ماندگاری نتایج مزوتراپی مو چقدر است؟

مزوتراپی مو یکی از جدیدترین روش‌های درمانی ریزش مو است. این روش به تنهایی یا به همراه روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا عملکرد خوبی دارد. مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که در مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه مخصوص مزوتراپی و یک سوزن بسیار ریز، مواد معدنی، ویتامین‌ها، هورمون‌ها و دیگر مواد ترمیمی و تقویتی را وارد لایه‌های میانی پوست سر می‌کند و از این طریق باعث قطع ریزش مو و بازیابی مجدد موهای ریخته شده می‌گردد.

اما ماندگاری مزوتراپی مو یکی از مهم ترین مسائلی است، که برای بسیاری از افراد سوال شده است. مزوتراپی در جلسات متعدد انجام می‌شود و هرجا که پزشک تشخیص دهد وضعیت فرد رو به بهبود است، درمان را قطع می‌کند. یکی از سوالاتی که در این مواقع پرسیده می‎شود این است که آیا مزوتراپی یک روش دائمی است یا نیاز به تجدید دارد. در این مقاله در مورد ماندگاری صحبت کرده و عوامل موثر بر آن را نیز معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

How long are the results of hair mesotherapy

ماندگاری مزوتراپی مو

مو یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن انسان است که تأثیر بسیاری زیادی بر روی زیبایی فرد دارد. اغلب افراد به موهای خود اهمیت می‌دهند و از درمان‌ها و روش‌های مختلف برای تقویت و بهبود وضعیت آن استفاده می‌کنند. ریزش مو و کم‌پشت شدن آن دلایل مختلفی دارد و درمان نیز باید با توجه علت ریزش انجام شود. محیط زندگی، هوای آلوده، استرس، تغذیه نامناسب و بی‌خوابی از جمله مواردی هستند که باعث ریزش موی سر می‌شوند. ریزش مو هر دلیلی که داشته باشد، باید خیلی زود جلوی آن گرفته شود تا نتیجه درمان مؤثرتر باشد. یکی از جدیدترین روش‌های درمانی ریزش مو که این روزها رواج زیادی پیدا کرده است، روش مزوتراپی است.

با مزوتراپی می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید، موهای نازک و نرم خود را ضخیم و پرپشت کنید و با تقویت آن‌ها درخشندگی و لطافت را به موهای خود هدیه دهید. مزوتراپی جلسات متعددی دارد و معمولا از 3 تا 15 جلسه بسته به وضعیت بیمار، متغیر می‌باشد. فرد پس از 4 جلسه مزوتراپی نتیجه کار را مشاهده می‌کند و معمولا تا 4 ماه پس از مزوتراپی به نتیجه دلخواه خود می‌رسد. اما جلسات مزوتراپی به همین‌جا ختم نمی‌شود. مزوتراپی یک روش دائمی نیست و باید هر 6 ماه یا یک سال یک بار تکرار شود. میزان ماندگاری مزوتراپی مو به مواردی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از درمان‌های زیبایی پوست و مو است. در این روش مواد از طریق یک سوزن بسیار باریک در نقطه موردنظر تزریق می‌شود و مشکلات پوست و موی سر را برطرف می‌کند. در واقع پزشک با تزریق مواد معدنی شامل پتاسیم، کلسیم، سلنیوم، منگنز، ید، مس، روی، آهن، انواع ویتامین‎ها و اسید‌های آمنه، فولیکول‌ های مو را تغذیه می‏ کند و با تحریک بافت‌ های غیر فعال، باعث رشد مو می ‎گردد. میزان مواد استفاده شده و نوع آن در افراد مختلف، متفاوت است و با توجه به نظر پزشک و تشخیص او انجام می‌شود. پزشک چند مورد از مواد را باهم ترکیب می‌کند تا داروی موردنیاز برای برطرف کردن مشکل ایجاد شده را تهیه نماید. موادی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مس و روی: از جمله موادی هستند که در تقویت ساختار مو نقش دارند. این مواد برای افرادی که دچار ریزش موی ارثی هستند، مورد استفاده قرار می‎گیرد.
  • هیالورونیک اسید: این ماده باعث افزایش رشد مو می‏گردد.
  • کوآنزیم: کوآنزیم‌ها در شادابی پوست و بهبود ساختار مو نقش دارند و به همین دلیل به مواد مزوتراپی اضافه می‌شوند.
  • فاکتورهای رشد: باعث رساندن جریان خون به پوست سر شده و فولیکول‌ها را تقویت می‌کنند.

مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی مو

مزوتراپی نیز مانند هر درمان دیگری نیاز به مراقبت‌های قبل و بعد دارد. این مراقبت‌ها در میزان ماندگاری مزوتراپی مو تأثیر داشته و نتیجه آن را نیز بهبود می‌بخشد. مراقبت‌های قبل از مزوتراپی مو عبارتند از:

  • قبل از مراجعه برای مزوتراپی موهای خود را بشویید. این کار را شب قبل از جلسه یا صبح آن روز انجام دهید.
  • از 24 ساعت قبل از انجام مزوتراپی از مصرف مواد آرایشی و بهداشتی بر روی مو خودداری کنید.
  • اگر ایبوپروفن، آسپرین یا دیگر داروهای ضد ‌انعقادی و ضد التهابی مصرف می‌کنید، چند روز قبل از انجام مزوتراپی آن را قطع کنید. اگر مجبور به استفاده هستید در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.

 مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو:

  • تا 3 پس از مزوتراپی موهای خود را خشک نگه دارید و از دوش گرفتن بپرهیزید. پس از آن می‌توانید دوش بگیرید اما بیش از 15 دقیقه در زیر آب نمانید.
  • 2 تا 3 روز پس از انجام درمان در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • حداقل به مدت یک هفته پس از انجام مزوتراپی استخر یا سونا نروید.
  • تا زمانی که جای سوزن‌ها بهبود نیافته است، نواحی تزریق شده را ماساژ ندهید.
  • در دوران بهبودی به اندازه کافی آب بنوشید و از مایعات زیاد استفاده کنید.
  • در صورتی که بر روی پوست سرتان التهابی مشاهده کردید، این مورد را سریعا به پزشک اطلاع دهید و توصیه‌های او را جدی بگیرید.
  • تا چند روز پس از انجام مزوتراپی از مصرف داروهای ضدالتهابی، ضدانعقاد و ویتامین E پرهیز کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید.

مزوتراپی مو چه مزایایی دارد ؟

  • مواد مغذی بسیاری مستقیماً به ریشه موها می رسد و سبب تقویت می شود.
    • رشد مو را فعال کرده و ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد.
    • گردش خون در کف سر و بافت ها را تقویت کرده و سبب اکسیژن رسانی به آن می شود.
    • از تخریب فولیکول های مو جلوگیری می نماید.
    • شوره سر را رفع می کند.
    • فعالیت غدد چربی کف سر را تنظیم می نماید.
    • موها را از فاز استراحت به سرعت وارد فاز رویش می کند و حجم مو را افزایش می دهد.
    • مزوتراپی روشی با عوارض جانبی کم و ایمن می باشد.
    • نیاز به بیهوشی، جراحی و طی کردن دوران نقاهت طولانی ندارد.
    • به عملکرد اعضای مختلف بدن آسیب نمی رساند.
    • اثر بخشی آن سریع و قابل رویت می باشد.
    • فرآیند مزوتراپی حدوداً بدون درد است.اهمیت مزوتراپی مو

امروزه تعداد افرادی که از موهای خود رضایت کامل داشته باشند، بسیار کم هست. هر شخصی ممکن است در دوره ای با مسائلی همچون ریزش مو، نازکی تارهای مو، شکنندگی، کم حجم شدن موها، عدم رشد قدی مناسب موها، خشکی یا چربی بیش از حد مو و شوره کف سر برخورد کرده باشد که این موارد بدون شک بر زیبایی طبیعی افراد اثرگذار می باشد. بنابراین رسیدگی به مشکلات مربوط به مو و پیشگیری از بروز آنها، بسیار بهتر از دست و پنجه نرم کردن با عواقب ناشی از این مشکلات است.

مزوتراپی یکی از بهترین روش ها برای تقویت از موها و پیشگیری از ریزش است که امروزه توسط پزشکان توصیه می گردد. اهمیت مزوتراپی مو در وارد کردن مستقیم مواد ضروری به فولیکول برای داشتن موهایی با ساختار سالم و محکم می باشد. هیچ روشی بدین صورت نیست؛ انواع شامپوهای ضد ریزش و محلول های تقویت کننده صرفاً در سطح رویی پوست سر ماساژ داده می شوند و نفوذ عمقی ندارند.

همچنین انواع مکمل ها و ویتامین ها نیز از طریق اشکال مختلف قرص و شربت ارائه می شوند که ابتدا وارد دستگاه گوارش و سپس به اعضای مختلف بدن می روند. اما در مزوتراپی، ویتامین ها و املاح مورد نیاز رشد مو، مستقیما به موها می رسند و سبب تقویت می شوند.

چه مراقبت هایی باید قبل و بعد از مزوتراپی مو صورت گیرد

یک روز پیش از مزوتراپی، موها را بشویید و از محلول تقویت کننده و حالت دهنده ها استفاده نکنید. ۲۴ ساعت قبل از مزوترایی از مکمل های تقویت مو و از چند روز قبل، آسپیرین و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید. بعد از جلسه مزوتراپی، موها را به مدت ۳ روز نشویید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید؛ اجازه دهید زخم های کوچک روی سر بهبود یابند و آنها را ماساژ ندهید. تا یک هفته پس از مزوتراپی، به سونا، جکوزی و استخر نروید. استفاده از کلاه و هرگونه سرپوش تنگ و انواع ابزار حرارتی همچون سشوار و حالت دهنده ها تا یک هفته ممنوع می باشد. بدون دستور و اطلاع پزشک، از هیچگونه محلول تقویتی و مکمل مو استفاده نکنید. امکان رنگ کردن موها تا دو ماه امکان پذیر نیست و تا دو روز بعد از تزریق از انجام فعالیت های بدنی شدید که منجر به تعریق زیاد شود خودداری نمایید.

چند جلسه برای مزوتراپی مو نیاز است

تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی موها، وابسته به جنس موی هر فرد و دریافت نتایج است. اما به طور میانگین تعداد جلسات حداقل ۴ و حداکثر ۱۲ جلسه می باشد که پس از طی دوره، پزشک متخصص با مشاهده وضعیت مو و کف سر هر شخص، تعداد جلسات تکرار یا شارژ را پس از طی این جلسات، تعیین می کند.

مزوتراپی مو چیست؟

به طور کلی بدن انسان از ۳ لایه اپی درم (خارجی ترین لایه پوست) درم (لایه میانی) و هیپودرم (لایه داخلی) ساخته و تشکیل شده است. برای درمان ریزش مو و مزوتراپی هدف پزشک متخصص پوست و مو روی درمان و بررسی لایه درم (لایه میانی پوست) است.

ساختارهای مهم مانند فولیکول مو و پیاز مو  در لایه درم پوست کف سر وجود دارند. بدین صورت که در پیاز مو، تار مو ساخته شده، سپس رشد می کند و از پوست کف سر بیرون می آید. پس از آن نیز از طریق رشد کردن، ساقه موها بلندتر می شود. اما زمانی که ریشه و ساختار موها به دلایل مختلف سست و شکننده شود، شاهد ریزش مو خواهید بود.

بنابراین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو، روش مزوتراپی مو توصیه می شود. در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز مواد و ترکیبات مفید و مغذی برای مو به داخل لایه میانی تریق و وارد می شود.

از جمله بهترین مواد  مغذی و مورد نیاز برای رشد و تحریک فولیکول موها می توان انواع آمینواسیدها، ویتامین ها، بیوتین، مواد معدنی، داروهای هورمونی، کلسی تونین و … را نام برد. از هر کدام از این ترکیبات با توجه به نوع الگوی ریزش در زنان و مردان مقدار مناسبی از ترکیبات برداشته شده و سپس در درم پوست کف سر تزریق می شود.

دکمه بازگشت به بالا