بانک‌ها حق ندارند برای دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بیش از یک ضامن درخواست کنند/شهرداری سنندج بیش از ۱۷۰ میلیاردتومان بدهکار سازمان تامین اجتماعی

بانک‌ها حق ندارند برای دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بیش از یک ضامن درخواست کنند/شهرداری سنندج بیش از ۱۷۰ میلیاردتومان بدهکار سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری خبر روزانه از سنندج، عیسی هواسی بازرس کل کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق بازرسی های انجام شده در استان کردستان ۱۹ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها حق ندارند برای دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بیش از یک ضامن درخواست کنند، افزود: متاسفانه این مهم موجب نارضایتی مردم شده در این راستا بانک ها حق ندارد برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بیش از یک ضامن از دریافت کنندگان وام درخواست کنند.

بازرس کل کردستان به سند جدید تحول و تعالی قضایی پرداخت و بیان کرد: در حوزه نظارتی یکی از اقدامات بازرسی کل کشور شناسایی آسیب و انتقال آن بخش دولتی است که در جهت رفع آن اقدام شود.
هواسی عنوان کرد: بازرسی استان ۱۰۰ گزارش آسیب شناسی به مجموعه دستگاه‌های اجرایی و استانداری ارسال شده است.

وی ذکر کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۱۶ فقره شکایت به سازمان بازرسی ارسال شده که قانونی مورد بررسی قرار گرفته است.

بازرس کل کردستان، گفت: در حوزه بازرسی سال گذشته ۹۷ گزارش وجود داشته که نسبت به ۱۴۰۱، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

هواسی تصریح کرد: سازمان بازرسی ۱۳۲ گزارش اصلاح امور با ۲۵۶ پیشنهاد اصلاحی را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی افزود: در حوزه گزارش های تعقیب کیفری ۲۳ گزارش در سال گذشته تهیه شده که ۶۰ درصد گزارش های منجر به محکومیت متهمان شد و این نشان از اتقان گزارش های ما و جدیت در برخورد با فساد است.

بازرس کل کردستان، در ادامه سخنان خود، گفت: بیمه ها مکلف‌اند ظرف مدت ۵ روز اعلام خسارت و ۲۰ روز پرداخت و ۵۰ درصد را علی الحساب به حساب زیان دیده، بپردازند.

هواسی با اشاره به اینکه شهرداری ها مشکل ساختاری دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از شوراها در اقدامات و برنامه های شهرداری به جای نظارت، دخالت دارند لذا شورا ها با باید نظارت گر برنامه های شهرداری ها باشند.

وی یادآور شد: شهرداری سنندج بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بدهکار سازمان تامین اجتماعی است در این راستا طبق پیگیرها با استاندار کردستان به دلیل بدهی شهرداری، تامین اجتماعی استان حق ندارد حق بیمه شدگان (کد بیمه) را قطع کند.

دکمه بازگشت به بالا