کلید لمسی برای کابینت

نورپردازی یکی از جذاب ترین عناصر زیبا سازی محیط است که علاوه بر زیبایی، در بهبود کاربری محیط نیز تاثیر چشم گیری دارد. سنسور لمسی پشت سطحی از اصلی ترین تجهیزات نورپردازی مدرن است که می تواند نورپردازی کابینت آشپزخانه، اتاق خواب و تخت شما را هوشمند می کند.

با استفاده از سنسور لمسی پشت سطحی می توانید در هر نقطه از آشپزخانه یک کلید برق مخفی داشته باشید و نورپردازی خود را به صورت لمسی خاموش و روشن کنید. این سنسور در دو مدل  12 ولت و 220 ولت عرضه می‌شود. پیشتر با مدل 220 ولت این سنسور با عنوان به طور کامل آشنا شدیم.در این صفحه قصد داریم شما را با کلید لمسی 12 ولت پشت سطحی آشنا کنیم. پس با همراه باشید تا بطور کامل این سنسور لمسی 12 ولت را بررسی کنیم.

کلید لمسی 12 ولت پشت سطحی؛ یک کلید مخفی بی نظیر

کلید لمسی 12 ولت پشت سطحی یک کلید مخفی هوشمند است که برای روشن و خاموش کردن لامپ های زیر کابینتی، لایت باکس پشت کابینت و میز تلوزیون و … به کار برده می شود.
شما می‌توانید این سنسور لمسی را پشت سطوح مختلفی مانند سنگ، شیشه، پلاستیک و دیگر مواد فشرده نصب کنید. این کلید لمسی زیر کابینتی می‌تواند از پشت تمامی سطوح نام برده لمس سطح را تشخیص داده و روشنایی نورپردازی شما را قطع و وصل نماید.
تنها سطحی که عملکرد این کلید لمسی زیر کابینتی را مختل می کند، سطح فلزی است که نمی‌تواند اتصال لمس را برقرار کند.

تشخیص لمس از پشت سطوح مختلف توسط سنسور لمسی پشت سطحی به شما این امکان را می‌دهد تا جریان برق را با لمس سطح مورد نظر خود قطع و وصل کنید. بنابراین بدون اینکه سنسور دیده شود، نورپردازی شما به بهترین شکل ممکن، کنترل می شود.
سنسور کلید مخفی لمسی 220 ولت | کلید لمسی پشت سطحی ۱۲ ولت | کلید لمسی پشت سطحی ۲۲۰ ولت

ویژگی‌های کلید لمسی زیر کابینتی 12 ولت

سنسور لمسی پشت سطحی 12 ولت که کاربران آن را با نام کلید لمسی زیر کابینتی نیز جستجو می کنند، دارای ویژگی های مختلفی است که آن را به گزینه ای مطلوب برای استفاده در پروژه های نورپردازی کابینت تبدیل کرده است. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

  • قابلیت تشخیص از پشت سطح تا ضخامت ۳۰ میلی متر

پیشتر اشاره کردیم که سنسور لمسی زیر کابینتی می‌تواند از پشت سطوح مختلف اتصال لمس شما را برقرار کند. لازم است بدانید قدرت تشخیص این کلید مخفی کابینتی از پشت سطوح غیر فلزی، حداکثر 30 میلی‌متر است. به این معنی که اگر سطح مورد نظر شما بیشتر از 30 میلی‌متر ضخامت داشته باشد، اتصال برقرار نمی‌شود.

البته اگر سطوح نام برده دارای تراکم بسیار بالا باشد، ممکن است عملکرد سنسور ضعیف یا قطع شود. مثلا اگر جنس سطح مورد نظر شما از ام دی اف یا چوب های نسبتا کم تراکم مانند چوب راش باشد، این سنسور به راحتی عمل می کند، اما اگر سطح مورد نظر از چوب های پر تراکم مانند بلوط و گردو باشد، ممکن است سنسور عملکردی ضعیف داشته باشد یا حتی اتصال برقرار نشود.

  • کم مصرف و ایمن در برابر خطر برق گرفتگی

کلید لمسی 12 ولت با جریان کنترلی 5 آمپر و توان کنترلی 60 وات، مناسب 12 ولت است که به دلیل کم مصرف و کم خطر بودن (خطر برق گرفتگی) در نورپردازی کابینت آشپزخانه استفاده می شوند. البته سنسور لمسی پشت سطحی 12 ولت هنگام نصب به یک منبع تغذیه احتیاج دارد که جریان برق 220 ولت شهری را به جریان 12 ولتی مورد نیاز سنسور تبدیل کند. این منبع تغذیه ترانس یا آداپتور نام دارد. شما می توانید با مراجعه به صفحه ، در مورد این منبع تغذیه اطلاعات کامل کسب نمایید.

اگر می خواهید از سنسور لمسی زیر سطحی برای کنترل نورپردازی سقف و روشن و خاموش کردن روشنایی لوستر، لامپ های 220 و … استفاده کنید، لازم  است سنسور زیر سطحی 220 ولت را تهیه کنید. این سنسور به صورت مستقیم به برق شهری متصل می شود و نیازی به آداپتور ندارد. معمولا از سنسور لمسی 220 ولت، به جهت وجود خطر برق گرفتگی، در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه یا سرویس بهداشتی استفاده نمی شود.

  • تولید شده در دو مدل ساده و دیمری

سنسور لمسی 12 ولتی در دو مدل ساده و دیمری عرضه شده است. سنسور لمسی دیمری سنسوری است که قابلیت تنظیم شدت نور دارد و به شما این امکان را می دهد تا نور ال ای دی های تحت کنترل سنسور را در 5 سطح نوری تنظیم کنید؛ به این صورت که هنگامی که کلید لمسی پشت سطحی در وضعیت خاموش قرار دارد، می‌توانید دست را بر روی سطح مورد نظر گذاشته و نگه دارید. در این حالت، شدت نور چراغ متصل به سنسور، شروع به تغییر می‌کند. هرگاه شدت نور مورد نظرتان به سطح دلخواه رسید، دست خود را از روی سطح بردارید. لازم به ذکر است که لامپ شما با هر شدت نوری که خاموش شود، در همان حالت روشن می‌شود.

ابعاد کلید لمسی 12 ولت

سنسور لمسی 12 ولت، 50 میلی‌متر طول، 50 میلی‌متر عرض و 15 میلی‌متر ضخامت دارد. همین ابعاد کوچک باعث شده تا سنسور پس از نصب، دیده نشود. طول سیم ورودی سنسور به همراه مادگی آداپتوری 2 متر و طول سیم خروجی سنسور نیز 2 متر است.
همانطور که در تصویر مقابل نیز مشاهده می کنید، برای نصب این سنسور لمسی تنها کافیست سنسور را زیر سطح مورد نظر بچسبانید. سپس سیم ورودی را آداپتور و سیم خروجی را ال ای دی متصل کنید. به همین سادگی سنسور متصل به نورپردازی شما آماده استفاده است.
شما می توانید برای چسباندن سنسور از انواع چسب دو طرفه و آکواریوم و … استفاده نمایید. برای تشخیص دقیق محل قرار گیری سنسور لمسی پشت سطحی نیز، بهتر است از برچسب شیشه ای موجود در بسته بندی استفاده کنید.

خرید کلید لمسی 12 ولت از تجهیزیراق

تجهیز یراق با عرضه ی تمام تجهیزات نورپردازی کابینت، با کیفیتِ بالا و قیمتِ مناسب، مرجع معتبری برای خرید شما محسوب می شود. کلید لمسی 12 ولت پشت سطحی محصولی بسیار با کیفیت است که توسط شرکت ایرانی و نام آشنای دانا سنس تولید می شود و از یک سال گارانتی بی قید و شرط در صورت هرگونه خرابی برخوردار است.

این ویژگی خیال شما را از بابت کیفیت بالای سنسور راحت می کند و به شما این امکان را می دهد تا با خیال آسوده سنسور لمسی 12 ولت را خریداری و نصب کنید. شما می توانید از طریق گزینه ی خرید در بالای همین صفحه، تماس تلفنی و مراجعه ی حضوری به فروشگاه تجهیز یراق سنسور لمسی پشت سطحی 12 ولت را خریداری کنید و سفارش خود را در اسرع وقت دریافت نمایید.

لطفا نظرات و سوالات خود درباره این سنسور پشت سطحی 12 ودر تجهیزات نورپردازی مدرن کلید لمسی مخفی جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوع کلید، یکی تاثیرگذارترین عناصر هوشمند سازی روشنایی محیط به شمار می‌رود. شما می‌توانید این سنسور لمسی مخفی را روی کابینت، آینه، تاج تخت و … نصب کنید و خانه خود را ضمن زیباتر کردن، هوشمند و مدرن نیز جلوه دهید.

اجازه بدهید، قبل از هر چیز درباره معنای سنسور توضیحی ارائه بدهیم. سنسور یعنی حسگر؛ این حسگرها  وظیفه شان دگرگونی کمیت های غیر الکتریکی مانند حرکت، فشار، گرما و … به کمیت های برقی است. با تغییر این کمیت ها می‌توان یک مدار را باز یا بسته نمود. سنسور لمسی پشت سطحی نیز همانطور که از نام آن بر می‌آید، با کمک لمس دست می تواند باعث روشن یا خاموش شدن لامپ شود.

یکی دیگر از مزایای این نوع محصول، بی خطر بودن آن است. استفاده آسان از این نوع کلید باعث شده تا در بین سنسور های کابینتی که در خانه و آشپزخانه به کار می‌رود، بیشترین تقاضا را داشته باشد.

این متن در نظر دارد درباره ویژگی های کلید لمسی مخفی با شما صحبت کرده و درباره عملکرد، نحوه نصب، خرید و ابعاد آن توضیحاتی ارائه دهد. مطالعه این متن  قدرت تصمیم گیری شما را افزایش داده و باعث می شود تا با اطمینان خاطر بیشتری دست به انتخاب بزنید. همانطور که گفته شد، تمرکز این متن بر روی سنسور لمسی پشت سطحی است.

سنسور لمسی می تواند لامپ های ال ای دی متصل به کمد، آینه، کابینت و … را قطع و وصل نماید. این سنسورها در پشت سطح مخفی می شوند. با این کار دیگر زیبایی دکوراسیون خانه شما مخدوش نمی شود. از همین رو به این نوع کلیدها، سنسور لمسی پشت سطحی نیز می گویند. در ادامه درباره نحوه عملکرد و ویژگی های این قطعه مهم در هوشمندسازی خانه و آشپزخانه توضیحاتی ارائه می دهیم.

معرفی ویژگی کلید لمسی پشت سطحی

عملکرد کلید لمسی مخفی به این گونه است که پس از تشخیص لمس دست کاربر، لامپ روشن یا خاموش می شود. سنسور کلید لمسی مخفی دوازده ولت هوشمند، دارای جریان برق عبوری چهار آمپر است. با این همه می تواند مدت زمان طولانی نیز روشن مانده و عملکرد صحیحی داشته باشد.

ویژگی دیگر این نوع سنسورها ایزوله بودن آن است که خطر برق گرفتگی در آن را به شدت کاهش می دهد و جای هیچ نگرانی نیست. این کلیدها را می توان پشت سطوحی مانند چوب، سنگ، سرامیک، چوب پلاست، سطوح شیشه ای و کناف نصب کرد. نصب این سنسورها در هر نقطه از آشپزخانه به معنی دسترسی آسان به کلید برق مخفی است.

در عین حال ظاهر دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما دچار بی نظمی نمی شود. همچنین، این سنسورها توانایی تشخیص لمس دست را از پشت سطوح تا قطر سه سانتی متر در اختیار دارند. در ادامه به صورت جداگانه به این قابلیت ویژه اشاره می شود.

قطع و وصل کردن عملکرد چراغ

برای زیاد یا کم کردن نور کلید لمسی مخفی کافی است، کاربر برای چند لحظه دست خود را روی سنسور نگه دارد. یکی دیگر از مزایای این نوع سنسور، برخورداری از تایمر شش ساعته است. به این معنی که اگر لامپ بیش از شش ساعت روشن بماند، به صورت اتوماتیک نور کم شده و جریان برق به پنج درصد تقلیل می یابد. در این صورت لامپ هایی ال ای دی اگرچه خاموش نمی شوند اما در حالتی قرار می گیرند که مصرف آن بسیار کم شده و احتمال خطر را به صفر می رسانند.

عملکرد کلید لمسی مخفی به گونه ای طراحی شده است که باعث طول عمر و ماندگاری چراغ زیر کابینتی نیز می شود. وقتی جریان برق عبوری از آنها به حداقل ممکن برسد، باعث می شود تا سیستم روشنایی به صورت خودکار خنک سازی شود. همین امر مهمترین دلیل ماندگاری و طول عمر سیستم نورپردازی است.

همانطور که گفته شد، سنسورها در سیستم روشنایی برای روشن و خاموش شدن لامپ های ال ای دی به کار می روند. این سنسورها به صورت یکسره به برق اصلی وصل نمی شود و مابین منبع تغذیه و لامپ قرار می گیرند. دسترسی به سنسور به گونه ای است که نیاز نیست حتما نور لامپ را از برق اصلی قطع و وصل کرد.

قابلیت دیمر

کلید لمسی مخفی از قابلیت دیمر برخوردار است. این کلیدها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند شدت نور را کم یا زیاد کنند. در واقع شما می توانید پنج سطح نوری مختلف در اختیار داشته باشید. به این شکل که وقتی کلید خاموش است، کافی دست خود را روی سنسور بگذارید.

سنسور آرام فعال می شود. تا زمانی که دست شما روی سنسور قرار دارد، نور می تواند تا پنج سطح افزایش نور داشته باشد. با بلند کردن دست از روی سنسور نور تنظیم شده و در همان سطح باقی می ماند. همچنین خوب است بدانید، نور در هر سطحی که خاموش شود، دفعه بعد که کاربر بخواهد سیستم را روشن کند لامپ در همان وضعیت روشن می شود.

یکی از قسمت های دیمر ترایاک نام دارد که مانع عبور بخشی از موج متناوب ولتاژ ورودی به سیستم می شود. وظیفه این قطعه کنترل ولتاژ ورودی است. هنگام خرید باید مطمئن باشید که از لامپ هایی استفاده می کنید که 12 ولت باشند و دیگر مورد این که آیا لامپ های مورد نظر شما قابلیت دیمر شدن دارند یا خیر. لامپ های کم مصرف این قابلیت را ندارند اما لامپ های رشته ای توانایی دیمر شدن را دارا هستند و می توانند در پنج سطح مختلف نور را تنظیم کنند.

دکمه بازگشت به بالا