کپک گردو با پختن از بین میرود؟

ترفندهایی برای مقاله با کپک در برخی از لوازم و خوراکی ها

ترفندهایی برای مقاله با کپک در برخی از لوازم و خوراکی ها : کپک قارچی است که وقتی روی غذا و سایر سطوح رشد می کند ظاهر آن تغییر کرده و غذا را خراب می کند. خوردن غذای کپک زده بسیار خطرناک است بنابراین جلوگیری از کپک زدن روی مواد غذایی و سایر سطوح ضروری است. برای اطلاعات بیشتر در مورد راه های مقابله با کپک همراه خواهد بود.

مقابله با کپک در مواد غذایی مختلف

نان ، کشک ، میوه ، رب و در آخر همه چیز کپک می‌زند. برای چند روز که از یخچال غافل می شوید ، همه چیز در آن کپکی می شود. وقتی کپک ها می آیند و بوی بد آنها فضای یخچال را می گیرد ، راهی دیگر وجود ندارد که آن را در سطل آشغال باز کنید و مواد غذایی را درون آن بیندازید.

این ممکن است ساده ترین کار باشد اما مطمئناً بهترین کار نیست ، زیرا به معنای هدر دادن و از بین بردن موادی است که برای به دست آوردن آن زمان و هزینه صرف شده است.

بنابراین عاقلانه ترین کار این است که روشهای جلوگیری از کپک زدن در غذا را یاد بگیرید ، یا حداقل در صورت قرار گرفتن در یخچال همه مواد را از بین نبرید.

کپک ها قارچ هایی هستند که اگرچه بیماری خطرناکی ایجاد نمی کنند ، اما گاهی اوقات در ضعف سیستم ایمنی بدن می توانند بسیار خطرناک باشند و عاملی که باعث گسترش و افزایش آنها می شود بیش از حد است ، بنابراین این نکته را فراموش نکنید که پخت و پز غذا. نمی تواند سموم آنها را از بین ببرد.کپک ها در صورت مناسب بودن شرایط رشد ، یعنی و گرما ، به سرعت رشد می کنند و باعث از بین رفتن میوه ها و مواد غذایی می شوند.

راه های مقابله با کپک

کپک ها ، اگرچه از نظر ظاهری غالباً مشابه هستند ، اما هر نوع غذا کپک مخصوص به خود را دارد ، به عنوان مثال کپکی که روی میوه ها رشد می کند با کپک موجود روی نان ، مربا و آجیل متفاوت است. قیمت نهال گردو در مناطق مختلف متفاوت است.

خطرناک ترین نوع کپک

کپک نان یکی از خطرناک ترین انواع قالب است ، زیرا به سرعت در بافت نان نفوذ می کند و اگر لایه های نان روی هم قرار بگیرند ، قسمت های بالا و پایین را نیز آلوده می کند. وقتی نان کپک زد راهی غیر از دور انداختن آن وجود ندارد ، اما برای جلوگیری از این اتفاق ، نان ها نباید قبل از سرد شدن کاملاً روی هم قرار بگیرند ، زیرا گرمای نان باعث کپک‌زدگی زودرس می شود.

با این حال ، تجمع نان گرم قبل از خنک شدن باعث تغییر در ظاهر ، بیات شدن زودرس و بیماری های دستگاه گوارش می شود.

بنابراین برای خلاص شدن از شر کپک ، نان های شما آنها را بعد از خنک شدن در کیسه های پلاستیکی قرار داده و در فریزر قرار می دهیم. البته بسته بندی نان در پارچه سفید تمیز بهتر از کیسه های پلاستیکی است ، زیرا رطوبت نان را جذب کرده و از کپک زدن آن جلوگیری می کند.

کپک میوه در یخچال نیز بسیار دردسرساز است ، زیرا جمع آوری لاشه های آبکی و سست آنها از فنجان ها با بوی نامطبوع آنها بسیار آزار دهنده است.

از کپک زدن میوه جلوگیری کنید

برای مقابله با کپک ، میوه ها وقتی آنها را شسته و خشک می کنیم و در یخچال قرار می دهیم هنوز کپک می گیرند. این به دلیل وجود آب موجود در میوه و البته رطوبت موجود در یخچال است. بنابراین بهترین کار این است که میوه مورد نیاز خود را خریداری کرده و در پارچه های نخی قرار دهید تا از کپک زدن جلوگیری کند.

البته اگر یک قطعه اسفنج در جامیوه‌ای قرار دهید ، را به خود جذب کرده و از کپک زدن جلوگیری می کند. اما اگر پنیر کپک زده آن را کمی با دقت بیشتری مصرف کنید، چون پنیر کپک زده میکروب‌های دیگری نیز دارد که ممکن است سبب بیماری‌های گوارشی شوند.

پس اگر پنیرتان کپک زد کمی بیشتر از قسمت کپک زده آن را جدا و مصرف کنید. مربا هم یکی از مواد خوراکی درون یخچال است که اغلب کپک می‌زند. کپک زدن مربا البته به مراحل پخت آن برمی‌گردد به طوری که اگر مربا خوب نپخته باشد، خیلی زود کپک می‌زند.

البته استفاده از ظروف مناسب درب دار که مانع از رسیدن هوا به آن می شود در ذخیره مربا موثر است و از ایجاد کپک روی آن جلوگیری می کند ، اما اگر مربا کپک زده باشد می توان یک لایه را برداشته و بقیه را دوباره پخت. هنگام تهیه مربا بهتر است از قاشق چوبی استفاده کنید.

ایا جوشاندن کپک را از بین میرود | ایا کپک گردو مضر است | تشخیص کپک گردو

پیشگیری از کپک زدن ( لوازم برقی – مواد غذایی)

روش دیگر برای جلوگیری از کپک زدن استفاده از کاغذ روغنی است که می توان آن را روی سطح مربا قرار داد. این اجازه نمی دهد هوا به سطح مربا برسد و بنابراین قالب نمی شود. قرار دادن یک لایه قالب روی رب گوجه فرنگی یک اتفاق معمول است. برای جلوگیری از کپک زدن می توانید یک لایه روغن نیز روی سطح آنها بمالید تا از رسیدن اکسیژن به سطح جلوگیری کرده و در نتیجه رشد کپک را متوقف کنید.

وقتی روغن مالی روی سطح رب زده شود ، حتی لازم نیست آن را در یخچال نگه دارید. برای پیشگیری از کپک زدن آبغوره و سرکه هم باید توجه کنید که ظرف محتوی آنها حتما تا ته پر شود و جایی برای هوا در آن نماند.

یک راه دیگر هم وجود دارد و این که شیشه‌های محتوی آبغوره یا سرکه را درون ظرف بزرگی پر از آب قرار دهید و روی شعله بگذارید تا آب جوش بیاید. به مدت ۶ دقیقه این شیشه‌ها را بجوشانید تا تمام سلول‌ های رویشی کپک درون آبغوره و سرکه از بین برود.

کپک زدن لوازم برقی – مواد غذایی

وسایلی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم شامل مواد شوینده (ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی) ، یخچال و فریزر و غذاساز و … است. این وسایل به نظافت مکرر نیاز دارند زیرا با ترکیبی از رطوبت ، گرما یا غذا سروکار دارند.

ماهانه ماشین لباسشویی خود را در یک چرخه کامل با آب گرم و همچنین سفید کننده کلر (بدون لباس) بشویید. و سپس آن را تمیز نگه دارید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هیچ کپکی رشد نکرده است. بنابراین می توانید به راحتی لباس های خود را در آن قرار دهید.

سرکه سفید برای تمیز کردن یخچال ها و دستگاه های قهوه ساز به خوبی عمل می کند و به مهار رشد کپک کمک می کند.

از بین بردن کپک بر روی سطوح بیرونی خانه

از نظر روشهای مقابله با کپک سفید کننده کلر در تمیز کردن سطوح خارجی خانه از جمله بتن ، آجر و سنگ بسیار موثر است. اما این ماده برای گیاهان و چمن ها مضر است. حتماً این کار را قبلاً انجام دهید. تمام گیاهان آسیب پذیر را با پلاستیک ضخیم بپوشانید.

یک فنجان کلر سفید کننده را به یک گالن آب مخلوط کنید. می توانید عمل تزریق مواد به سطوح آسیب دیده را با سمپاش باغ، نیروی واشرها و یا با دست انجام دهید. همیشه از عینک های ایمنی، دستکش و لباس های محافظ استفاده کنید. عمل سفید کنندگی باعث ایجاد تغییر رنگ در هر نوع پارچه ای می شود.

ابتدا مناطق کپک زده را فقط با آب مرطوب کنید. سپس مخلوطی از محلول سفید و آب اضافه کنید. سپس بگذارید چند دقیقه کار کند. اگر کپک شفاف تر شد ، این کار را به مناطق دیگر ادامه دهید. اگر لکه های کپک باقی بمانند، منطقه را بخراشید. و سپس محلول های سفید کننده و آب بیشتری را دوباره به محل اضافه کنید. اجازه دهید که هوای آزاد کاملا محل را خشک کند.

نهالستان پالیز مهندس سعید قاسمی فعالیت خود را از سال ۱۳۱۰ در حوزه پرورش ارقام نهال آغاز نموده و طی این مدت موفقیت های بسیاری را در این زمینه کسب کرده است

راه های جلوگیری از کپک زدن مواد غذایی در یخچال

سخن آخر:

ممنون از شما که تا این بخش از مقاله با کپک در برخی از لوازم و خوراکی ها در خانه همراه ما بودید. پیشنهاد شما چیست آیا راه حل دیگری را پیشنهاد میکنید که ما درباره آن حرفی نزدیم؟ نظرات و پیشنهادات خودتون رو برای ما ارسال کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا