کدام آپ ها از کاربران اپل جاسوسی می کنند؟

پس از به روزرسانی ios14 ، به محض دسترسی به برنامه ها به کلیپ بورد کاربر ، پیام هشدار دهنده ای ارسال می شود و این نشان می دهد که اطلاعات آنها کپی شده است. کلیپ بورد Ios یک حافظه کوتاه مدت برای تلفن های هوشمند است که اطلاعات کپی شده توسط کاربر از جمله متن ، عکس و غیره را ذخیره می کند.

در حقیقت ، کلیپ بورد ابزاری داخلی است که به کاربر اجازه می دهد متن را به طور موقت کپی کرده و سپس آن را در جای دیگری جای گذاری کند. این متن کوتاه ممکن است بخشی از اطلاعات محرمانه شما باشد ، مانند متن خصوصی ، شماره تلفن خاص ، اطلاعات کارت بانکی یا رمزهای عبور ، که بدون شک دسترسی اشخاص ثالث باعث ناراحتی شما خواهد شد و حریم شخصی شما را به خطر می اندازد. از طرف دیگر ، اطلاعات و داده های کلیپ بورد تلفن های اپل و سایر محصولات ارتباطی را می توان همزمان کرد ، که این مسئله را چند برابر می کند ، به همین دلیل این آسیب پذیری مورد توجه محققان قرار گرفته است. البته این نسخه از سیستم عامل تا پایان سال در دسترس عموم نخواهد بود اما توسعه دهندگان برنامه نسخه بتا را دریافت کرده و این آسیب پذیری را کشف کردند.

مطمئناً اپل اعلام کرده است که در به روزرسانی های بعدی ، اشکالات امنیتی و آسیب پذیری های موجود را برطرف می کند تا کاربران بتوانند بدون هیچگونه مشکل امنیتی از نسخه نهایی iOS 14 استفاده کنند.
این اولین مشکل اپل نیست و سال گذشته دستیار صوتی Siri از کاربران شنید که این مسئله باعث شده تا این غول فناوری مشکلاتی ایجاد کند.اگرچه در مورد جاسوسی در دستگاه های اندرویدی صحبت نشده است ، اما برخی محققان بر این باورند که اندروید نیز باید انتظار بروز شوک های بیشتری از این قبیل اخبار را داشته باشد ، زیرا چنین مشکلاتی کم و بیش در سیستم های اندرویدی مشاهده می شود. حالا باید صبر کنید و ببینید کدام یک. این دو سیستم عامل رقیب ثابت می کنند که امنیت بیشتری دارند.


نگرانی از توسعه دهندگان برنامه

اخیراً موضوع حفظ حریم خصوصی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و تاکنون LinkedIn و Reddit تلاشهای خود را برای محافظت از حریم شخصی کاربران چه از نظر اخلاقی و چه از نظر سیاسی شدت بخشیده اند. حتی گوگل و اینستاگرام با استفاده از ابزارهای دقیق مدیریتی ، از کاربران خود محافظت می کردند ، اما کپی کردن اطلاعات در کلیپ بورد iOS رسوایی بزرگی بود و بار دیگر امنیت شرکت کنندگان از مشارکت در این سیستم عامل ها را زیر سوال برد. وقتی برای اولین بار به Tic Tac آمد ، جای تعجب نداد ، زیرا بسیاری معتقدند Tic Tac یک برنامه چینی است و با توجه به سیاست های چین ، خیلی دور نیست ، اما وقتی Reddit و LinkedIn (اپلیکیشن مایکروسافت) از این خواستگاری پیروی کردند. با آشکار شدن این موضوع ، این رواج گسترده تر شد و به تدریج برنامه های کاربردی بیشتر و بیشتر رایج می شوند.

این امر نگرانی بسیاری از توسعه دهندگان را ایجاد کرده است ، بسیاری از آنها نوشتند که حتی اگر سیستم عامل های رایج در سراسر جهان به حفظ حریم خصوصی کاربران نپردازند ، هنوز هم نگرانی وجود دارد زیرا برنامه های فیشینگ اصلاً می توانند. Ios14 بیشتر از این ضعف سوءاستفاده می کند.

هفته گذشته ، یکی از توسعه دهندگان ، مارک نورتون ، در توییتر خود نوشت: “برنامه هایی که از iOS 14 استفاده می کنند طیف گسترده ای دارند: از برنامه های بازی محبوب و شبکه های اجتماعی محبوب گرفته تا برنامه های آژانس های خبری مهم.” وی ادامه داد: برنامه های iOS یا iPadOS دسترسی نامحدودی به کلیپ بورد دارند و بدون اجازه کاربر اطلاعات متنی را ارائه می دهند. از طرف دیگر ، بسیاری از برنامه های فیشینگ وجود دارند که می توانند داده های مربوط به قطع اطلاعات را سرقت کنند.

وی همچنین در پست اینستاگرام خود به اپلیکیشن هایی که اطلاعات را در کلیپ بورد ذخیره می کنند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از بین آنها محبوب ترین برنامه ها از جمله LinkedIn ، Reddit ، Google News ، Call of Duty ، Fruit Ninja و غیره است.
برخی از این برنامه ها با هر کلیک اطلاعات کاربر را کپی می کنند و برخی به محض باز شدن برنامه ، کلیپ بورد را بررسی می کنند. طبق جدیدترین گزارش ، بیش از 50 برنامه از جمله Tic Tac ، PUBG Mobile ، Weibo ، Philips Sonicare ، Viber و New York Times ، همین مشکل را برای کاربران iOS ایجاد کرده اند.؛ موضوعی که حریم خصوصی کاربران را تهدید می کند. همچنین شایعاتی مبنی بر وجود این مشکل از مایکروسافت تیمز ، گوگل کروم و برنامه های تنبل وجود دارد.


تلاش برای بهبود روز

اگرچه این برنامه ها ادعا می کنند که اطلاعات کاربر منتقل نمی شود ، اما گزارش ها حاکی از این است که این سیستم عامل ها می توانند از طریق چنین خطایی به اطلاعات مهم کاربر دسترسی پیدا کنند. حتی اگر این برنامه ها هنوز هم به قوانین خود پایبند باشند و هنوز این کار را نکرده اند ، مهم است که سایر برنامه ها فقط بتوانند این کار را انجام دهند.با این حال ، روش هایی برای محافظت از صفحه ویدیوی iOS شما برای محافظت از اطلاعات کاربر وجود دارد. چندین برنامه مدیریت گذرواژه وجود دارد که کلیپ بورد را به طور خودکار بعد از استفاده مشخص حذف می کند. به عنوان مثال ، برنامه 1Password از ویژگی خاصی برخوردار است که می تواند اطلاعات ذخیره شده در کلیپ بورد را هر 90 ثانیه پاک کند ، و به همین دلیل از جاسوسی برنامه ها برای کاربران iOS جلوگیری می کند. اما در کل ، گروهی از توسعه دهندگان و کاربران از اپل خواسته اند که دسترسی به تابلوهای ویدیویی iOS را محدود کند تا هیچ برنامه ای نتواند از این محدودیت ها استفاده کند. آنها معتقدند حتی اگر اپل بخواهد چنین ویژگی را پیاده سازی کند ، ابتدا باید مجوز را از کاربر بدست آورد.

23302

دکمه بازگشت به بالا