اقتصادیبرترینهای کسب و کار

نکته های مهم در خرید مبل اداری چیست؟

نکات مهم خرید مبلمان اداری و میز اداری

مبلمان اداری همچون میز، صندلی و نیم ست های اداری از جمله اصلی ترین تجهیزات یک شرکت به شمار می آیند. برای خرید این قبیل تجهیزات اداری، لازم است با چند نکته مهم و اساسی آشنا شوید. آشنایی با این نکات کمک می کند تا خریدی هوشمندانه و موفق را رقم بزنید.

تولیدی مبلمان اداری | خـرید مـبـلـمان اداری مـدرن | ست مبلمان اداری

چند نکته مهم برای خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری، اگرچه ساده به نظر می رسد، اما بسیار چالش برانگیز است. به خصوص زمانی که برای اولین بار اقدام به خرید ست های اداری می کنید. چرا که دانش و تجربه کمتری نسبت به مشخصات مبلمان اداری دارید. اما هیچ جای نگرانی نیست. ما در این مطلب به چند نکته راه گشا اشاره می کنیم. پس از مطالعه این مقاله به راحتی می توانید بهترین مبلمان اداری را تهیه کنید.

بهره مندی از استانداردهای ارگونومیک

اولین نکته ای که در هنگام خرید مبلمان و میز اداری می بایست مورد توجه قرار دهید، دارا بودن استانداردها و قابلیت های ارگونومی است. چرا که بدون داشتن این استانداردها، مبلمان اداری شما فاقد کیفیت لازم بوده و کارکرد مطلوب خود را از دست می دهد.

استانداردهای ارگونومی در تناسب با شرایط بدنی انسان ها تعیین شده اند. در ساختار مبلمان های ارگونومی، از حالات طبیعی بدن برای ساخت نشیمن، تکیه گاه و حتی دسته ها استفاده شده است. به گونه ای که بدن در راحت ترین و مناسب ترین حالت خود قرار بگیرد.

همچنین این استانداردها تولید کنندگان را وادار به ایجاد قابلیت هایی همچون تنظیم ارتفاع صندلی، ارتفاع دسته ها، زاویه تکیه گاه و همچنین تنظیم زاویه نشمین ساخته است. با اینکار کارمندان می توانند مشخصات مبلمان اداری را در تناسب با وزن و یا قد خود تنظیم کنند.

پیداست که اعمال این قوانین و شرایط به سلامت بدن کارمندان و آسایش روانی آنان کمک شایانی می کند. لذا در خرید مبلمان های اداری لازم است مبلمان منتخب خود را از این فیلتر عبور دهید. در صورتی که مبلمان شما دارای این قابلیت ها باشد، گزینه بسیار خوبی برای خرید به شمار می آید.

بهره مندی از متریال مناسب و با کیفیت

دوام و ماندگاری مبلمان اداری شما را تضمین می کند، کیفیت متریال به کاررفته در آن است. هرقدر کیفیت و استحکام بدنه میز و سایر مبلمان های اداری بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر آسیب های فیزیکی افزایش می یابد. همچنین کیفیت بالای بدنه کمک می کند تا حمل، جابجایی و اسباب کشی در محیط اداری منجر به خرابی محصولات نشود.

انتخاب بهترین میز اداری برای محل کار، دارای ملاحظاتی است که باید بدان توجه نمود. کیفیت، فضا و اندازه مورد نظر، زیبایی، متریال از جمله مواردی است که می توان بدان اشاره کرد. متریال های انتخابی نیز از قبیل شیشه، استیل، ام دی اف و همچنین رنگ می تواند در ایجاد فضایی دل انگیز و آرامش بخش برای فعالیت های روزانه بسیار مفید عمل کند.

در بررسی کیفیت متریال لازم است به کیفیت متریال یراق آلات و اتصالات نیز توجه کافی داشته باشید. چرا که به طور معمول خرابی در اتصالات کوچک همچون دسته و یا پایه، منجر به از دست رفتن کارکرد مبلمان های اداری می شود. پس کیفیت اتصالات را نیز درست مانند فریم اصلی مورد توجه قرار دهید.

تناسب میان مبلمان و فضا

در نظر گرفتن ابعاد فضای اداری و حتی اندازه گیری آن، کمک شایانی به انتخاب درست مبلمان اداری می کند. پیداست در حالتی که مبلمان منتخب شما بزرگتر از فضای موجود باشد، کارکرد فضا را تحت تأثیر قرار داده و در مواردی عبور و مرور کارمندان را مختل می سازد.

به طور عکس استفاده از مبلمان های کوچک در فضاهای بزرگ، منجر به ایجاد فضای باز گسترده شده و دیدگاه مشتری را تحت تأثیر قرار می دهد. بر همین اساس توصیه می کنیم، در هنگام خرید مبلمان و میز اداری، به تناسب میان فضا و مبلمان منتخب خود دقت داشته باشید.

تطابق میان طرح، رنگ و سبک

شاید چالش برانگیزترین مرحله در انتخاب و خرید مبلمان اداری، انتخاب طرح، رنگ و سبک آن باشد. هرقدر مبلمان اداری شما گران قیمت باشد، تا زمانی که تناسبی میان طرح، رنگ و سبک آن وجود نداشته باشد، جلوه ای زیبا و چشم نواز ایجاد نمی کند. برای حل این مسئله به بررسی دو سبک رایج در مبلمان های اداری می پردازیم.

1.مبلمان اداری در سبک مدرن

مبلمان های مدرن در رنگ های روشن و طرح های خلوت تولید می شوند. متریال رایج در این سبک، فلز، شیشه، پارچه و مصنوعات منعطف است. برای خرید مبلمان مدرن لازم است سایر تجهیزات دفتر را نیز در هماهنگی با رنگ و یا طرح آن انتخاب کنید. برای انتخاب این نوع مبلمان اداری هیچ محدودیتی در ابعاد فضا نخواهید داشت. از مبلمان مدرن می توان در عموم فضاهای اداری، اعم از بزرگ و کوچک استفاده نمود.

2.مبلمان اداری در سبک کلاسیک

این قبیل مبلمان های اداری تنها در فضاهای بزرگ و مجلل جلوه اصلی خود را به نمایش می گذارند. مبلمان های کلاسیک دارای تزئینات پیچیده و فاخر هستند. متریال رایج در این مبلمان ها شامل چوب و چرم می شود. رنگ های گرم و تیره، همچون زرشکی، قهوه ای و طلایی، اصلی ترین رنگ ها در سبک کلاسیک هستند. برای خرید این قبیل مبلمان اداری لازم است سبک حاکم بر دکوراسیون خود را نیز از نوع کلاسیک انتخاب کنید.

خرید از برندهای ایرانی

در خرید مبلمان اداری سراغ برندهای معتبر ایرانی بروید. برندهایی همچون برند خوش نام نوژن، سابقه درخشانی در زمینه ساخت و تولید مبلمان اداری با کیفیت و استاندارد دارند. طراحی خاص و منحصربفرد محصول در کنار استحکام بالا، از اصلی ترین مشخصات مبلمان اداری این برند است. این برند ایرانی توانسته انواع و اقسام مبلمان های اداری را برای طیف گسترده ای از سلیقه ها طراحی کند. برای مشاهده محصولات این برند پرآوازه سراغ وبسایت رسمی آن، رفته و از محصولات این شرکت ایرانی دیدن کنید.

بهره مندی از گارانتی و ضمانت فروش

در خرید از برندهای ایرانی شما از گارانتی و خدمات پس از فروش آن به شکل رایگان بهره مند می شوید. بهره مندی از گارانتی های مدت دار و خدمات پس از فروش، خیال شما را از بابت تعویض و یا تعمیر مبلمان اداری راحت می کند. پس در هنگام خرید مبلمان اداری این آیتم را نیز بررسی کنید.

سخن پایانی

خرید مبلمان اداری شامل میز و صندلی، کار سختی نیست. به شرط آنکه با نکات خرید مبلمان اداری آشنا شده و در هنگام خرید آنان را به کار بگیرید. بررسی استانداردهای ارگونومی و همچنین تناسب میان طرح، رنگ و سبک از اصلی ترین نکاتیست که می بایست در خرید مبلمان های اداری به آن توجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا