اقتصادی

یوسفی: نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح شود

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی قیمت ۱۵ هزار تومان برای خرید تضمینی گندم را بی عدالتی دانست و گفت که باید حداقل قیمت ۱۹ هزار تومان برای خرید تضمینی گندم اعمال شود.

به گزارش خبر روزانه، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در تذکری گفت: در شرایطی قیمت خرید تضمینی گندم  ۱۵ هزار تومان تعیین شده که شاهد افزایش قیمت نهاده ها، آب بها و موارد دیگر هستیم؛ قیمت ۱۵ هزار تومان بی عدالتی است و حداقل قیمت ۱۹ هزار تومان پیشنهاد می شود.

وی ادامه داد: باید از کشاورزان حمایت شود که در غیر این صورت موضوع کمبود مرغ و گوشت تکرار می شود که اکنون در خوزستان با کمبود  مرغ مواجه هستیم و از آن طرف مرغ با قیمت زیادی به فروش می رسد.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با تاکید بر لزوم اعمال فوق العاده ویژه برای معلمان گفت: دولت هر چه سریعتر وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

یوسفی همچنین با تاکید بر لزوم اعمال بیمه تکمیلی برای بازنشستگان مخابرات گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری، صندوق ها و بانک ها مطابق اسناد بالادستی و تورم باشد وگرنه این افراد با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

یوسفی ادامه داد: افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت ها در حوزه حمل و نقل به خصوص اتوبوس و کامیون و قطعات یدکی، مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی گفت: دولت برای پرداخت فوق العاده ویژه وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی براساس بند (ج) بودجه اقدام کند؛ همچنین موضوع تبدیل پلاک خودروهای مناطق آزاد اجرایی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا