مشکل قرارداد کوبایی واگن پارس چیست/مپنا چه می خواهد

خبر روزانه / مرکزی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی گفت: “یونیورسال پارس با کوبا قراردادی منعقد کرد که معاون اول دولت احمدی نژاد با اختیارات وی فسخ شد. واگن پارس اعلام کرد که اقدام دولت باعث شده 60 میلیارد تن خسارت به شرکت وارد شود.”

محمود نعمتی در جلسه رئیس هیئت مدیره استان مرکزی با رئیس و نمایندگان شرکت “پارس واگن” درباره روند واگذاری شرکت “پارس واگن” به شرکت “مپنا” اظهار داشت:

وی اضافه کرد: “ورود مپن از لحاظ انتقال بسیار دشوار بود ، اما خوشبختانه کامنا موافقت خود را به تحویل واگن ایستگاه پارس می کند .و قطعاً این انتقال اتفاق می افتد. این فقط می تواند به زمان بستگی داشته باشد و این زمان و عدم اطمینان قطعاً خواهد بود. برای شرکت دشوار است. “

وی با تأکید بر اینکه مشکلات پارس واگن برطرف خواهد شد ، اما موضوع قرارداد کوبا به تازگی مطرح شده است ، اظهار کرد: پارس واگن برای اجرای این پروژه 3 میلیون دلار به بانک توسعه صادرات داده است که قیمت آن حدود قیمت خودرو است. این پارس است.

درمورد این معامله ، نعمتی اظهار داشت: “پارس واگن با كوبا قراردادی داشت كه معاون اول دولت احمدی نژاد آن را باطل كرد. پارس واگن همچنین اعلام كرد كه اقدام دولت به شركت 60 میلیارد تومان پس از مطرح شدن موضوع با حضور معاون پرداخت. رئیس جمهور برای امور حقوقی ، و این ضرر 60 میلیارد تومانی تصویب شد. این شرکت حتی 10 میلیارد تومان از این رقم دریافت کرده است ، و اکنون ، از نظر استان و دولت پارسا ، دولت 50 میلیون تومان اعتبار این شرکت را برای این قرارداد مدیون است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر واگن پارس برای این قرارداد 3.5 میلیون یورو به بانک توسعه صادرات داده است و این بانک در تلاش است این ضمانت را اجرا کند زیرا این قرارداد و کار به مرحله اجرا نرسیده است.

نعمتی افزود: در حال حاضر مپنا در حال صحبت است – چه کسی این ضمانت را تعیین می کند؟ تا هفته گذشته این موضوع در مپنا مطرح نشده بود و اکنون باید این موضوع در سطح دولت مطرح و مشخص شود. قابل درک است که می توان فرض کرد که این 3.5 میلیون یورو به عنوان سرمایه صندوق توسعه ملی دیده می شود و پارس واگن بیش از این 50 میلیارد تومان است تا مانعی را برطرف کند که فردا با معاون اول رئیس جمهور مکاتبات خواهیم کرد. و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا