آخرین وضعیت سد کرخه و تامین آب مناطق پایین دست

خبر روزانه / خوزستان معاون امور تحقیقات بنیادی و برنامه های جامع منابع آب سازمان آب و نیرو استان حسستان با بیان اینکه اکنون حدود 70 درصد سد کره خالی است ، گفت: اگر انحرافی از برنامه مدیریت خشکسالی وجود داشته باشد ، خطر تأمین آب باید افزایش یابد ماههای بعدی

علی شهبازی در گفت وگو با خبر روزانه ، با اشاره به وضعیت اخیر خروج سد کرخه و جریان آب رودخانه کره اظهار داشت: در حدود دو هفته خروجی سد کرخه در مقایسه با حدود 160 مورد افزایش یافته است. به برنامه اصلی مدیریت خشکسالی در استان “در هر ثانیه.

وی افزود: این افزایش میزان خروجی آب و میزان انتشار از سد کره در فاز اول که از دو هفته پیش آغاز شده حدود 130 متر مکعب در ثانیه بوده و در فاز دوم هفته گذشته به حدود 160 متر مکعب در ثانیه رسیده است.

معاون تحقیقات بنیادی و برنامه های یکپارچه منابع آب سازمان آب و برق استان حسینستان گفت: طبق برنامه مدیریت خشکسالی خوزستان ، تولید سد کرخهخ باید در حدود 75 متر مکعب در ثانیه باشد ، اما به دلیل مشکلات موجود در آبهای پایین سد کرخهخ ، بدون کنترل آبگیری ، افزایش تخلیه آب از سد شد.

شهبازی گفت: به دلیل مشکلاتی که در رابطه با حقوق اساسی آب حوضه کارها از جمله تالاب های خور العظیم ، دام و دام و غیره بوجود آمده است ، مجبور شده ایم در دو هفته گذشته میزان تخلیه را افزایش دهیم. حقوق آب از این افراد و بخشها کاهش یابد.

وی ادامه داد: تا ژوئن نیازهای عمومی به تالاب ها برآورده می شود ، اما مشکلاتی که در ماه جولای برای تالاب به وجود آمد منجر به افزایش منابع آب برای افزایش حق آبهای حورالعظیم شده است ، ، دبی – شاخه ای از رودخانه کره. این حدود 35 متر مکعب در ثانیه است و البته یک روند رشد و بزرگتر از نیاز تالاب است.

معاون تحقیقات بنیادی و برنامه های یکپارچه منابع آب سازمان آب و برق استان حسین با اشاره به وضعیت اخیر در سد کرخه گفت: “اگر انحرافی از برنامه مدیریت خشکسالی وجود داشته باشد ، باید به زودی خطر تأمین آب افزایش یابد. ، تا در این زمینه با مشکلی روبرو نشویم.

شهبازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد از سد مخزن کره خالی است و تا سطح نیروگاه در سد آب کره فقط حدود 750 میلیون متر مکعب است و امیدواریم دیگر نیازی به استفاده از کوچکتر نباشد حجم بیش از سطح نیروگاه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا