تلاش برای اتصال برق ۳ روستای زلزله‌زده/ هیچ مشکلی در تامین آب وجود ندارد

وزیر نیرو گفت: 10 تیم عملیاتی در حال تلاش و تعمیر برق 3 روستای زلزله زده گرمزگان هستند.

به گزارش خبر روزانه، علی اکبر محرابیان با بیان اینکه قدردانی می کنیم که وقوع چندین زمین لرزه در استان خورمزگان خسارات بسیار کمی داشته است، اظهار کرد: این حادثه را به بازماندگان این حادثه تسلیت می گویم و امیدوارم به زودی مصدومان این حادثه بهبود یابند.

وی با اشاره به خسارات متعدد ناشی از زمین لرزه های 6 و 6.4 ریشتری افزود: قطعی برق در برخی نقاط استان زلزله زده هرمزگان متاثر از قطعی برق بود که بدون کوچکترین جریانی در همان ساعات اولیه به زنجیره مصرف رسید. مشکلات آب آشامیدنی . .

وزیر نیرو درباره خسارت برق در پرفشار گفت: در لحظات اولیه زلزله یک پست 400 کیلوولتی از بین رفت اما با مانور با ظرفیت دیگر این نقص به سرعت جبران شد.

محرابیان با اشاره به قطعی برق در شرکت توزیع برق، افزود: در چهار پنج ساعت اول اکثر نقاط برق گرفت و اکنون برق سه روستا وصل نیست.

وی ادامه داد: 10 اکیپ در زمینه برق کمک رسانی می کنند و امیدواریم در ساعات آینده این سه روستای دیگر نیز برق دار شوند تا بتوانیم بگوییم مشکلی از نظر آب و برق نداریم.

70 هزار متر مکعب آب شیرین کن جدید در گرمزگان احداث می شود

وزیر نیرو با اعلام این خبر افزود: سال گذشته بیشترین خشکسالی در استان هرمزگان به ثبت رسید و یکی از استان هایی بود که کاهش بارندگی در آن بسیار زیاد بود.

محرابیان با اشاره به اینکه قرار است آب شرب بندرعباس از طریق دریا تامین شود، گفت: آب شیرین کن با ظرفیت 100 هزار متر مکعب در حال کار است و خوشبختانه پس از این زلزله آسیبی ندیده است.

وی افزود: 70 هزار متر مکعب آب شیرین کن برای تامین کسری تولید آب شرب به مدار تولید عرضه می شود. ما اطمینان می دهیم که بنگاه های مستقر در استان هرمزگان نیز آب مورد نیاز خود را از آب شیرین کن های هرمزگان تامین کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا