فولکس واگن با مدل های جدید به چین رفت

شرکت فولکس واگن پنج مدل جدید پیشرفته برای چین و یک سیستم کمک راننده بومی را در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش گذاشت تا بتواند سهم خود را در این بازار به شدت رقابتی به دست آورد.
به گزارش خبر روزانه مدل های جدید شامل خودروهای جدید فولکس واگن و یک سری خودروهای جدید آئودی برای بازار چین است.
«رالف براندستاتر» رئیس فولکس واگن در چین در رویدادی در آستانه نمایشگاه خودرو شانگهای گفت: این خودروساز آلمانی همچنین قصد دارد با هدف فروش برخی از مدل ها در سایر بازارهای آسیایی آمریکای جنوبی و خاورمیانه صادرات خودروهای فولکس واگن را از چین آغاز کند.
برند فولکس واگن در مراسم روز سه شنبه سه مدل از مدل های آینده خود را معرفی کرد اما هیچکدام هنوز برای تولید انبوه آماده نیستند و بخشی از این برنامه های این شرکت برای احیای جایگاهش در چین هستند. خودروسازان خارجی سهم بازارشان در بزرگترین بازار خودروی جهان را در مقابل گروهی از تولیدکنندگان داخلی از دست می دهند.
یکی از این خودروها با همکاری شرکت «فاو» ( FAW) بر اساس پلتفرم جدید مخصوص چین به نام «سی ام پی» (CMP) تولید شده است که برای کاهش هزینه های وسایل نقلیه کوچکتر تا ۴۰ درصد طراحی شده است.
فولکس واگن زمانی پرفروش ترین شرکت خودروهای سواری در چین بود اما سال گذشته با کاهش ۹.۵ درصدی فروش به کمتر از ۲.۹۳ میلیون دستگاه خودرو مواجه شد که بسیار کمتر از فروش ۳.۸۴ میلیون دستگاه شرکت بی وای دی بود و برتری خود را در برابر این تولیدکننده خودروهای برقی چینی از دست داد. سهم بازار فولکس واگن در این کشور از ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۴.۵ درصد در سال میلادی گذشته کاهش یافت.
برند گران قیمت آئودی فولکس واگن با طیف وسیعی از مدل های جدید خود که برای چین طراحی شده اند برای رشد در این بازار مبارزه می کند. این برند روز سه شنبه اولین خودروی لاین مدل جدید را با لوگوی متفاوت به نمایش گذاشت تا بتواند دوباره فروش خود را به دست آورد.
لوگوی لاین مدل جدید AUDI با حروف بزرگ است. خودروی E۵ Sportback اولین خودروی این لاین برای تولید انبوه خواهد بود و روی پلتفرم شرکت سرمایه گذاری مشترک آئودی با سایک موتور چین تولید خواهد شد و قیمتی کمتر از سایر مدل های خودروساز آلمانی دارد.
بر اساس گزارش رویترز برنامه های فولکس واگن برای آغاز صادرات برخی از مدل های فولکس واگن از چین در حالی طرح ریزی شده است که خودروسازان در چین از جمله خود فولکس واگن با معضل چگونگی استفاده از ظرفیت تولید بلااستفاده مواجه هستند زیرا تقاضای سالانه برای خودرو از سال ۲۰۱۹ در حدود ۲۲ میلیون خودرو راکد بوده است.
انتهای پیام