حدود 45 کیلومتری معدن آهن سنگان قرار دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا