گزارشی از کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشتیم

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به اینکه علی رغم درگیری تمام کشورهای همسایه و منطقه در بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: اما ما درگیری خاصی در این زمینه نداشتیم.

به گزارش خبر روزانه، حامد زارعی در جمع خبرنگاران و در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور در خصوص سلامت و کیفیت گوشت های وارداتی گفت: حتما پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه‌ها، واردات  و در مجوزهایی که این گوشت‌ها برای واردات کسب می‌کنند توسط سازمان های دامپزشکی کشور و  مسوولین فنی بهداشتی نظام دامپزشکی در نظر گرفته شده و گوشت هایی که از مرزها وارد می شود تمام مجوز های لازم بهداشتی را کسب کرده اند.

وی ادامه داد:سازمان دامپزشکی ، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد پروتکل های خاص خود را دارند که هر کدام بر اساس آنها بر کیفیت و سلامت مواد غذایی نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در خصوص مجوزهای مسئولان فنی و اینکه قرار بود این کارشناسان حقوقشان را به جای کارفرما از دولت بگیرند و آیا چنین چیزی محقق شده است؟ گفت: این موضوع چند وجهی و مورد مناقشه در سالهای قبل بوده است. مسئولان فنی و کارفرمایان درگیر این موضوع هستند.یکی از اصلی ترین اهداف ما در سازمان نظام دامپزشکی نیز همین است که  مسئولان فنی و بهداشتی را ساماندهی کنیم.

وی افزود:چیزی که در حال حاضر اجرا می شود نه از لحاظ حرفه ایی و نه از لحاظ حق و حقوق این افراد قابل توجیه نیست، زیرا ناظر ما حقوقش را از کسی می‌گیرد که بر آن نظارت می‌کند و این درست نیست. مقاومت هایی زیادی در حوزه است. سازوکارهایی که از لحاظ قانون کار، بیمه و مالیات اتفاق می افتد نیز در این حوزه ها سنگ اندازی می کند.

زارعی تصریح کرد: اقداماتی را در این زمینه شروع کردیم.آیین نامه های آن در حال تدوین است. جلسات و مذاکرات با کارفرمایان انجام شده و در حال پیاده سازی نظام رتبه بندی مسئولان فنی هستیم که بر اساس رتبه بندی جدید حقوق های متفاوتی نیز خواهند داشت.  همچنین بنابر سابقه ، توانایی ها و صلاحیت‌ها و جایی که مشغول بکارند حقوق متفاوت دریافت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برنامه داریم تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اینکار را انجام دهیم. دولت و رئیس جمهوری به شدت پیگیر این موضوع هستند زیرا یکی از اصول فساد ستیزی و کمک به عدالت محوری همین موضوع است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در ادامه گفت: علی رغم اینکه مسئولان فنی ما از حقوق کمی برخورداند و تحت فشار قراردادهای تحمیلی برخی کارفرمایان هستند تخلفاتی که به ما ارجاع می شود کمتر از سایز حوزه ها است.صفر نیست ولی بسیار کم است.  همچنین حدود ۸ تا  ۱۰ هزار مسئول فنی در تمام کشور مشغول فعالیت هستند.

زارعی در پاسخ به آخرین وضعیت بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان و انگارا گفت: هر دو بیمار خطرناک هستند و برای صنعت طیور مشکلاتی ایجاد می کنند. تنها مرجع رسمی انتشار آمار ابتلا و تلفات سازمان دامپزشکی است. اما در کشور امسال با تشکیل ستاد ملی انفلوآنزا، کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد در کشور نداشتیم. علی رغم اینکه تمام کشورهای همسایه و منطقه درگیر شدند ما درگیری خاصی نداشتیم و در مورد بیماری آنگارا نیز به همین شکل است.

وی از افتتاح اولین پارک علم و فناوری تخصصی حوزه دامپزشکی به زودی خبر داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا