اقتصادی

گرفتار حمله فیشرها نشوید – خبر روزانه

با افزایش استفاده از خدمات اینترنتی و کلاهبرداران روش های جدیدی برای سرقت اطلاعات پیدا می کنند ، کاربران باید از افزایش آگاهی برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام فیشینگ.

به گزارش خبر روزانه ، حمله فیشینگ نوعی تلاش برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل است ، که در آن فیشر (شخصی که حمله فیشینگ را انجام می دهد) از روش های خاصی برای شبیه سازی یک وب سایت ، برنامه یا حتی یک سرویس استفاده می کند. یا از آن برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می کند.

فیشینگ روش های زیادی دارد و پلیس FATA به انواع این روش اشاره کرده است. یکی از روش ها فیشینگ کارت بانکی از طریق تلفن است. به این ترتیب هکرها از طریق تلفن با قربانی خود ارتباط برقرار می کنند. باید بدانید که برای واریز وجه به حساب خود ، از جمله پاداش ، پاداش و مزایا ، نیازی به ذکر رمز بانکی خود نخواهید داشت.

فیشینگ کارت های بانکی با ایمیل های تقلبی یکی دیگر از راه های فیشینگ است. بنابراین اگر ایمیل غیرمنتظره ای دریافت کردید که از کلمات “فوری” یا “منتظر پاسخ شما هستیم” استفاده می کند ، پاسخ ندهید. سیستم مالی و بانکی هرگز از شما نمی خواهد مشخصات بانکی خود را از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید ، حتی اجازه ندارید رمز بانکی خود را برای کارمندان بانک فاش کنید.

نوع دیگر فیشینگ فیشینگ کارت بانکی با صفحات پرداخت جعلی است. در این روش ، فیشر از وب سایت های جعلی مشابه وب سایت های اصلی استفاده می کند. بهترین راه برای مقابله با این نوع حمله فیشینگ ، جستجوی آدرس اینترنتی درگاه پرداخت است. هر یک از سایت های بانک ها از آدرس خاصی برای درگاه پرداخت خود استفاده می کنند. هر آدرس دیگری می تواند نشانه حمله فیشینگ باشد.

بدافزار ، بدافزار و تروجان ها نیز رایج ترین ابزارهای فیشینگ هستند. ماهیگیران در تلاشند تا یک برنامه آلوده به بدافزار را در دستگاه قربانی اجرا کنند. پس از فعال شدن بدافزار ، ماهیگیران می توانند با دسترسی به رایانه یا تلفن همراه وی ، به اطلاعات محرمانه قربانی دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا