بدنسازی طبیعی بهتر است یا با مکمل

مکمل های ورزشی می توانند به شما کمک کنند تا به اهداف تناسب اندام خود بسیار سریعتر دست یابید، مانند ساختن سیکس پک، عضله سازی، سوزاندن چربی و غیره. اگر بدنسازی طبیعی انجام دهید بعدا نتیجه می گیرید اما این مزیت هایی هم دارد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

ساختمان

روز به روز تعداد افرادی که برای خوش اندام شدن و عضله سازی به باشگاه می روند در حال افزایش است. در ابتدا بسیاری از افراد تصمیم می گیرند در کنار تمرینات خود از مکمل های بدنسازی استفاده کنند تا در مدت زمان کوتاهی به اهداف خود برسند. از سوی دیگر، همیشه افرادی هستند که بدنسازی بدون مکمل را انتخاب می کنند. شما طرفدار کدام یک هستید؟ بدنسازی طبیعی یا با مکمل؟ آیا استفاده از مکمل های غذایی می تواند عوارضی ایجاد کند و آیا خطرناک است؟

بدنسازی طبیعی چیست؟

شاید تعجب کنید که منظور از بدنسازی طبیعی چیست؟ آیا بدنسازی غیر طبیعی داریم؟ منظور از بدنسازی طبیعی بدنسازی بدون استفاده از مکمل های ورزشی است. افرادی که بدنسازی طبیعی را انتخاب می کنند، تنها با رعایت رژیم غذایی و ورزش مناسب و اجتناب از مصرف مکمل هایی مانند پروتئین آب پنیر، کراتین، ال کارنیتین و غیره تصمیم می گیرند به اهداف بدنسازی خود برسند.

بدنسازی بدون مکمل های ورزشی امکان پذیر است، اما باید تغییرات بزرگی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، او باید بیشتر از همیشه غذاهای غنی از پروتئین بخورد تا به بهترین شکل ممکن عضله سازی در بدنش ایجاد شود. ماهیچه های بدن انسان برای بزرگ شدن به آمینو اسید نیاز دارند و شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، آمینو اسیدهای بدن خود را تامین کنید. اگر گزینه اول را بین بدنسازی طبیعی یا مکمل ها انتخاب می کنید، حتما تمرینات را زیر نظر مربی باتجربه بدنسازی انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

فواید مکمل ها برای بدنسازی

بدنسازی طبیعی یا با مکمل؟ باید گفت که هر کدام مزایای خود را دارند. آمارها نشان می دهد که بیشتر بدنسازان بدنسازی با مکمل ها را به جای بدون مکمل های ورزشی ترجیح می دهند. فواید بدنسازی با مکمل ها عبارتند از:

سرعت عضله سازی در بدن

مصرف مکمل های بدنسازی مانند پروتئین آب پنیر یا کازئین می تواند باعث افزایش سرعت تمرینات شما شود و به شما این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاهی عضلات بزرگی داشته باشید.

قبل از تمرین انرژی خود را دوباره پر کنید

برخی از مکمل های بدنسازی مانند مکمل های کافئین، HMB و پمپ ها می توانند در افزایش انرژی ورزشکار موثر باشند. با استفاده از این مکمل، جریان خون در بدن به دلیل اسید نیتریک افزایش می یابد و سطح انرژی و عملکرد ورزشی به طور همزمان افزایش می یابد. بنابراین، ممکن است در تمرین آمادگی بیشتری به نظر برسد.

تسریع بهبودی در بدن.

کسانی که گزینه دوم را بین بدنسازی طبیعی یا مکمل ها انتخاب می کنند این واقعیت را نیز در نظر می گیرند که برخی مکمل های ورزشی مانند پروتئین آب پنیر، گلوتامین و غیره. آنها به بافت های بدن کمک می کنند تا پس از ورزش سریع تر بهبود یافته و ترمیم شوند. آسیب دیدن بافت ها و ماهیچه های بدن پس از یک تمرین سخت کاملا طبیعی است. این آسیب را می توان با برخی مکمل ها کاهش داد.
برای اطلاع از قیمت پودر گلوتامین یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.

افزایش یا کاهش وزن را افزایش دهید

بیشتر افراد برای اینکه سالم باشند نیاز به کاهش یا افزایش وزن دارند. بنابراین از مکمل های ورزشی استفاده خواهند کرد. مکمل هایی مانند گینر می توانند روند افزایش وزن را تسریع کنند، در حالی که مکمل هایی مانند ال کارنیتین می توانند چربی سوزی و کاهش وزن را تسریع کنند. اگر می خواهید بدون استفاده از این مکمل ها بدنسازی طبیعی انجام دهید، قطعا باید زمان بیشتری را صرف تمرین و غذا خوردن کنید تا نتیجه بگیرید.

فواید بدنسازی طبیعی

گفتیم که بدنسازی به صورت طبیعی یا با مکمل ها هر دو مزیت را دارد. بدنسازی طبیعی می تواند مزایای زیر را برای ورزشکار فراهم کند:

از عوارض جانبی مکمل های بدنسازی دوری کنید

اگر از فرمول اصلی بدنسازی توصیه شده توسط مربی بدنسازی خود استفاده کنید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. در بسیاری از موارد عوارض جانبی مکمل های بدنسازی به دلیل عدم اصالت یا عدم رعایت روش های مورد استفاده رخ می دهد. گاهی اوقات، برخی از افراد مبتلا به بیماری های قلبی، کلیوی یا کبدی بدون مشورت با پزشک خود مکمل های بدنسازی را خریداری می کنند. عوارض جانبی ممکن است در این زمان رخ دهد. بدنسازی طبیعی به فرد این امکان را می دهد که راحت تر با تمام مشکلات احتمالی کنار بیاید.

افزایش اعتماد به نفس

افرادی که با بدنسازی طبیعی یا مکمل ها وارد بدنسازی طبیعی می شوند ممکن است پیشرفت ورزشی خود را در طول زمان کند ببینند. اما همیشه در دل قسم می خوردند که این نتیجه را فقط با سخت کوشی به دست آورده اند. بنابراین همه می نشینند و می گویند: “من از نظر ورزشی بدون کمی غذا پیشرفت کرده ام.” این مشکل باعث افزایش اعتماد به نفس این افراد می شود.

کاهش احتمال آسیب های ورزشی

شاید از خود بپرسید که بدنسازی طبیعی چه ارتباطی با کاهش آسیب های ورزشی دارد! ارتباط این است که افرادی که بدنسازی طبیعی را انتخاب می کنند، عموماً به سراغ وزنه های سبک تر می روند و به طور کلی استرس کمتری به بدن خود در طول تمرین وارد می کنند. این عامل احتمال آسیب های ورزشی و آسیب به بافت ها و عضلات بدن آنها را کاهش می دهد.

مقایسه بدنسازی طبیعی یا اضافه از نظر زمانی

واضح است که در صورت استفاده از مکمل های بدنسازی در کنار تمرینات ورزشی می توانید در مدت زمان کمتری به اهداف ورزشی مانند ساخت سیکس پک برسید. با این حال، هنگام انتخاب بین ساخت و ساز طبیعی و ارگانیک، باید تلاش و حوصله زیادی برای دستیابی به نتایج دلخواه داشته باشید. بدنسازی طبیعی یا بدنسازی بدون مکمل نیاز به توجه بیشتر به رژیم غذایی و ورزش و شدت برای رسیدن به نتیجه دارد.

ورزش طبیعی بهتر است یا با مکمل ها؟

شما هستید که باید بین بدنسازی طبیعی یا مصنوعی یکی را انتخاب کنید. بدنسازی به طور طبیعی یا با مکمل ها به فرد آسیب نمی رساند. بنابراین کاملاً به انتخاب شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است به برخی از مکمل های بدنسازی مانند پروتئین آب پنیر (به دلیل لاکتوز) حساسیت داشته باشند و ترجیح دهند تمرین نکنند. یا شاید برخی افراد نمی خواهند بخش زیادی از درآمد خود را فدای خرید مکمل های ورزشی کنند و به همین دلیل به سراغ ساختمان سازی طبیعی می روند.

از سوی دیگر، برخی از افراد هستند که می خواهند زودتر به اهداف ورزشی خود مانند رشد عضلانی برسند. شاید این افراد زمان کافی برای صرف زمان زیادی برای تهیه غذاهای خاص و سرشار از پروتئین نداشته باشند و ترجیح می دهند با استفاده از مکمل ها مواد مغذی را وارد بدن خود کنند. پس انتخاب این افراد قطعا بدنسازی با مکمل ها خواهد بود تا بدنسازی طبیعی. در هر صورت بدنسازی طبیعی یا همراه با مکمل ها هر دو ایده آل هستند و هیچ کدام از نظر متخصصان منع نمی شوند.

دکمه بازگشت به بالا