رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه هدفی را دنبال می کند؟

کلمه advertorial ترکیبی از کلمات advertisement و editorial است. اصطلاح جدیدتر «رپورتاژ آگهی» برای تشخیص محتوای تبلیغاتی از تبلیغات نمایشی ابداع شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد رپورتاژ آگهی چیست؟ و اینکه چه هدفی دارد و چه تاثیری بر سئوی وب‌سایت دارد، صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آگهی تبلیغاتی چیست یا رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یک مقاله، صفحه وب‌سایت یا برنامه ویدیویی است که به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه محتوای روزنامه‌نگاری عینی به نظر برسد. اما در واقع یک تبلیغ پولی است. یک رپورتاژ آگهی ممکن است اطلاعات مفیدی را منتقل کند. اما هدف اصلی آن بازاریابی محصولات یک شرکت، ارتقاء شهرت یا ترویج دیدگاه‌های آن است. شرکت‌های رسانه‌ای اصلی که آگهی‌های تبلیغاتی را منتشر می‌کنند، باید به عنوان تبلیغات برچسب‌گذاری شوند.

هدف از رپورتاژ آگهی چیست؟

تا اینجا در مورد رپورتاژ آگهی چیست؟ صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم هدف استفاده از تبلیغات جدید را بررسی کنیم. رپورتاژ آگهی می‌تواند تعامل مؤثری با خواننده ایجاد کند و می‌تواند مؤثرتر از تبلیغات معمولی باشد. همچنین رپورتاژ آگهی با استفاده از محتوای تبلیغاتی مخاطب را با برند و محصول مورد نظر آشنا کرده و بنابراین صاحب کسب و کار، مشتری خود را از تولید محصول جدید آگاه می‌کند. استفاده از این تبلیغات برای مدیران وب‌سایت‌ها نیز مفید می‌باشد زیرا با بازدید کاربران از این تبلیغات، تعداد بازدید سایت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

مزایای و معایب رپورتاژ آگهی را بشناسید

آگهی‌ها به برندها اجازه می‌دهند تا مخاطبان هدف خود را درگیر کنند بدون اینکه متوجه کنند شوند در این بین پولی پرداخت می‌شود. بسته به محصول، یک رپورتاژ آگهی با طراحی خوب ممکن است منجر به فروش بیشتر با قیمت کمتر نسبت به تبلیغات معمولی شود. از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی این است که علاوه بر اینکه اعتبار شما را بین مخاطبین بیشتر می‌کند، باعث افزایش اعتبار شما در گوگل نیز می‌شود. زیرا وب‌سایت‌های خبری در گوگل از اعتبار بالایی برخوردار می‌باشند.

برای انتشار رپورتاژ آگهی با قیمت مناسب بر روی لینک روبرو کلیک کنید : بهترین قیمت رپورتاژ آگهی (https://www.tesmino.com/reportage/ )

همان‌طور که در بحث رپورتاژ آگهی چیست؟ گفته شد، آگهی‌ها احتمالاً خوانندگان بیشتری را نسبت به تبلیغات معمولی جذب می‌کنند. هنگامی که خوانندگان جذب شدند یک رپورتاژ آگهی همچنین می‌تواند به جزئیات بیشتری در مورد مزایای یک محصول خاص بپردازد که در تبلیغات بنری معمولی امکان‌پذیر نیست. اگر محتوا مناسب باشد، حتی ممکن است آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

یکی از معایب اصلی این رویکرد این است که اگر تبلیغی بیش از حد باشد، ممکن است خواننده را با برداشت منفی هم از برند و هم از انتشارات به جا بگذارد. اظهارات نادرست یا اغراق‌آمیز نیز ممکن است برند را بی‌اعتبار کند. اگر تصور شود مجله‌ای به رپورتاژ آگهی متکی است، ممکن است بخش بزرگی از مخاطبان خود از جمله خوانندگان و تبلیغ‌کنندگان را از دست بدهد.

نحوه نوشتن آگهی تبلیغاتی

وقتی شما با موضوع رپورتاژ آگهی چیست؟ آشنا شدید، لازم است قوانین و نحوه نوشتن آن را نیز فرا بگیرید. یکی از مهمترین قوانین رپورتاژ آگهی این است که از تبلیغات بیش از حد خودداری کنید.  رپورتاژ آگهی در نظر گرفته شده است که خواننده را به گونه‌ای درگیر کند که گویی یک مقاله معمولی است. همچنین باید اگهی به نحوی نوشته شود که به فروش منجر شود. در واقع تبلیغ بدون فروش نه برای صاحبان کسب و کار رضایت‌بخش است و نه برای جذب کاربر. توجه داشته باشید که برای فروش بیشتر،  نباید از تبلیغات اغراق‌آمیز استفاده کنید.

یک آگهی تبلیغاتی که به خوبی نوشته شده باشد باید با نشریه‌ای که در آن درج می‌شود، مطابقت داشته باشد و از لحن سردبیری و سبک محتوای دیگر تقلید کند. ارائه ارزش به خواننده نیز مهم است. یک آگهی تبلیغاتی جذاب حتی ممکن است بازدیدهای ارگانیک را از رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو ایجاد کند. هنگامی که خواننده به اندازه کافی درگیر شد، می‌توان با اطلاع‌رسانی به خوانندگان درباره نحوه خرید یک محصول یا خدمات پایان داد.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در بهبود رتبه سایت دارد؟

هنگامی که در مورد رپورتاژ آگهی چیست؟ سخن می‌گوییم و همچنین در مورد استراتژی بازاریابی آنلاین شرکت خود بحث می‌کنید، ممکن است استدلال‌هایی را شنیده باشید که هم موافق و هم مخالف استفاده از رپورتاژ آگهی علاوه بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO برای ایمن کردن کلیک‌ها هستند.

این بحث درست است. زیرا اختصاص سرمایه به دیدگاه‌هایی که ممکن است بتوانید به صورت رایگان به دست آورید، می‌تواند کاملاً بیهوده به نظر برسد. با این حال، قبل از اتخاذ این موضع به خاطر داشته باشید که استفاده از هر دو رویکرد مزایای زیادی دارد. از جمله:

ترافیک بالاتر

در حالی که سئوی ارگانیک می‌تواند ابزار قدرتمندی برای دریافت کلیک باشد، قدرت تبلیغات هدفمند و پولی را نادیده نگیرید. طبق تحقیقات انجام شده به ازای کلیک تبلیغات پولی با هدف تجاری تقریباً دو برابر بیشتر از SEO ارگانیک کلیک ایجاد می‌کنند. WordStream قبول می‌کند که جستجوهای ارگانیک عمومی نسبت به تبلیغات پولی بهتر عمل می‌کنند. اما برای جستجوهای تجاری محور که برای یک تجارت آنلاین مهم هستند، تبلیغات پولی کارآمدتر هستند.

تبلیغات همزیستی

در بحث رپورتاژ آگهی چیست؟ به این موضوع می‌رسیم که استفاده از این نوع تبلیغات در یک وب‌سایت، بر سئوی آن وب‌سایت چه تاثیری دارد؟  باید بگوییم که رپورتاژ آگهی و سئو در واقع زمانی که به صورت پشت سر هم به کار می‌روند بیشترین تاثیر را دارند. مطالعه‌ای در سال 2012 توسط گوگل نشان می‌دهد که آگهی تبلیغاتی با نتایج جستجوی ارگانیک مرتبط در واقع نرخ کلیک این تبلیغات را افزایش می‌دهد. زیرا بیشتر از 34 درصد کلیک‌های جستجوی پولی با یک نتیجه ارگانیک مرتبط در همان صفحه اتفاق می‌افتد.

تغییر دستور العمل های سئو

داشتن رپورتاژ آگهی به عنوان بخشی از استراتژی کمپین آنلاین شما می‌تواند محافظت مهمی در برابر تغییرات در سیاست‌های مربوط به لینک‌های سئو باشد. گوگل به طور دوره‌ای دستورالعمل‌های خود را در مورد اینکه چه چیزی SEO “قابل قبول” است و چه چیزی پیوندهای “هرزنامه” را تشکیل می‌دهد، به روز می‌کند که می‌تواند اثرات مخربی بر سایت‌هایی داشته باشد که به‌طور انحصاری از SEO در بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، جریمه بیش از حد بهینه ‌سازی یا  OOPS، سیاستی است که توسط گوگل معرفی شده است که ارزش سایت‌هایی را که تصور می‌شود از تاکتیک‌های “پر کردن کلمات کلیدی” و پیوندهای هرزنامه استفاده می‌کنند، کاهش می‌دهد. داشتن یک برنامه رپورتاژ آگهی به شما فرصت خوبی می‌دهد و مقداری ترافیک را حفظ می‌کند و در عین حال به شما امکان می‌دهد نتایج ارگانیک خود را در صورت لزوم برای مطابقت با دستورالعمل‌ها و خط مشی‌های جدید مجددا ابزار کنید.

در مورد رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید

مزیت بزرگ این نوع تبلیغات بازاریابی این است که خواننده اغلب محتوا را به عنوان تبلیغات تشخیص نمی‌دهد و در نتیجه آن را به اندازه محتوای سرمقاله مشابه معتبر می‌داند. هنگامی که یکرپورتاژ آگهی به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به شرکت برجسته در یک موضوع خاص تبدیل شود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا هر آنچه باید در موضوع رپورتاژ آگهی چیست؟ بدانید را بررسی کنیم. برای سفارش رپورتاژ می‌توانید به سایت تسمینو مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا