اجاره خانه در ترکیه چقدر است؟

طی چند سال گذشته با وضع قانون جدید در خصوص خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت در این کشور توسط رئیس جمهور ترکیه، این پروژه با تقاضای بی سابقه ای مواجه شده است و متقاضیان زیادی از سراسر کشور کشور. دنیا به خصوص شهروندان ایرانی یک یا چند ملک را در ترکیه، شهرهای مختلف ترکیه خریداری کرده اند تا برای خود و خانواده خود اقامت و پاسپورت ترکیه بگیرند و یا از طریق اجاره ملک در ترکیه کسب درآمد کنند.

ابتدا در مورد خرید ملکی که منجر به اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه می شود با شما صحبت کردیم، اما تصور این است که بسیاری از ایرانیان از طرح خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه استقبال کرده اند و ممکن است بخواهند ملک خود را به این کشور بفروشند. برای اجاره، می دانستیم که لازم است در مورد جزئیات شرایط اجاره ملک در ترکیه صحبت کنیم.

اگر می خواهید ملکی در ترکیه اجاره کنید یا ملکی را که در این کشور خریداری کرده اید اجاره کنید، مطالعه این مقاله موسسه مهاجرتی شاهان برای شما مفید خواهد بود.

خدمات متوسط ​​در ترکیه

به طور کلی اجاره خانه در ترکیه با توجه به شهر، محله، متراژ و ویژگی های خانه متفاوت است. همانطور که در مقاله “بهترین مکان برای خرید و سرمایه گذاری ملک در ترکیه” اشاره کردیم، قیمت اجاره ملک در هر شهر و منطقه بسیار متفاوت است و از زمین تا هوایی متمایز می شود.

متوسط ​​اجاره یک ملک در ترکیه از 1000 لیر لیر در ماه تا 3000 لیر لیر در ماه متغیر است، اما در برخی مناطق به 7000 لیر در ماه می رسد. در حال حاضر اجاره یک آپارتمان دو خوابه 100 متری نوساز در محله کاغازانا استانبول حدود 2000 لیر در ماه هزینه دارد، در حالی که همین ملک در محله های Aksaray یا Beylikduzu به ترتیب حدود 2000 لیر در ماه هزینه دارد 1200 لیر.

علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، ساخت و ساز، تجهیزات و امکانات جدید داخل ساختمان مانند زمین بازی، سالن ورزشی و … نیز می تواند بر اجاره خانه شما تأثیر بگذارد، اما توصیه می کنیم با استفاده از آمار و ارقام املاک اجاره ای را تعیین کنید با آژانس های املاک تماس بگیرید

شرایط اجاره ملک در ترکیه

در حالی که در مقاله مقایسه و انتخاب بهترین گزینه برای خرید ملک در ترکیه یا ایران به تفاوت قیمت ها اشاره کرده ایم، باید به شما بگوییم که قوانین اجاره ملک در ترکیه نیز نسبت به ایران تفاوت های زیادی دارد.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که وام مسکن در ترکیه معنی ندارد و سیستم اجاره خانه با وام کامل در ترکیه تعریف نشده است. در عوض، شرایط فعلی و موجود مسکن در ترکیه به این صورت است که یا خانه ای را برای چند روز، یک ماه، 3 ماه یا یک سال اجاره می کنید یا آن را می خرید.
ساختمان | مسکن
به طور کلی، هر چه مدت اجاره ملک در ترکیه کوتاه تر باشد، مستاجر به دلیل هزینه های نگهداری یا تعمیر کمتر باید بپردازد.

یکی دیگر از جنبه های اجاره ملک در ترکیه این است که مستاجر به جای رهن باید مبلغی معادل اجاره یک ماهه را واریز کند (البته اگر ساختمان مبله باشد، ودیعه آن معادل اجاره بها یک ماهه است). ). اجاره ملکی که مستاجر باید از ابتدای قرارداد پرداخت کند).

در صورتی که تا پایان مدت اجاره ملک در ترکیه خسارتی به ملک وارد نشود، مبلغ ودیعه در پایان قرارداد به مستاجر عودت داده می شود.

اما شرایط اجاره خانه در ترکیه به این محدود نمی شود و شامل گزینه های زیر می باشد:

امکان اجاره روزانه، هفتگی و ماهانه املاک در شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد، برای مثال قیمت روز اجاره آپارتمان در منطقه تکسیم شبی حدود 100 تا 150 لیر خواهد بود.

در صورتی که خانه به صورت رنگ شده به مستاجر واگذار شود، باید ملک توسط مستاجر رنگ آمیزی شده و پس از انقضای قرارداد به مالک تحویل داده شود و خانه از مستاجر به مالک تحویل داده شود.

به طور کلی دستور تخلیه ملک در زمان امضای اجاره توسط موجر گرفته می شود تا در صورت بروز مشکل از سوی مستاجر، سریعاً تصمیم تخلیه گرفته شود.

افزایش اجاره بهای ملک طبق قانون دولت ترکیه انجام می شود و با توافق طرفین سالانه 10 درصد قابل افزایش است.

در صورتی که مستاجر قبل از مدت اجاره قصد فسخ قرارداد را داشته باشد باید از 2 ماه قبل این موضوع را به مالک اطلاع دهد. لازم به ذکر است در صورتی که ملک قبل از مدت اجاره در ترکیه تخلیه شود، مبلغ ودیعه به مستاجر عودت داده نخواهد شد.

صاحبخانه نمی تواند بدون ارائه دلیل موجه تقاضای تخلیه زودهنگام مستاجر در ترکیه را داشته باشد.

اجاره ماهانه باید در زمان تعیین شده در اجاره نامه پرداخت شود که ممکن است به جای اول ماه وسط ماه باشد.

رزرو املاک ترکیه معادل اجاره دو ماهه و نرخ بهره ثابت معادل اجاره یک ماهه در ترکیه است.

اگر مبلغ اجاره بیش از 500 پوند در ماه باشد، پرداخت اجاره باید از طریق حواله بانکی یا ویزا کارت و کارت اعتباری انجام شود. (در این زمینه بد نیست به این مقاله نگاه کنید، افراد باید در ترکیه حساب بانکی باز کنند)

اگر ملکی به عنوان خانه تعطیلات اجاره داده می شود، مشخصات ملک و مستاجر باید در سامانه GIYKIMBIL ثبت شود. در غیر این صورت ممکن است مالک شبی 70 لیر جریمه شود. بنابراین، مالک باید برای ثبت اطلاعات به کلانتری محل مراجعه کرده و رمز عبور دریافت کند.

پرداخت قبوض خانه و هزینه ساخت بر عهده مستاجر ترک می باشد و صاحبخانه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

هنگام امضای اجاره نامه و اجاره ملک به مستاجر، یکی از الزامات داشتن گذرنامه معتبر یا فرم درخواست اجازه اقامت ترکیه برای اتباع خارجی است.

روش های اجاره ملک در ترکیه

دو روش برای اجاره خانه در ترکیه وجود دارد:

از طریق آژانس املاک

مستقیم و شخصی

اگر قصد دارید از خدمات آژانس املاک برای اجاره ملک یا ملک در ترکیه استفاده کنید، باید با آژانس املاک مرتبط با منطقه و موقعیت مورد نظر در ترکیه تماس بگیرید.

طبق قانون، هزینه و پورسانت آژانس های املاک در ترکیه معادل 12 درصد اجاره ساختمان است که طرفین دریافت می کنند. اما اگر قصد دارید ملک خود را به صورت خصوصی اجاره کنید، باید از تبلیغات روزنامه های محلی یا برنامه های مشابه دیوار ترکیه برای اجاره ملک خود استفاده کنید.

اگر به زبان ترکی تسلط کافی ندارید و اطلاعات کافی در مورد قوانین اجاره و اجاره املاک در ترکیه ندارید، بهتر است از مشاوره کارشناسان استفاده کنید و در هنگام اجاره با مشکلات فراوان مواجه نشوید. املاک و مستغلات در خارج از کشور

باید به این نکته توجه داشت که اگر شخصی قصد دارد با استفاده از اجاره نامه در ترکیه زندگی کند، اجاره نامه باید تایید شده و معتبر باشد، بنابراین برای امضای قرارداد ملکی باید از آژانس املاک معتبر با کد یک استفاده کنید. بوقلمون.

برخی از املاک خریداری شده در ترکیه ممکن است به دلایل خاصی نتوانند قرارداد اجاره محضری دریافت کنند، بنابراین مستاجر باید پس از امضای قرارداد اجاره با مالک، آدرس محل سکونت را در اداره مهاجرت ترکیه ثبت کند.

لازم به ذکر است که برای اجاره ملک برای مدت قانونی 3 ماهه نیازی به اجاره ملک در ترکیه از سوی صاحبخانه نیست اما اگر شهروند خارجی هر ساله قصد اجاره ملک در ترکیه را داشته باشد باید این کار را انجام دهد. برای دریافت اجازه اقامت یک ساله در ترکیه.

اما طبق قوانین دولت ترکیه، پس از گذراندن دوره مجوز موقت یک ساله در ترکیه، مستاجر نمی تواند اجاره نامه را تمدید کند یا اجازه اقامت دیگری دریافت کند، بلکه باید از روش های دیگری مانند پرداخت اقساطی در ترکیه استفاده کند. تحصیل در ترکیه، تمدید اقامت در ترکیه و ….

هنگام انعقاد قرارداد و امضای قرارداد اجاره در ترکیه، مستاجر باید از مالک بخواهد که تمام قبوض قبلی خانه را تسویه و پرداخت کند. پس از آن فرد باید نام قبوض آب، برق و گاز را در Gimlik ترکیه تغییر دهد، در واقع مسئولیت بدهی از مالک قبلی به شخص جدید منتقل می شود.

دکمه بازگشت به بالا